Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Ik ben juist veel fitter dan bij de vorige zwangerschap. Kind is ook een kilo lichter geschat dan de vorige. En daarnaast houd ik nu amper vocht vast. Ook is een 3 jarige wel wat anders dan een bijna 2 jaar oud kind. Scheelt ook.

Mijn bevallingen waren goed te doen trouwens. De eerste keer zonder persweeën bevallen, dat was wel lastig persen. Ingescheurd maar goed, dat overleefde ik ook wel.
Tweede keer was een super bevalling. Heel makkelijk en niet te lang of snel.

Zie inmiddels op tegen het kraamverband en het zweten en de andere viezigheid en heb het gevoel dat het niet lang meer duurt. 37+0 trouwens nu..
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk vandaag, een dagje helemaal alleen thuis want dochterlief is naar de opvang. Dus ook eindelijk tijd om hier weer eens te schrijven.
Dochter is vorige week ziek geweest, waarss 5e/6e ziekte en heeft 2 nachten flink gespookt dus ik was helemaal gesloopt.

@rugpijn: sinds vorige week donderdag niet meer zo'n last gehad, of het went.... haha. Ik heb een pittenzak gekregen en als ik m'n rug maar beetje voel doe ik die achter m'n rug en dat helpt.

@loes: ik ben inderdaad benieuwd hoe het met haar gaat nu!

Morgen ben ik 37 weken. Vanmiddag naar de VK en morgen komt de kraamzorg langs. Ze is de zelfde als de vorige keer en ben heel benieuwd of zij de komende weken ook nog ergens anders moet werken..

@wachten: ik merk dat ik echt op wacht zit. Had ik bij m'n dochter totaal niet. Af en toe bekruipen de angst gevoelens me voor de bevalling.. verschrikkelijk. Alles is nu wel klaar. Net de co-sleeper opgemaakt en dat was eigenlijk het laatste wat moest.. van het weekend het bed al omhoog gezet. Ook enveloppen geschreven, vluchttassen gepakt, etc..

@polonaise: ja bah het 'gedoe' na de bevalling de vorige keer viel me vies tegen.. ik was de vorige x ingeknipt en dus gehecht en dat heeft me toch flink wat zeer gedaan achteraf.

@babyinvul boek: bij mn dochter had ik de serie van pauline oud. Heb daar nu ook het 9 mnd dagboek van. Heb als cadeautjes kaartjes gekregen in een blikje waar de kraamvisite iets op kan schrijven en een 1e jaarboek. Het is van de action en vind het ook wat meer 'jongens' achtig dus wel leuk. Alleen jammer dat er niet een hele serie van is, zoals Pauline Oud. Bij m'n dochter alle boeken zo mooi van de zelfde serie (9 mnd, kraambezoek, kraamtijd, 1e jaar, opgroeiboek). Ach een jongen hecht er denk ik sowieso wat minder waarde aan (als ik naar mn vriend kijk tenminste haha)
Hier vandaag 39 weken. Heb al een paar keer gerommel gehad. Vandaag ben ik ineens heel erg moe (had juist de laatste week steeds heel veel energie), lage rugpijn en vanochtend wat misselijk. Vraag me nu bij alles af of het wat betekent natuurlijk...

Vandaag maar even rustig aan, lig nu lekker in bed. Al is dat zonnetje wel verleidelijk, misschien straks nog even een klein rondje lopen.

Gisteren controle gehad, alles helemaal perfect. Meisje is helemaal ingedaald, nog genoeg vruchtwater en bloeddruk etc. was ook op orde. De verloskundige zei dat ze mocht komen. Van ons ook, ben zo nieuwsgierig inmiddels!!

@Loes: ik ben heel benieuwd hoe het met jou gaat!!
Mijn energie is deze zwangerschap ook echt stukken minder dan bij de eerste. Dus ik lig vooral veel op de bank, helaas!

@Invulboek.. Ik had bij mijn zoontje een mix van invulboeken, dat zal het deze keer ook wel worden denk ik. Zoveel leuk aanbod!

@na de bevalling, oef.. Dat is idd ook geen pretje. Al hebben we dan wel onze baby, dat maakt veel goed! ;)

Morgenvroeg weer op controle bij de vk.
Ik merk dat ik nu ook veel meer aan het wachten ben dan bij de vorige. Misschien ook doordat ik niet meer zoveel kan. Wel veel last van harde buiken, maar nog niet echt gerommel.
Wel spannend hoor!

Zou er al iemand bevallen zijn?
Ja ja ja! Ik ben vorige week bevallen :cheer2: Ging heel voorspoedig maar helaas wel wat herstelwerk down under. Ik type dit terwijl dochter aan de borst drinkt. Ik kom snel terug voor een uitgebreidere update!
Jeej gefeliciteerd !!! De 1e van de groep!
Gelukkig alles goed met jullie en dat herstellen down under... herken het en heb met je te doen! We zien je uitgebreide update vanzelf tegemoet als je weer even rustig de tijd hebt! Geniet ontzettend van deze mooie tijd en van je mooie gezin!!
Hier hele drukke weken gehad en geen tijd om te lezen of schrijven. Maar even een korte update; vanavond tijdens het koken zijn mijn vliezen gebroken bij 37+1, en dat terwijl er nog echt veel gedaan moest worden. Nog geen weeen gehad, die zouden in principe binnen 24 uur moeten komen. Dus waarschijnlijk morgen al nummer 2 in mijn armen. Totaal nog niet klaar voor, maar wel al zeer welkom.
Spannend!!

Hier is alles nog rustig. Wel af en toe flinke steken, en een gevoel alsof ik op knappen sta. Maar elke dag niet bevallen, is een dag langer om de badkamer af te krijgen. Het gaat een race tegen de klok worden! Nouja...we zien het wel.....gelukkig nog een badkamer om te douchen enzo. Ik ben vandaag 38 weken.
Gefeliciteerd Loeske, wat fijn!

En Meghan, wat ontzettend spannend zeg! Ik hoop dan dat nummer 3 zich hier gauw meldt ;)
Gefeliciteerd Loeske met je dochter! Fijn dat ze er is, hoe heet ze?:) succes met herstellen!
Spannend dat er bij andere dames ook al wat aan 't rommelen is.. Meghan heel veel succes iig!
Rozegeranium succes met klussen.. Duimen dat de kleine nog heel even blijft zitten!
Hier gister te fanatiek schoongemaakt, dan merk ik ineens wel dat 't eigenlijk niet meer kan. Dus nu dagje niks doen, denk zo nog even naar de kapper :-)
Vanochtend om 6:30 is onze dochter geboren. Had langere weeen dan vorige x, maar met 5 minuten ligt persen was ze er al. Moest zelfs inhouden omdat het zo snel ging. Nu heerlijk aan het genieten en de oudste reageert er echt heel goed op. Als ze huilt; niet huilen, zusje. Als ze niest; gezondheid. En heel lief aaien over de wangen. Zo trots!
Joehoe van harte gefeliciteerd Loeske85 ben benieuwd naar je verhaal. Genieten en herstellen nou. Alle goeds en liefde!

Lovely-meghan spannend!!!!
Loeske & meghan gefeliciteerd met jullie dochters!! Lekker genieten!!

Ohhhh ik begin het zo spannend te vinden nu! Kom wel helemaal tot rust in m'n verlof nu :)
Ohh Meghan ook! Wat fijn en snel! Gefeliciteerd!! Was je oudste ook aan de vroege kant? Gaat alles goed met jullie?

Hier vannacht een uur weeën om de 10 minuten, maar helaas zette het niet door. Nog even geduld hebben dus...
Oo wat leuk, de eerste baby's zijn geboren!
Gefeliciteerd loeske en lovelymeghan, geniet van jullie kleine meisjes!

@rozegeranium.. Voor jou nog succes met klussen!

@joshax.. Bij jou ook al aan het rommelen, dat wordt spannend!
@loeske; gefeliciteerd!

@daar; ik heb helaas maar kort kunnen genieten van mijn verlof. Neem het er nu maar lekker van.

@joshax; spannend dua ook bij jou aan het rommelen. Mijn oudste was een week overtijd. Waarschijnlijk is ze nu zo vroeg omdat de navelstreng aan de vliezen van de placenta zat. Maar alles gaat gelukkig heel goed.
@meghan gefeliciteerd!! Klinkt mega schattig hoe je oudste er mee om gaat! Ook benieuwd nd naam of houd je die voor jezelf?

Nummer 2.... who’s Next?

Hier moet t nog even blijven zitten ivm vriendlief bij carnaval vandaag😄 daarnaast twijfelen we nu ineens weer tussen 3 namen ipv 2😂😂😬😬😂😂😂dit wordt echt nog een dingetje na de geboorte.....

merk op dit moment nog niets.. inmiddels wel kapot van de slechte nachten (vannacht max 4 uurtjes) vanwege de pijnen (heup en benen) in de nacht .. zo houd ik t niet erg lang vol meer.. meer mensen last van?
Magnesium etc helpt bijna niet.. uiteindelijk paracetamol genomen 500 Mg op lege maag en in slaap gevallen.. baby werd er wel meteen heel druk van.. lijkt me ook niet heel goed.
Hallo Ladies!

Ahum...eindelijk tijd om jullie bij te praten!

Zaterdag 3 februari is na een inleiding onze dochter Fleur geboren. Onze kleine meid woog bij de geboorte 2895 gram, dat was dus een grote meevaller.

Ik ben donderdag 1 februari opgenomen, die avond is er een ballon geplaatst. Vervolgens uiteindelijk tot zaterdagochtend geduld moeten hebben tot dat de ballon zijn werk gedaan had.

Zaterdagochtend ben ik vervolgens overgeplaatst naar een verloskamer en toe zijn mijn vliezen gebroken. Daarna werd een uur later het infuus opgestart om de weeen op te wekken. Door de inleiding duurt het allemaal wat langer, dus eindelijk de hele dag "doorgewerkt" om tot ontsluiting te komen. Uiteindelijk voor een morfinepompje als pijnstiling te kiezen, ik vond dat een aanrader achteraf gezien!

Uiteindelijk is de kleine meiden de avond geboren. Het was een goede bevalling, het is me eigenlijk best meegevallen (had echt altijd een verschrikkelijke voorstelling van bevallen). Enige jammer was dat de placenta niet compleet was. Daardoor kreeg ik nog een extra schraapbeurt met eendebek door een lompe gyn...

Gelukkig mochten we de zondag al naar huis en ondertussen hebben we een fijne kraamweek achter de rug met een geweldige kraamhulp. Ons kleintje heeft wat extra aandacht nodig aangezien ze dismatuur is, ze moet gewoon nog wat groeien. Ze zit nu op een gewicht van 2740 gram, over een week moet ze uiterlijk weer op geboortegewicht zijn. Maar het gaat hartstikke goed, ze drinkt goed, slaapt veel en huilt zelden. Wat dat betreft echt een kraamweek uit het boekje, het voelde een beetjes als vakantie. Wij genieten dus volop!

Loeske en Meghan, ook van harte!
@dido: gefeliciteerd met jullie dochter Fleur!! Klinkt toch best pittig allemaal!! Fijn dat je het als een goede bevalling hebt gezien. En fijn dat het nu ook allemaal goed gaat. Lekker genieten!
Meghan gefeliteerd met je dochter! Is echt snel gegaan zeg, fijn dat de oudste er zo goed op reageert!
Dido jij ook gefeliciteerd met Fleur! Fijn dat alles goed is gegaan, en fijn dat ze ondanks dat ze dismatuur is 't zo goed doet! Lekker genieten nu dus!
Gefeliciteerd met je dochtertje dido. Fijn dat de bevalling je mee viel en dat je het als een goede bevalling hebt ervaren.
Daar hoop ik ook een beetje op!

Nu lekker genieten van je meisje, gelukkig doet ze het goed! 😊
Dido, gefeliciteerd met je dochter! Wat fijn dat het goed gaat met jullie!

Ik hoop dat de mama's allemaal kunnen genieten van deze bijzondere periode. Hier nog geen nieuws!
WoW drie baby’s al in de groep! Gefeliciteerd Dido!

Komt allemaal heel dichtbij nu! Ook voor de rest! Spannend spannend!

Hier mega lekker weer! Eerst ff in bad en dan lekker zonnetje in!
@mirmir: ik wacht ook tot het zonnetje de tuin in komt! Bij verlof dochter was het super mooi weer en lag ik bruin in het kraambed.. zag er gelijk gezonder uit dan nu Hahaha dus wie weet wat kleur op doen.

Vanmiddag weer naar de vk, ben benieuwd of de baby inmiddels is ingedaald.

Dochter is vandaag naar de opvang.. even een dagje bijtanken Haha :)
@daar: Same here.. die was v september.. vrees ook toen veel mooiere foto’s van de kraamtijd haha. Ik doe er dan wel wat bruiningscreme op om er gezonder uit te zien😄 spannend of de baby is ingedaald ! Hier al een hele tijd maar gebeurt niets!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven