Weet niet of ik nog met hem af wil spreken..
vrijdag 26 januari 2018 om 17:18
Hallo allemaal,
Afgelopen weekend heb ik een tinderdate gehad met een jongen waar ik al een tijdje mee appte. De date was leuk, maar er zijn een paar dingen gebeurd waardoor ik niet weet of ik nog met hem af wil spreken. Ik zou het fijn vinden als jullie met me meedenken en advies geven.
De date zelf was heel gezellig. Op een gegeven moment besprak ik met hem waar ik vandaan kom (uit Nederland, maar mijn moeder is Surinaamse creoolse dus ik ben een halfbloedje). Hij zei ‘dat wou ik inderdaad al aan je vragen’. En toen zei hij dat ik in het echt veel donkerder was dan op de foto’s (je bent nog niet echt zwart maar wel heel donker zei hij). Toen vroeg ik of hij door de foto’s dan soms dacht dat ik blank was en dat dacht hij inderdaad voordat we afgesproken hadden. Dit terwijl ik op de foto’s duidelijk een tintje heb, maar mensen zeggen altijd dat mijn gelaatstrekken heel Europees zijn. Toen “adviseerde” hij grappend dat ik meer kloppende foto’s op tinder kon zetten (terwijl eerdere dates juist zeiden dat ik idd op mn foto’s lijk en leuk ben) en dat ik mijn kleurtje toch niet hoefde te verbergen? Dat dat juist iets is wat ik niet hoef te verbergen. Hij zei toen wel dat ik knapper was dan op de foto’s.
Daarna hadden we het over hoe het is om een halfbloedje te zijn en zo op te groeien. Hij zei toen iets heel raars namelijk dat het niet “logisch” is dat mensen van verschillende rassen kinderen krijgen, want verschillende diersoorten gaan ook niet met elkaar nageslacht krijgen. Ik was toen behoorlijk geïrriteerd en wilde er eigenlijk een eind aan brijen. Maar hij vond het heel gezellig zei hij, en we bleven nog even kletsen. Hij zei toen dat hij op het forum voor democratie stemt omdat hij vind dat moslims teveel een gevaar vormen en hij zich niet meer veilig voelt in NL en zijn stad (Rotterdam). Ook vindt hij dat mensen niet over zwarte piet moeten zeuren en dat het “onze” traditie is. Al met al klinkt hij best racistisch.
Toen hij wegging knuffelde hij mij en zei hij dat hij me nog graag eens wilde zien. Hij zei toen hardop :” wat moet ik nou met jou?” En toen keek hij me heel lang in de ogen en wilde me zoenen, maar dat heb ik afgewend.
Opzich was het verder echt supergezellig en we klikken op meerdere vlakken echt super maar ik kan dus niet zo inschatten of hij echt heel racistisch is. Ikzelf ben nl heel tolerant en een beetje GroenLinks achtig qua politiek.
Ik las hier een paar weken terug een vergelijkbaar topic van een meisje die al wel met die jongen naar bed was geweest en verliefd was geworden en dat wil ik dus absoluut niet.
Wat vinden jullie, vinden jullie zijn uitspraken “onschuldig” of niet? En zouden jullie nog eens met hem afspreken?
Afgelopen weekend heb ik een tinderdate gehad met een jongen waar ik al een tijdje mee appte. De date was leuk, maar er zijn een paar dingen gebeurd waardoor ik niet weet of ik nog met hem af wil spreken. Ik zou het fijn vinden als jullie met me meedenken en advies geven.
De date zelf was heel gezellig. Op een gegeven moment besprak ik met hem waar ik vandaan kom (uit Nederland, maar mijn moeder is Surinaamse creoolse dus ik ben een halfbloedje). Hij zei ‘dat wou ik inderdaad al aan je vragen’. En toen zei hij dat ik in het echt veel donkerder was dan op de foto’s (je bent nog niet echt zwart maar wel heel donker zei hij). Toen vroeg ik of hij door de foto’s dan soms dacht dat ik blank was en dat dacht hij inderdaad voordat we afgesproken hadden. Dit terwijl ik op de foto’s duidelijk een tintje heb, maar mensen zeggen altijd dat mijn gelaatstrekken heel Europees zijn. Toen “adviseerde” hij grappend dat ik meer kloppende foto’s op tinder kon zetten (terwijl eerdere dates juist zeiden dat ik idd op mn foto’s lijk en leuk ben) en dat ik mijn kleurtje toch niet hoefde te verbergen? Dat dat juist iets is wat ik niet hoef te verbergen. Hij zei toen wel dat ik knapper was dan op de foto’s.
Daarna hadden we het over hoe het is om een halfbloedje te zijn en zo op te groeien. Hij zei toen iets heel raars namelijk dat het niet “logisch” is dat mensen van verschillende rassen kinderen krijgen, want verschillende diersoorten gaan ook niet met elkaar nageslacht krijgen. Ik was toen behoorlijk geïrriteerd en wilde er eigenlijk een eind aan brijen. Maar hij vond het heel gezellig zei hij, en we bleven nog even kletsen. Hij zei toen dat hij op het forum voor democratie stemt omdat hij vind dat moslims teveel een gevaar vormen en hij zich niet meer veilig voelt in NL en zijn stad (Rotterdam). Ook vindt hij dat mensen niet over zwarte piet moeten zeuren en dat het “onze” traditie is. Al met al klinkt hij best racistisch.
Toen hij wegging knuffelde hij mij en zei hij dat hij me nog graag eens wilde zien. Hij zei toen hardop :” wat moet ik nou met jou?” En toen keek hij me heel lang in de ogen en wilde me zoenen, maar dat heb ik afgewend.
Opzich was het verder echt supergezellig en we klikken op meerdere vlakken echt super maar ik kan dus niet zo inschatten of hij echt heel racistisch is. Ikzelf ben nl heel tolerant en een beetje GroenLinks achtig qua politiek.
Ik las hier een paar weken terug een vergelijkbaar topic van een meisje die al wel met die jongen naar bed was geweest en verliefd was geworden en dat wil ik dus absoluut niet.
Wat vinden jullie, vinden jullie zijn uitspraken “onschuldig” of niet? En zouden jullie nog eens met hem afspreken?
donderdag 1 februari 2018 om 20:40

donderdag 1 februari 2018 om 21:02
Lees dit nog een keer of 10 linda. De waarheid.Brejules schreef: ↑01-02-2018 20:38App hem naar snel terug dat je hem ook niet zitten omdat kinderen met zijn genen waarschijnlijk te klein, zwak, dom en iellig zullen worden en je liever een alphaman hebt met goede genen en liever gaat voor mannen die beter bewezen hebben een sterke en gezonde genetische keus te zijn voor je nageslacht.
Niet echt doen uiteraard. Maar wat een aap. Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Ik denk meer huilen. Mannen die vrouwen en mensen zo zien zijn zeer giftig voor deze maatschappij. 'ja maar ik ben oké want ik heb ooit iemand geneukt die half-nietwit was!' haha. Hoe krijg je het je strot uit.
Hij hangt zijn eigenwaarde op aan 'man' en 'wit' zijn en ontzettend open zijn omdat hij 'anderskleurigen'en 'andersgeslachtigen' zegent met zijn superieure zaad. Hij krijgt helaas niet mee dat de rest van de wereld meer kijkt naar wat je nu daadwerkelijk doet als mens, dan de gratis aangewaaide dingen zoals hoe je toevallig geboren bent.
En dit krijg je ook niet aan het verstand. Het is namelijk zijn eigen onzekerheid die hij niet wil zien. Hij vind zichzelf zo waardeloos dat hij denkt dat hij zijn eigenwaarde moeten hangen aan 'wit' en 'man' zijn. Dat is namelijk makkelijk. Daar hoef je niks voor te doen. Deze, doorgaans blanke mannen, zeggen ook zaken dat ze een baan hebben en gestudeerd hebben en daarom recht hebben op vrouwen. Met name topmodellen. En elke vrouw die niet inziet hoe leuk ze zijn (a.k.a. wegloopt door dit gedrag) is een extra bevestiging dat alle vrouwen hoeren zijn die te dom zijn om te begrijpen hoe geweldig ze zijn.
Naar zichzelf kijken; ho maar.
Verder die knul gewoon negeren, verspil je energie er niet meer aan.
donderdag 1 februari 2018 om 21:05
donderdag 1 februari 2018 om 22:37
Wat een eikel zeg, blij dat je daar af bent. Mijn man is kwam wel eens ergens aan rijden met zijn vrij grote auto en toen vroegen ze wie hij af kwam halenlindasnelle schreef: ↑29-01-2018 09:56O wat herkenbaar wat jullie ook zeggen over ‘wat praat je goed nederlands’zelfs een keer gehoord:’ wat goed dat iemand zoals jij studeert’
Blondie, Pb me anders ff, jullie zouden een geweldige match zijn denk ik

vrijdag 2 februari 2018 om 01:10
Wees niet verbaasd als die gaat zeggen “maar jij bent anders “....
Wat je kunt doen is een confronterend gesprek aangaan & achter komen waar het vandaan komt? Wil je dat en vind je hem zo leuk?
Misschien leert hij van jou, maar misschien ook niet...?
Ik heb dat ook op werk gehad. Een collega die dubbele dingen zegt. Dat alle buitenlanders stelen en Oost Europeanen zijn stiekem. (Ben er zelf een ) En je moet opletten als die langs je loopt. Alle vooroordelen die er bestaan ....Aldus mijn collega uit een klein dorp, waar merendeels Nederlanders wonen.
(Die denkt nog steeds zo!)
Heb ik altijd discussie mee.
Maar verder een goed hart en harde werker.
Ik vind dat je best rustig reageert tegen hem terwijl die dubbele opmerkingen maakt.
Wat je kunt doen is een confronterend gesprek aangaan & achter komen waar het vandaan komt? Wil je dat en vind je hem zo leuk?
Ik heb dat ook op werk gehad. Een collega die dubbele dingen zegt. Dat alle buitenlanders stelen en Oost Europeanen zijn stiekem. (Ben er zelf een ) En je moet opletten als die langs je loopt. Alle vooroordelen die er bestaan ....Aldus mijn collega uit een klein dorp, waar merendeels Nederlanders wonen.
Ik vind dat je best rustig reageert tegen hem terwijl die dubbele opmerkingen maakt.

vrijdag 2 februari 2018 om 05:12
Elke seconde die jij hier nog aan besteedt (o.a. door hier nog over hem te posten), is toch alleen maar aandacht voor een foute man en zonde van je tijd. Ik zou mijn tijd maar aan leukere mannen met leukere denkbeelden besteden.lindasnelle schreef: ↑01-02-2018 18:30Nou inderdaad; als hij nu al zo dom en lomp doet terwijl je je normaal gesproken op je best toont tijdens een eerste date, wat zou dat dan later op in het contact zijn geworden?? Dat was enorm gaan botsen.
Hij appte me trouwens eergisteren nog na: ‘O en fyi, ik heb een half-Braziliaanse scharrel gehad. Ik heb het alleen niet op moslims en vluchtelingen want die horen hier niet en bedreigen alles waar onze westerse cultuur voor staat. Maar jij bent ook westers dus daar heb ik geen problemen mee.’
Haha, whatever gast, bekijk het lekker. Ik zag daarna dat ik schijnbaar weer geblokkeerd was (geen profielfoto en eerder wel) dus schijnbaar moest hij dit nog ff melden

vrijdag 2 februari 2018 om 12:02
Waarom verwijder je zijn nummer niet van je telefoon? Wees blij dat je van zo'n enge man af bent...lindasnelle schreef: ↑02-02-2018 09:32Jullie hebben gelijk. Ik kan bovendien niet eens meer reageren omdat ik na zijn appje schijnbaar meteen weer geblokkeerd ben![]()
donderdag 8 februari 2018 om 02:33
Ik zeg altijd expres bij een dergelijke opmerking met een stalen gezicht 'sorry, maar ik ben (half) Pools/Indisch/Antilliaans/Roemeens/Belgisch/Duits/Marokkaans of transseksueel/homoseksueel/islamitisch/christelijk/atheïst/etc. 'Ilovefairytales schreef: ↑02-02-2018 01:10Wees niet verbaasd als die gaat zeggen “maar jij bent anders “....
Die blik is priceless. En de rode kop. En het gestamel... en hoe ze vervolgens kappen met dergelijke opmerkingen :')
donderdag 8 februari 2018 om 10:07
Inderdaad, wat een gigantische kneus, zeg ik als blanke kaaskop. Goed dat je het hebt gestopt.
Dit soort jongens hanteren vaak een heel dubbele moraal; exotische dames wel aantrekkelijk vinden maar vervolgens fel gekant zijn tegen alles wat een beetje multicultureel is en “hun” cultuur (lees: priviliges en comfortabele positie als meerderheid) bedreigd
Dit soort jongens hanteren vaak een heel dubbele moraal; exotische dames wel aantrekkelijk vinden maar vervolgens fel gekant zijn tegen alles wat een beetje multicultureel is en “hun” cultuur (lees: priviliges en comfortabele positie als meerderheid) bedreigd
donderdag 8 februari 2018 om 17:35
Dit. Bah, klinkt als een naar persoon. Verspil er geen tijd en aandacht meer aan joh. Er lopen veel leukere exemplaren rond.Carla_mi schreef: ↑08-02-2018 10:07Inderdaad, wat een gigantische kneus, zeg ik als blanke kaaskop. Goed dat je het hebt gestopt.
vrijdag 9 februari 2018 om 18:31