Hoeveel rondes?
woensdag 31 januari 2018 om 08:38
Nr 1 na een jaar
nr 2 direct
en dan nog een keer ongepland, dus je kunt er weinig van zeggen.
Er zijn wel statistieken
30% van de vrouwen is binnen drie maanden zwanger
70% is binnen een half jaar in verwachting
80% van de vrouwen is binnen een jaar zwanger
90% is na twee jaar in verwachting
(waarbij leeftijd en levensstijl ook nog invloed hebben)
nr 2 direct
en dan nog een keer ongepland, dus je kunt er weinig van zeggen.
Er zijn wel statistieken
30% van de vrouwen is binnen drie maanden zwanger
70% is binnen een half jaar in verwachting
80% van de vrouwen is binnen een jaar zwanger
90% is na twee jaar in verwachting
(waarbij leeftijd en levensstijl ook nog invloed hebben)
woensdag 31 januari 2018 om 08:44
Destijds in december laatste pil geslikt. Daarna eerst afgewacht hoe cyclus zou gaan lopen. Deze was vrijwel meteen regelmatig. Wel gewacht tot voorjaar ivm grote reis. Ronde 5 was het toen raak.
Bij de 2de was het meteen raak. In de tussentijd (zit 19 mnd tussen beide kids) niet aan hormonen geweest.
Bij de 2de was het meteen raak. In de tussentijd (zit 19 mnd tussen beide kids) niet aan hormonen geweest.
woensdag 31 januari 2018 om 08:56
0 rondes
Man en ik hadden het er al een paar dagen over, besloten die avond geen condoom te gebruiken en ik was zwanger.
Naast dat ik toen zwanger was had ik ook een vent die de dagen na de positieve zwangerschapstest alleen kon hyperventileren en lijstjes maken. Ik had namelijk gezegd dat het best een tijd kon duren en dat we maar beter konden beginnen
Naast dat ik toen zwanger was had ik ook een vent die de dagen na de positieve zwangerschapstest alleen kon hyperventileren en lijstjes maken. Ik had namelijk gezegd dat het best een tijd kon duren en dat we maar beter konden beginnen
woensdag 31 januari 2018 om 08:58
Jeetje heftig dat jullie dit hebben moeten doorstaan! Fijn te lezen dat je nu zwanger bent en al zo ver! Gefeliciteerd!Bjorg schreef: ↑31-01-2018 07:131e keer: 12 rondes - miskraam
2e keer: 9 rondes - Missed abortion week 17
3e keer: 7 rondes - vroege miskraam
4e keer: 2 rondes - vroege miskraam die niet goed vanzelf kwam dus weeeeeeeken nasleep
Verplichte pauze ivm onderzoeken
5e keer: ronde 2 na uitslag onderzoeken, met de juiste medicijnen dit keer - nu 30 weken zwanger.
Ik hoop ook voor je dat je snel zwanger bent - en blijft.
woensdag 31 januari 2018 om 08:59
Ik duim voor je!twilight84 schreef: ↑31-01-2018 07:16Ik ben gestopt met tellen...
Sinds augustus 2015 bezig. En nog niet zwanger geweest.
Inmiddels bij 6e en laatste ronde IUI aanbeland.
woensdag 31 januari 2018 om 11:30
Ik ben op dit moment 33 weken zwanger van ons eerste kindje en het was in 1 ronde raak.
Ik heb vier jaar lang de mirena spiraal gehad, deze in maart vorig jaar laten verwijderen. We wilde pas in de zomer beginnen met proberen, dus in maart en april de pil geslikt. Dit beviel me erg slecht, dus in mei een natuurlijke cyclus gehad. Daarna in juni besloten ervoor te gaan en toen direct zwanger
!
Ik heb vier jaar lang de mirena spiraal gehad, deze in maart vorig jaar laten verwijderen. We wilde pas in de zomer beginnen met proberen, dus in maart en april de pil geslikt. Dit beviel me erg slecht, dus in mei een natuurlijke cyclus gehad. Daarna in juni besloten ervoor te gaan en toen direct zwanger
woensdag 31 januari 2018 om 11:36
Oh nu mag ik ook een keer reageren op een topic als deze. Ik las ze vaak toen ik probeerde zwanger te raken. Wel wil ik zeggen; ik hoop dat je niet verdrietig wordt van de verhalen van anderen. Ik werd dat wel. Van verhalen van dames waarbij het langer duurde (kon me enorm aangrijpen), maar ik werd onzeker van vrouwen waarbij het sneller ging. Nu ik zwanger ben, is alleen dat eerste over. Vind het zo krachtig hoe anderen daarover schrijven, maar ook zo gemeen dat het bij anderen niet vanzelf gaat... Dat tweede aspect boeit me niets meer
.
Bij mij is het maar hoe je het bekijkt. Ik heb in de twee maanden voor ons trouwen tweemaal onveilige sex gehad, terwijl we eigenlijk vanwege onze bruiloft in nog even wilden wachten. Je zou dit kunnen zien als twee 'mislukte' rondes, maar het zou wel heel toevallig zijn dat het die keren raak was op het juiste moment :p.
Na de bruiloft was ik in ronde 3 zwanger. Dus tweemaal ongesteld en toen zwanger. Ik heb bij ronde 3 ovulatietesten gebruikt en kwam er toch achter dat mijn eisprong op dag 17/18 viel. Toen was ik meteen zwanger
.
Succes!
geniet ook van het proces!
Bij mij is het maar hoe je het bekijkt. Ik heb in de twee maanden voor ons trouwen tweemaal onveilige sex gehad, terwijl we eigenlijk vanwege onze bruiloft in nog even wilden wachten. Je zou dit kunnen zien als twee 'mislukte' rondes, maar het zou wel heel toevallig zijn dat het die keren raak was op het juiste moment :p.
Na de bruiloft was ik in ronde 3 zwanger. Dus tweemaal ongesteld en toen zwanger. Ik heb bij ronde 3 ovulatietesten gebruikt en kwam er toch achter dat mijn eisprong op dag 17/18 viel. Toen was ik meteen zwanger
Succes!
woensdag 31 januari 2018 om 11:51
Sinds augustus 2015 bezig.
IUI 2: November 2016 zwanger = buitenbaarmoederlijke zwangerschap, miskraam met nasleep van 2 maanden.
Na 9 mislukte IUI’s, in september 2017 gestart met IVF. Eerste poging raak! Nu bijna 11 weken zwanger van ons eerste ivf wonder.
IUI 2: November 2016 zwanger = buitenbaarmoederlijke zwangerschap, miskraam met nasleep van 2 maanden.
Na 9 mislukte IUI’s, in september 2017 gestart met IVF. Eerste poging raak! Nu bijna 11 weken zwanger van ons eerste ivf wonder.
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
woensdag 31 januari 2018 om 13:34
Dank je. Ja, het was een heftige periode - dat gun ik niemand - maar het lijkt toch een gelukkig einde te krijgen.Bloemetjefresia schreef: ↑31-01-2018 08:58Jeetje heftig dat jullie dit hebben moeten doorstaan! Fijn te lezen dat je nu zwanger bent en al zo ver! Gefeliciteerd!
Ik hoop echt voor je dat het snel raak is, maar daarnaast wens ik je een beetje realiteitszin - het kàn moeilijk zijn, het kàn langs duren, maar bovenal: verhalen van andere zijn geen voorspelling van hoe het bij jou zal verlopen.
woensdag 31 januari 2018 om 13:51
Bij de eerste was ik de eerste ronde al zwanger, bij de tweede heb ik langer moeten wachten omdat ik een zeer korte lf had door de borstvoeding. Toen die langer werd bleek ik ook weer zwanger, dit werd helaas een miskraam. Na de miskraam bewust 2 rondes gewacht omdat ik het mentaal nog niet aankon om weer zwanger te zijn, en toen we in november weer voor gingen was ik dan ook gelijk weer zwanger en dat gaat goed
Ik hoop dat je snel een positieve zwangerschaptest in handen mag houden!
Ik hoop dat je snel een positieve zwangerschaptest in handen mag houden!