Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb t gered gister Haha.
Heb wel veel last van harde buiken en menstruatie achtige krampen in m'n rug.. bah.
Nog 2 dagen werken en dan verlof.
Moet in ieder geval nog vluchttas pakken, enveloppen voor geboortekaartjes schrijven, badje/tummytub schoonmaken, kinderwagen opmaken, co sleeper naar beneden en de box en wil eigenlijk de kinderwagen nog even wassen
Wat spannend Loes! Wanneer word je ingeleid?

En Dido, voor jou ook spannend en heftig zeg. Hopelijk heb je je kleine gauw en gezond in je armen!

Daar, bijna verlof, heerlijk!! Knap hoor, zolang doorgewerkt! Had mijn lichaam echt niet getrokken.

Hier is alles klaar (alleen kinderwagen nog niet opgemaakt, wat moet daar allemaal in?), vluchttas staat klaar, kamertje zo goed als af, wiegje staat klaar in onze slaapkamer. Klossen zijn in huis, nog niet onder het bed. Komende woensdag 38 weken! Gaat wel vlug nu. Wel spannende tijden hoor dat je niet weet wanneer het gaat gebeuren... Ben soms heel emotioneel. Verder heel veel last van maagzuur (meer dan ooit) en een heel vervelend hoestje. Slaap ook wel slechter daardoor. Maar toch, dat gewoel en getrap in m'n buik ga ik straks wel missen. En ik geniet nog eventjes van de rust! Heel veel zin wel om haar te ontmoeten!!
Ben heel benieuwd wanneer de eerste komt, en ook naar jullie namen. Gaan jullie die delen hier?
Spannend Loes en Dido!
Benieuwd idd wanneer de eerste zich gaat melden.

Vanochtend weer echo gehad, kleine ligt nog niet vast in het bekken. Wel benieuwd of dit nog gaat gebeuren of pas bij de bevalling. Heb zelf daarom het idee dat het nog wel even kan duren.
Spannend idd!!
Die van mij ligt al wel vast in t bekken maar zegt niets zei verloskundige.. kan nog zo 3 weken duren Pfff

Naam ga ik denk ik wel delen.. ken jullie toch niet😄 al moeten we wel uit de naam zijn dan. Hier nog 1 grote crisis we kunnen niet kiezen uit 2😬😬

Vandaag maar weer de stad in, huis opruimen en een goede checklist zoeken online voor de laatste to do’s... heerlijk zo’n niet strakke planning 👍🏻 Niets v mij😄
Als jullie de namenfora hier doorspitten zullen jullie onze namen wel tegenkomen. Dus ja, ik zal ze ook wel delen.

Ik ben op dit forum niet zo paranoïde wat herkenning betreft. Woon toch niet in NL, en ik schrijf gewoon zoals ik ben.
laatste dingen: moet nog de kleertjes wassen, maxi cosi polstering wassen, kledingkast voor baby organiseren, vluchttas inpakken, box opzetten, wiegje ophalen, eh, alles :bonk: behalve oppas regelen voor de kinderen en luiers kopen.

Komt wel goed denk ik, haha.

Badje en kinderwagen doe ik pas zodra ik het nodig heb.
in mijn kinderwagen ligt straks een schapenvacht met een katoenen lakentje erover, een hydrofiele luier over het hoofdeinde en een kinderwagenslaapzak daarop. Aan het voeteneind ligt een spuugdoekje.
onderin het mandje komt een klein verschoonsetje met extra kleertjes voor ongelukjes onderweg.
Wat een onrust zeg dido, hoe ben je er zelf onder? Kan me voorstellen dat je inmiddels wel wil dat 't kindje komt, wanneer ben je 37 weken?
En loesje deze week dus bevallen? Spannend, succes!
Daar wat fijn, bijna verlof! Ik hen wel getrakteerd op werk, ben toch bijna 5 maanden afwezig. Collega's hadden ook cadeautjes voor me dus was leuk afscheid. Klinkt trouwens alsof je niet al te veel mee hoeft te doen, fijn!
Kinderwagen: ga ik idd pas opmaken als we 'm gaan gebruiken. Denk gewoon molton, lakentje, hydrofiel bij 't hoofdeinde en dan 'n dekentje of wikkeldoek oid. Heb ook een draagdoek die ik hoop veel re gaan gebruiken.
Kwaaltjes vallen hier mee, slaap wat onrustiger, wat sneller moe en houd wat vocht vast. Hoop aan de ene kant dat 't niet lang meer duurt, ben nu 37 weken, maar ook wel lekker om nog even te rommelen in huis en van het getrappel te genieten. Morgen nog een liggingecho, verwacht niks bijzonders maar ben wel benieuwd wat er nog te zien is.
Verder alles wel zo'n beetje klaar hier in huis. Bed staat op klossen, Vluchttas staat klaar voor de zekerheid, babykamer is schoon, enveloppen zijn geschreven, en namen zijn we ook eindelijk uit. Merk alleen wel dat ik het moeilijk vind in te schatten hoeveel kleertjes ik nodig heb, hoeveel hebben jullie?
Veel te veel kleerjtes.....Ik heb nog erg veel van de eerste en het meeste was neutraal dus dat komt goed uit wat het geslacht ook wordt. Daarnaast ook nog wel echt wat leuke dingen bijgekocht...
Ik heb op internet nog een mooie winterslaapzak gekocht voor in de kinderwagen. Hier is het namelijk best koud in februari. Nog te doen:

Naam, ziekenhuis tas, tas voor de oudste voor het logeren, geboortekaartjes, verder wasssen van alle spulletjes. Wieghemeltje afmaken, kinderkamer afmaken...en ooojaa...de verbouwing.....en nog twee dagen werken!
Ja, kleertjes vind ik ook lastig inschatten. Ook omdat iedereen zegt dat je nog zoveel gaat krijgen.. Gelukkig is veel via internet te bestellen en snel binnen, mocht het te weinig zijn. Maar heel lastig, ben soms bang dat ik veel te veel heb en dan weer dat ik te weinig heb!

Slaapzak voor in de wagen heb ik niet, hopelijk is kleertjes + warm winterpakje + dekentje warm genoeg. Wat denken jullie?
Vandaag 37 weken! Zo spannend, het komt nu echt dichtbij!
Ben ook wel nieuwsgierig naar de namen die jullie hebben bedacht.

@kleertjes, ik heb ook nog van zoontje kleertjes over. En natuurlijk ook paar dingetjes bij gekocht. Wacht nu ook maar eventjes af tot de baby er is. Dadelijk heeft ie maatje 50 niet eens nodig. En via internet zijn kleertjes idd zo in huis, dat is nu wel zo makkelijk!

@afgelopen week laatste echo gehad. Gelukkig lijkt alles goed. Bij mij ligt de baby ook al vast in het bekken, maar het zegt idd niets.
Dus het blijft spannend en wachten!

@kinderwagen maak ik ook pas op als ik hem ga gebruiken. Beetje afhankelijk van het weer ook denk ik. Dekentjes of een slaapzakje. Denk dat je met een warm pakje en dekentjes al een heel eind komt.

@rozegeranium & daar.. Nog maar eventjes werken, dat is echt aftellen nu! :)

@Dido.. Oef wat een onzekerheid, hopelijk is er nu wat meer rust in de buik.

@loesje.. Weet je al datum wanneer de baby komt?

Hier zijn de meeste klusjes ook gedaan voor de komst van de baby. Vluchttas is al zo goed als ingepakt. Alleen nog een tasje voor broer inpakken als die naar opa en oma gaat, zou ik bijna vergeten.
Geboortekaartje staat klaar en adressenlijst. Bordje voor in de tuin ook. Wieg is opgemaakt, kleertjes gewassen. Geeft wel rust in mn hoofd nu alles zo goed als klaar is! :)
kinderwagen: dat ligt idd helemaal aan het weer. Wij krijgen nog wel een keertje sneeuw denk ik, is toch net een tikkeltje kouder dan in NL hier (zal bij rozegeranium nog wel echt koud kunnen zijn?) vraag je toch gewoon even de kraamhulp wat zij denkt als je bang bent dat het te koud is :)

bevallen: hoe begon het bij de moeders die al een keer bevallen zijn de vorige keer?
Bevalling.. Pff zaterdagochtend al way gerommel en steken in schaamstreek regelmatiger . Zondag hadden we een verjaardag maar t rommelde zo dat ik dacht ik blijf maar thuis in bed.. middag kwamen de echte weeen..
Verloskundige gekomen. GEen ontsluiting. ‘S avonds nog een x ... weer geen ontsluiting en toen rond uurtje of 22 hield ik t niet echt meer.. toen afspraak gemaakt bij ziekenhuis.. bad hielp ook niet maar ontsluiting kwam niet op gang.. helaas 2 uur wachten op een kamer dus rond middernacht n ziekenhuis.. daar vliezen gebroken en heel veel pijn ook rug weeen.. raakte best in paniek op gegeven moment omdat na paar uur ontsluiting nog maar 2 cm was.. toen hebben ze ruggenprik aangevraagd .. (waarvan ik in geboorteplan had gezegd dat ik die echt niet wilde) weer 2 uur op wachten en toen eindelijk.. wat een opluchting. Toen hebben ze de weeen opgewekt en ik zag ze op het scherm uren lang maar merkte niets. Heerlijk .. steeds weer wat bij drukken zodra hij weer uitgewerkt raakte.. hele nacht en ochtend zo doorgekomen.. toen ‘s middags eindelijk voldoende ontsluiting en met hele korte persfase (nu nog spijt ... inwendig gescheurd en heel lang veel last van gehad) kwam ze dan eindelijk ! ‘S avonds weer thuis alles was helemaal goed!
Hier dus ongeveer 2 dagen over gedaan.. hopelijk nu sneller en minder pijnlijk!
Zie er wel als berg tegenop weer!
Ps. Weet niet of de dames die vh eerst bevallen hier blij van gaan worden😬😬😬
Mirmirmir schreef:
30-01-2018 09:27
Bevalling...
Zie er wel als berg tegenop weer!
Ps. Weet niet of de dames die vh eerst bevallen hier blij van gaan worden😬😬😬
Oh dat is inderdaad een heftig verhaal (maar gelukkig gaat het meestal wat soepeler :))
Heb je nog iets gedaan om je er deze keer mentaal op voor te bereiden? Mijn VK beweert beweert dat het grootste deel van de bevalling tussen de oren plaatsvindt, als je begrijpt wat ik bedoel :-D
anoniem_63bd847a5120d wijzigde dit bericht op 30-01-2018 17:05
Reden: Onduidelijk
0.99% gewijzigd
Van mijn vriendinnen heeft de helft ook een horror bevalling gehad de andere helft een soepelere snelle bevalling ..
Pijn zat echt niet tussen m’n oren kan ik je vertellen 😄😄 ben mega nuchter en ik had me in mijn carrière fulltime 40 + uren werken ( voor geboorte dochter) in 5 jaar nog nooit 1 dag ziekgemeld op werk. Ook al had ik hoge koorts, overleden oma, menstruatie pijn, zwangerschaps klchten whatever.. keihard en sterk , maar deze pijn had ik nog nooit ervaren.. liefst zou ik deze x een keizersnede willen haha maar goed dat is ook geen pretje en ik ga er vanuit dat het bij nr 2 makkelijker gaat althans daar stel ik me maar op in!

Hoe ging jouw bevalling(en) dan?
Oh ik bedoel niet de pijn en de weeën hoor. Alleen dat het iets is dat je heel yoga - achtig of instinctmatig doet, dat je dus ondanks de weeën ontspannen moet proberen te blijven en zo. Als het niet paniekerig of krampachtig (in je hoofd) wordt, schiet het meer op zeg maar.

Makkelijk gezegd he ;-)
@bevalling: begon de vorige keer met dat ik om 4.00 wakker werd van menstruatie achtige rugpijn. De pijn kwam en ging maar was niet heftig waardoor ik twijfelde of t wel weeen waren.. om 16.30 toch maar vk gebeld en had toen 3 cm ontsluiting. Vanaf een uurtje of 21.30 werden de weeen heftiger en begon de bevalling echt.. om 7.28 is ze geboren.

Nu dus al die rugpijn waardoor ik onzeker wordt. Ook mega veel harde buiken.

Maarrr... nu officieel verlof 😊
Spanned Daar!!

Ik ben ook benieuwd...vandaag 37+0....wat gaat het hard!! Hebben jullie al een baby invulboek? Ik had de vorige keer een leuke van nijntje, maar die is niet meer te koop. De huidige vind ik wat saaiig...Iemand nog tips?
Hoi hoi

Als we allemaal met verlof zijn posten we wel weinig inderdaad :A: :hihi:
Maar mijn dagen vliegen om en ik doe haast niks. Heerlijk! :zzz:
Ik ben nu 37.4 wk en wil eigenlijk dat hij nog heel lang blijft zitten maar hij moet er toch echt een keer uit. En daar gaat nu mijn mindset ook wel op instellen.. het is mn eerste kindje en vind het toeleven naar de bevalling spannend (ook met yogacursus :facepalm: )

Alles is hier klaar wat ik klaar wil hebben. Ik zou graag thuisbevallen. Wat tot nu toe gewoon mogelijk lijkt. Ben zo benieuwd naar de ervaring en naar het kindje. En als ik dat typ denk ik dat hij vandaag nog wel mag komen. Zo nieuwschierig. Mijn gedachten gaan dus alle kanten op. :hyper:

En inderdaad, ik heb ook bevallingsverhalen aangehoord en gelezen maar probeer ze nu toch echt te mijden. Ik raak er steeds meer klaar voor maar door zulke verhalen word ik toch wel bang.

Als hij geboren is zal ik jullie natuurlijk zijn naam vertellen. Leuk! Ben heel benieuwd ook naar jullie kindjes ondanks dat we elkaar eigenlijk helemaal niet kennen.

Wij hebben geen baby invulboek? Dan hou je de eerste tijd bij dmv leuke vragen? Zag op facebook ook een leuk babyboek fotoboek. Die je zelf maakt. Een fotoboek in verhaalvorm. Dat je een foto van jou en je partner eerst doet en erbij zet dat papa en mama verliefd werden op elkaar en zo verder...

Succes toppers zet m op!
Ja was het maar zo makkelijk😄😄 ik was mega “zen” tijdens ruggenprik maar schoot echt niet op hoor.. wel eens gehoord van hypnobirthing oid maar daar heeft ook lang niet iedereen baat bij. We shall see deze x!
Invulboek heb ik wel.. geloof van dat andere konijntje hazeltje.. ik hou van jou tot de maan en terug.. die is wel leuk.. ruimte v foto’s / kaartje/ voetafdruk/ haarlokje en verhalen maar niet mega veel invulwerk dus precies goed .

Zal loes al bevallen zijn? Die werd deze week ingeleid toch?
Ja geloof ik wel... Spannend!

Ach elke vroedvrouw /verloskundige heeft zo haar eigen wijsheden denk ik. Ik zie ook wel op tegen de bevalling hoor. Ondanks 2 prima bevallingen.
Baarkruk gaat het weer worden denk ik. Voelde goed de vorige keer.
Poeh, de bevalling.. Het komt nu wel dichtbij voor ons allemaal! Ik zie er ook zo tegenop.. :(
Vorige bevalling ging op zich niet al te slecht. Maar de pijn, vooral de rugweeen vond ik lastig op te vangen. Zal blij zijn als het achter de rug is en ik mijn manneke in mijn armen heb!

Invulboeken heb ik bij de eerste ook bijgehouden. Toen had ik ook die van nijntje voor het eerste jaar. Dat wil ik bij deze natuurlijk ook gaan doen. Ik twijfel nog welk boek.
Pap en mam vertel eens is ook mooi, die heb ik voor mijn zoontje ook. Daar kun je van zwangerschap tot pubertijd in schrijven.
Oja dat is ook goeie tip. Daarvan heb ik de versie Oma vertel eens v m’n moeder..

Loes zal inmiddels bevallen zijn! Hopelijk is alles goed gegaan! Vriendinnetje van mij is zaterdag bevallen ! Gelukkig niet dezelfde naam🙏🤙! Opluchting hier!

Vandaag bijna 38 weken! Ga de vluchttas klaarmaken en lekker nd kapper!

Morgen denk ik pedicure leek me wel goeie vd bevalling en dan heb ik alles wel gehad denk ikWel mega bleek door slecht slapen. Zonnebank is niet echt een goed idee toch? Al zit ik wel vaak in een warm bad.. (lees: in m’n verlof dagelijks zowat😂😂 die waterrekening😢😢) als je t gewend bent schaadt t de baby niet zegt verloskundige .. zouden jullie dat nog doen? Van m’n dochter beviel ik in de zomer en zag er veel gezonder uit. Ook minder slaapgebrek..

Fijne dag iedereen!! Benieuwd hoe t met iedereen gaat!
Hier naast af en toe een hele fikse steek onderin en de bekende harde buiken als ik teveel heb gedaan nog verder geen tekenen van een naderende bevalling ...
Pff mirmirmir dat klinkt niet als 'n fijne bevalling.. Wel 'leuk' om al wat ervaringsverhalen te horen! Al valt 't natuurlijk nooit te voorspellen hoe het gaat lopen.. Oh en zonnebank is volgens mij idd niet zo goed tijdens zwangerschap ivm zwangerschapsmasker. Bad kan volgens mij geen kwaad als je 't gewend bent (en je vliezen niet gebroken zijn).
Daar wat fijn dat je eindelijk verlof hebt! Hoe is 't met de rugpijn?
Loeske zal idd wel al bevallen zijn, ben heel benieuwd hoe 't gegaan is!
Dido hoe is 't met jou inmiddels? Hopelijk goed nieuws!
Invulboek hebben wij niet, denk dat ik gewoon een fotoboek koop en daar dingen bij ga schrijven.
Kleertjes heb ik denk ik te weinig, maar denk dat ik wat bijstel als dat echt zo is.. Kon nu iig niks leuks meer vinden. En heb 't plan om zelf wat broekjes te maken, ben benieuwd of ik daar nog tijd voor heb. Hebben jullie ook dat de tijd voorbij vliegt in jullie verlof?
Hier inmiddels 38+1 maar volgens mij kon totaal geen voortekenen van een naderende bevalling. Misschien iets meer harde buiken, maar verder niks. Vorige week liggingsecho gehad, zag er allemaal supergoed uit, kindje was helemaal ingedaald en was vruchtwater aan het drinken, zo schattig! Voel me nog goed, zelfs slapen gaat nog redelijk, al gaat omrollen niet zo soepel meer, voel me echt een aangespoelde walrus haha! Maargoed, hoewel ik de zwangerschap op zich nog niet zat ben, begin ik wel ongeduldig te worden omdat ik zoo nieuwsgierig ben naar ons kindje!!
Hoe doen jullie dat trouwens met afspreken buitenshuis de laatste weken? Ik heb volgend weekend nog een afspraak op 50 minuten rijden van huis maar ga alleen als 't goed voelt..
Jaaa hier vliegt de tijd ook echt!!! Heb t gevoel dat ik meer moet genieten nog zolang t kan! Vooral de dagen dat dochter op crèche is!

@afspreken.. ik doe dat gewoon.. voelde vorige x duidelijk bevalling aankomen. Al een dag/2 dagen ervoor. Heb toen wel een huwelijk op de uitgerekende dag in t noorden vh land afgezegd bijvoorbeeld maar uurtje rijden kan best. Je bent zo weer terug!
Mijn vriend gaat ook gewoon carnavallen in t zuiden as weekend dan ben ik 38,5.. niet als anders 4 dagen maar nu 2 maar neem hem dat niet af. Als ik iets aan voel komen dan is ie zo weer terug of gaat ie niet of drinkt minder .. ben er sllemaal vrij relaxt onder..

Hoop wel echt dat deze eerder komt! Voel me ook walvis en klaar mee!! Bij 1e nog topfit met 40+ en nu niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven