Mijn ex terugwinnen
woensdag 7 februari 2018 om 13:03
Hallo iedereen,
Ik zou graag eens jullie raad horen. Ik ben een meisje van 21 jaar en had een relatie met twee jaar met mijn ex. In november heeft hij het plots uitgemaakt. Zijn redenen waren: te veel werkdruk, wij die ruzie maakten, hij die tijd voor zichzelf nodig heeft. Sinds die dag hebben wij nog geen enkele week elkaar niet een keer gehoord. We hebben elkaar ook al af en toe eens gezien. Als we elkaar zien is het zoals vroeger. Kussen, seks hebben ... Hij vertelt me op die momenten ook dat hij me graag ziet. Hij niemand wil hebben nu en even tijd voor zichzelf nodig heeft. Hij echt geen anders meisje wil, het niet aan mij ligt enzoverder. Ik zit met mijn handen in het haar. Hij laat uitschijnen dat hij echt nog verliefd is, maar neemt me niet terug. We zijn nu al twee maanden verder en er is nog niks veranderd. Wat zouden jullie doen? Ik zie hem nog graag. Wil het nog proberen, maar ik weet niet hoe!
Dankje!
Ik zou graag eens jullie raad horen. Ik ben een meisje van 21 jaar en had een relatie met twee jaar met mijn ex. In november heeft hij het plots uitgemaakt. Zijn redenen waren: te veel werkdruk, wij die ruzie maakten, hij die tijd voor zichzelf nodig heeft. Sinds die dag hebben wij nog geen enkele week elkaar niet een keer gehoord. We hebben elkaar ook al af en toe eens gezien. Als we elkaar zien is het zoals vroeger. Kussen, seks hebben ... Hij vertelt me op die momenten ook dat hij me graag ziet. Hij niemand wil hebben nu en even tijd voor zichzelf nodig heeft. Hij echt geen anders meisje wil, het niet aan mij ligt enzoverder. Ik zit met mijn handen in het haar. Hij laat uitschijnen dat hij echt nog verliefd is, maar neemt me niet terug. We zijn nu al twee maanden verder en er is nog niks veranderd. Wat zouden jullie doen? Ik zie hem nog graag. Wil het nog proberen, maar ik weet niet hoe!
Dankje!
woensdag 7 februari 2018 om 13:19
Koffielepel schreef: ↑07-02-2018 13:05Ik zou doorgaan met je eigen leven. Je komt inderdaad over als een meisje, niet als een volwassen vrouw van 21.
Ik begrijp jullie, maar we hebben ook heel wat keren zonder seks afgesproken en dat was ook heel leuk. Hij begon dan te wenen dat ik hem nie mag haten en laten vallen. Snapje? Ik ben veel te lief als het om hem gaat. Kwil hem nog eens kans geven, maar kdenk dat ik mss idd moet verder gaan?
woensdag 7 februari 2018 om 13:40
Hij heeft 't goed voor elkaar! Makkelijke seks zonder verder relatiegezeik. Zou het voor gezien houden en verder gaan met je leven. En geen seks meer met deze kerel hebben. Laat hem jou maar gewoon mee uit eten nemen of naar de bios etc. zonder dat er seks bij komt kijken. Denk dat hij er dan snel klaar mee is.
woensdag 7 februari 2018 om 13:42
Hij bespeelt je. Hij heeft het uitgemaakt, wil zich blijkbaar nu niet binden. En waarom zou hij ook? Hij hoeft maar op de juiste knop te drukken, of je staat voor hem klaar, je lígt zelfs weer voor hem klaar. Als jij dat okay vindt, dan vooral zo doorgaan. Maar een echte relatie zit er niet in. Nu in niet in ieder geval. Dus zul jij moeten kiezen: neem je genoegen met je huidige rol als seksmaatje, of wil je het heft in eigen handen nemen? En dan bedoel ik niet zíjn heft....
woensdag 7 februari 2018 om 13:47
Hij maakt het uit, jullie hebben wel seks maar hij wil het geen relatie noemen en hij huilt dat je hem niet mag laten vallen?
Wat een manipulatief mannetje.
Als ik iets geleerd heb van mijn tiener- en jonge twintigersjaren is dat je vaak jaren van je leven verspeelt aan wachten op iemand die nooit komt. Het lijkt erop dat hij daar ook mee bezig is. Jij mag hem niet laten vallen? Hij is degene die jou heeft laten vallen, anders wilde hij wel gewoon een relatie.
Hem terugwinnen, dat moet je helemaal niet winnen. Laat hem los en ga op zoek naar iemand die er wel gewoon voor wil gaan. Deze jongen wil alleen de lusten en weet precies op welke knopjes hij moet drukken (schuldgevoel, klein beetje hoop maar net niet zoveel dat het verplichtingen schept) om die lusten te houden. Wat ik al zei: manipulatief. Hij gebruikt je. En jij trapt erin.
Wat een manipulatief mannetje.
Als ik iets geleerd heb van mijn tiener- en jonge twintigersjaren is dat je vaak jaren van je leven verspeelt aan wachten op iemand die nooit komt. Het lijkt erop dat hij daar ook mee bezig is. Jij mag hem niet laten vallen? Hij is degene die jou heeft laten vallen, anders wilde hij wel gewoon een relatie.
Hem terugwinnen, dat moet je helemaal niet winnen. Laat hem los en ga op zoek naar iemand die er wel gewoon voor wil gaan. Deze jongen wil alleen de lusten en weet precies op welke knopjes hij moet drukken (schuldgevoel, klein beetje hoop maar net niet zoveel dat het verplichtingen schept) om die lusten te houden. Wat ik al zei: manipulatief. Hij gebruikt je. En jij trapt erin.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 7 februari 2018 om 18:32
woensdag 7 februari 2018 om 18:42
Of hij het nu meent of niet, hij houdt je aan het lijntje.
Wel de lusten, niet de lasten....bla bla bla
Als ik jou was zou ik zeggen dat je bent gaan inzien hoe belangrijk het is dat hij tijd voor zichzelf heeft, zodat hij zich kan concentreren op zijn werk en welke redenen hij nog meer noemde.
En dat daar voor jou ook afstand bij hoort zodat jij wel een volwaardige relatie met iemand anders aan kan gaan.
(En dan ook echt afstand nemen)
Maar goed als je werkelijk weer samen met hem wil zijn, dan moet je dat zeggen. Als hij dit niet wil en zo door wil blijven gaan wederom dan Is mijn advies wederom afstand nemen
Wel de lusten, niet de lasten....bla bla bla
Als ik jou was zou ik zeggen dat je bent gaan inzien hoe belangrijk het is dat hij tijd voor zichzelf heeft, zodat hij zich kan concentreren op zijn werk en welke redenen hij nog meer noemde.
En dat daar voor jou ook afstand bij hoort zodat jij wel een volwaardige relatie met iemand anders aan kan gaan.
(En dan ook echt afstand nemen)
Maar goed als je werkelijk weer samen met hem wil zijn, dan moet je dat zeggen. Als hij dit niet wil en zo door wil blijven gaan wederom dan Is mijn advies wederom afstand nemen
anoniem_344137 wijzigde dit bericht op 07-02-2018 18:42
2.23% gewijzigd
woensdag 7 februari 2018 om 18:42
Je bent niet te lief, het is gewoon een gebrek aan zelfrespect. Je gaat akkoord met 'minder', terwijl je meer wilt. Als je hem al zo desperate terug wil, dan moet je niet genoegen nemen met minder en niet met hem afspreken of contact hebben. Als hij je dan echt zo mist als je denkt, dan is dat je enige kans om te bereiken wat je wil.Kellyco schreef: ↑07-02-2018 13:19Ik begrijp jullie, maar we hebben ook heel wat keren zonder seks afgesproken en dat was ook heel leuk. Hij begon dan te wenen dat ik hem nie mag haten en laten vallen. Snapje? Ik ben veel te lief als het om hem gaat. Kwil hem nog eens kans geven, maar kdenk dat ik mss idd moet verder gaan?
Maar doe jezelf een plezier en laat het gewoon los.
woensdag 7 februari 2018 om 19:48
Ik denk ook dat je nu te makkelijk beschikbaar bent voor hem. Als jij gewoon je grens trekt en verder gaat met je eigen leven, realiseert hij zich misschien wel wat hij laat lopen. Op deze manier gaat hij dat niet inzien vrees ik. Ik zou ook nog even mijn vraagtekens erbij zetten of je wel verder met hem wil. Hij heeft je wel even mooie laten zitten en heeft daarmee niet echt aan jouw gevoelens gedacht.
woensdag 7 februari 2018 om 21:01
licht-blauw schreef: ↑07-02-2018 19:48Ik denk ook dat je nu te makkelijk beschikbaar bent voor hem. Als jij gewoon je grens trekt en verder gaat met je eigen leven, realiseert hij zich misschien wel wat hij laat lopen. Op deze manier gaat hij dat niet inzien vrees ik. Ik zou ook nog even mijn vraagtekens erbij zetten of je wel verder met hem wil. Hij heeft je wel even mooie laten zitten en heeft daarmee niet echt aan jouw gevoelens gedacht.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik moet er zelf eens een punt achter zetten. Kben gewoon bang dat ik dat niet kan. Spijt van ga hebben omdat ik hem graag zie en er zo geen kans meer is voor ons. Het is een heel emotionele jongen en ik kan er nog steeds 100 procent op rekenen. Hij heeft me nie bedrogen, als hij iets belooft, doet hij het... Hij twijfelt en ook dat is niet goed! Kweet da zelf ook wel. Kga hem dus gwn zeggen dat het genoeg is. Ofwel kiezen voor een relatie met mij of wel zonder mij in zijn leven. Geen vriendin ook. Alles of niks
donderdag 8 februari 2018 om 11:32
je laat je gebruiken
je bent nog verliefd op hem en wilt een relatie,
jullie hebben nog regelmatig afspraakjes met seks erbij,
nog regelmatig contact via telefoon waarschijnlijk
jij bent verliefd, hij geeft je vals hoop en jij jou zelf ook
jullie moeten elkaar loslaten, wat jullie doen helpt niet
en hij moet niet wenen en bang zijn dat jij hem haat, want dat slaat nergens op
je bent nog verliefd op hem en wilt een relatie,
jullie hebben nog regelmatig afspraakjes met seks erbij,
nog regelmatig contact via telefoon waarschijnlijk
jij bent verliefd, hij geeft je vals hoop en jij jou zelf ook