Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
@roffa, leuk! Morgen zal het wel spannend zijn ja!

@theepoes, wat goed! Dan moet het helemaal goed komen deze maand!
Super theepoes, hopelijk zit je comfortabel op het bankje en gaat de tijd lekker snel. Fijn dat er zoveel zaadcellen waren!
@Vievie_abc haha echt he! was je test positief ?

Ik zie dat het schema bovenin met mijn gegevens nog achter loopt:

NOD 12 februari
Ronde 2
Eh dames..... zien jullie wat ik zie?!?! (Ik kreeg de foto niet scherper 😓
Afbeelding

Nog heel licht, maar het is ook nog voor NOD natuurlijk...!
Ik zie zeker een licht streepje kaatje!! Gefeliciteerd!!! :-D
@Kaatje Ja hoor, ik zie hem zeker! Gaaaf, gefeliciteerd!!!

@SMJ Ja dat was bij deze zwangerschap, was dus al 5 dagen voor ik ongesteld moest worden heel licht positief. Nu 7 weken zwanger, volgende week echo!
Kaatje ja ik zie het honderd procent!!! Wat fijn voor je gefeliciteerd <3
Ja hoor Kaatje dat is een streep! Woohoo!
Goedemorgen dames!

@Kaatje jaaaaaaa!!! Ik zie en streep!!!! Wat heerlijk! En dan mag je ook deze week op vakantie. Gefeliciteerd!

Een paar stille dagen aan mijn kant gehad. Ik vond de afstand eventjes fijn.
Dit weekend heeft een van mijn beste vriendinnetjes verteld dat ze zwanger is! Geweldig nieuws uiteraard. We hebben samen een traantje gelaten.

Wat betreft mijn baan - er waren wat vragen over:
Ik reis voornamelijk binnen Europa, meestal 1 of 2 nachtjes per keer. Het gaat met vlagen en soms ben ik hele perioden gewoon thuis. Het is leuk en vermoeiend tegelijkertijd. Gelukkig mag en kan ik super flexibel zijn met waar ik werk - of het nu thuis, op kantoor, of in een café is. Hele drukke tijden probeer ik daarom vaak af te wisselen met een dagje thuis werken en administratie bijwerken.
Hoe ga ik dat straks doen met een kleintje... ik heb géén idee... Maar als ik iets van Cheryl Sandberg heb geleerd, dan is het dat je niet op moet staan van de tafel voordat het noodzakelijk is. In andere woorden, ik zie het wel als het gebeurt. :)

@Elle wat heerlijk dat je een kloppend hartje gezien hebt! Ben je gerustgesteld?
@Roffa jij mag vandaag!

@Yogayup heb je het weekend goed kunnen benutten, ondanks het bezoek?

@Bella als je je cyclus goed kent, is het misschien wel een goed idee om even afstand te nemen van het temperaturen. Misschien wordt het wat minder wetenschappelijk.. Maar ik snap ook de behoefte aan die controle wel hoor. Moeilijk!

@Pennelope wat balen dat je ongesteld bent geworden. Je pijntjes leken zo veelbelovend. Lekker een wijntje en op naar de volgende ronde!

@Vlam begrijpelijk hoor, dat je tijdens het wachten de prikkel van het forum ontloopt. Nog heel even geduld, en dan hopelijk een prachtige echo :hug:

@Theepoes dat is een goede uitslag! Nu maar wachten...

@SMJ ik zou ook wachten tot je NOD. Als je voor je NOD negatief test, weet je nog niks, en zit je alsnog tot je NOD in spanning. Zonde van het geld dus eigenlijk (maar oh wat is het moeilijk om te wachten...)

@Stippeltjes inmiddels toch een piek kunnen ontdekken op de testjes? Ik vond het ook maar een naar gebeuren..

Ik ga hier rustig weer richting vruchtbare dagen. Ik gok vrijdag eisprong, dus we mogen het weer flink gezellig gaan maken deze week. Vriendlief was grieperig de laatste dagen, dus nu het beter gaat staat hij ook in de startblokken haha.
Alleen wel donderdag dat uitstrijkje... zou dat uitmaken?
Jaaa kaatje. Gefeliciteerd!!

Pennelopee, balen dat je ongesteld bent geworden.

Theepoes, wat fijn dat het veel meer zaadcellen waren dan vorige maand. Hopelijk is het een beetje te doen op het wachtbankje.

Stippeltjes, wat fijn dat je eindelijk een knaller hebt. Geeft denk ik toch wat meer rust.

Roos, wat knap dat je nog zolang wilt wachten met testen. Sterkte nog op het wachtbankje.

Theemonster, klinkt als een leuke baan 😊. Wat betreft het uitstrijkje. Ik heb er niet zoveel verstand van. Maar ik denk dat het niet zo heel veel uit zal maken. Aangezien je je eisprong pas erna hebt.

Ik heb vanmorgen voor het eerst niet getemperatuurt. Was wel even raar maar zal wel snel wennen 😊. Sinds mijn miskraam in december heb ik een vrij regelmatige cyclus. Dus daar probeer ik op te vertrouwen. Mijn temp werd ook steeds stabieler dus dat is denk ik ook wel een goed teken. We zullen het wel zien. Ik hoop dat ik wat meer rust krijg. En we gaan het gewoon gezellig maken de komende weken. En dan zien we het wel weer 😊.
anoniem_348970 wijzigde dit bericht op 05-02-2018 10:41
Reden: Iets toegevoegd
11.13% gewijzigd
Jaaaa! Ik zie ook een streep Kaat’ Hoe voelt het nu? Onwerkelijk zeker. Van harte.

Bella, vast raar om niet meer te temperaturen, maar ik hoop meer ontspannen (op den duur). Good luck!

Theemonster: een uitstrijkje is alleen maar wat cellen afnemen van de buitenkant baarmoedermond. Dat mooie eitje zit daar niet, dus no worries! Stress is daarentegen een grotere factor van beïnvloeding heb ik begrepen.

Ik heb rond/op donderdag volgens de theorie mijn eisprong. Onze vrienden slapen met hun airco aan voor white noise, dus we kunnen lekker van elkaar genieten als we zin hebben. Deze keer voelt eigenlijk als de echte eerste keer na de spiraal, vorige maand als voor spek en bonen. Ben benieuwd hoe het nu gaat.
De vrienden die hier nu zijn, hebben een jaar gedaan over zwanger worden. Het is echt gezellig met zo’n kleine druif hier in huis. Mijn vriend en ik zien het wel zitten, hoewel ik soms ineens denk: je komt er nooooit meer vanaf! En dat vind ik dan best een spannend en heftig iets. Iemand die dat ook herken(t)(de) voor de eerste?
Even snel tussen t werk door, roffa veel plezier vandaag!
En kaatje ik moet goed turen maar een voorzichtige gefeliciteerd!
@Kaatje een voorzichtig gefeliciteerd, dat de streep maar mooi op mag lopen de komende dagen!
@Yogayup ja zeker herkenbaar hoor! Soms vraag ik mij ook af waar we aan beginnen. Dat zullen vast meer mensen met een kinderwens herkennen denk ik. Gelukkig heeft de natuur het zo geregeld dat het gevoel het wint van de ratio. Anders zou niemand meer aan kinderen beginnen denk ik.

Ik was inderdaad super blij met de positieve ovulatietest. Natuurlijk geeft het geen enkele garantie. Maar zo op het eerste oog lijkt alles wel goed te werken en dat geeft toch rust.
Egopost excuus: geen hartje gezien alleen een groot en een klein vruchtzakje. Vermoedelijk zonder inhoud. 19-2 weer echo. Kut.
@Roffa Ah neeeee! Krijg er helemaal kippenvel van... Duim voor je dat deze dagen snel zullen gaan en je alsnog positief nieuws krijgt :hug:
Aaaaaw Roffa dat is niet wat je wilt horen bij zo'n echo :hug: ik duim voor je dat het allemaal goed blijkt straks.
Wat een rotbericht Roffa! Ik duim mee dat het toch goed mag zijn bij de volgende echo. Knuffel voor nu.
@Roffa, neeeeee!!! Dat hadden we allemaal zo niet zien aankomen. Wat zal je geschrokken zijn. Kon het zijn dat je te vroeg was? Wat zei de vk? Ik hoop zo dat ze de 19é gewoon een goed kloppend hartje zien. Knuffel voor jou! :hug:

@Kaatje; Voorzichtig gefeliciteerd! Je hebt precies het zelfde streepje als ik. Toevallig ook de Action test? Ik had de early en ook een heeeeeel licht streepje. Vanmorgen één van 2v5 van Kruidvat gedaan en ook een super licht streepje, maar goed mijn NOD ligt dan ook pas rond 8/2. Wanneer is jouw NOD?

@Theepoes, ik hoop voor jou dat dit wachtbankje het allemaal waard is!

Voor iedereen die ongesteld is geworden; Ontzettend balen weer!!!

Sorry, ik wil echt iedereen beantwoorden, maar ik zit op mijn werk en heb niet al te veel tijd. Wel achter de computer dus typt lekker snel.
@vlammetje begrijpelijk dat je even wat afstand neemt. Voor jou is het ook wel erg lang wachten..

@theemonster wat een mooi moment met je vriendin! Weet ze dat jullie ook bezig zijn? Goede instelling denk ik met je werk. Wordt toch afwachten hoe het straks gaat en wat op dat moment haalbaar is en wat je dan wil. Wat betreft uitstrijkje: nooit gehoord dat dat de vruchtbaarheid beïnvloedt. Lijkt me geen probleem maar weet het niet zeker. Wel fijn dat je vriend zich nu weer wat beter voelt, goede timing!

@Bella knap dat je het gaat proberen en je gevoel volgt. China dat je cyclus ook wat regelmatiger is. Hopelijk geeft het je meer rust én een bevrucht eitje :)
Oh nee roffa lees het nu pas.. Wat ontzettend naar.. dat is niet wat je wil horen.. bah :hug: ik hoop dat het loos alarm is en je de 19de een kloppend hartje te zien krijgt!
Nee Roffa, dat hadden we niet verwacht!! 😞 Nu twee lange weken voor de boeg...hopelijk dan wel goed nieuws!!

.………

Iedereen bedankt voor de felicitaties. Ik reageer straks nog even uitgebreid 😘
@Pennelopeee, jammer zeg! Op naar de volgende ronde dan maar.

@theepoes, veel succes op het wachtbankje! Zelfde schuitje als ik maar toch een beetje anders.

@Kaatje, wauw gefeliciteerd! Ik zie hem duidelijk hoor!

@theemonster, lief van je, ik hoop echt dat we een mooie echo te zien krijgen! Wat super dat je vriendin zwanger is, zou nu nog mooier zijn als je zelf ook binnenkort zwanger mag zijn! Ik weet dat mijn beste vriendin ook bezig is, zou zo gaaf zijn als we dat kunnen delen. Maar ja dat weet je nooit natuurlijk. Ik denk dat het uitstrijkje niet uitmaakt hoor, ze beschadigen daar niet echt iets volgens mij.
@Bella, ik denk dat het niet temperaturen veel rust kan geven. En je kunt zo weer beginnen als het toch niet goed voelt. Ik hoop ook dat je meer rust krijgt, het zou mij wel onrustig maken denk ik om mijn temperatuur bij te houden.

@yogayup, ja heel herkenbaar! Ik verlang echt wel eens terug naar de kinderloze tijd. En aan de andere kant ben ik nu soms zo extreem gelukkig! Dat gevoel van houden van je kind is met niets te vergelijken. Maar ik ben nu met de tweede nog banger hoor! En ik weet nu al dat ik momenten ga krijgen dat ik denk waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen! De eerste jaren met jonge kinderen zijn gewoon heftig voor veel mensen. En dat ervaar ik ook wel.

Nogmaals een dikke knuffel voor Roffa, zo ontzettend balen! Nu nog zolang wachten. Ik hoop toch op een wonder en een hartje voor jullie over 2 weken.
Nogmaals bedankt iedereen! Het voelt allemaal heel onwerkelijk, vooral ook omdat het streepje zo licht is. Zojuist toch nog even een test gedaan en het streepje was hetzelfde (zonder geconcentreerde urine, dus dat was wel fijn). Ik vind het ook wel heel erg spannend… Mijn eerste zwangerschap was in de 3e ronde raak en werd een miskraam, nu weer de 3e ronde…. Belachelijke gedachte misschien, maar mij geeft het extra spanning…. Verder ben ik de halve dag onwijs misselijk geweest. Die misselijkheid loopt nu al een week op, dus dat is wel fijn. Ook m’n borsten nog altijd erg gevoelig.
Vandaag op mijn werk wel al tegen een paar mensen verteld ivm een agressieve leerling. Die heeft laatst een collega vol in haar buik geschopt… Dat risico neem ik dus niet! Ook de teamleider (enige man) op de hoogte gesteld, zodat hij meteen kan helpen indien nodig. Was wel vreemd hoor om nu al iets te vertellen…

@Theemonster, begrijpelijk dat je soms even wat afstand neemt! Heb ik afgelopen maand ook gedaan! Wat leuk dat je vriendin zwanger is! Veel plezier komende week haha.

@Bella, ik duim voor een rustige ronde met een mooi einde!

@Femme, Woow, ook een streepje! Spannend he! Het is inderdaad een Action test, maar niet de early. Ik had alleen deze liggen, dus geen andere om te vergelijken. Heb er nu nog 1 liggen, twijfel of ik die morgen of overmorgen doe. Misschien dat ik morgen nog om een ander setje kan rijden…als ik op tijd weg kan op m’n werk.. Mijn NOD is 7/2. Dat is uitgegaan van mijn gemiddelde cyclus van 24 dagen.
@kaatje wat superleuk! Niet zo bijgelovig hoor, de ronde heeft er natuurlijk niets mee te maken ;)
Ik heb vrijdag nog een echo bij generation r next waar ik meedoe. Verwacht daar niet zo veel van. Als ik terugreken was ik 6w6d vandaag, dan moet er wel wat in die zakjes zitten...
Kaatje, dat vergelijken snap ik heel goed. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook deed en nog doe. 4 jaar geleden kreeg ik ook ronde 4 een miskraam en de 3e ronde erna werd ik zwanger van mijn dochter. En nu zit ik in ronde 3 na mijn miskraam dus wie weet ☺️. Maar je hebt gelukkig goede symptomen dus hopelijk gaat het gewoon allemaal goed.

Roffa, nee wat vervelend zeg. Heel veel sterkte de komende weken. En ook ik duim voor een wonder :hug:

Vlammetje, het temperaturen gaf mij in zekere zin wel rust omdat ik wist wanneer mijn eisprong was en daardoor wist ik ook wanneer mijn nod was. Dus met een lange cyclus wist ik dat ik niet hoefde te testen. En daarvoor hoopte ik elke keer dat ik na dag 28 zwanger was en dat was ik dan niet. Maar we zullen het wel zien deze maand 😊.

@yogayup, ook ik vraag me wel eens af waar we aan zijn begonnen 😬. Ik denk ook dat dat inderdaad heel normaal is. Onze dochter is echt onwijs lief en we houden onwijs veel van dr. En als ik dan naar dr kijk ben ik helemaal verliefd :flirting: maar ze heeft ook momenten dat ik niet weet wat ik met dr aan moet. Laat staan dat ik dan aan een 2de moet denken 😄. Maar daarna komt ze weer heel lief een knuffel geven en zegt ze dat ze je lief vind en dan ben je weer verliefd 😍😂. Dus uiteindelijk is het het allemaal waard en is het echt geweldig om een kindje te hebben ☺️.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven