Lijf & Lijn alle pijlers

Diëtist zinvol?

02-02-2018 19:25 55 berichten
Eigenlijk heb ik in mijn omgeving nog niemand gehoord die er echt baat bij heeft gehad. Nou zijn dat er niet zoveel, dus ben ik wel benieuwd of er mensen zijn die wel met behulp van een diëtist de knop om hebben kunnen zetten en hoe dat in zijn werk is gegaan.
Zelf zit ik in de overgang en ben in drie jaar tijd 20 kg aangekomen. Uiteraard wil ik daar graag vanaf en heb al verschillende plannen gemaakt. Maar het lukt me niet!
Nu rest nog hulp inroepen van en professional. Maar welke?
Alle reacties Link kopieren
[quote=Koffiekop post_id=28105960 time=1517669189 user_id=333809]
Een dietist weet alles over voeding. Meer dan de juf van weightwatchers of een pt of een voedingscoach. Het is een 4 jarige hbo opleiding, dietisten werken ook in het ziekenhuis. Dus ze kunnen echt wel wat.

Nou.... Ik heb suikerziekte en dan is het handig als je je koolhydraten een beetje beperkt. De diëtist wist mij te vertellen dat ik de koolhydraten in groentes niet hoefde mee te tellen want dat waren toch alleen maar voedingsvezels. Bonen, mais en doperwten bijvoorbeeld waren dus geen probleem volgens haar. Dat is echter niet wat mijn suikerspiegel laat zien als ik zoiets eet.
Creativity is intelligence having fun
Koffiekop schreef:
03-02-2018 18:42
Als jij weet waarom je teveel eet, jezelf een beetje kan reguleren en de motivatie hebt om daar mee te stoppen dan kan je heel veel hebben aan een dietist. Want dietisten hebben verstand van voeding en kunnen op dat specifieke vlak, met menu’s, wegen en advies heel goed helpen.
Als dat een antwoord op je oorspronkelijke vraag is.
Koffiekop, waar is jouw kennis op gebaseerd? Ben je zelf (ervarings-)deskundige?
U
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 14:26
0.00% gewijzigd
Vanaf de kerst ben ik begonnen om alles maar dan ook echt alles te noteren in een app. Minder koolhydraten meer groenten, meer eiwitten.
Door dat ik alles noteer (ook hoeveel boter ik gebruik echt ALLES) maak ik vanzelf de goede keuze, dan zie ik hoeveel cal iets is en dan denk ik is dat het me wel waard.
Ik ben inmiddels 3 kilo afgevallen in een 1/2maand tijd.

Het is vooral bewustwording, wat stop ik in mijn mond en hoeveel stop ik in mijn mond.
Zeepdoos25 schreef:
05-02-2018 15:43
Vanaf de kerst ben ik begonnen om alles maar dan ook echt alles te noteren in een app. Minder koolhydraten meer groenten, meer eiwitten.
Door dat ik alles noteer (ook hoeveel boter ik gebruik echt ALLES) maak ik vanzelf de goede keuze, dan zie ik hoeveel cal iets is en dan denk ik is dat het me wel waard.
Ik ben inmiddels 3 kilo afgevallen in een 1/2maand tijd.

Het is vooral bewustwording, wat stop ik in mijn mond en hoeveel stop ik in mijn mond.

Ja, als je alles bijhoudt maak je vanzelf betere keuzes, dat is ook mijn ervaring. Weet wat je eet zeg maar.
Creativity is intelligence having fun

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven