Ervaring Broadline katten
maandag 29 januari 2018 om 20:37
Heeft iemand ervaring met Broadline vlooienpipetten voor katten?
Een van mijn katten had vlooien, (heb er 2, de andere dus vermoedelijk ook), ondanks trouwe behandeling met Frontline.
Nogmaals behandeld met Frontline, maar vind ik een week later nog levende vlooien!!
Dit werkt dus absoluut niet.
Nu bij de dierenarts Broadline gehaald, om te janken zo duur, maar zie dus dat het werkzame bestanddeel tegen vlooien Fipronil is, net als bij Frontline!
Als er dus sprake van resistentie zou zijn, werkt dit middel dan toch ook niet?
Hopelijk goeie ervaringen, ben er even klaar mee. Tientallen euro's aan gif, katten hebben er jeuk van, en vanmorgen stond er nog net geen dikke vlo een bakkie koffie voor zichzelf te zetten in de keuken. Grrrrr
Een van mijn katten had vlooien, (heb er 2, de andere dus vermoedelijk ook), ondanks trouwe behandeling met Frontline.
Nogmaals behandeld met Frontline, maar vind ik een week later nog levende vlooien!!
Dit werkt dus absoluut niet.
Nu bij de dierenarts Broadline gehaald, om te janken zo duur, maar zie dus dat het werkzame bestanddeel tegen vlooien Fipronil is, net als bij Frontline!
Hopelijk goeie ervaringen, ben er even klaar mee. Tientallen euro's aan gif, katten hebben er jeuk van, en vanmorgen stond er nog net geen dikke vlo een bakkie koffie voor zichzelf te zetten in de keuken. Grrrrr
maandag 29 januari 2018 om 20:53
Mijn katten kregen ook altijd Frontline, maar desondanks toch vlooien. Mijn dierenarts geeft ze Vectra Felis, omdat dat een andere werkzame stof heeft. Dat zei ze er nog specifiek bij. Wat raar van jouw dierenarts dan om dit te geven.
(Of worden dierenartsen ook betaald door fabrikanten net als gewone artsen?)
maandag 29 januari 2018 om 21:12
Ja ik vind het ook erg raar, dat ze me nadat ik aangegeven had dat Frontline dus niet helpt, een middel geeft met dezelfde werkzame stof!
Ga er morgen toch maar eens over opbellen weer. Want had dus 2 doosjes gekocht, zodat ik voorlopig genoeg had.
Zag wel dat er veel meer Fipronil in zit als in Frontline, mogelijk werkt het dan toch beter?
Zucht...
Ga er morgen toch maar eens over opbellen weer. Want had dus 2 doosjes gekocht, zodat ik voorlopig genoeg had.
Zag wel dat er veel meer Fipronil in zit als in Frontline, mogelijk werkt het dan toch beter?
Zucht...
maandag 29 januari 2018 om 21:27
Dan neem je alsnog een gifspuitbus.ouwewijsneus schreef: ↑29-01-2018 21:23en als je dan toch een vlooienplaag in huis krijgt, bij wie klop je dan aan?
Maar het heeft voor mijn oude buitenkat heel goed gewerkt die biergist.
maandag 29 januari 2018 om 21:35
Het punt is dat je dan een lange weg te gaan hebt als je achter de feiten aanloopt. Zeker 3 maanden als je het zelf gaat bestrijden met de middeltjes die je als particulier kan kopen, als je een bedrijf inschakelt ben je er sneller van af maar minimaal 250 euro armer.
De vlooiendruk wordt al zeker 5 jaar steeds maar erger omdat we geen echte winters meer hebben.
Biergist werkt wellicht om je huisdier wat minder aantrekkelijk te maken voor vlooien, maar is zeer zeker niet afdoende.
maandag 29 januari 2018 om 21:45
Yep, en ze verdienen vooral de kost met de verkoop van dit soort middelen (die je ook in de dierenwinkel kan halen voor normale prijzen), entingen (lang niet altijd nodig, titeren zou ik zeker aanraden na 4,5 jaar) en dieetvoer.-Esmeralda- schreef: ↑29-01-2018 20:53Mijn katten kregen ook altijd Frontline, maar desondanks toch vlooien. Mijn dierenarts geeft ze Vectra Felis, omdat dat een andere werkzame stof heeft. Dat zei ze er nog specifiek bij. Wat raar van jouw dierenarts dan om dit te geven.
Je wil niet weten wat de winstmarges zijn.
Als de katten al vlooien hadden moet er ook gesprayd worden in huis en dagelijks gestofzuigd (niet dweilen) dan ben je ze als het goed is na een weekje wel weer kwijt. En nooit meer spullen kopen bij de dierenarts die je ook in de dierenwinkel kan kopen al schrik je je nog te barsten als je de prijzen bij de groothandel ziet. Heb daar een pasje voor gehad en weet zodoende dat een winkel al winst genoeg maakt.
Die dierenarts wist heus wel welke werkzame stof hij verkocht nl hetzelfde als Frontline.
To, ik zou echt teruggaan naar die dierenarts en hem gewoon vragen waarom hij hetzelfde spul voorschreef wat je al had geprobeerd. En je geld terugvragen. Dit is gewoon oplichterij, kan me er zo kwaad om maken! Dit is dus de reden waarom mensen met weinig geld steeds langer wachten met de dierenarts want zo duur.
En vlooienspul e.d. word meestal niet vergoed door een verzekering. Laat de dierenarts maar eens uitleggen wat zijn of haar gedachtengang was toen hij jou wegstuurde met hetzelfde middel dat je al geprobeerd had. Je kan ook nog hardop overwegen een klacht in te dienen want dit grenst toch aan oplichting (ik noem het oplichting..) Niet nodig, dat wist hij of zij dus: geld terug zou ik zeggen.
Tip voor honden- en kattenliefhebbers: Google eens op dierenartsen die regelmatig spreekuur houden in dierenwinkels, in mijn woonplaats kan je elke vrijdag en maandag terecht. Inenten: 25,- per dier, grote of kleine cocktail maakt niet uit. Ook steriliseren doen ze voor de helft van de prijs en nét zo goed. Het enten bij de 'gewone' dierenartsen hier kost 55,-
30,- winst per dier
Want (ben de bron vergeten, stond in de krant tijdje geleden) 'iedereen weet dat wij dierenartsen leven van het enten en de verkoop van vlooiendruppels, speciaalvoer e.d., zulke dierenartsen zorgen ervoor dat wij steeds hogere prijzen moeten rekenen(!) om onze apparatuur af te kunnen betalen.
Ik zou toch geen chemo voor een kat of hond laten doen, alleen in noodgevallen -als een dier pijn heeft of direct hulp nodig heeft- ga ik naar de dierenarts, verder nooit. Ik wacht wel op die 'winkeldierenarts' die overigens ook een praktijk heeft waar ook grotere operaties gedaan kunnen worden op afspraak.
maandag 29 januari 2018 om 22:39
Ik heb me nooit verdiept in wat er in de vlooiendruppels zitten. Mijn katten krijgen Broadline, omdat dat in het healthplan zit. Hier in de buurt helaas geen dierenartsen die praktijk houden in dierenwinkels.
Vooral onze jongste kat is heel gevoelig voor vlooien. Kwam als kitten al onder de vlooien bij ons en na drie verschillende merken van de dierenwinkel zijn we via de dierenarts bij Broadline gekomen. Het is wel een plens vocht elke maand, dus als je al twijfels hebt (wat ik na jouw verhaal goed snap), zou ik idd eerst voor een ander middel gaan.
Vooral onze jongste kat is heel gevoelig voor vlooien. Kwam als kitten al onder de vlooien bij ons en na drie verschillende merken van de dierenwinkel zijn we via de dierenarts bij Broadline gekomen. Het is wel een plens vocht elke maand, dus als je al twijfels hebt (wat ik na jouw verhaal goed snap), zou ik idd eerst voor een ander middel gaan.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig
maandag 29 januari 2018 om 22:46
wat bedoel je hiermee?OpenHaardVuur schreef: ↑29-01-2018 22:39Ik heb me nooit verdiept in wat er in de vlooiendruppels zitten. Mijn katten krijgen Broadline, omdat dat in het healthplan zit. Hier in de buurt helaas geen dierenartsen die praktijk houden in dierenwinkels.
dinsdag 30 januari 2018 om 00:20
Dus jij hebt wel goede ervaringen met dit merk?OpenHaardVuur schreef: ↑29-01-2018 22:39Ik heb me nooit verdiept in wat er in de vlooiendruppels zitten. Mijn katten krijgen Broadline, omdat dat in het healthplan zit. Hier in de buurt helaas geen dierenartsen die praktijk houden in dierenwinkels.
Waarom eerst 3 andere merken, welke waren dat en werkten die niet?
dinsdag 30 januari 2018 om 00:26
Eerlijk gezegd ben ik ook nieuwsgierig wat je bedoelt met die plens vocht.OpenHaardVuur schreef: ↑29-01-2018 22:39Ik heb me nooit verdiept in wat er in de vlooiendruppels zitten. Mijn katten krijgen Broadline, omdat dat in het healthplan zit. Hier in de buurt helaas geen dierenartsen die praktijk houden in dierenwinkels.
dinsdag 30 januari 2018 om 15:55
Heb vandaag ook weer druppels toegediend. Vectra Felis. Ik doe het sinds vijf maanden iedere maand. Was deze maand iets te laat, merkte meteen dat m’n kat weer vlooien had. Ik gebruikte eerst ook frontline. Maar dat werkte echt niet! Dit dus wel.. de eerste keer heb ik wel spuitbussen gebruikt om de vloer, kieren en vloerkleed in te spuiten, maar dat doe ik liever niet.
dinsdag 30 januari 2018 om 16:33
Frontline is waardeloos en werkte bij onze kat ook niet. Iedere maand was het weer raak: hij had altijd wel een paar vlooien.
Vriend en ik zijn uiteindelijk maar helemaal gestopt met het geven van anti vlooienmiddel. Misschien niet heel verstandig, maar de afgelopen twee jaar heb ik geen vlooien meer gezien.
Ik zou inderdaad een merk proberen met een andere stof.
Vriend en ik zijn uiteindelijk maar helemaal gestopt met het geven van anti vlooienmiddel. Misschien niet heel verstandig, maar de afgelopen twee jaar heb ik geen vlooien meer gezien.
Ik zou inderdaad een merk proberen met een andere stof.
dinsdag 30 januari 2018 om 17:00
En daarom kies ik dus voor Stronghold, dat doodt heel veel, ook in de omgeving.DEM89 schreef: ↑30-01-2018 15:55Heb vandaag ook weer druppels toegediend. Vectra Felis. Ik doe het sinds vijf maanden iedere maand. Was deze maand iets te laat, merkte meteen dat m’n kat weer vlooien had. Ik gebruikte eerst ook frontline. Maar dat werkte echt niet! Dit dus wel.. de eerste keer heb ik wel spuitbussen gebruikt om de vloer, kieren en vloerkleed in te spuiten, maar dat doe ik liever niet.
Maar ik merk dat het genegeerd wordt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 30 januari 2018 om 17:32
@Tickel hoe werkt dat dan anders bij vectra felis? Heb die chemische spuitbussen toen gebruikt omdat het toen heel heftig was. Ik gaf frontline en dat hielp niet dus die vlooien bleven maar komen. Ik voelde er toen regelmatig ook een op m’n been. Afgelopen 5 maanden gelukkig niet meer dus ik vermoed dat t nu ook niet nodig is. Ik neem aan dat je stronghold ook wel moet herhalen?
dinsdag 30 januari 2018 om 18:35
@tickel, word zeker niet genegeerd, ben blij met je reactie en alle ervaringen 
Nou vandaag m'n dierenarts gebeld dat ik niet begreep dat ze dit middel geven met dezelfde werkzame stof, terwijl ik duidelijk aangegeven had dat de frontline niet werkte... Ik moet kijken of dit werkt, anders zouden ze me "tegemoet komen'' zeiden ze. Nou ik ga heel zeker terug als het niet werkt, was potverdorie ruim 10 euro per pipet!
Hmmm. Vandaag de poezen een aantal keren gekamd en tot nu toe alleen vlooienpoesjes. Ben benieuwd!
Nou vandaag m'n dierenarts gebeld dat ik niet begreep dat ze dit middel geven met dezelfde werkzame stof, terwijl ik duidelijk aangegeven had dat de frontline niet werkte... Ik moet kijken of dit werkt, anders zouden ze me "tegemoet komen'' zeiden ze. Nou ik ga heel zeker terug als het niet werkt, was potverdorie ruim 10 euro per pipet!
Hmmm. Vandaag de poezen een aantal keren gekamd en tot nu toe alleen vlooienpoesjes. Ben benieuwd!
dinsdag 30 januari 2018 om 19:05
dinsdag 30 januari 2018 om 19:13
Voor zover ik het kan vinden, niet anders dan Stronghold. Beide alleen bij de dierenarts verkrijgbaar. Je moet altijd herhalen.DEM89 schreef: ↑30-01-2018 17:32@Tickel hoe werkt dat dan anders bij vectra felis? Heb die chemische spuitbussen toen gebruikt omdat het toen heel heftig was. Ik gaf frontline en dat hielp niet dus die vlooien bleven maar komen. Ik voelde er toen regelmatig ook een op m’n been. Afgelopen 5 maanden gelukkig niet meer dus ik vermoed dat t nu ook niet nodig is. Ik neem aan dat je stronghold ook wel moet herhalen?
Als je in het schema kijkt zie je dat de meeste vrij verkrijgbare druppels niet de omgeving of ander dingen aanpakken.
Van die Frontline ging één van mijn katten schuimbekken. Was echt heel zielig om te zien.
dinsdag 30 januari 2018 om 19:14
Heeft jouw dierenarts geen Stronghold?Oudewijzeuil schreef: ↑30-01-2018 19:05GROM.
Net de kat weer uitgebreid gekamd, dit keer haal ik 3 springlevende vlooien uit zijn vacht
Heb de dierenarts gemaild dat dit product, dat beloofd vlooien binnen 24 uur te doden, dus NIET werkt en ik het volledige aankoopbedrag terug wil.
Ben benieuwd wat ze zeggen.
dinsdag 30 januari 2018 om 19:14
wanneer heb jij de vlooien op de kat zien springen, en zijn die 24 uur al om dan?Oudewijzeuil schreef: ↑30-01-2018 19:05GROM.
Net de kat weer uitgebreid gekamd, dit keer haal ik 3 springlevende vlooien uit zijn vacht
Heb de dierenarts gemaild dat dit product, dat beloofd vlooien binnen 24 uur te doden, dus NIET werkt en ik het volledige aankoopbedrag terug wil.
Ben benieuwd wat ze zeggen.