Vriendin is zwanger maar wil geen kind
vrijdag 24 november 2017 om 14:12
Een vriendin van mij is er kort geleden achter gekomen dat ze zwanger is terwijl ze een implanon had.
Ze merkte het te laat dus abortus is niet meer mogelijk.
Ze weet niet wat ze moet doen, ze wil absoluut geen kind, haar vriend ook niet.
Ze wil het kind afstaan ter adoptie maar het schijnt dat dat in Nederland nogal lastig gaat.
Wat kan ze doen? Het kind houden is geen optie.
Ze merkte het te laat dus abortus is niet meer mogelijk.
Ze weet niet wat ze moet doen, ze wil absoluut geen kind, haar vriend ook niet.
Ze wil het kind afstaan ter adoptie maar het schijnt dat dat in Nederland nogal lastig gaat.
Wat kan ze doen? Het kind houden is geen optie.
dinsdag 19 december 2017 om 22:09
dinsdag 19 december 2017 om 22:14
Dat lijkt me wel een van de leukste taken van verplegen op zo'n afdeling.
dinsdag 19 december 2017 om 22:21
Mogen de biologische ouders echt zulke eisen stellen zoals adoptiemoeder moet stoppen met werken?? Lijkt me bizar. Voor hoe lang gold die eis? Op de site van FIOM lees ik dat de biologische moeder 'wensen' mag hebben ten aanzien van mogelijke adoptie-ouders. Wacht, ik lees het al in het protocol afstand ter adoptie. Met ouders die afstand willen doen van hun kind worden de wensen aan het adoptiegezin besproken, hiermee wordt rekening gehouden bij het selecteren van 3 aspirantgezinnen. Biologische ouders mogen een advies uitbrengen met betrekking tot de keuze tussen deze aspirantgezinnen, zij zijn echter niet degenen die uit eindelijk beslissen en het gaat om wensen en niet om eisen.Pluisi schreef: ↑19-12-2017 16:45Moedsr kan evt. wel eisen stellen aan de plaatsing. De moeder van onze oudste wilde dat hij bij een jong kinderloos echtpaar kwam (wij waren 30), we moesten een bepaald geloof hebben, en ik moest stoppen met werken.
Dat heb ik gedaan, is ook beter voor de hechting. Later ben ik wel weer gaan werken hoor.
Niet werken is overigens niet per se beter voor de hechting, waarom denk je dat?
dinsdag 19 december 2017 om 23:54
Het is beter dat de baby niet teveel verzorgers heeft. Op een creche wisselt dat teveel. En ik ga geen kind adopteren om hem vervolgens naar de creche te brengen. Haha nee hoor, vond t veels te leuk.
Onze afstandmoeder had echt eisen. Er was geen gezin in de provincie die daaraan voldeed, dus zijn ze verder gaan zoeken en kwamen bij ons uit.
Wij waren ook de enige, we hoefden niet te wedijveren met anderen.
Onze afstandmoeder had echt eisen. Er was geen gezin in de provincie die daaraan voldeed, dus zijn ze verder gaan zoeken en kwamen bij ons uit.
woensdag 20 december 2017 om 00:04
Miljoenen kinderen gaan naar de crèche. Naar de crèche gaan en werken hoeft geen belemmering te zijn voor de hechting. Ik snap dat je het zo leuk vond hoor
'Wedijveren' zou ik het niet echt noemen wat er gebeurt, het is geen wedstrijd. Er wordt gezocht naar de meest geschikte plek voor het kind, daarin wordt rekening gehouden met de wensen van de biologische ouders, maar de keuze die uit eindelijk wordt gemaakt is niet alleen daarop gebaseerd.
Hoe lang vond de biologische moeder dat jij niet 'mocht' werken? Vind ik opvallend, zo'n eis en vervolgens je kind nooit meer zien. Hebben jullie ook nooit meer contact met haar gehad?
Hoe lang vond de biologische moeder dat jij niet 'mocht' werken? Vind ik opvallend, zo'n eis en vervolgens je kind nooit meer zien. Hebben jullie ook nooit meer contact met haar gehad?
woensdag 20 december 2017 om 08:45
Hier maakt het verplegend personeel echt wel tijd om te knuffelen met baby's die om welke reden dan ook minder bezoek van ouders krijgen. Dat vinden ze zelf veel te leuk, zeggen ze, dus dat komt vast goed!peaches100 schreef: ↑19-12-2017 19:25Ik vraag me steeds af hoe het nu zo met dat kindje gaat, helemaal alleen in dat ziekenhuis zonder moeder/vader liefde![]()
Wordt zo'n baby dan wel door de verpleegkundigen enzo geknuffeld in het ziekenhuis? Ik kan er echt wel begrip voor hebben dat ze het kindje afstaat omdat ze absoluut geen kinderen wil maar het voelt voor mij echt zo harteloos..
Ik vraag me ook af hoe ik me tegenover zo iemand zou voelen als die diegene een naaste ofzo van me zou zijn..
Hoe staat haar omgeving hierin TO?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
woensdag 20 december 2017 om 08:57
vooropgesteld: mijn kind ging naar de kinderopvang hoor, en daar sta ik 100% achterKeaAlpine schreef: ↑20-12-2017 00:04Miljoenen kinderen gaan naar de crèche. Naar de crèche gaan en werken hoeft geen belemmering te zijn voor de hechting. Ik snap dat je het zo leuk vond hoor'Wedijveren' zou ik het niet echt noemen wat er gebeurt, het is geen wedstrijd. Er wordt gezocht naar de meest geschikte plek voor het kind, daarin wordt rekening gehouden met de wensen van de biologische ouders, maar de keuze die uit eindelijk wordt gemaakt is niet alleen daarop gebaseerd.
Kan me echter wel voorstellen, dat bij een kindje waar een hechtingstoornis op de loer ligt het beter is om de eerste maanden zo min mogelijk personen de zorg te laten delen
Om de hechting met 1 (of 2) mensen optimaal te laten verlopen
woensdag 20 december 2017 om 08:59
Ik hoop voor dat kindje's welzijn echt dat het personeel haar genoeg aandacht geeft.
Ik heb dus zo'n oom met een enorme hechting stoornis. Al kwam ik daar pas 2 maanden geleden achter, maar god wat maakte dat een hoop duidelijk zeg. Weet nog dat ik als kind vaak aan mijn tante vroeg of hij wel van ons hield en dat ze zei dat hij dat op zijn eigen manier deed.
Toen hij mij in zijn armen kreeg ( het kind van zijn zusje ) zei hij: nou doe mij maar een schep. Mijn oom is tuinman. Hij had helemaal niets met ons, nooit gehad ook. We kwamen er wel vaak en het was altijd gezellig maar het was duidelijk dat hij niets met kinderen had en affectie toonde hij nooit. Zelf hebben ze ook geen kinderen.
Nu is mijn oom 2,5 maand te vroeg geboren, hij had een kerstkind moeten zijn en was van begin oktober.
Hij was bijna dood geweest en is in aluminium folie naar het ziekenhuis gebracht. Hij heeft maanden in de couveuse gelegen en amper contact gehad met zijn ouders. Toen ik laatst iets zei over dat mijn oom zo weinig echt contact heeft met mensen, zei mijn tante: ja logisch he, hij was een couveuse kindje, hij heeft problemen met hechten.
En ineens viel er zoveel op zijn plek. Begreep mijn oom meteen een stuk beter, ik heb me dus jaren onnodig afgevraagd of wij iets verkeerd deden, dat hij niet kon zeggen dat hij om ons gaf maar het lag dus gewoon bij hem. Hij had een hechting stoornis. Ik had gewild dat ze ons dat jaren geleden al verteld had. Ik hoop dat alle couveuse kindjes nu een hoop meer aandacht krijgen zodat ze dit niet ontwikkelen.
Ik heb dus zo'n oom met een enorme hechting stoornis. Al kwam ik daar pas 2 maanden geleden achter, maar god wat maakte dat een hoop duidelijk zeg. Weet nog dat ik als kind vaak aan mijn tante vroeg of hij wel van ons hield en dat ze zei dat hij dat op zijn eigen manier deed.
Toen hij mij in zijn armen kreeg ( het kind van zijn zusje ) zei hij: nou doe mij maar een schep. Mijn oom is tuinman. Hij had helemaal niets met ons, nooit gehad ook. We kwamen er wel vaak en het was altijd gezellig maar het was duidelijk dat hij niets met kinderen had en affectie toonde hij nooit. Zelf hebben ze ook geen kinderen.
Nu is mijn oom 2,5 maand te vroeg geboren, hij had een kerstkind moeten zijn en was van begin oktober.
Hij was bijna dood geweest en is in aluminium folie naar het ziekenhuis gebracht. Hij heeft maanden in de couveuse gelegen en amper contact gehad met zijn ouders. Toen ik laatst iets zei over dat mijn oom zo weinig echt contact heeft met mensen, zei mijn tante: ja logisch he, hij was een couveuse kindje, hij heeft problemen met hechten.
En ineens viel er zoveel op zijn plek. Begreep mijn oom meteen een stuk beter, ik heb me dus jaren onnodig afgevraagd of wij iets verkeerd deden, dat hij niet kon zeggen dat hij om ons gaf maar het lag dus gewoon bij hem. Hij had een hechting stoornis. Ik had gewild dat ze ons dat jaren geleden al verteld had. Ik hoop dat alle couveuse kindjes nu een hoop meer aandacht krijgen zodat ze dit niet ontwikkelen.
woensdag 20 december 2017 om 17:49
Ik denk niet per se dat een hechtingsstoornis op de loer ligt als je een kind vanaf de derde maand bij je hebt. Ok, ik zou hem niet 5 dagen naar het KDV brengen, maar dat zou ik met mijn eigen baby ook niet willen.lilalinda schreef: ↑20-12-2017 08:57vooropgesteld: mijn kind ging naar de kinderopvang hoor, en daar sta ik 100% achter
Kan me echter wel voorstellen, dat bij een kindje waar een hechtingstoornis op de loer ligt het beter is om de eerste maanden zo min mogelijk personen de zorg te laten delen
Om de hechting met 1 (of 2) mensen optimaal te laten verlopen
woensdag 20 december 2017 om 18:55
Je kinderen boffen maar met jullie. Ik snap je keuze ook helemaal.Pluisi schreef: ↑19-12-2017 23:54Het is beter dat de baby niet teveel verzorgers heeft. Op een creche wisselt dat teveel. En ik ga geen kind adopteren om hem vervolgens naar de creche te brengen. Haha nee hoor, vond t veels te leuk.
woensdag 31 januari 2018 om 17:58
De adoptie is niet in gang gezet. Haar inmiddels ex-vriend begon toch nieuwsgierig te worden naar de kleine en is haar dagelijks gaan opzoeken en besloten dat hij haar zelf op wil voeden. Relatie is dus uit maar de kleine gaat bij haar biologische vader wonen zodra ze uit het ziekenhuis mag.
Moeder zal voor de wet dus moeder blijven maar neem aan dat ze geen ouderlijk gezag zal krijgen gezien ze niets met het kind te maken wil hebben.
Met de kleine gaat het trouwens goed. Hoorde dat het de bedoeling is dat ze naar huis mag rond de datum dat ze eigenlijk geboren had moeten worden, weet dus niet zeker of dat klopt, heb geen idee hoe ze dat bekijken in het ziekenhuis maar dat is wat ik hoorde van naaste familie van de vader.
Moeder zal voor de wet dus moeder blijven maar neem aan dat ze geen ouderlijk gezag zal krijgen gezien ze niets met het kind te maken wil hebben.
Met de kleine gaat het trouwens goed. Hoorde dat het de bedoeling is dat ze naar huis mag rond de datum dat ze eigenlijk geboren had moeten worden, weet dus niet zeker of dat klopt, heb geen idee hoe ze dat bekijken in het ziekenhuis maar dat is wat ik hoorde van naaste familie van de vader.
nadiaah79 wijzigde dit bericht op 31-01-2018 18:03
25.04% gewijzigd
woensdag 31 januari 2018 om 18:03
Fijn dat de kleine naar de vader gaat. Moet het kindje nog lang in het ziekenhuis blijven?Nadiaah79 schreef: ↑31-01-2018 17:58De adoptie is niet in gang gezet. Haar inmiddels ex-vriend begon toch nieuwsgierig te worden naar de kleine en is haar dagelijks gaan opzoeken en besloten dat hij haar zelf op wil voeden. Relatie is dus uit maar de kleine gaat bij haar biologische vader wonen zodra ze uit het ziekenhuis mag.
woensdag 31 januari 2018 om 18:06
Wat ik van familie van de vader hoorde, nog een paar weken. Ze had eigenlijk eind februari geboren moeten worden. Wat ik van de familie hoorde is dat wanneer alles goed blijft gaan ze dus naar huis mag rond de tijd dat ze eigenlijk geboren had moeten worden. Maar misschien wel eerder? Ligt er vast ook aan hoe ze drinkt, wat haar gewicht is en of ze zichzelf warm kan houden neem ik aan.
woensdag 31 januari 2018 om 18:09
Vind het wel bijzonder, meneer wilde geen kinderen. Besloot op aandringen van familie en vrienden toch zijn dochter te bezoeken en besloot opeens dat hij haar zelf op wilde voeden.LiveLoveLaugh2 schreef: ↑31-01-2018 18:04Dat is goed nieuws, hopelijk mag ze snel met papa naar huis![]()
Nu de relatie uit is woont hij tijdelijk bij zijn tante en oom, in het begin zullen zij hem dus bijstaan met de opvoeding gezien hij zelf ook een baan heeft. Babykamer is afgelopen weekend helemaal ingericht.
woensdag 31 januari 2018 om 18:13
Alimentatie hoeft ze niet te betalen, is haar inkomen te laag voor. Erfrecht geen idee, maar zal ze zich denk ik niet druk om maken gezien er bij haar niet veel te halen valt.redbulletje schreef: ↑31-01-2018 18:11En zijn er geen risico's voor je vriendin wat betreft alimentatie of erfrecht etc als ze als biomoeder geregistreerd wordt?
woensdag 31 januari 2018 om 18:18
Haar financiele situatie kan veranderen. Wat als de ex het in de praktijk toch niet meer ziet zitten? Als ik haar was zou ik de baby officieel door de ex laten adopteren.
woensdag 31 januari 2018 om 18:28
Ik vind het een hartverwarmend verhaal. Hij is gewoon toch om dat kleine meisje gaan geven! Misschien twijfelde hij altijd al over het vaderschap en nu er eenmaal een kindje is kan hij niet meer net doen of hij kinderloos is?Nadiaah79 schreef: ↑31-01-2018 18:09Vind het wel bijzonder, meneer wilde geen kinderen. Besloot op aandringen van familie en vrienden toch zijn dochter te bezoeken en besloot opeens dat hij haar zelf op wilde voeden.
Nu de relatie uit is woont hij tijdelijk bij zijn tante en oom, in het begin zullen zij hem dus bijstaan met de opvoeding gezien hij zelf ook een baan heeft. Babykamer is afgelopen weekend helemaal ingericht.
Dat hij meteen vertrokken is en een babykamer heeft ingericht geeft aan dat hij in ieder geval niet in een opwelling gehandeld heeft. Hoe voelt de moeder zich onder dit alles?
woensdag 31 januari 2018 om 18:43
Die is alleen maar erg kwaad dat hij voor de baby heeft gekozen en niet voor haar.LiveLoveLaugh2 schreef: ↑31-01-2018 18:28Ik vind het een hartverwarmend verhaal. Hij is gewoon toch om dat kleine meisje gaan geven! Misschien twijfelde hij altijd al over het vaderschap en nu er eenmaal een kindje is kan hij niet meer net doen of hij kinderloos is?
Dat hij meteen vertrokken is en een babykamer heeft ingericht geeft aan dat hij in ieder geval niet in een opwelling gehandeld heeft. Hoe voelt de moeder zich onder dit alles?
woensdag 31 januari 2018 om 18:46
Een vader kan zijn eigen kind toch niet adopteren?redbulletje schreef: ↑31-01-2018 18:18Haar financiele situatie kan veranderen. Wat als de ex het in de praktijk toch niet meer ziet zitten? Als ik haar was zou ik de baby officieel door de ex laten adopteren.
En haar financiële situatie gaat niet veranderen, ze heeft een parttime vaste baan waar ze net het sociaal minimum mee verdient. Meer dan het aantal uren dat ze werkt zal ze ook nooit gaan werken.
woensdag 31 januari 2018 om 18:51
Ze zou kunnen erven of een loterij winnen. En wat als de vader dood neervalt? Komt t kind dan wettelijk weer op haar bordje? Ik zou er in haar geval wettelijk mijn handen vanaf willen trekken, net zoals bij adoptie.