Ik voel me genaaid

zondag 4 februari 2018 om 18:48
Een paar maanden geleden kreeg ik verkering. Hoewel ik al duidelijk had gemaakt dat ik een borderliner was, was dat geen probleem. We deden langzaam aan en zowaar het was een leuke relatie. Vooral omdat we elkaar al kenden en hij ook werkzaam was in het sociale circuit kon ik op begrip rekenen. Bovendien hij had erger meegemaakt dan borderliners.
Helaas bleek dat na een paar flinke clashes (niet mijn schuld) vanwege zijn gezondheids problemen waar hij heel achteloos over deed een paar weken geleden het hoge woord er uit kwam: hij was waarschijnlijk een asperger. Dat waarschijnlijk kan ik intussen wegstrepen want hij is een asperger bij al wat ik opzocht kwam ik hem tegen. Om een lang verhaal kort te maken het is geëindigd in een flinke ruzie. Omdat ik in die tussen tijd al had gezien waar de stress vandaan kwam en de ontkenningen van zijn problemen. Ik heb hem proberen te helpen/tegemoet te komen maar ik zit zelf op dit moment in mijn privé leven met een aantal zaken die ook voorrang hebben.
Had ie nou eerlijk geweest van het begin had het denk ik anders kunnen aflopen. Maar nu voel ik me gewoon erg kwaad. Vooral omdat het een tijd is goed gegaan en zolang we samen ontspannen waren gingen we goed, heel goed. Ik weet niet of het ooit nog goed komt (!), maar bij ontkenning van de situatie is geen van ons geholpen.
Helaas bleek dat na een paar flinke clashes (niet mijn schuld) vanwege zijn gezondheids problemen waar hij heel achteloos over deed een paar weken geleden het hoge woord er uit kwam: hij was waarschijnlijk een asperger. Dat waarschijnlijk kan ik intussen wegstrepen want hij is een asperger bij al wat ik opzocht kwam ik hem tegen. Om een lang verhaal kort te maken het is geëindigd in een flinke ruzie. Omdat ik in die tussen tijd al had gezien waar de stress vandaan kwam en de ontkenningen van zijn problemen. Ik heb hem proberen te helpen/tegemoet te komen maar ik zit zelf op dit moment in mijn privé leven met een aantal zaken die ook voorrang hebben.
Had ie nou eerlijk geweest van het begin had het denk ik anders kunnen aflopen. Maar nu voel ik me gewoon erg kwaad. Vooral omdat het een tijd is goed gegaan en zolang we samen ontspannen waren gingen we goed, heel goed. Ik weet niet of het ooit nog goed komt (!), maar bij ontkenning van de situatie is geen van ons geholpen.

zondag 4 februari 2018 om 20:43
Ik kan hier het hele verhaal niet kwijt. Was het wel zo dan had het anders geweest. Emotioneel denk ik niet zwart/wit maar ben erg ruimdenkend. Maar mocht hij morgen hulp zoeken dan hou ik zijn hand vast want hij is zijn eigen vijand geworden.fluttershy schreef: ↑04-02-2018 20:30Ik ook niet, maar ik herken je gedrag.![]()
Je bent emotioneel zwartwit aan het denken, dramatiserend. Borderline. Geeft niet, maar als je vraagt van je vriend danwel ex om te erkennen, vergeet zeker je eigen erkenning van je stoornis niet.
zondag 4 februari 2018 om 20:47
Nogmaals.. na een paar maanden.. dit alles al..duistercontinent schreef: ↑04-02-2018 20:43Ik kan hier het hele verhaal niet kwijt. Was het wel zo dan had het anders geweest. Emotioneel denk ik niet zwart/wit maar ben erg ruimdenkend. Maar mocht hij morgen hulp zoeken dan hou ik zijn hand vast want hij is zijn eigen vijand geworden.
Nou ja.. dat dus..

zondag 4 februari 2018 om 20:48
Alleen als hij je daarom vraagt. Niet omdat jij vind dat het je taak is. hij is een volwassene. Hij mag kiezen van wie hij hulp en steun ontvangt en ook op welke manier. Vanuit zijn hulpvraag, niet vanuit jouw bemoeizorg.duistercontinent schreef: ↑04-02-2018 20:43Ik kan hier het hele verhaal niet kwijt. Was het wel zo dan had het anders geweest. Emotioneel denk ik niet zwart/wit maar ben erg ruimdenkend. Maar mocht hij morgen hulp zoeken dan hou ik zijn hand vast want hij is zijn eigen vijand geworden.

zondag 4 februari 2018 om 20:49
Als hij dat wil natuurlijk. Niet vanwege mijn bemoeizorg, maar om mijn zorg.

zondag 4 februari 2018 om 20:56
Ik heb je mail gelezen.duistercontinent schreef: ↑04-02-2018 20:49Als hij dat wil natuurlijk. Niet vanwege mijn bemoeizorg, maar om mijn zorg.
Jullie passen gewoon niet bij elkaar.
Niet vanwege Asperger of borderline. Maar gewoon vanwege zijn opvattingen.
Dit kun je niet veranderen en kneden naar jouw inzicht. Jij kan hem niet helpen. Dit zijn de opvattingen. En dat is totaal anders dan jouw opvattingen.
Iemand die vind dat de wolken blauw zijn en de zon groen bijvoorbeeld, kun je nooit overtuigen van jouw idee dat wolken wit en de zon geel is.
Dat moet je ook iet willen trouwens, want eer je dan klaar bent dat je op dezelfde lijn ligt ben je Heel Veel tijd verder en dan kan het alsnog klappen. Beter zoek je gewoon iemand bij wie de wolken ook wit en de zon geel is. Dan kun je van daaruit gewoon verder.

zondag 4 februari 2018 om 20:57
Ik krijg de bibbers van je gedrag tegenover je ex. Laat hem alsjeblieft een vriendin krijgen die hem als mens ziet en behandelt i.p.v. hem als patiënt behandelt. En zijn hand vasthouden? Zorg jij nou maar voor jezelf. Het lijkt erop dat jij het wel lekker zou vinden als iemand zich in hetzelfde schuitje zou bevinden als jij. Het klinkt echt niet best zoals jij deed in deze relatie.duistercontinent schreef: ↑04-02-2018 20:43Ik kan hier het hele verhaal niet kwijt. Was het wel zo dan had het anders geweest. Emotioneel denk ik niet zwart/wit maar ben erg ruimdenkend. Maar mocht hij morgen hulp zoeken dan hou ik zijn hand vast want hij is zijn eigen vijand geworden.

zondag 4 februari 2018 om 21:02
Waarom dan dit topic? Als alles anders is als we de hele waarheid horen heeft dit topic ook geen enkele zin.duistercontinent schreef: ↑04-02-2018 20:43Ik kan hier het hele verhaal niet kwijt. Was het wel zo dan had het anders geweest. Emotioneel denk ik niet zwart/wit maar ben erg ruimdenkend. Maar mocht hij morgen hulp zoeken dan hou ik zijn hand vast want hij is zijn eigen vijand geworden.

zondag 4 februari 2018 om 21:14
Je hebt werkelijk geen idee hoever je mis zit.sinnombre schreef: ↑04-02-2018 20:57Ik krijg de bibbers van je gedrag tegenover je ex. Laat hem alsjeblieft een vriendin krijgen die hem als mens ziet en behandelt i.p.v. hem als patiënt behandelt. En zijn hand vasthouden? Zorg jij nou maar voor jezelf. Het lijkt erop dat jij het wel lekker zou vinden als iemand zich in hetzelfde schuitje zou bevinden als jij. Het klinkt echt niet best zoals jij deed in deze relatie.

zondag 4 februari 2018 om 21:25
Wat fijn was: de interesses die we samen hadden, zijn humor, dat hij heel lief is, dat hij attent is, dat als ik hem zie dat ik blij ben (en omgekeerd), dat hij veel weet, dat we altijd wel wat te praten hadden, dat hij geeft om anderen, en wat andere dingen die ik liever voor mezelf hou. Minder: erg rigide denkbeelden die hem uiteindelijk in de weg staan, niet naar mij maar ook naar anderen toe en het feit dat als iets niet volgens een bepaald patroon loopt dat hij daar verschrikkelijk van de leg kan zijn.sinnombre schreef: ↑04-02-2018 20:30En wat was dan het fijne van deze relatie? Waardoor was het wél fijn? Ik lees dat nergens. Het klinkt alleen maar als moeizaam. De ene met een etiketje die de ander ook graag met een etiketje ziet. En alles draait om stoornissen en de liefde is in dit verhaal nergens te bekennen.

zondag 4 februari 2018 om 21:36
Ik ga toch even optreden hierzo.duistercontinent schreef: ↑04-02-2018 21:25Wat fijn was: de interesses die we samen hadden, zijn humor, dat hij heel lief is, dat hij attent is, dat als ik hem zie dat ik blij ben (en omgekeerd), dat hij veel weet, dat we altijd wel wat te praten hadden, dat hij geeft om anderen, en wat andere dingen die ik liever voor mezelf hou. Minder: erg rigide denkbeelden die hem uiteindelijk in de weg staan, niet naar mij maar ook naar anderen toe en het feit dat als iets niet volgens een bepaald patroon loopt dat hij daar verschrikkelijk van de leg kan zijn.
Ik weet dat jij een relatie hebt gehad met mij. Je hebt al zoveel herkenbaars opgeschreven.
Het meest herkenbare is dat jouw gelijk jouw gelijk is en de rest van de wereld het structureel fout heeft en dat kun je ijzig zeer lang volhouden.
Dus hier met vriend: je hebt me leeggezogen ten faveure van je bedrijf en mij daar helemaal niks voor terugggegeven. Bij contactpogingen boor je me diep de grond in. Je zit me hier op het forum redelijk zwaar te stigmatigeren en op de vraag of er liefde was, zij was zus en zo, en daar werd ik blij van ... met andere woorden, dat was ook weer een kwaliteit van hem. Nu hij weigert, ik dus, nog energie erin te steken en mij verder leeg te laten zuigen, ben ik niet meer bruikbaar en gooi jij deze verhaaltjes in de lucht. Jij hebt mij helemaal niets gegeven als alleen maar ellende en het "ging zo goed" omdat het je lukte misbruik van me te maken. Dat heb IK nu gestopt, niet omdat patronen veranderen, maar om mij naar jou te te begrenzen. Jij zal je ander moeten gedragen en jij hebt echt een heel groot probleem, wat je zelf niet ziet. Ik wens je verder een geweldig leven en ik hoop dat je een andere getalenteerde figuur vind die je weer uit kunt zuigen.
Jij gaat trouwens niet over of het nog goed komt. Ik zeg je ik wil niks meer van je en ik wil niks meer met je te maken hebben en in je eentje kun je geen relatie hebben. Doei Doei.

zondag 4 februari 2018 om 21:44
Hij heeft bepaalde opvattingen waar hij erg ver is gegaan. Die staan hem in de weg ook naar anderen toe. Ik snap ook best wel als er wordt gezucht: Ach ja...het is x en zo is hij nu eenmaal. Hij snapt de realiteit niet helemaal en stoot daarom ook mensen af. Hij bedoelt het best hoor, wil je graag helpen maar door zijn manier van doen komt het niet altijd helemaal over. Maar normaliter kunnen we prima door 1 deur, als zijn opvattingen die hij in de loop van de tijd had-niet behoorlijk extreem zijn en niet bij te sturen zijn.

zondag 4 februari 2018 om 21:46
zondag 4 februari 2018 om 21:50
Ik kan maar tot een bepaalde mate tolereren wat er over mij gezegd wordt.Perzina schreef: ↑04-02-2018 21:46Dus 20062016, je schrijft hier eerst vrolijk mee en dan kom je erachter dat het over jou gaat?
Is dit toeval? Stalking van jou om haar online te volgen? Of provocatie van haar omdat zij weet dat jij hier ook leest?
Duidelijk is wel: blijf maar heel ver uit elkaars buurt.
Dit is zo typisch haar met haar waarheid, ver buiten de werkelijkheid, dat ik in ieder geval daar iets van moet zeggen.
Mevrouw en ik hebben trouwens al een half jaar geen contact meer en dat is beter zo.
maar inderdaad ver bij elkaar uit de buurt blijven.

zondag 4 februari 2018 om 21:51
En dit zijn dan de oorzaken waardoor het niet loopt.duistercontinent schreef: ↑04-02-2018 21:44Hij heeft bepaalde opvattingen waar hij erg ver is gegaan. Die staan hem in de weg ook naar anderen toe. Ik snap ook best wel als er wordt gezucht: Ach ja...het is x en zo is hij nu eenmaal. Hij snapt de realiteit niet helemaal en stoot daarom ook mensen af. Hij bedoelt het best hoor, wil je graag helpen maar door zijn manier van doen komt het niet altijd helemaal over. Maar normaliter kunnen we prima door 1 deur, als zijn opvattingen die hij in de loop van de tijd had-niet behoorlijk extreem zijn en niet bij te sturen zijn.
Heeft niets te maken met Asperger of Borderline. Ik zou ook niet samen kunnen zijn met iemand die bijvoorbeeld zwaar gereformeerd is. Die denkbeelden staan heel ver bij mij vandaan. Dat denkbeeld is heel anders dan het mijne. Onze wereldbeelden en opvattingen passen niet bij elkaar. Net zoals bij jullie.

zondag 4 februari 2018 om 21:53
20062016 schreef: ↑04-02-2018 21:36Ik ga toch even optreden hierzo.
Ik weet dat jij een relatie hebt gehad met mij. Je hebt al zoveel herkenbaars opgeschreven.
Het meest herkenbare is dat jouw gelijk jouw gelijk is en de rest van de wereld het structureel fout heeft en dat kun je ijzig zeer lang volhouden.
Dus hier met vriend: je hebt me leeggezogen ten faveure van je bedrijf en mij daar helemaal niks voor terugggegeven. Bij contactpogingen boor je me diep de grond in. Je zit me hier op het forum redelijk zwaar te stigmatigeren en op de vraag of er liefde was, zij was zus en zo, en daar werd ik blij van ... met andere woorden, dat was ook weer een kwaliteit van hem. Nu hij weigert, ik dus, nog energie erin te steken en mij verder leeg te laten zuigen, ben ik niet meer bruikbaar en gooi jij deze verhaaltjes in de lucht. Jij hebt mij helemaal niets gegeven als alleen maar ellende en het "ging zo goed" omdat het je lukte misbruik van me te maken. Dat heb IK nu gestopt, niet omdat patronen veranderen, maar om mij naar jou te te begrenzen. Jij zal je ander moeten gedragen en jij hebt echt een heel groot probleem, wat je zelf niet ziet. Ik wens je verder een geweldig leven en ik hoop dat je een andere getalenteerde figuur vind die je weer uit kunt zuigen.
Jij gaat trouwens niet over of het nog goed komt. Ik zeg je ik wil niks meer van je en ik wil niks meer met je te maken hebben en in je eentje kun je geen relatie hebben. Doei Doei.
Sorry maar ik denk dat je met iemand anders in de war bent, want ik heb geen bedrijf.

zondag 4 februari 2018 om 21:55
Dat ben ik dus niet, want ik zit in een hele andere situatie. Ik heb geen bedrijf en het is pas uit. Sorry, maar niet alle vrouwen zijn zo.20062016 schreef: ↑04-02-2018 21:50Ik kan maar tot een bepaalde mate tolereren wat er over mij gezegd wordt.
Dit is zo typisch haar met haar waarheid, ver buiten de werkelijkheid, dat ik in ieder geval daar iets van moet zeggen.
Mevrouw en ik hebben trouwens al een half jaar geen contact meer en dat is beter zo.
maar inderdaad ver bij elkaar uit de buurt blijven.
zondag 4 februari 2018 om 21:57
Excuus, Vennootschapduistercontinent schreef: ↑04-02-2018 21:53Sorry maar ik denk dat je met iemand anders in de war bent, want ik heb geen bedrijf.

Goed gezien. Toch nog even de puntjes op de i zetten.
Weer een indicatie.

zondag 4 februari 2018 om 22:01
Ik mag aannemen TO, dat je graag wilt dat mensen jou accepteren ondanks je stoornis ? Waarom accepteer je dan je vriend niet zoals hij is en waarom vindt je dat zijn gedrag niet normaal is ? Is dat aan jou om te bepalen ? Is jou gedrag wel normaal ? En hem “helpen” ?? Doe maar niet. Laat die man gaan, dan heeft hij de kans een leuke vrouw tegen te komen, die hem niet wil veranderen.
anoniem_178452 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 22:02
0.52% gewijzigd

zondag 4 februari 2018 om 22:05

zondag 4 februari 2018 om 22:07
Ik accepteer mijn vriend wel zoals hij is. Maar er zijn een bepaald aantal zaken die het bemoeilijken. Ik weet wel zeker dat als hij als hij een andere vrouw heeft dat die dezelfde moeilijkheden krijgt. Dat is in al zijn vorige relaties gebeurt.tarataz schreef: ↑04-02-2018 22:01Ik mag aannemen TO, dat je graag wilt dat mensen jou accepteren ondanks je stoornis ? Waarom accepteer je dan je vriend niet zoals hij is en waarom vindt je dat zijn gedrag niet normaal is ? Is dat aan jou om te bepalen ? Is jou gedrag wel normaal ? En hem “helpen” ?? Doe maar niet. Laat die man gaan, dan heeft hij de kans een leuke vrouw tegen te komen, die hem niet wil veranderen.