Vader dochter dagje

01-02-2018 14:30 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,
Eind vd maand is er weer voorjaarsvakantie. Mijn vader die in het onderwijs werkt is vrij. En ik heb die week vakantie opgenomen. Mijn vader had het idee om die dag iets leuks te gaan doen. Natuurlijk vind ik dit super leuk. Maar ik heb geen idee wat leuk is om te doen met je vader.

Belangrijk om te weten. Mijn vader is voor meer dan 15 jaar uit mijn leven geweest. Inmiddels spreken we elkaar een jaar maar het is nog vrij vers allemaal. Hierdoor heb ik ook geen idee wat leuk is om te doen met je vader. Tot nu toe gingen we ergens heen om wat te drinken. Maar deze keer willen we een dagje uit ervan maken.

Dus als iemand een leuke tip heeft om met je vader te doen.
Pretpark
Strandwandeling + strandtent
Film
Dierentuin
Roeien
Schaatsen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bioscoop en daarna lekker uit eten?
Hebben jullie gezamenlijke interesses? Als het richting natuurwetenschappen gaat; dagje Naturalis + eten? Richting geschiedenis: Openluchtmuseum/kasteel/burcht/etc?
Niet veel anders dan met een date: Niet iets waarbij je elkaar niet spreekt (dus niet alleen maar naar de film), maar ook niet iets waarbij je alleen maar moet praten en het anders awkward wordt (dus niet alleen eten/drinken).

Iets dat vanzelf wat gesprekstof oplevert (dierentuin, museum) of iets waar je wat actiever bezig bent (kanoen, schaatsen) is vaak wat handiger dan bijvoorbeeld alleen maar wandelen.
anoniem_199354 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 14:38
0.12% gewijzigd
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Hoe oud zijn jullie?
Moet het een hele dag zijn?
Ik ga vaak met mijn vader naar de bioscoop en dan eventueel nog wat eten samen.

En laatst zijn we naar een open dag geweest van iets wat ons allebei interesseert.
wat voor types zijn jullie?
Je krijgt mij en mijn vader de Efteling niet in. Maar wel het Kroller Muller

Ik zou iets doen, waar je beetje bij praten kunt: Dus wel museum, niet bioscoop
en vooral eindigen met eten ergens.
Hoe oud is je vader (en hoe oud ben jij?)?
Een Escape Room
De ballenbak van de IKEA
koekies zijn lekker
Overdekt zwemparadijs.
Solex rijden, als het weer het toe laat
Karten
Brouwerij bezoeken en proeverij
Silence is golden. Duct tape is silver.
Wat zijn jullie interesses?
Voorbeelden wat ik laatste jaar met m'n vader heb gedaan ( we wonen ruim 170 km bij elkaar vandaan, dus we proberen wel soms echt wat leuks te doen samen):

- zijn in december naar een kerstconcert van zijn favoriete band geweest in een stad waar we beide nooit komen. Dit was 's avonds.. overdag zijn we door de betreffende stad gaan struinen, hebben we ergens bij een speciaalbiercafe wat gedronken, zijn we uit eten geweest en erna naar het concert.
- We gaan wel eens uit eten
- We houden van films en gaan weleens naar de bios samen
- Voor zijn verjaardag gaan we naar een opgraving/bezoekcentrum bij de dom in Utrecht en erna uit eten.
- We zijn afgelopen jaar naar het Nationaal Militair museum geweest en hebben daar geluncht (dit was echt leuk!)

Zoals je kunt opmaken uit mijn bericht.. houdt mijn vader van eten ;-)
Een onbekende stad bezoeken. Beetje rondkijken, eventueel museum of iets zoals dat bezoeken, drankje/lunch doen of wat leuks wat er te doen is in die stad ((rommel)markten, leuke aparte winkels, voorstellingen).
Hou er wel rekening mee dat het volgende week carnaval is en schoolvakantie. Niet alles zal open zijn in t zuiden en sommige dingen zullen juist druk zijn. Als carnaval juist je ding is kun je naar een optocht gaan.
ikbennietgek12 schreef:
01-02-2018 14:30
Goedemiddag,
Eind vd maand is er weer voorjaarsvakantie. Mijn vader die in het onderwijs werkt is vrij. En ik heb die week vakantie opgenomen.
Ik lees (loepje) elders dat je zelf nog studeert en bijna klaar bent. Waarvan neem je dan vakantie op?

Verder lijkt je vader me de juiste persoon om mee te bespreken wat je die dag zou kunnen gaan doen. En als je vader in het onderwijs werkt, heeft hij vast wel ideeën wat hij met zijn dochter van begin 20 (of is het nu halverwege de 20 ;-) ) zou kunnen gaan doen.
- Dierentuin (heb ik vorige week gedaan met vader; was erg gezellig)
- de markt op en koopjes jagen :proud:
- uitwaaien op strand en dan ergens wat drinken
Dagje Utrecht met een museumbezoek.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Museum desnoods met een specifieke tentoonstelling over iets waar jullie beide interesse voor op kunnen wekken.

Harry potter / Game of Thrones / Star Wars tentoonstellingen zijn waarschijnlijk niet wat je zoekt, maar bij zoiets zou je een idee kunnen hebben.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Graag gedaan hoor TO.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
01-02-2018 20:55
Graag gedaan hoor TO.
:proud:
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Samen gaan karten?
Gaan strandzeilen?
Gaan paint-ballen?

Iets actief.

Met nadien een etentje?

Musea kan je nog doen als ie 70 is :-).
Bedankt voor alle reacties.
Strand ga ik meenemen als het mooi weer is, ook lekker uitwaaien als het maar droog is.

Militairmuseum klinkt ook interessant ga ik even naar kijken.

Bierbrouwerij is ook nog een leuke optie al weet ik niet of hij het leuk vind als ik aangeschoten raak haha.
Openluchtmuseum, vindt mijn vader heel leuk vanwege de nostalgie, en ik voor de verhalen die hij erbij kan vertellen. Maar ik weet niet hoe oud jullie zijn en of dit dus passend is.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven