Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Yogayup, ik heb jou als yogadocent (zo heel sereen op het heerlijke strand van ameland Curacao met het geluid van de golven op de achtergrond) in mn hoofd. Maar er zijn natuurlijk nog heel veel andere beroepen die je kunt hebben :p iig fijn dat je weer lol hebt op je werk en weer lekker in je vel zit!
Mijn libido gaat er niet op vooruit tijdens het prikken van de hormonen. Helaas... eerder naar beneden. Ik word niet heel blij van al die hormonen, en blij je bed in voor een stomende sekspartij is wel handig ;)

Theemonster, het is niet iets dat ik met veel plezier doe, dat prikken. Maar het gaat wel goed. Ik jaag steeds geroutineerder die spuit erin. En gelukkig helpt mn oudste er altijd bij. Superlief. Hij telt af en bij nul zet ik de spuit. Daarna haal ik de spuit eraf en gaat hij ermee aan de slag. De hele routine herhaalt hij dan bij zichzelf. :flirting:
Lijkt me wel leuk dat reizen voor je werk! Maar idd, ook vermoeiend! Heb je daarna wel tijd om bij te komen of zit je de volgende dag alweer op kantoor?

Elle, dan is het hartje hopelijk al goed te zien! Heel veel succes alvast!

Vievie, gelukkig is je peuter weer beter! Ik kan me voorstellen dat je enerzijds baaaaalt van dat je de echo hebt verzet. Maar aan de andere kant... met 8 weken zie al wel weer meer, en sowieso het hartje!

Stippeltjes, hierna gooi je de ovulatietesten eruit toch? Als je dan nog niet zwanger bent iig... Heb je je ei goed benut?

Roos, de tweede wachtweek is idd het rotst en moeilijkst vol te houden. Je voelt alles, maar het zegt zo weinig... geduld, geduld, geduld... succes!

Penelope, Oeh, zondag testen! Zet em op!!!

Roffa, beterschap!! :there:
Thanx voor jullie geruststellende woorden. Daardoor kan ik het meer loslaten. Straks test ik nog één keer en als die ook licht is dan geloof ik het wel met die stomme testen. Twee dagen voor en op de dag zelf seks gehad, dus volgens mij zit dat wel goed. De afgelopen twee dagen is mijn vriend ziek dus wat dat betreft is de timing wel goed.

@Elle veel plezier vandaag met de echo!
@Theepoes dat klinkt best ingrijpend allemaal. Hoop voor iedereen dat het snel raak is natuurlijk. Maar voor jou een beetje extra zodat je van die ellendige spuiten en hormonen af bent!
@Elle Ik normaal ook niet hoor haha. Maar toen ze de datum noemde van de echo rekende ik uit dat ik dan 7 weken was. Dat is dan maar net de vraag of je een hartje ziet of niet. Dan wacht ik liever een week langer dat we meteen wat meer duidelijkheid hebben dan eventueel een week in de stress zitten zeg maar :)
Hoe laat mag je vandaag?

@Roos De laatste loodjes, ook met wachten, zijn altijd het zwaarst he? Ook lastig of je je nou echt anders voelt of het wil. Hopelijk hou je het een beetje uit de komende tijd en wordt je geduld beloond!

@Roffa Rust pakken gisteren ging redelijk. En man kreeg gewoon rode kool met aardappelen gisteren, saai he ;)
Jij inmiddels als wat opgeknapt?

@Pennelope Jij overmorgen testen dus? Spannend, succes!

@Theepoes Inderdaad, dat is dat weekje geduld wel waard :)

@Stippeltjes En de testen al aan de wilgen gehangen?
@vievie neeeeee saaaaaaaaaaaai :flag:
@Vievie nee want vandaag leek de test weer op te lopen grrrrrrr :facepalm:
Blijf nog meer even doorgaan tot mijn nieuwe pakje van 7 stuks ook op is #sponsorvankruidvat
@theepoes ellendig die hormonen wel ontzettend schattig van je oudste om je op die manier te helpen en steunen!

@stippeltjes, wat irritant van de testen.. maakt alleen maar onzeker dan kan ik me voorstellen..

@vievie, ja dat snap ik dat je dan liever zekerheid hebt. Is voor iedereen weer anders denk ik.

Maarrrrr hier zojuist een mooi hartje gezien :heart: zo opgelucht! 6w5d nu. Over drie weken, 23 feb nog een extra echo, dat bood de vk aan heel fijn! Helemaal in de wolken!
Woei! Een hartje! Wat lijkt mij dat speciaal. Ik snap helemaal dat je in de wolken bent Elle!

@theepoes: ik hoop dat deze maand de laatste keer prikken is. Wel schattig dat jullie een soort ritueeltje hebben waarbij de oudste alles na doet.

@stippel: lastig om zo inzichtelijk te krijgen hoe je cyclus gaat met al dat verschil. Was je nu van plan om het 1 maand te doen voor inzicht in je cyclus?

@penelopeee: hoe voel je je nu? Kan je nog geduld opbrengen?
Aaaahhhhhwww Elle wat leuk zeg!!

@Vlammetje zou je voor mij de tabel nog aan kunnen passen?
Ronde 3 en NOD is 24 februari

(denk ik, onregelmatige cyclus ellende haha)
Aaah, wat heeeerlijk Elle! Superfijn! Gefeliciteerd!

Hier een mooi ei op de echo te zien. Zondag al de behandeling! En vannacht om 00.30 uur de injectie voor de eisprong zetten. Grrr, wat een kaktijd zeg... maar ja, er stonden al meer iui's ingepland voor zondag, dus veel keus had ik niet... Het is voor het goede doel, zullen we maar weer zeggen...
NOD is dan rond 18 februari.
Ahhh Theepoes wel superspannend allemaal zeg! Ik ga er voor dat februari DE maand wordt dat al onze eieren bevrucht worden ;)
Wat leuk @Elle, lijkt me zo bijzonder!!
@Theepoes wat spannend weer. Fijn dat je al zo snel terecht kunt.
@Yogayup in principe wil ik eigenlijk maar één maand testen om te checken of ik een eisprong heb. Maar tot nu toe ben ik nog niet heel veel wijzer.
@Roffa en @Vievie ik heb nu super veel trek in rode kool!
Theepoes ik hoor het al, je hebt het maar getroffen met je oudste. Erg lief dat je zo goed wordt meegeholpen! Fijn dat je een mooi eitje had, succes ik duim voor je!

Elle fijn dat alles goed is! Lekker een tijdje op de wolk blijven zitten

Yogayup ik tel de dagen af.. nog twee nachtjes slapen haha. Gisterenavond heel erg misselijk geweest en hoofdpijn, vandaag alleen maar last gehad van pijn in mn onderrug en soms kramp.. ik weet niet of het goed is, maar het maakt me wel heeeel erg onzeker! >:-( hoe gaat het met jou?
Stippeltjesbehang schreef:
02-02-2018 06:42
@Theepoes dat klinkt best ingrijpend allemaal. Hoop voor iedereen dat het snel raak is natuurlijk. Maar voor jou een beetje extra zodat je van die ellendige spuiten en hormonen af bent!
Lief! :rose:
Penelope, zenuwslopend die laatste dagen! Nog even geduld! Succes!

Irene, goed plan! Ik doe/hoop/duim met je mee!
@theepoes, fijn een mooi ei! Dat is balen midden in de nacht maar wel fijn dat je zondag al de behandeling hebt, duim voor je!

@Irene, vind ik een goede sluit me bij jou aan: op naar ieder ei bevrucht deze maand!

@pennelope zenuwslopend dat wachten he. Al helemaal als je van alles voelt. Nog twee nachtjes..!
Pennelope spannend! Ik duim voor je zondag!
Ohhh elle wat mooi! Lekker nog even in die wolken blijven hangen hoor!
Jeetje theepoes wat een gedoe om half 1, maarja wat dat betreft heb je maar met t ziekenhuis mee te werken. Succes!

Vandaag wat kramp onderin m'n buik, op een of andere manier heb ik t gevoel dat t misschien wel eens gelukt kan zijn deze maand. Maargoed wederom is dat ook wel wishfull thinking ;-) wachten duurt laaaaaaang!
@penelopee:
Weer een dag voorbij! Hoe gaat het nu? Spannend.

ik voel mij echt zoveel beter in mijn vel en mijn lichaam voelt ook weer oké. Vorige maand toch best fysiek veel last gehad van de spiraal eruit, de nieuwe baan stress en Mn ouders over de vloer.

Volgens de theorie heb ik komende week mijn eisprong, terwijl er vanavond vrienden komen die een week op vakantie komen. Ik ga mij lekker niks aantrekken van ze en vol voor de stomende seks :yes:

@theepoes: fijn dat je een mooi ei hebt. Kan je zondag het flauwe woordgrapje maken bij het ontbijt met manlief:
Hij: hoe wil jij je eitje schat?
Jij: bevrucht!

(Nogmaals) voor de tabel:
ronde 2, NOD 22 feb
Moet iemand de tabel overnemen TO
(Ik ben niet zo goed in die dingen doen, wel in dingen voorstellen)
@Roffa stooooom!

@Stippeltjes He wat verwarrend zeg!
En heb je rode kool gegeten vanavond?

@Elle Zit je lekker te zweven op je roze wolk? ;)

@Theepoes Jee wat fijn! Succes vannacht en zondag.

@Roos Klinkt goed! Hopelijk klopt je gevoel.
Even tussendoor hebben jullie ook de hele tijd die kakirritante transavia reclame die niet weg wil?
yogayup schreef:
02-02-2018 21:35

@theepoes: fijn dat je een mooi ei hebt. Kan je zondag het flauwe woordgrapje maken bij het ontbijt met manlief:
Hij: hoe wil jij je eitje schat?
Jij: bevrucht!

:HA:

Haha, heeeel flauw!!
Ik heb een dringende vraag! Ik had gisterochtend echt onwijs erge kramp in mijn buik, dat ik echt moest happen naar adem. In de avond zag ik een beetje bruin bloed in mijn afscheiding (sorry voor de details). Ik heb mijn eisprong gehad als het goed is en moet rond 12 februari ongesteld worden, hopelijk niet.... Zou dit dan toch een innestelingsbloeding zijn of kan dit ook wat anders betekenen ? Ik zie nu geen rare afscheiding meer, helemaal wit nu momenteel.
@smj zou kunnen, maar is wel heel vroeg voor je nod dan. Maar misschien had je een latere eisprong dan je dacht? Ik had ook bruine afscheiding, maar dat was ongeveer vijf a zes dagen voor mijn nod. Ik hoop het voor je, spannend!

@roos dat klinkt goed, hoop het zo voor je, weer een paar uur wachten verder die niet meer terug komen!

@yogajup, fijne ongestoorde stomende seks voor jullie;) geniet ervan!

@roffa ja soms wel, wisselt ook welke reclame volgens mij. Ik let er niet meer zo op haha

@vievie jaaa van die wolk kom ik voorlopig niet meer af hoor :heart:
SMJ wat je zo beschrijft lijkt op een innestelingsbloeding! Ik duim voor je!

Yogayup fijn dat je je wat lekkerder voelt! Ik kan me echt heel goed voorstellen dat je het vorige maand “zwaar” hebt gehad. Gelijk heb je niets van je vrienden aantrekken en lekker veel gaan seksen!

Roos erg spannend, helaas duurt het wachten voor jou ook nog erg lang. Ik hoop dat het gelukt is!

De pijn in mn onderrug is nog niet weg, sinds vanavond ook zo nu en dan gierende steken in m’n onderbuik.. en een zwaar gevoel met slikken.. wat kun je je ellendig voelen ook al ben je nog niet eens zwanger
@Elle, ja ik vind het zelf ook wel heel vroeg dan... een late eisprong zou ook eventueel kunnen maar heb eigenlijk sinds ik gestopt ben met de pil (dat is nu meer dan een jaar geleden) nooit bloed gehad. Het rekbare slijm is bij mij ook al verdwenen, heb nu echt witte afscheiding.

@penne ik durf bijna niet te hopen dat het raak is... vind het zo spannend!! Ik ga volgende week zaterdag de 10e proberen te testen. Hoe is het met jou?
Fijn dat je je weer wat lekkerder voelt yoga! En groot gelijk heb je, die vrienden vermaken zich vast ook wel als jullie lekker liggen te rollebollen haha
Omdat vlam t topic gestart is, is zij de enige die de tabel kan bijhouden.
Roffa forum je mobiel? Dan doet ie bij mij ook wel eens raar.
Smj ik kan je helaas niet helpen, geen ervaring mee..
Pennelope bij mij is pijn in m’n onderrug voorteken van menstruatie, zo zie je maar symptomen zijn zo verwarrend. Nog 1 nachtje wachten voor jou!

:hyper: gisteravond begon t al wat maar vandaag kan ik de gevoelige borsten toch echt niet meer ontkennen. Helaas nog zeker een week wachten voordat ik ook maar denk aan testen Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven