Het leed dat Tinder (etc.) heet

03-01-2018 22:55 808 berichten
Alle reacties Link kopieren
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.

Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.

Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.

Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?

Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Oh oké, ik begreep uit je reactie dat je helemaal afgeknapt was. Ben benieuwd hoe het verder verloopt dan.

Zondag hadden we tickets voor een evenement. Ik wist niet of hij nog meeging dus ik heb een appje gestuurd hoe laat ik hem moest oppikken. Mocht hij niet of afwijzend gereageerd hebben dan had ik hem verder in zijn sop laten gaarkoken. Maar niet dus, hij had een uitgebreide lunch gekocht, begon me te knuffelen in de auto, leuke middag gehad samen, heeft me mee uit eten genomen en ik ben blijven slapen (ik was van plan om naar huis te gaan, maar ik was zo ontzettend moe dat ik daar in bed gedoken ben). Fijne nacht gehad, ontbijt, en toen ben ik naar huis gegaan. Natuurlijk hangt er nog veel onuitgesproken tussen ons in, vandaar dat ik hem dat nu in alle rust laat verteren. Het is nu aan hem om een stap naar mij te zetten vind ik.
Fluttershy, ik heb je verhaal gelezen en ik vind het rot voor je. Uiteindelijk ken jij je vriend en de dynamiek in jullie relatie het beste.
Voor mij komt het wel over alsof je vriend niet goed met emoties om kan gaan en niet de emotionele volwassenheid heeft om zich duidelijk te uiten. Het voelt alsof hij half in de relatie aanwezig is. Ik denk dan, ga ervoor praat het goed uit en move on. Of zo gekwetst zijn dat je niet verder gaat. Maar kies íets. Niet dit halfbakken gedoe.
Ik kan me voorstellen dat deze situatie nu veel energie kost. Ik wens je alle wijsheid om tot een goed besluit te komen voor jezelf.
Eens met Knapuiltje, maar ik kan me wel voorstellen dat je het pas uit wil praten als de emoties gedaald zijn. Maar ik zou niet steeds om deze roze olifant heen gaan manoeuvreren.
Mijn afgelopen weken op Tinder:
- Veel matches maar weinig praten. Ik heb altijd het idee dat dit soort matches verzamelaars zijn :-D

- Een paar chats waarbij de vrouw al snel door de mand viel. Even tussendoor vroeg of ik bi was :hihi: dan weet ik al welke kant op ze willen.

- Leuke date gehad met een leuke vrouw. Veel aantrekkingskracht.

- Leuke chat met een aantrekkelijke vrouw. Veel gechat op Tinder en over gegaan op de app. We hadden een ontzettende klik, zijn elkaars type.
Na leuke chats op de app, opeens stilte. Na 2 weken appt ze opeens. Sorry druk, druk. Hele drukke goede baan geen tijd om te appen. Ja die drukke baan heb ik ook.... toen weer als vanouds gekletst. Weer die klik. En weer die stilte die nu een paar dagen duurt. Ze komt wel regelmatig online. Is geinteresseerd en ze zegt constant dat ze me zo mooi en leuk vind.
Ben niet het type wat er achter aan gaat, graag of niet. Ze weet gewoon niet wat ze mist :hihi:
Ik denk dat ze de aandacht wel leuk vind maar niet toe is aan een relatie. Ik zou geen relatie willen met een vrouw die blijkbaar zo druk is.
Wat denken jullie?
anoniem_361870 wijzigde dit bericht op 20-03-2018 13:42
19.92% gewijzigd
@ Knapuiltje
Waarom was nummer 3 geen relatiemateriaal?

En nummer 4 is denk ik met iemand anders aan het daten en wil je nog even warm houden voor het geval dat die andere afhaakt. Dat zou mijn inschatting van haar gedrag zijn :)
Knapuiltje schreef:
31-01-2018 12:58
:- Leuke chat met een aantrekkelijke vrouw. Veel gechat op Tinder en over uk vind. Lacht veel om mijn (soms vreemde) grappen.
Ik vind het wel prima eigenlijk. Ben niet het type wat er achter aan gaat, graag of niet. Ze weet gewoon niet wat ze mist :hihi:
Ik denk dat ze de aandacht wel leuk vind maar niet toe is aan een relatie. Ik zou sowieso geen relatie willen met een vrouw die blijkbaar zó druk is.
Wat denken jullie?
Dat ze intussen anderen date en jou op de reservebank houdt.
Winkje, dat dacht ik ook van nummer 4! Maar ze vertelde dat ze even niet into daten is nu omdat ze zo druk is. Maar ik deel je gevoel. Ik vind haar heel leuk, maar blijf dichtbij mezelf. Ga geen moeite doen haha.

Nr 3 is te jong en mist levenservaring voor mij. Ik hou van diepgang. Zij is op uiterlijk gericht. Ze stelt geen kritische vragen. Vraagt niet wat ik wil in het leven of de liefde. Bij dit soort vrouwen weet ik dat als ik mijn uiterlijk niet meer mee heb (ouderdom, ziekte etc.) dat ze snel de interesse verliezen.
anoniem_361870 wijzigde dit bericht op 20-03-2018 13:43
23.08% gewijzigd
Knapuiltje schreef:
31-01-2018 13:10
Winkje, dat dacht ik ook van nummer 4! Maar ze vertelde dat ze even niet into daten is nu omdat ze zo druk is. Maar ik deel je gevoel. Ik vind haar heel leuk, maar blijf dichtbij mezelf, laidback. Ga geen moeite doen haha.
Ze is wel regelmatig online maar doet geen moeite om een berichtje te sturen. Ze is wel actief op dating apps maar heeft geen tijd om te daten... Jaja...
Idd Hadewychh! Ben het met je eens.
Ik vind het een kleine moeite om even te appen, hoe druk ik ook ben. Je hebt altijd wel een momentje.
Ik ga dit niet meer voeden.
Pinkiepink schreef:
27-01-2018 14:58
Hmm wat denken jullie hiervan :

Ik heb gister 2e date gehad. Uiteindelijk ben ik blijven slapen. Maar er is NIKS gebeurd. Ja een paar keer een kus op m’n mond verder maakte hij geen enkele move.

Dus we liggen samen in 1 klein bedje maar alsnog.. niks. Welke man doet dat? Heb ik echt nog nooit meegemaakt.
Hij sloeg wel af en toe een arm om me heen. Dat is toch wel een klein beetje raar

Nu wil hij sws nog een x afspreken heeft hij direct weer gevraagd en hij zegt dat het mega gezellig was ..

Wat moet je hier mee
Oh wat erg, nog niet opgelost dus. Wat heeft je het gevoel gegeven dat hij je wel aantrekkelijk vind? Denk je dat hij weinig ervaring heeft?
Ik snap wel dat je aarzelt om initiatief te nemen hoor. Meestal gaat het ook een beetje vanzelf toch? Anders toch maar een keer aangeschoten worden met z'n 2. Wie weet dat hij of jij dan wel durft.

Bij mij ook nog geen verbetering. Ik ben inmiddels toe aan de 4e date, op zijn initiatief. Hij geeft aan dat hij me mist etc. dus er is wel iets.. Ik heb toch maar uitgesproken dat ik zijn woorden en zijn lichaamstaal (ja daar gooide ik het maar even op) niet met elkaar kon rijmen. Daar heeft hij dan weer niet echt op gereageerd. Wel dat hij zich wat geremd voelt, maar hoe wat of waarom vertelde hij verder niet.
Als het deze aankomende date niet wat duidelijker wordt denk ik dat ik het opgeef.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Knapuiltje schreef:
31-01-2018 13:17
Idd Hadewychh! Ben het met je eens.
Ik vind het een kleine moeite om even te appen, hoe druk ik ook ben. Je hebt altijd wel een momentje.
Ik ga dit niet meer voeden.
Verstandig denk ik. Iemand die graag wil, vindt wel een moment.
Jammer, je klinkt hier op het forum als een fijn persoon. Ze weten niet wat ze missen.
lolapaloeza schreef:
31-01-2018 17:15

Bij mij ook nog geen verbetering. Ik ben inmiddels toe aan de 4e date, op zijn initiatief. Hij geeft aan dat hij me mist etc. dus er is wel iets.. Ik heb toch maar uitgesproken dat ik zijn woorden en zijn lichaamstaal (ja daar gooide ik het maar even op) niet met elkaar kon rijmen. Daar heeft hij dan weer niet echt op gereageerd. Wel dat hij zich wat geremd voelt, maar hoe wat of waarom vertelde hij verder niet.
Als het deze aankomende date niet wat duidelijker wordt denk ik dat ik het opgeef.
Wat maken mensen zich het toch moeilijk met zich niet kwetsbaar op durven stellen. Op date 4 mag er toch wel wat enthousiasme zijn zou je denken.
Hier nadat ik maandag naar huis ben gegaan niks meer gehoord. Nog erger : mijn dochter heeft een vriendschapsverzoek op Facebook gestuurd en dat accepteert hij niet. Dat vind ik pijnlijk.

Ik heb zometeen een hopelijk laatste sollicitatiegesprek (ironisch genoeg in zijn woonplaats omdat we dichterbij elkaar wilden wonen, de sollicitatie speelt ruim 3 maanden.) en mijn oma is met spoed opgenomen in het ziekenhuis, dus ik heb wat anders aan mijn hoofd dan nukkige mannen. Maar het doet wel zeer dat ik dit soort dingen nu met vrienden en vriendinnen bespreek en mijn eigen partner nergens vanaf weet.

De dromen en toekomstplannen beginnen te vervagen en ruimte te maken voor wat meer op mezelf gericht zijn.
Knapuiltje schreef:
31-01-2018 12:45
emotionele volwassenheid
Wow.. ik lees dit en in 1x wordt mij zoveel duidelijk. Niet over mijzelf, maar over iemand anders. Dank je hiervoor!

@Fluttershy, ik heb het echt met je te doen. Ik voel aan alles dat deze man jou echt niet gelukkig ga maken. Als er nu al zoveel gedoe is, ondanks dat er ook echte leuke en mooie momenten zijn. Hopelijk kan en zal je mij het tegendeel bewijzen en wordt je onwijs gelukkig met hem.

Goed. Ik moet iemand gaan afwijzen en god wat vind ik dit moeilijk. Het voelt gewoon te vriendschappelijk allemaal. Zucht. Ik vind dat zo moeilijk afwijzen en ga meestal te lang door in iets, totdat ik er echt last van krijg. Aan de andere kant, als ik het langer 'laat sudderen' is het ook niet eerlijk naar hem toe.

Ook iemand anders via Tinder leren kennen. Alleen nog via de app contact gehad maar jeetje hij maakt wel wat in mij wakker. Helaas denk ik niet dat hij zo geïnteresseerd is. Dus we tinderen rustig aan verder.

Een heerlijke haat/liefde relatie.
fluttershy schreef:
01-02-2018 09:08
Hier nadat ik maandag naar huis ben gegaan niks meer gehoord. Nog erger : mijn dochter heeft een vriendschapsverzoek op Facebook gestuurd en dat accepteert hij niet. Dat vind ik pijnlijk.

Ik heb zometeen een hopelijk laatste sollicitatiegesprek (ironisch genoeg in zijn woonplaats omdat we dichterbij elkaar wilden wonen, de sollicitatie speelt ruim 3 maanden.) en mijn oma is met spoed opgenomen in het ziekenhuis, dus ik heb wat anders aan mijn hoofd dan nukkige mannen. Maar het doet wel zeer dat ik dit soort dingen nu met vrienden en vriendinnen bespreek en mijn eigen partner nergens vanaf weet.

De dromen en toekomstplannen beginnen te vervagen en ruimte te maken voor wat meer op mezelf gericht zijn.

Hij kwetst je kinderen dus wél, ondanks dat jij zo overtuigd was dat hij dat niet zou doen..

Alsjeblieft, let heel goed op jezelf en op je onderbuik gevoel. Deze man deugt niet.

Wat een lul zeg, echt mee kappen hoor want je ziet de ellende van mijlen ver aan komen. En hij is lief voor de kinderen, die vlieger gaat nu ook niet meer op....
Flutter, Ten eerste, heel veel sterkte met je oma! Wat nou als dit soort dingen zich vaker gaan voordoen? Zou je hiermee kunnen leven? Want dit lijkt mij een voorbode voor meerdere situaties waarin hij gekwetst raakt. (wat onherroepelijk weleens gaat gebeuren in een relatie)

Depster, Ik snap dat het lastig is, maar als jij het netjes doet, op de manier die je zelf ook prettig zou vinden als de situatie andersom zou zijn, dan doe je niks fout.
Tuurlijk, het kan zijn dat de ander teleurgesteld of gekwetst is, maar dat is het risico van het daten. Wat ik niet vind kunnen is het dood laten bloeden omdat jij het lastig vindt. Dus heel goed van je dat je dat niet wil doen!

Ik heb van het weekend de vierde date met die man van mijn leeftijd. Ik vraag me nog steeds af en toe af waar het addertje zit. Hij lijk zo geinteresseerd en zo zijn best te doen. Ben ik nou echt zo onzeker of te veel gekwetst in het verleden dat ik af en toe denk dat hij hier binnenkort wel mee ophoudt? Ik was me niet van die onzekerheden bij mezelf bewust.
Hebben jullie tips om dit wat beter los te laten? Want ik ben bang dat dit op een gegeven moment door gaat schemeren naar hem en ik wil er eigenlijk gewoon van genieten. Wat ik ook doe hoor, maar met vlagen schiet ik in die:"waar zit het addertje' gedachte..
Winkje; Zo sta ik er eigenlijk altijd in :)

Is het een idee om dit gevoel te delen met hem? Na vier dates mag je daar wel wat openheid in tonen denk ik. Ik ben sowieso een voorstander van het delen van gevoel enzo. Als men hier niet tegen kan weet ik dat ook weer gelijk.
Ik was een beetje overhaast, inmiddels wel geaccepteerd :$
Ik reageer later uitgebreider!
fluttershy schreef:
01-02-2018 09:01
Wat maken mensen zich het toch moeilijk met zich niet kwetsbaar op durven stellen. Op date 4 mag er toch wel wat enthousiasme zijn zou je denken.
Grappige is dat ik in mijn profiel heb aangegeven dat ik op zoek ben naar een enthousiaste man. Hij voldeed daar helemaal aan vertelde hij. Nou.. dan zal het wel aan mij liggen.

Jammer dat je relatie zo trubbelig verloopt. Hopelijk kom je er voor jezelf goed uit.
lolapaloeza schreef:
31-01-2018 17:15
Oh wat erg, nog niet opgelost dus. Wat heeft je het gevoel gegeven dat hij je wel aantrekkelijk vind? Denk je dat hij weinig ervaring heeft?
Ik snap wel dat je aarzelt om initiatief te nemen hoor. Meestal gaat het ook een beetje vanzelf toch? Anders toch maar een keer aangeschoten worden met z'n 2. Wie weet dat hij of jij dan wel durft.

Hij heeft gezegd dat hij me erg mooi vindt, dus ik neem aan dat het gewoon een nette man is die er niet meteen bovenop wil. Haha. Maar miss is hij iets onervaren, zou best wel kunnen. Alleen ik ben echt niet van het initiatief nemen dus dat wordt nog wat

Hmm. Kun je niet bij hem aangeven dat je meer duidelijkheid wilt? Wil hem hem blijven zien?
Pinkipink; Ik snap het wel. Ik ben zelf ook niet een initiatief toner. Zeker niet bij een nieuw persoon. Als ik iemand langer ken en al eens seks met hem heb gehad dan wel. Als ik dus een man leer kennen die zelf ook niet zo goed durf, zou ik ook twijfels krijgen. Overigens zou ik niet zo snel gaan voor een man die niet durft.. Er moet wel een jager(tje) inzitten.
depster schreef:
01-02-2018 20:10
Pinkipink; Ik snap het wel. Ik ben zelf ook niet een initiatief toner. Zeker niet bij een nieuw persoon. Als ik iemand langer ken en al eens seks met hem heb gehad dan wel. Als ik dus een man leer kennen die zelf ook niet zo goed durf, zou ik ook twijfels krijgen. Overigens zou ik niet zo snel gaan voor een man die niet durft.. Er moet wel een jager(tje) inzitten.
Mwah ik vind het wel leuk dat hij niet direct op seks aanstuurt. Zelf vind oké dat wel prettig. Het gaat mij er niet om dat hij perse nu al seks wilt maar meer: zou hij het überhaupt met mij willen, vindt hij me wel aantrekkelijk. Nou hij heeft dat gelukkig al wel laten weten. Verder ‘jaagt’ hij wel in de zin van hij genoeg initiatief toont. Op een gegeven moment moet hij echter idd wel aantonen ook meer te willen, anders knap ik ook af.
Pinkiepink schreef:
01-02-2018 20:08
Hij heeft gezegd dat hij me erg mooi vindt, dus ik neem aan dat het gewoon een nette man is die er niet meteen bovenop wil. Haha. Maar miss is hij iets onervaren, zou best wel kunnen. Alleen ik ben echt niet van het initiatief nemen dus dat wordt nog wat

Hmm. Kun je niet bij hem aangeven dat je meer duidelijkheid wilt? Wil hem hem blijven zien?
Zolang het voor jou nog goed voelt en je hebt wel het gevoel dat hij je aantrekkelijk vindt kan ik me voorstellen dat het niet erg is om het wat tijd te geven.

Ik vind het wel moeilijk om te geloven dat hij me leuk vindt omdat ik dat niet aan hem zie. Kan ook mijn eigen onzekerheid zijn. De dates waren leuk en ik dacht dus wel hints te hebben gegeven, hooguit te subtiel. Maar nu wordt het toch lastiger. ook omdat hij zegt dat hij zich geremd voelt. Dat motiveert mij nou ook niet echt.
Ik ga nog wel een keer op date, maar wel met de inzet dat het duidelijker wordt. Als dat niet lukt kap ik het af. anders ga ik me denk ik toch ergeren. Wat ik geloof ik al een beetje doe.

Het trouwens ook wel omdat hij verteld heeft dat hij met zijn vorge relatie te lang doorgegaan is, terwijl het gevoel eigenlijk niet goed was. Dan vraag ik me toch af of doorgaan als er geen klik (meer) is niet een beetje zijn ding is.
En ik wil eigenlijk in deze fase helemaal niet veel hoeven denken. :-(
Pinkiepink, misschien vind hij je juist te leuk. Dat kan ook afremmen. Uit je verhalen maak ik op dat het een lieve en leuke man is dus ik zou het zeker niet te snel opgeven.
Ik denk dat hij te bang is dat je out of his league bent.
Je kunt ook subtiel de eerste stap zetten. Even door z'n haar woelen. Is een intiem en lief gebaar en niet meteen zo direct als zoenen. Misschien heeft hij die expliciete uitnodiging nodig en komt hij vanzelf los.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven