Zwanger worden eind 2017/begin 2018
maandag 30 oktober 2017 om 10:33
Hoi!
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.
Zwanger!!!:
Roffa38, Stippeltjesbehang
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
eneriirene | 29 | 1e kindje | ronde 9 | 2-7 |
Stippeltjesbehang | 36 | 1e kindje | ronde .. | 12-7 |
theemonster | 30 | 1e kindje | ronde 5 | 17-4 |
Roffa38 | 38 | 1e kindje | ronde 5 | 17-5 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | ronde 5 | 20-5 |
Theepoes | 30 | 3e kindje | ronde 2 (IUI) | 18-2 |
Pennelopeeeee | 24 | 1e kindje | ronde 5 | 2-4 |
Zwanger!!!:
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | 1e echo | UD |
---|---|---|---|---|
Jade_1982 | 35 | 2e - zoon 15 mnd | 20-7-2018 | |
Koekie27 | 33 | 2e - dochter 15 mnd | 2-8-2018 | |
Rose-87 | 30 | 2e - dochter 1 | 21-8-2018 | |
Vlammetje-1 | 32 | 2e - dochter 2 | 22-2 | 15-9-2018 |
Elle_86 | 31 | 2e - zoon 1 | 2-2 | 21-9-2018 |
Vievie_abc | 32 | 2e - zoon 1 | 12-2 | 23-9-2018 |
Kaatje1988 | 29 | 2e kindje | 16-10-2018 | |
Bella15 | 31 | 2e kindje | 27-3 | 6-11-2018 |
Merl0t | 31 | 1e kindje | 9-4 | 17-11-18 |
Femme | 30 | 2e kindje | 1-5 | 12-12-18 |
Roos7 | 28 | 1e kindje | .... | 14-12-18 |
Donderwolkje | 28 | 1e kindje | 19-6 | 30-1-18 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | …... | 27-1-18 |

anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
zaterdag 3 februari 2018 om 11:33
Dames, wat is er veel geschreven weer! Ik ga proberen vanavond via de laptop weer eens op iedereen te reageren. Afgelopen week ziek geweest en iedere avond om 8 uur in slaap... Al moet ik zeggen dat ik soms twijfelde of het de griep was
Ik was vooral misselijk en sinds gisteren pas buikloop. De misselijkheid was in vlagen, vooral ‘s ochtends. Na het eten werd het minder, maar daarna ook weer erger. Dit in combinatie met gevoelige en soms jeukende borsten en een veranderende slaappositie maakt mij aan het twijfelen... Afgelopen week wel heel duidelijk ‘kneepjes’ en prikjes in m’n onderbuik gevoeld, dat was duidelijk niet van m’n darmen Haha.
Nu dag 21, mijn kortste cyclus duurt 21 dagen. Gemiddeld 24 dagen, dus nog even wachten! Al moet ik wel zeggen dat bang ben dat ik gewoon spoken zie
Nu dag 21, mijn kortste cyclus duurt 21 dagen. Gemiddeld 24 dagen, dus nog even wachten! Al moet ik wel zeggen dat bang ben dat ik gewoon spoken zie

zondag 4 februari 2018 om 08:01
Spannend penneloppee! Succes met testen.
Kaatje en roos, bij jullie ook erg spannend. Succes met die laatste dagen wachten. Ik duim voor jullie
Theepoes, wat fijn dat je vandaag de behandeling weer kan starten. Hopelijk met een positief resultaat zodat je weer van die ellendige spuiten af bent. Sterkte op het wachtbankje.
Stippeltjesbehang, hoe gaat het met de testen? Of ben je inmiddels toch gestopt.
Elle, wat fijn dat je echo goed was
en dat je een mooi
hebt gezien. En altijd leuk om over een paar weken een extra echo te krijgen
.
Yogayup, veel plezier de komende week in je vruchtbare dagen. Hopelijk kun je er goed gebruik van maken ondanks de visite.
Roffa, veel plezier morgen met je echo. Hopelijk voor jou ook al een mooi
op de echo.
Bij mij is het rustig. Ik zit net na mijn menstruatie en ver voor mijn vruchtbare dagen. Ik ben wel heel erg opgelucht dat we toch gewoon door gaan
. Ik twijfel nu alleen of ik moet stoppen met temperaturen. Het voordeel is dat ik zeker weet wanneer ik mijn eisprong heb gehad en dus wanneer mijn nod is. Dus ik ga ook niet voor niets testen. Maar ik denk dat stoppen ook wel weer wat meer rust geeft en dat ik er dan wat minder mee bezig ben. Lastig
Kaatje en roos, bij jullie ook erg spannend. Succes met die laatste dagen wachten. Ik duim voor jullie
Theepoes, wat fijn dat je vandaag de behandeling weer kan starten. Hopelijk met een positief resultaat zodat je weer van die ellendige spuiten af bent. Sterkte op het wachtbankje.
Stippeltjesbehang, hoe gaat het met de testen? Of ben je inmiddels toch gestopt.
Elle, wat fijn dat je echo goed was

Yogayup, veel plezier de komende week in je vruchtbare dagen. Hopelijk kun je er goed gebruik van maken ondanks de visite.
Roffa, veel plezier morgen met je echo. Hopelijk voor jou ook al een mooi

Bij mij is het rustig. Ik zit net na mijn menstruatie en ver voor mijn vruchtbare dagen. Ik ben wel heel erg opgelucht dat we toch gewoon door gaan

zondag 4 februari 2018 om 08:24
Bella, mij gaf het vorige keer heel veel rust toen ik stopte. Maar ik heb dan ook wel een regelmatige cyclus.... De maand dat ik stopte met ovulatietesten, temperaturen en alles tot in details bijhouden in m’n app was ik zwanger!
Misschien eens 1 maand proberen zonder temperaturen? Kijken wat het met je doet en of het je rust geeft of juist onrust... Je kan altijd weer starten volgende maand!
Misschien eens 1 maand proberen zonder temperaturen? Kijken wat het met je doet en of het je rust geeft of juist onrust... Je kan altijd weer starten volgende maand!

zondag 4 februari 2018 om 08:29
@Bella dankjewel!
Fijn dat je opgelucht bent over het doorgaan. Dan hebben jullie de goede keuze gemaakt lijkt me! Lastig van het temperaturen. Als het je echt meer rust geeft en jullie hebben anders ook geregeld seks zou ik zeggen niet doen. Maar ja daar moet je je wel zelf fijn bij voelen natuurlijk..
@roffa heel veel plezier en succes morgen bij de echo!
@theepoes hoop ook dat het prikken meeviel zo midden in de nacht?
@pennelope, f5 f5 f5
Fijn dat je opgelucht bent over het doorgaan. Dan hebben jullie de goede keuze gemaakt lijkt me! Lastig van het temperaturen. Als het je echt meer rust geeft en jullie hebben anders ook geregeld seks zou ik zeggen niet doen. Maar ja daar moet je je wel zelf fijn bij voelen natuurlijk..
@roffa heel veel plezier en succes morgen bij de echo!
@theepoes hoop ook dat het prikken meeviel zo midden in de nacht?
@pennelope, f5 f5 f5

zondag 4 februari 2018 om 08:33
Ik heb de tabel weer even bijgewerkt!
@yogayup, nee ik hou het nu nog wel even bij maar heb een paar drukke weken daarom valt er soms iets tussendoor. Ik lees vanavond even bij want dan heb ik mijn laptop.
Ik probeer ook niet teveel op viva te kijken. Ben al zoveel bezig met wachten op de eerste echo. Buik groeit al (vandaag 8 weken) maar durf geen kleding te kopen zolang ik geen echo heb gehad. Het duurt echt belachelijk lang. Dus hoe meer ik op het forum zit hoe meer ik daarmee bezig ben.
@Roffa, ik duim voor een mooi hartje morgen!
@de rest, ik lees dus nog even bij en dan reageer ik weer op iedereen. Ik voel me vrij goed, niet misselijk alleen wat moe. Dus dat is fijn!
@yogayup, nee ik hou het nu nog wel even bij maar heb een paar drukke weken daarom valt er soms iets tussendoor. Ik lees vanavond even bij want dan heb ik mijn laptop.
Ik probeer ook niet teveel op viva te kijken. Ben al zoveel bezig met wachten op de eerste echo. Buik groeit al (vandaag 8 weken) maar durf geen kleding te kopen zolang ik geen echo heb gehad. Het duurt echt belachelijk lang. Dus hoe meer ik op het forum zit hoe meer ik daarmee bezig ben.
@Roffa, ik duim voor een mooi hartje morgen!
@de rest, ik lees dus nog even bij en dan reageer ik weer op iedereen. Ik voel me vrij goed, niet misselijk alleen wat moe. Dus dat is fijn!
zondag 4 februari 2018 om 09:36
zondag 4 februari 2018 om 11:11
@SMJ Geen idee wat die kramp kan zijn, inmiddels geen last meer van?
@Roos Gevoelige borsten, dat maakt het wel spannend! Nog even geduld houden
@Kaatje Voor jou zijn het spannende dagen nu! Klinkt wel goed wat je allemaal opnoemt. Hoe voel je je nu?
@Theepoes Succes vandaag!
@Bella Lastig! Ik zou ook echt niet weten wat ik zou kiezen...
@Pennelope Jammer zeg... Volgende ronde hopelijk raak!
@Roos Gevoelige borsten, dat maakt het wel spannend! Nog even geduld houden

@Kaatje Voor jou zijn het spannende dagen nu! Klinkt wel goed wat je allemaal opnoemt. Hoe voel je je nu?
@Theepoes Succes vandaag!
@Bella Lastig! Ik zou ook echt niet weten wat ik zou kiezen...
@Pennelope Jammer zeg... Volgende ronde hopelijk raak!
zondag 4 februari 2018 om 12:45
zondag 4 februari 2018 om 13:11
Klinkt hoopvol kaatje! Tot wanneer ga je wachten met testen?
Jammer pennelope, maar zo te horen hield je er al wat rekening mee. Op naar de volgende ronde!
Bella voor ons is t makkelijk praten natuurlijk, maar ik zou een maand even helemaal niets doen aan testen en temperaturen. Even rust in je koppie, bevalt t niet, begin je volgende maand toch weer?
Smj, ik ben niet zo van t vroeg testen. Levert alleen maar teleurstelling op bij een witte test en je weet nog niets. Zo te zien zit je pas in ronde 2 dus ik zou rustig tot t weekend na je nod wachten.
Vlam rustig aan hoor, t is ook lang wachten voor je.
Ik dacht eerst misschien aan de 11e te testen, maar dat is pas dag 28, dus ik stel t toch maar uit tot de 16e.
Jammer pennelope, maar zo te horen hield je er al wat rekening mee. Op naar de volgende ronde!
Bella voor ons is t makkelijk praten natuurlijk, maar ik zou een maand even helemaal niets doen aan testen en temperaturen. Even rust in je koppie, bevalt t niet, begin je volgende maand toch weer?
Smj, ik ben niet zo van t vroeg testen. Levert alleen maar teleurstelling op bij een witte test en je weet nog niets. Zo te zien zit je pas in ronde 2 dus ik zou rustig tot t weekend na je nod wachten.
Vlam rustig aan hoor, t is ook lang wachten voor je.
Ik dacht eerst misschien aan de 11e te testen, maar dat is pas dag 28, dus ik stel t toch maar uit tot de 16e.
zondag 4 februari 2018 om 14:03
Zo, eindelijk tijd om bij te schrijven!
@Pennelopee, balen! Maar je had er natuurlijk al wel rekening mee gehouden… Even genieten van het zwangerloze leven en dan naar de volgende ronde!
@SMJ, ik zou gewoon wachten met testen tot 12 of 13 februari.
@Vlammetje, wat fijn dat je je goed voelt!
@Roos, bij jou ook spannend! Wij lopen gelijk toch? Ik duim voor 2 mooie testen komende week!
@Elle, wat ontzettend fijn dat je een mooi hartje hebt gezien! Een extra echo is altijd leuk!
@Roffa, wanneer had jij ook alweer je echo?
@Stippeltjes, wat fijn om dan toch een knaller te hebben!
Hier gisteren toch buikloop de overhand gekregen… Maar ondanks dat blijf ik misselijk als ik trek krijg en mijn borsten wat gevoelig. Als dochter aanhapt bij de bv lijkt het wel alsof er een piranja hapt, haha. Geen pijn, maar wel gevoelig! Ik heb woensdag mijn NOD en donderdag vertrekken we op vakantie. Eerst een weekend met schoonouders en daarna zelf verder door. IK heb me voorgenomen om donderdagochtend te testen als ik woensdag nog niet ongesteld ben. Geen zin om een weekend met schoonouders in spanning te zitten als ik niet ongesteld word.
@Pennelopee, balen! Maar je had er natuurlijk al wel rekening mee gehouden… Even genieten van het zwangerloze leven en dan naar de volgende ronde!
@SMJ, ik zou gewoon wachten met testen tot 12 of 13 februari.
@Vlammetje, wat fijn dat je je goed voelt!
@Roos, bij jou ook spannend! Wij lopen gelijk toch? Ik duim voor 2 mooie testen komende week!
@Elle, wat ontzettend fijn dat je een mooi hartje hebt gezien! Een extra echo is altijd leuk!
@Roffa, wanneer had jij ook alweer je echo?
@Stippeltjes, wat fijn om dan toch een knaller te hebben!
Hier gisteren toch buikloop de overhand gekregen… Maar ondanks dat blijf ik misselijk als ik trek krijg en mijn borsten wat gevoelig. Als dochter aanhapt bij de bv lijkt het wel alsof er een piranja hapt, haha. Geen pijn, maar wel gevoelig! Ik heb woensdag mijn NOD en donderdag vertrekken we op vakantie. Eerst een weekend met schoonouders en daarna zelf verder door. IK heb me voorgenomen om donderdagochtend te testen als ik woensdag nog niet ongesteld ben. Geen zin om een weekend met schoonouders in spanning te zitten als ik niet ongesteld word.

zondag 4 februari 2018 om 14:51
@pennelope wat jammer.. Lekker een wijntje en kaasje vanavond...?
@stippeltjes jee:) veel plezier!!
@smj, ik zou ook proberen te wachten tot je nod. Is lastig maar de kans op teleurstelling en onzekerheid is anders heel groot.
@kaatje gevoelige borsten hoor je veel, klinkt hoopvol:) spannend komende week! Snap dat je niet een heel weekend in onzekerheid wil zitten met familie erbij. Heerlijk, op vakantie samen!
@stippeltjes jee:) veel plezier!!
@smj, ik zou ook proberen te wachten tot je nod. Is lastig maar de kans op teleurstelling en onzekerheid is anders heel groot.
@kaatje gevoelige borsten hoor je veel, klinkt hoopvol:) spannend komende week! Snap dat je niet een heel weekend in onzekerheid wil zitten met familie erbij. Heerlijk, op vakantie samen!

zondag 4 februari 2018 om 21:06
@SMJ Ik kan wel heel stoer zeggen dat ik pas de 12e zou testen, maar ik heb deze keer 5 dagen voordat ik dacht ongesteld te worden getest
Kon echt niet meer wachten. Dus gewoon doen wat voor jou het fijnst voelt.
@Stippeltjes Jeee! Blij dat je hebt doorgetest zeker?
@Kaatje Beterschap! En ik snap dat je dan voor het weekendje weg wil testen ja
@Theepoes Wat goed!!! Succes op de bank
@Roffa Slaap lekker vannacht en heel veel plezier morgen!

@Stippeltjes Jeee! Blij dat je hebt doorgetest zeker?
@Kaatje Beterschap! En ik snap dat je dan voor het weekendje weg wil testen ja

@Theepoes Wat goed!!! Succes op de bank

@Roffa Slaap lekker vannacht en heel veel plezier morgen!