Mode & Beauty alle pijlers

Werkt product x echt? (Deel 2)

22-01-2018 08:41 1058 berichten
Dames die net als ik op een niet aflatende zoektocht zijn naar the next best thing, delen hier hun must haves en beauty geheimen.

Heb jij aanraders die wij niet mogen missen? Dan mag je dat hier met ons delen.

De absolute toppers uit het eerste topic zijn het wimperserum van KV (Kruidvat) en Vitis tandpasta.

Link naar deel 1 met Strikjemetstippels als TO: mode-beauty/werkt-product-x-echt/list_messages/372885
anoniem_356232 wijzigde dit bericht op 07-02-2018 10:31
20.60% gewijzigd
*Manon* schreef:
07-02-2018 20:32
Iemand nog tips voor een goede mascara? Ik heb die van essence geprobeerd maar ben niet tevreden. Ik wil volume, beetje krul, geen klonters en geen pandaogen. Maar ik vind dé mascara maar niet!
De Curl en volume van Etos ben ik heel tevreden over. Eigenlijk gaat het meer om de vorm van het borsteltje.

Wat me heel goed heeft geholpen bij de eeuwige perfecte-mascara-zoektocht is een tip van Wayne Goss (kan het filmpje zo snel niet vinden).
De truc is om je mascaraborsteltje voor het opbrengen steeds heel goed af te vegen aan een tissue/wc papier.
Zo breng je het veel mooier aan.
Ik doe het nu alleen nog maar op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
07-02-2018 20:49
Geribbelde nagels kunnen een ziekte zijn als psoriasis of de schimmel Candida,

in beide gevallen lastig te bestrijden maar soms heb je baat bij bepaalde voeding
Ja dit heb ik gelezen maar heb daar geen last van. Het gaat ook niet weg ook al groeit de nagel uit. Zal het een keer aan de huisarts vragen.
*Manon* schreef:
Iemand nog tips voor een goede mascara? Ik heb die van essence geprobeerd maar ben niet tevreden. Ik wil volume, beetje krul, geen klonters en geen pandaogen. Maar ik vind dé mascara maar niet!
Lash sensational van Maybelline (die paarse). Gek borsteltje maar het werkt heel goed, volle gekrulde wimpers en klontert niet. Ik heb mascara's van Chanel, YSL, Dior etc gehad maar deze doet daar niet voor onder!
*Manon* schreef:

Ooit opende ik hier zelfs een topic voor. Meerdere dames adviseerden een mascara van Clinique, die je er alleen kunt afwassen met warm water. De dames hadden gelijk, het is een perfecte mascara. Het enige nadeel vind ik zelf dat er, als je hem net nieuw hebt, teveel mascara op het borsteltje blijft.

En voor geribbelde nagels kun je een glansvijl proberen. Even goed de instructies lezen. Het is niet moeilijk maar als je het te vaak doet wordt je nagel uiteraard te dun.
Van ridgefillers worden ze alleen maar zachter en breekbaarder (bij mij althans).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Gayacat schreef:
05-02-2018 19:14
Ik gebruik nu nog de Namerakahonpo Sana essence en die vind ik heel goed. Was daar ook net zo goedkoop, namelijk zo'n 6 euro. Dat flesje heb ik sinds april vorig jaar in gebruik en gaat vanavond op. Morgen ga ik de Hada Labo aanbreken.
Een update, ik vind de Sana essence voor mij een stuk prettiger dan de Hada Labo. De Sana essence heeft een dikkere structuur en m'n huid voelt fijner (minder droog) aan dan met Hana Labo. Ik switch dus weer terug naar Namerakahonpho Sana. Misschien de Hana Labo voor de zomer.
*Manon* schreef:

Op de blog van Pinky Polish oid stond een paar dagen geleden een filmpje waarbij ze uitlegde hoe ze met 2 mascara's en nog een paar truukjes haar wimpers lang, vol en krullend kreeg.
Leek me nogal veel gedoe maar misschien is het maar 5 minuutjes werk als je het eenmaal gewend bent om te doen?

https://www.pinkypolish.nl/filmpje-voll ... iveOldPost

Edit: het is een oud filmpje dat ze weer omhoog gehaald heeft, dus de kans bestaat wel dat niet alles wat ze gebruikt nog verkrijgbaar is.
Laatste tijd krijg ik snel vet haar wat ik voorheen niet had.

Beetje bakpoeder mengen met schampoo of haar conditioner of beide helpt echt!!!

Mijn haar is nu na 4 dagen nog steeds niet vet! :hyper:

Dat wou ik ff delen.. :-D
Heb echt al heel veel mascara's geprobeerd, maar de Max Factor Masterpiece of de 2000 Calories zijn toch wel het best. Klonteren niet, separeren goed en blijven de hele dag mooi. Ik heb wel altijd de waterproof versie.
Bedankt voor de tips!
Emma95 schreef:
08-02-2018 15:40
Heb echt al heel veel mascara's geprobeerd, maar de Max Factor Masterpiece of de 2000 Calories zijn toch wel het best. Klonteren niet, separeren goed en blijven de hele dag mooi. Ik heb wel altijd de waterproof versie.
Deze predik ik hier al jaren. Gebruik hem al sinds dat ie bestaat geloof ik, dus nu zo'n 15 (??) jaar.
Ik heb niet de waterproof versie trouwens, altijd de black/brown (staat mooier bij mij dan zwart)
Hobbelster schreef:
08-02-2018 21:33
Deze predik ik hier al jaren. Gebruik hem al sinds dat ie bestaat geloof ik, dus nu zo'n 15 (??) jaar.
Ik heb niet de waterproof versie trouwens, altijd de black/brown (staat mooier bij mij dan zwart)

Gebruik deze ook al jaren. Heb héél veel mascara's geprobeerd, van heel goedkoop tot duur (> € 30,-). Deze bevalt het best. Ik gebruik wél weer de waterproof versie, want heb rechte naar beneden wijzende wimpers. Ik krul ze met een theelepeltje, doe de mascara op en heb vervolgens de hele dag mooie gekrulde wimpers en geen panda-ogen!
Hoe doet je dat, je wenkbrauwen krullen met een lepeltje?
Emma95 schreef:
08-02-2018 15:40
Geeft 't volume of lengte? Ik wil geen lengte, ik wil alleen dat die dunne spriethaartjes dikker ogen namelijk.
Volume, en geen klontjes. En dan doe ik twee of soms drie laagjes.
Lengte krijg je volgens mij alleen van mascara's met vezeltjes en daar houd ik niet van.
*Manon* schreef:
09-02-2018 10:36
Hoe doet je dat, je wenkbrauwen krullen met een lepeltje?

https://m.youtube.com/watch?v=Mm0XkjQ2xtM

Ik krul mijn wimpers i.p.v. wenkbrauwen :rolling:

Beetje oefenen want in t begin is het wat lastig. Maar effect is veel mooier en natuurlijk dan met een wimperkrultang :lol:
*Manon* schreef:
Deze, na tijden zoeken deze gekocht in Praag omdat ik de mijne vergeten was.
Ik wil nooit meer andere!
Spreidt de wimpers mooi, blijft heel goed zitten (ook in de regene) en heeft een mooi diepzwarte kleur

https://www.notino.nl/collistar/superma ... MMQAvD_BwE
ik ben helemaal weg van hyaluronzuur van Paula's Choice. Ik heb er zelfs een (niet gesponsorde) blog over geschreven. Niet echt goedkoop, maar zeker zijn geld waard als je de eerste rimpeltjes ziet verschijnen. bij mij was het resultaat vrij spectaculair....
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 22-02-2018 11:58
Reden: linkje verwijderd
11.68% gewijzigd
Aardbeitje2805 schreef:
09-02-2018 15:54
https://m.youtube.com/watch?v=Mm0XkjQ2xtM

Ik krul mijn wimpers i.p.v. wenkbrauwen :rolling:

Beetje oefenen want in t begin is het wat lastig. Maar effect is veel mooier en natuurlijk dan met een wimperkrultang :lol:
Haha dat is logisch ja :hihi: . Beetje te snel en tussendoor op het werk gereageerd.
Paar keer de Hema shampoo en conditioner gebruikt en mijn haar voelt eindelijk weer wat zachter aan en 't pluist ook iets minder. En m'n hoofdhuid voelt minder droog dus ook minder schilfertjes en jeuk.
Tvp
Vandaag voor de tweede keer de IPL gebruikt.
Haartjes leken zachter te zijn en minder gegroeid dan anders. Verder kan ik nog niet zeggen dat het er minder zijn.
Weer geen pijn of last gehad
Wel een stomme fout gemaakt: vanmiddag naar de sauna geweest en daar gezwommen én gescrubt. En dit wordt alle drie afgeraden binnen twee dagen na het flitsen.
Las het net pas..... nu maar hopen dat het goed gaat!
mademoiselle83 schreef:
07-02-2018 23:18
Ja dit heb ik gelezen maar heb daar geen last van. Het gaat ook niet weg ook al groeit de nagel uit. Zal het een keer aan de huisarts vragen.
ja in beide gevallen groeit het 'probleem' uit jou en is het niet zoals met een bloedinkje onder je nagel iets dat uitgroeit

symptoombestrijding; hoe dikker en stroperiger de nagellak hoe minder het ribbelen opvalt, sommige van sally hansen zijn daarvoor wel geschikt (ik zou voor de sneldrogende gaan voor meerdere laagjes) ook leuk om te proberen is een sand of sugar lakje want vrij dik en korrelig en verbloemt zo veel oneffenheidjes. Tenslotte, je kunt gelnagellak ook vrij dik aanbrengen en dat is tegenwoordig overal te vinden in schoonheidssalon en ook redelijk makkelijk thuis te doen... nadeel is dat het niet persé goed is voor je nagels...
Lorem Ipsum
De Hema repair shampoo is dan wel uitverkocht maar de volume shampoo vind ik meer dan prima. Scheelt weer onnodige geldverspilling.
Iemand hier noemde de Mac paint pot als goede oogschaduwbasis en ik ben helemaal om :)

Mijn oogschaduw creased niet meer en ik heb het idee dat ik 'm mooier kan aanbrengen dan met een gewone primer eronder.
Ik was nochtans een beetje afwachtend, heb vrij vette oogleden en de paint pot is ook niet bepaald droge substantie, maar ik geloof dat ik geen andere basis meer wil :yes:
MonicaG schreef:
12-02-2018 20:40
Iemand hier noemde de Mac paint pot als goede oogschaduwbasis en ik ben helemaal om :)

Mijn oogschaduw creased niet meer en ik heb het idee dat ik 'm mooier kan aanbrengen dan met een gewone primer eronder.
Ik was nochtans een beetje afwachtend, heb vrij vette oogleden en de paint pot is ook niet bepaald droge substantie, maar ik geloof dat ik geen andere basis meer wil :yes:
Hij is goed hè! Heb nu yellow ocre als basis (ook best concealer ever op een rood pukkeltje) en Indian Wood (feestje) en Constructivist (overdag).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven