Gezondheid alle pijlers

Tinnitus.

06-02-2018 21:51 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, Het voegt weinig toe, maar ik wil graag mijn ongenoegen uitspreken over het volgende: Het wemelt op het Internet van oplossingen tegen tinnitus. Laat ik jullie nu vertellen dat er tot op heden GEEN oplossingen zijn tegen deze afschuwelijke vloek die een mens kan overkomen! De afgelopen jaren alle disciplines afgelopen. Allopathisch, homeopathisch, holistisch enz. Nu, 5 duizend euro verder kom ik tot de conclusie dat het allemaal zinloos is geweest. Met name in het alternatieve circuit wordt direct geroepen; ja, wij kunnen wel iets voor je betekenen. Acupunctuur, iriscopie, magnetiseur, lichttherapie, gehoorapparaat/tinnitus-onderdrukkers en ga zo maar door. De enige discipline die eerlijk is in hun antwoord betreft de gangbare geneeskunde. "Er wordt hard aan gewerkt, maar wij kunnen je nog niets bieden." Kortom, houd je geld in je zak en laat je niets wijsmaken. Voor serieuze tinnitus bestaat vooralsnog geen oplossing. Verder is het woord “oorzuizen” mij onduidelijk. Ik heb een snijdende toon in mijn hersenen en niet in mijn oor of oren. Dan krijg je het verhaal van Vincent van Gogh. Die sneed zijn oor af, daar hij van mening was dat dan zijn tinnitus zou zijn verholpen. Nee dus…
Lijkt me echt heel vreselijk als je dat hebt. Hopelijk komt er een moment dat de wetenschap zover is dat ze er een oplossing voor vinden. Sterkte. Lijkt me niet makkelijk voor je.
Sterkte hoor.
Het is inderdaad geen pretje. Ik heb het sinds ongeveer 1,5 jaar maar bij mij is het wel een soort suizen. Het wordt aanzienlijk erger naarmate ik moe, stress heb of ziek ben ofzo. Zit ik gewoon goed in mijn vel dan is het suizen ook beduidend minder.
Ik zoek er ook geen oplossing voor, het is wat het is.
Ja en?
Hé een snijdende toon in je hersenen?Lijkt me echt heel naar.
Ik heb hier zelf ook een tijd last van gehad, zwom destijds wekelijks en dat kan een trigger zijn voor Tinnitus.
Bij mij is het godzijdank weggegaan na 2 jr ongeveer maar heb er ook slapeloze nachten van gehad hoor, overdag had ik nagenoeg geen last ervan maar de nachten kunnen je tot waanzin drijven.
Sterkte hoor!
Heel veel sterkte ermee, klote ook voor je dat ook het alternatieve circuit je niet kan helpen. Al had ik je dat wel 5000 euro eerder kunnen vertellen. Maar logisch dat je toch alles probeert. Die charlatans weten dat en sluiten daar handig op aan.
Het valt me nog mee dat er niet al iemand gereageerd heeft met: je moet dit eens proberen.
Hey Hurby,
Ook ik heb al jaren lang last van tinnitus en heb allerhande behandelingen geprobeerd. Uiteraard met 0 resultaat.
Gillend gek word je ervan.
Toch heb ik laatst een filmpje gezien met een methode die je helemaal zelf toe kan passen, kost je helemaal niks behalve een beetje oefening.
Ik heb een paar keer goed moeten oefenen maar heb echt wel baat bij deze oefening. Het lijkt absoluut lariekoek als je het filmpje bekijkt, té simpel om waar te zijn maar míjn klachten zijn voor een heel groot deel verminderd ( helaas niet helemaal weg maar ik voel me zeker veel beter dan daarvoor) en ook van een aantal vrienden van mij hoor ik veel positiefs.
Het heet: Reddit tinnitus Cure.
Als je dit bij YouTube opzoekt is het het eerste filmpje wat je tegen komt. Kijk het filmpje helemaal af, het lijkt echt een hoop Amerikaanse bullshit maar wat ben ik blij dat ik het geprobeerd heb ( wel pas bij de derde keer echt resultaat dus geef niet meteen op)
Probeer het alsjeblieft. Ik hoop dat het ook wat rust in jouw hoofd gaat geven.
Sterkte ermee en laat me weten of het ook wat voor jou heeft geholpen.
Tinnitus kan je levenskwaliteit inderdaad aardig verzieken. Het enige dat 'helpt' is er mee leren leven en het accepteren. Volgens mijn huisarts is het meer een psychische aandoening dan een echt gehoor probleem. Juist alle hoopvolle oplossingen en internetoplossingen maken de tinnitus 'erger,' door er dus meer mee bezig te zijn, is het meer aanwezig.
Er mee om leren gaan houdt in de tinnitus gaan beschouwen als een aanwezig, maar onbelangrijk iets dat er nou eenmaal is, maar verder geen aandacht moet krijgen.
Cognitieve gedragstherapie heeft mij hierbij geholpen. ( er is therapie speciaal gericht op tinnitus patiënten )
Sterkte!
Het wemelt op internet ook van de genezingen van kanker, en ook daar geven mensen veel geld aan uit omdat ze radeloos zijn.

Ik heb het al bijna 40 jaar, en heb een keer accupunctuur geprobeerd. De behandelaar zei dat het lastig zou worden en ik geen hoop moest hebben, maar we hebben het geprobeerd.
Heeft niet geholpen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
roza81 schreef:
06-02-2018 22:45
Tinnitus kan je levenskwaliteit inderdaad aardig verzieken. Het enige dat 'helpt' is er mee leren leven en het accepteren. Volgens mijn huisarts is het meer een psychische aandoening dan een echt gehoor probleem. Juist alle hoopvolle oplossingen en internetoplossingen maken de tinnitus 'erger,' door er dus meer mee bezig te zijn, is het meer aanwezig.
Er mee om leren gaan houdt in de tinnitus gaan beschouwen als een aanwezig, maar onbelangrijk iets dat er nou eenmaal is, maar verder geen aandacht moet krijgen.
Cognitieve gedragstherapie heeft mij hierbij geholpen. ( er is therapie speciaal gericht op tinnitus patiënten )
Sterkte!

Ik heb er wel degelijk een gehoorbeschadiging door, versta sommige mensen niet en ik ben overgevoelig voor harde of hoge geluiden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat vervelend voor je TO. Vooral dat niks bij JOU helpt.
Echter, je bent wel erg negatief ook voor andere mensen met tinnitus.

Bij mensen met tinnitus door stress, zoals bij mijzelf, helpt er wel degelijk wat. Het gaat niet weg, maar wordt wel minder door ontspanningsoefeningen, gezond eten en veel bewegen.

Probeer je om de rest van je lichaam je focussen en houd dat zo gezond mogelijk. Je tinnitus wordt dan misschien niet minder, maar wie weet ga je je wel.beter voelen.
Those who don’t believe in magic will never find it
Lieve respondenten,

Dank voor jullie fijne en ondersteunende berichten. Ja, ook het tikken met 2 vingers op het achterhoofd al meermalen tevergeefs uitgeprobeerd. Ik word op dit moment behandeld in Antwerpen. (+/- 15 sessies.) En inderdaad wordt het, nadat alle metingen zijn verricht, psychotherapie en een vorm van mindfulness. Dit moet de beleving significant verbeteren, dus wij houden hoop. En, volledig gratis! Chapeau voor de medische zorg in België. In Nederland kon ik ook meedoen aan een proefproject, maar niet kosteloos. Het zou ook nu weer om honderden en wellicht duizenden euro's gaan. Schrale troost, 3 glazen wijn bij het eten wil soms wat verlichting brengen. Ik moet wel opletten dat ik straks geen alcoholist ben en van mijn tinnitus genezen;-)

MHG, Hurby
10% van de mensen loopt gehoorschade op door het veel te harde geluid in café's, bij feesten en in hun eigen koptelefoons. Dat is natuurlijk ook een heerlijke doelgroep voor scammers en kwakzalvers: 10% van de mensen die op internet zit heeft er last van en er is weinig tot niets aan te doen. Dus uiteindelijk komt iedereen die wanhopig is vanzelf langs jouw scam...

Tsja, dit is nu iets waarbij helaas geldt: voorkomen is beter dan genezen. Hoop dat de symptomen snel verminderen...
Hoi Stampertje12, Als oorzaak wordt door de medici in mijn geval gedacht aan het volgende: Bij het ouder worden gaat het gehoor achteruit. Bij mannen over het algemeen sneller als bij vrouwen. De hersenen reageren hier vaak op door zelf een (hoge) toon te gaan produceren. Kennelijk om dit gemis aan te vullen. Tja, en dat je van armoede in het alternatieve circuit beland..... Op een zeker moment hoor je van iemand dat hij (of zij) veel baat heeft gehad bij een alternatieve behandeling. Je laat in je wanhoop geen kans onbenut, dus proberen maar. Het beste is, bezig zijn en zorgen voor omgevingsgeluiden c.q. muziek. Stilte is afschuwelijk, want dan blijf je er in hangen en wordt het nog erger.
Wat ik vooral bedoelde te zeggen is dat je nu eenmaal in een doelgroep zit die erg gevoelig is voor oplichters.

Geen andere opties, en dus ga je op internet zoeken. En dan is het ook nog niet eens iets zeldzaams, maar heeft 10% van de mensen er last van. Ik zou wel weten op welke doelgroep ik me zou richten...
Je hebt T. in allerlei soorten en gradaties. Blijft hierdoor moeilijk om over anderen en hun beleving te oordelen. Ik heb gelukkig een kanjer van een vrouw naast mij staan. Als die er niet zou zijn, dan was ik allang "vertrokken". En, inderdaad klink ik negatief. Maar daar heb ik ook alle reden toe. Mijn "leven" is drie jaar geleden overgegaan in "overleven". Dan wordt het best moeilijk om te vertellen dat het wel mee valt of dat het wel goed gaat komen. Waar ik boos oven ben is het feit dat, als je gaat surfen op het internet, men doet voorkomen dat er legio oplossingen zijn voor verlichting of genezing. Nogmaals, voor serieuze T. is (tot nog toe) geen oplossing. Gewoon elke dag (en nacht) afzien en hopen op een wonder...
Ik ben het met je eens dat er eigenlijk nog geen permanente oplossing is. Ik heb ook van alles geprobeerd en heb een paar maanden geleden een tinnitusmaskeerder gekocht. Kost € 800 waar ik een deel van vergoed kreeg. Er kwam ook nog eea bij om het apparaat schoon te maken etc dat niet vergoed werd. Affijn al met al toch een paar honderd euro uitgegeven aan iets dat ook maar tijdelijk werkt.

Ik heb al 20 jaar last van tinnitus ontstaan door stress. Niet door harde muziek, oorontsteking of medicijnen. Dit heeft dit vanaf het begin ook al in het dossier gestaan bij de huisarts gelukkig want ik moet op mezelf letten dat ik niet teveel hooi op mijn vork neem. Dus parttime werken en heel veel rust nemen. Geen drukke evenementen bezoeken of anderszins drukke gelegenheden want het put mij uit. Ik slaap ook al jaren te weinig, ca 4 uur. Een vicieuze cirkel want oververmoeid verergert de tinnitus maar door de tinnitus ben ik ook vaak opgebrand.

Ik heb ook een hele hoge snerpende pieptoon, een trilling en een beetje last van ruis. Oorsuizen dekt de lading niet. Was het maar alleen oorsuizen. Het belemmert mij in alles.
Hurby schreef:
12-02-2018 11:34
...
En, inderdaad klink ik negatief. Maar daar heb ik ook alle reden toe. Mijn "leven" is drie jaar geleden overgegaan in "overleven".
...
Ik vind dat je wel heel erg in een slachtofferrol kruipt dat dit je is overkomen.
Ja, het is kut... Weet ik helaas ook uit ervaring, m'n nick is niet voor niets (dove) Kwartel.
Ik baal ook als een stekker dat ik het heb, maar er zijn veel ergere dingen en ik verdom het toch echt om mijn leven te laten vergallen door die piep. Er is te veel moois in mijn leven om te praten over 'overleven' en ik denk dat die mindset wel degelijk invloed heeft op je kwaliteit van leven.
Kwartel123 schreef:
12-02-2018 12:26
Ik vind dat je wel heel erg in een slachtofferrol kruipt dat dit je is overkomen.
Ja, het is kut... Weet ik helaas ook uit ervaring, m'n nick is niet voor niets (dove) Kwartel.
Ik baal ook als een stekker dat ik het heb, maar er zijn veel ergere dingen en ik verdom het toch echt om mijn leven te laten vergallen door die piep. Er is te veel moois in mijn leven om te praten over 'overleven' en ik denk dat die mindset wel degelijk invloed heeft op je kwaliteit van leven.
To hoort geen piep, maar een zagend geluid in zijn hoofd.
Ik denk dat je daar niet over kunt oordelen. De intensiteit is bij iedereen anders en er zijn zelfs mensen die euthanasie overwegen omdat ze zo ongeveer kettingzagen horen de hele dag door. Mij lijkt het een enorme marteling en heb het te doen met To.
TO omschrijft het als een snijdende toon, dat is iets anders dan kettingzagen horen, dat is jouw aanname 1.

Bovendien kan jij ook niet oordelen over de intensiteit die het bij mij heeft. Dat die wel minder zal zijn dan bij TO is jouw aanname 2

Dat het een marteling is, dat is het enige zinnige dat zegt.
Maar hoe je met die marteling omgaat, bepaalt voor een groot deel de kwaliteit van je leven.
Kwartel123 schreef:
12-02-2018 20:42
TO omschrijft het als een snijdende toon, dat is iets anders dan kettingzagen horen, dat is jouw aanname 1.

Bovendien kan jij ook niet oordelen over de intensiteit die het bij mij heeft. Dat die wel minder zal zijn dan bij TO is jouw aanname 2

Dat het een marteling is, dat is het enige zinnige dat zegt.
Maar hoe je met die marteling omgaat, bepaalt voor een groot deel de kwaliteit van je leven.
Volgens mij typte ik dat er mensen zijn die zo ogeveer kettingzagen horen en dus niet dat To deze ook in alle heftigheid hoort. Maar ik neem inderdaad wel aan dat jouw piep niet zo erg is als bij mensen die daardoor niet meer kunnen functioneren en zelfs euthanasie overwegen want dan denk ik dat je wel anders had gereageerd naar To toe. Misschien is hij wel helemaal niet instaat om zich op andere dingen te richten door de heftigheid van de snijdende tonen in zijn hoofd en dan is jouw advies dat hij zich maar op gelukkige zaken moet richten en niet zo in de slachtofferrol moet kruipen ook niet heel zinnig.
Je begrijpt duidelijk totaal niet hoe ik het bedoel.
Dat geeft niet, maar wel jammer dat je mijn woorden dan compleet verdraait om je gelijk te halen. Jouw vertaling heeft echt helemaal niets meer met mijn post te maken.
Hurby schreef:
12-02-2018 11:34
Je hebt T. in allerlei soorten en gradaties. Blijft hierdoor moeilijk om over anderen en hun beleving te oordelen. Ik heb gelukkig een kanjer van een vrouw naast mij staan. Als die er niet zou zijn, dan was ik allang "vertrokken". En, inderdaad klink ik negatief. Maar daar heb ik ook alle reden toe. Mijn "leven" is drie jaar geleden overgegaan in "overleven". Dan wordt het best moeilijk om te vertellen dat het wel mee valt of dat het wel goed gaat komen. Waar ik boos oven ben is het feit dat, als je gaat surfen op het internet, men doet voorkomen dat er legio oplossingen zijn voor verlichting of genezing. Nogmaals, voor serieuze T. is (tot nog toe) geen oplossing. Gewoon elke dag (en nacht) afzien en hopen op een wonder...
Snap je nu waarom dat zo is?
Hoi! Het gaat al geruime tijd uitstekend. Mijn tinnitus is geminimaiseerd en vaak zelfs volledig afwezig dankzij de geweldige hulp van het Universitair Ziekenhuis Antwerpen en Hoorzorg Van Looveren in Bosbeek/Antwerpen. En, geheel kosteloos!! Kortom, ik heb mijn leven weer terug:-)) Nogmaals dank voor jullie fijne reacties. MHG, Herman
Wat fijn Hurby! Geniet er van! :cheer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven