Hoeveel rondes?

31-01-2018 06:54 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Van de week heb ik ook al een topic geopend maar vind het heel leuk om erover te hebben... ik hoop snel zwanger te worden! ☺️ ben heel benieuwd naar hoeveel rondes jullie zwanger werden?
Nr 1 na een jaar
nr 2 direct
en dan nog een keer ongepland, dus je kunt er weinig van zeggen.

Er zijn wel statistieken

30% van de vrouwen is binnen drie maanden zwanger
70% is binnen een half jaar in verwachting
80% van de vrouwen is binnen een jaar zwanger
90% is na twee jaar in verwachting

(waarbij leeftijd en levensstijl ook nog invloed hebben)
Spiraal uit, half jaar beetje aangekloot en steeds toevallig niet rond de ovulatie gesext. Vanaf het moment dat we iets harder ons best gingen doen was het in één keer raak.
Destijds in december laatste pil geslikt. Daarna eerst afgewacht hoe cyclus zou gaan lopen. Deze was vrijwel meteen regelmatig. Wel gewacht tot voorjaar ivm grote reis. Ronde 5 was het toen raak.

Bij de 2de was het meteen raak. In de tussentijd (zit 19 mnd tussen beide kids) niet aan hormonen geweest.
1e was na 2 jaar
2e na 3 rondes
3e in 1x
0 rondes :-$ Man en ik hadden het er al een paar dagen over, besloten die avond geen condoom te gebruiken en ik was zwanger.

Naast dat ik toen zwanger was had ik ook een vent die de dagen na de positieve zwangerschapstest alleen kon hyperventileren en lijstjes maken. Ik had namelijk gezegd dat het best een tijd kon duren en dat we maar beter konden beginnen :-D
Bjorg schreef:
31-01-2018 07:13
1e keer: 12 rondes - miskraam
2e keer: 9 rondes - Missed abortion week 17
3e keer: 7 rondes - vroege miskraam
4e keer: 2 rondes - vroege miskraam die niet goed vanzelf kwam dus weeeeeeeken nasleep
Verplichte pauze ivm onderzoeken
5e keer: ronde 2 na uitslag onderzoeken, met de juiste medicijnen dit keer - nu 30 weken zwanger.

Ik hoop ook voor je dat je snel zwanger bent - en blijft.
Jeetje heftig dat jullie dit hebben moeten doorstaan! Fijn te lezen dat je nu zwanger bent en al zo ver! Gefeliciteerd!
2e ronde, miskraam bij 11 weken begin januari, nu volgens mij net weer een eisprong gehad. Ben benieuwd heb 't gevoel dat 't nu een tijdje gaat duren.
twilight84 schreef:
31-01-2018 07:16
Ik ben gestopt met tellen...
Sinds augustus 2015 bezig. En nog niet zwanger geweest.
Inmiddels bij 6e en laatste ronde IUI aanbeland.
Ik duim voor je! 🍀
Eerste kind na twee jaar
Tweede kind volgens mij in ronde 3
Derde kind bleek ik al 23 weken zwanger, ondanks mijn mirenaspiraal
anoniem_63a1715f0c4db wijzigde dit bericht op 31-01-2018 09:06
27.54% gewijzigd
Beide kinderen eerste ronde raak. Een kwestie van geluk denk ik.
Ik gebruikte geen spiraal of pil.
Voor alle vrouwen waar het niet vanzelf gaat: ik hoop dat jullie binnenkort ook een kindje in jullie armen mogen hebben! :redrose: Sterkte.
Zwanger geworden in ronde 1z
Ik ben op dit moment 33 weken zwanger van ons eerste kindje en het was in 1 ronde raak.

Ik heb vier jaar lang de mirena spiraal gehad, deze in maart vorig jaar laten verwijderen. We wilde pas in de zomer beginnen met proberen, dus in maart en april de pil geslikt. Dit beviel me erg slecht, dus in mei een natuurlijke cyclus gehad. Daarna in juni besloten ervoor te gaan en toen direct zwanger :)!
Dubbel!
Ronde 2
Oh nu mag ik ook een keer reageren op een topic als deze. Ik las ze vaak toen ik probeerde zwanger te raken. Wel wil ik zeggen; ik hoop dat je niet verdrietig wordt van de verhalen van anderen. Ik werd dat wel. Van verhalen van dames waarbij het langer duurde (kon me enorm aangrijpen), maar ik werd onzeker van vrouwen waarbij het sneller ging. Nu ik zwanger ben, is alleen dat eerste over. Vind het zo krachtig hoe anderen daarover schrijven, maar ook zo gemeen dat het bij anderen niet vanzelf gaat... Dat tweede aspect boeit me niets meer :).

Bij mij is het maar hoe je het bekijkt. Ik heb in de twee maanden voor ons trouwen tweemaal onveilige sex gehad, terwijl we eigenlijk vanwege onze bruiloft in nog even wilden wachten. Je zou dit kunnen zien als twee 'mislukte' rondes, maar het zou wel heel toevallig zijn dat het die keren raak was op het juiste moment :p.

Na de bruiloft was ik in ronde 3 zwanger. Dus tweemaal ongesteld en toen zwanger. Ik heb bij ronde 3 ovulatietesten gebruikt en kwam er toch achter dat mijn eisprong op dag 17/18 viel. Toen was ik meteen zwanger :).

Succes! :D geniet ook van het proces!
Voor de eerste in 5 rondes en bij de 2e in 3 rondes. Maar ik moest bij de 2e lang wachten op een goede cyclus omdat ik nog borstvoeding gaf. Dus dat kan je eventueel ook nog zien als een jaar wachten, want ik wilde niet stoppen met borstvoeding.
2x 5 rondes
Sinds augustus 2015 bezig.
IUI 2: November 2016 zwanger = buitenbaarmoederlijke zwangerschap, miskraam met nasleep van 2 maanden.

Na 9 mislukte IUI’s, in september 2017 gestart met IVF. Eerste poging raak! Nu bijna 11 weken zwanger van ons eerste ivf wonder.
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Ronde 1.
Ga er vanuit dat het een paar rondes kan duren. Dat is heel normaal.
Bloemetjefresia schreef:
31-01-2018 08:58
Jeetje heftig dat jullie dit hebben moeten doorstaan! Fijn te lezen dat je nu zwanger bent en al zo ver! Gefeliciteerd!
Dank je. Ja, het was een heftige periode - dat gun ik niemand - maar het lijkt toch een gelukkig einde te krijgen.

Ik hoop echt voor je dat het snel raak is, maar daarnaast wens ik je een beetje realiteitszin - het kàn moeilijk zijn, het kàn langs duren, maar bovenal: verhalen van andere zijn geen voorspelling van hoe het bij jou zal verlopen.
Bij de eerste was ik de eerste ronde al zwanger, bij de tweede heb ik langer moeten wachten omdat ik een zeer korte lf had door de borstvoeding. Toen die langer werd bleek ik ook weer zwanger, dit werd helaas een miskraam. Na de miskraam bewust 2 rondes gewacht omdat ik het mentaal nog niet aankon om weer zwanger te zijn, en toen we in november weer voor gingen was ik dan ook gelijk weer zwanger en dat gaat goed :heart:

Ik hoop dat je snel een positieve zwangerschaptest in handen mag houden!
Ik was de eerste keer direct zwanger, dat werd een miskraam. Daarna een maand rustig aan gedaan en die maand erop gelijk weer zwanger. Nu 35 weken zwanger:) Veel succes en hopelijk ben je gauw in verwachting:)
Drie keer in ronde 1, twee keer in ronde 2. Van de 5 zwangerschappen gingen er twee helemaal goed.
1e zwangerschap door de anticonceptie heen (was een bbz)
2e zwangerschap ronde 1 (miskraam)
3e zwangerschap ronde 3
En nu weer in ronde 1 zwanger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven