Centraal Moderatortopic
vrijdag 29 december 2017 om 17:48
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 31 januari 2018 om 22:58
We hebben het doorgegeven. Wij gaan verder niet over de teksten die op de site staan dus je kunt hiervoor het beste voortaan de redactie zelf mailen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
woensdag 31 januari 2018 om 23:02
Een beetje laat, maar we hebben het eindelijk aangepast!willem1959 schreef: ↑31-01-2018 09:46Sorry, mijn topic onder reizen heeft per ongeluk enkel hoofdletter. Kunnen jullie dat aanpassen aub?
Dank.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

woensdag 31 januari 2018 om 23:10
Natuurlijk wordt er gewerkt aan een oplossing. Erg hard ook waarschijnlijkModeratorViva schreef: ↑31-01-2018 22:55Er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing. Of dat het goede effect gaat hebben is natuurlijk nog maar de vraag, maar zodra wij meer weten laten we het weten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

De vraag was echter waarom er op het vorige forum bijna geen spam was, blijkbaar was de oplossing toen al gevonden.
Is dat nou zo moeilijk om dat ook op dit forum door te voeren? Dat moet voor een IT-er met verstand van zaken toch een fluitje van een cent zijn?
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.

woensdag 31 januari 2018 om 23:12
Dat is het natuurlijk.Calamitycat schreef: ↑31-01-2018 23:11Het is winter Moiren. Je raakt echt zo ondergesneeuwd deze tijd van het jaar.
donderdag 1 februari 2018 om 00:21
donderdag 1 februari 2018 om 00:26
We hebben het doorgegeven. Vanuit de uitgever wordt het als het goed is doorgepakt.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

donderdag 1 februari 2018 om 05:18
Kan er nog antwoord worden gegeven op de vraag van yourlocalhero? Bij mij leeft dezelfde vraag, na een terugkerende permabanneling meerdere keren gestaft te hebben, voorzien van vorige (gebrande) nick. Het wekt nl. bij mij (of het nu ten onrechte is of niet) de indruk dat er niets mee wordt gedaan omdat het nu eenmaal veel lezers trekt en dus reacties oplevert, wat voor een forum essentieel is...yourlocalhero schreef: ↑31-01-2018 08:28Modjes als iemand ondanks een permaban overduidelijk terug is..je staft het topic..
Maar vervolgens word er niets mee gedaan...
Zien jullie het patroon niet??
donderdag 1 februari 2018 om 09:17
Beste Mods,
ik heb een vraagje over regels en staffen en dergelijke. Al een tijdje is er een groepje forummers dat vooral op de Actueelpijler post en daar met mij in de clinch ligt, dat me op andere pijlers en in andere topics hinderlijk volgt en dan op die andere pijlers Actueel-discussies aan gaat halen of andersom.
Bijvoorbeeld: ik schrijf op een topic op Entertainment, en op Actueel gaat men dan uit dat Entertainment topic quoten. Of andersom: ik schrijf op Entertainment en men komt daar discussies van Actueel dunnetjes overdoen terwijl het topic daar totaal niet over gaat.
In het verleden was op die manier andere topics aanhalen en quoten uit andere topics tegen de regels en zelfs reden voor een ban, maar ondanks dat ik dat staf lijkt het alsof jullie daar helemaal niet op reageren.
Ook op de man posten was altijd tegen de regels en goed voor een ban, maar ondanks dat een aantal posters letterlijk alleen maar op de man richting mij post en ik dat structureel staf worden er geen maatregelen genomen, lijkt het.
Zijn die regels veranderd? En hoe gaan jullie dan nu met dergelijk forumgedrag om? Ik vind het eerlijk gezegd nogal stalkerig, hoezeer bepaalde mensen me over allerlei pijlers heen blijven achtervolgen.
ik heb een vraagje over regels en staffen en dergelijke. Al een tijdje is er een groepje forummers dat vooral op de Actueelpijler post en daar met mij in de clinch ligt, dat me op andere pijlers en in andere topics hinderlijk volgt en dan op die andere pijlers Actueel-discussies aan gaat halen of andersom.
Bijvoorbeeld: ik schrijf op een topic op Entertainment, en op Actueel gaat men dan uit dat Entertainment topic quoten. Of andersom: ik schrijf op Entertainment en men komt daar discussies van Actueel dunnetjes overdoen terwijl het topic daar totaal niet over gaat.
In het verleden was op die manier andere topics aanhalen en quoten uit andere topics tegen de regels en zelfs reden voor een ban, maar ondanks dat ik dat staf lijkt het alsof jullie daar helemaal niet op reageren.
Ook op de man posten was altijd tegen de regels en goed voor een ban, maar ondanks dat een aantal posters letterlijk alleen maar op de man richting mij post en ik dat structureel staf worden er geen maatregelen genomen, lijkt het.
Zijn die regels veranderd? En hoe gaan jullie dan nu met dergelijk forumgedrag om? Ik vind het eerlijk gezegd nogal stalkerig, hoezeer bepaalde mensen me over allerlei pijlers heen blijven achtervolgen.
Am Yisrael Chai!
donderdag 1 februari 2018 om 09:20
Tijdschriftenverslindster schreef: ↑01-02-2018 05:18Kan er nog antwoord worden gegeven op de vraag van yourlocalhero? Bij mij leeft dezelfde vraag, na een terugkerende permabanneling meerdere keren gestaft te hebben, voorzien van vorige (gebrande) nick. Het wekt nl. bij mij (of het nu ten onrechte is of niet) de indruk dat er niets mee wordt gedaan omdat het nu eenmaal veel lezers trekt en dus reacties oplevert, wat voor een forum essentieel is...
Nou dus dit.
Ik beheer ook een forum...en tref maatregelen altijd alleen...maar dit is echt wel stuitend.
donderdag 1 februari 2018 om 09:55
Beste Fashionvictim,fashionvictim schreef: ↑01-02-2018 09:17Beste Mods,
Bedankt voor het melden van jouw probleem. Er zijn geen regels veranderd en de stafjes worden nog steeds op dezelfde manier beoordeeld. Wij houden het vanaf nu in de gaten. Als deze situatie opnieuw voorkomt graag weer staffen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
donderdag 1 februari 2018 om 10:04
Beste Yourlocalhero en Tijdschriftenverslindster,yourlocalhero schreef: ↑01-02-2018 09:20Nou dus dit.
Ik beheer ook een forum...en tref maatregelen altijd alleen...maar dit is echt wel stuitend.
Wij snappen dat dit erg vervelend is. Als wij meldingen krijgen van een terugkerende forummer zoeken wij het direct uit of dit echt zo is. Maar als er een geen bewijs is dat de forummer een terugkerende forummer is met een permaban, kunnen wij de forummer geen permaban geven.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

donderdag 1 februari 2018 om 10:06
ModeratorViva schreef: ↑01-02-2018 09:55Beste Fashionvictim,
Bedankt voor het melden van jouW probleem. Er zijn geen regels veranderd en de stafjes worden nog steeds op dezelfde manier beoordeeld. Wij houden het vanaf nu in de gaten. Als deze situatie opnieuw voorkomt graag weer staffen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
donderdag 1 februari 2018 om 10:08
Je kan als eigenaar van een forum toch iedereen een permaban geven? Daar hoef je toch verder geen reden voor te hebben in principe? Ik bedoel, leuk als je die wel hebt, hoor, maar het staat jullie natuurlijk in principe vrij om wie jullie willen een permaban te geven. Al willen jullie mij nu een permaban geven omdat mijn nick met een f begint of omdat mijn haar stom zit, die vrijheid hebben jullie natuurlijk. Het is hier geen democratie ofzo.
Am Yisrael Chai!
donderdag 1 februari 2018 om 10:09
Beste Zozoe,
De spam is inderdaad zeer vervelend. Wij zijn hard aan het werk om hier een oplossing voor te vinden. Tot die tijd zijn wij erg blij dat jullie ons helpen door te spam te staffen of te melden in het Centraal Moderatortopic, zodat wij de spam weer zo snel mogelijk kunnen verwijderen!
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
donderdag 1 februari 2018 om 10:14
Beste Fashionvictim,fashionvictim schreef: ↑01-02-2018 10:08Je kan als eigenaar van een forum toch iedereen een permaban geven? Daar hoef je toch verder geen reden voor te hebben in principe? Ik bedoel, leuk als je die wel hebt, hoor, maar het staat jullie natuurlijk in principe vrij om wie jullie willen een permaban te geven. Al willen jullie mij nu een permaban geven omdat mijn nick met een f begint of omdat mijn haar stom zit, die vrijheid hebben jullie natuurlijk. Het is hier geen democratie ofzo.
Dat is waar. Alleen willen wij ons zelf ook aan de regels houden en geven wij pas een permaban als dat volgens de regels moet.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
donderdag 1 februari 2018 om 12:05
Je weet hoe makkelijk het omzEILen van ip gerelateerde bans e.d. zijn heh.ModeratorViva schreef: ↑01-02-2018 10:04Beste Yourlocalhero en Tijdschriftenverslindster,
Wij snappen dat dit erg vervelend is. Als wij meldingen krijgen van een terugkerende forummer zoeken wij het direct uit of dit echt zo is. Maar als er een geen bewijs is dat de forummer een terugkerende forummer is met een permaban, kunnen wij de forummer geen permaban geven.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Iedereen ziet het in dit geval en het is best pijnlijk om te zien hoe dit niet word aangenomen.
Soms moet je je gevoel ipv het nietbewijs laten spreken.
yourlocalhero wijzigde dit bericht op 01-02-2018 12:56
Reden: Met dank aan nouschi
Reden: Met dank aan nouschi
0.44% gewijzigd

donderdag 1 februari 2018 om 12:18
Jammer dat jullie dat dan niet altijd doen en dingen die volgens jullie eigen regels niet mogen toch toestaan of halfhartig verwijderen zonder er consequenties aan te verbinden voor degene die over de schreef gaat.
donderdag 1 februari 2018 om 12:20
Wat?yourlocalhero schreef: ↑01-02-2018 12:05Je weet hoe makkelijk het omzijlen van ip gerelateerde bans e.d. zijn heh.
Iedereen ziet het in dit geval en het is best pijnlijk om te zien hoe dit niet word aangenomen.
Soms moet je je gevoel ipv het nietbewijs laten spreken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!