April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
Tsja ik denk dat er niks anders op zit dan mijn uggs afdragen nog 6 weken en hopen op slippers weer hahahahaha

Ook ik ben nog steeds verkouden al ruim 2 maanden nu schijnt te komen omdat je slijmvliezen beter doorbloed zijn ofzo en dat het na de bevalling over gaat dus houd vol dames!

Hahaha beer ik ken het, toen ik vannacht wakker was rond 12en en de bezemwagen door de stad zag rijden heb ik vervolgens de droom gehad dat hij tegen onze nieuwe auto aanreed, ben vervolgens toen ik wakker om werd gaan kijken....om vriendlief panisch wakker te maken dat de auto gestolen was! (we krijgen onze nieuwe auto pas over 8 weken hahahahahaha) (vraag me nu trouwens wel af of die bezemwagen er daadwerkelijk reed toen ik wakker was hmmm hahahahaha)

Vanvond laatste uurtjes werken! Wiehoeee
goeiemorgen!

zo zeg wat een posts ineens, is bijna een record voor ons geloof ik!

Steenbokje: ik ga in het ziekenhuis bevallen. Vorige keer ging ik voor een thuisbevalling maar Fynn had in het vruchtwater gepoept dus het hele circus werd verkast naar het ziekenhuis. En dat is me eigenlijk prima bevallen. Dus deze keer weer.

Mette: lekker verlof! Rot zeg dat je een ontsteking te pakken hebt, is niet de 1e toch? En een goed idee lekker bij de mac vieren dat je vrij bent, vonden man en kind vast niet erg haha

Ruma:hier ook nog niets geshopt. Ik moet voor Fynn nog wat hydrofielen kopen en nieuw beddengoed maar voor de rest hebben we natuurlijk alles nog. Omdat we bij hem ook niet wisten wat het werd is de helft van de maat 50-56 toch unisex dus die kan nog wel een rondje mee.

Beer: hmm ik kan uberhaupt m'n ogen niet zo lang open houden nu 's avonds dus voor mij zijn dat soort late praktijken geen optie meer haha. Gisteren zelfs tijdens NCIS in slaap gevallen en werd om half 12 wakker gemaakt door manlief dat hij ook naar bed ging haha

Pam: wat een gek mens zeg. Ik zou ook geen vreemden aan m'n buik laten zitten hoor! Maar dat ze het lef heeft om dat te doen snap ik al niet, mijn collega's durfen er niet eens aan te zitten haha

Enka: knap hoor dat je tot 4 weken doorwerkt, ik ben zo blij dat ik na deze week klaar ben, heb het helemaal gehad! En ik ga dus ook niet laten draaien, dan komt het maar achterstevoren ik vind het prima......

Verder geen nieuws, ik denk dat gisteravond de baby weer andersom is gaan liggen (koppie beneden) want mijn buik was net een uitpuilende zak niet normaal. Nou kijken of het ook zo blijft..........
Hallo,

Elemita, daar dan maar op hopen hè dat je stuiterbal is gedraaid. Ik weet nu soms echt niet wat ik voel zo'n drukte in mijn buik.

pam, jeetje wat een mens zeg! Dat soort mensen begrijp ik echt niet, je zit toch oo niet aan haar buik?

Beer, hier neem ik ook alles mee in mijn slaap, de meest vreemde scenario's komen voorbij

Ruma, kan me voorstellen dat je dat soort opmerkingen krijgt...Wel knap dat je zolang niets hebt gekocht, ik zou me volgens mij helemaal scheel kopen. Ach ja zoveel heb ik nu ook nog niet gekocht aan kleertjes.....niets namelijk. Ik ga eerst de dozen van Thijmen nog eens doorspitten en alle neutraaltjes eruit plukken en dan kijken wat we nog willen.

Steenbokje, kan me voorstellen dat je dat even op en neer naar familie enzo gaan wel mist, helemaal nu je zwanger bent. Ikzelf ben in mijn leven van Friesland, naar Haarlem naar Maastricht en nu naar Zuid holland verhuisd. Dus ja ik ken het gevoel een beetje.

En het werken tsja...3 dagen achter mijn buro en nu nog meer wat kleine klusjes doen en volgende week nog twee dagen een fotoshoot begeleiden en dan KLAAR!!!!! Moe wel toegeven dat ik dan 's avond wel behoorlijk moe ben en als ik hier opsta (ja ja ben nu ook aan het werk ) moet ik echt 10 minuten op gang komen. Daar is een pinguin loopje nog elegant bij.

Mijn laarzen zitten hier ook met een rits op half zeven, eens kijken of ik nog ergens sneakers ofzo heb. En kleding....mijn joggingbroek van de vorige zwangerschap zit het lekkerst.

Hier gelukkig geen verkoudheid meer, verder van alles en ik slaap echt beroerd. Ik zie ongeveer ieder uur op de klok voorbij komen. Gewoon als ik me wil omdraaien word ik wakker. Ach ben ik lekker voorbereid op mijn slapeloze nachten straks.

Vanmorgen Thijmen nog geschminkt, hij mocht verkleed naar het KDV dus we hebben een kleine piraat weggebracht. Zag er echt schattig uit. Hij stopt nu steeds zijn knuffel onder zijn trui, heeft hij dezelfde buik als ik.

Hebben jullie trouwens ook nu al best vaak harde buiken en of een gespannen buik? 't Valt mij best op dat ik dat best vaak heb.Wel echt vaak met opstaan en lopen enzo dus echt bij inspanningen, dus niet zorgwekkend.
Enka: Zo dus je bent zo'n beetje het hele land doorgecrossed

Ik heb een joggingbroek van de hema en die trek ik het liefst iedere dag aan!!

Irritant he die nachten, ik heb er ook last van, de ene nacht erger dan de andere....voel me dan zo lkkr niet-fit overdag!

Wat lief zeg je zoontje, hoe oud is hij?

Wat betreft die harde buiken: die komen bij mij sinds een paar dagen ook af en toe opzetten.Voelt dan heel gespannen aan!Idd ook vooral als ik actief ben geweest.Sowieso heb ik wat meer last van mijn buik, vooral als ik een stukje loop.

Had tot 2 weken terug nergens last, maar merk dat het nu toch zwaarder begint te worden

Maar dat is logisch he!

Zo heb net neutral gekocht (hoorde dat dat beter is voor babykleertjes, weet niet of het waar is) en ga zo maar es even wassen,en hopelijk hoef ik niet te strijken,haat dat echt!Maar geloof dat ik niet de enige was he?

Ik heb niet eens een strijkplank hihi erg he..

die moet ik nog steeds kopen!

fijne dag allemaal!!
@ Enka: Lekker nog maar 3 dagen! Dat is goed te overzien lijkt mij. Ik heb sinds gisteren harde buiken en sowieso een heel gespannen buik. Dat betekent toch niet dat ik al bijna ga bevallen he? Wat balen dat je zo slecht slaap. Ik heb er nog wel goede nachten tussen zitten gelukkig. Klinkt erg schattig van je zoontje!

@ Steenbokje: Neutral is zonder geur-en kleurstoffen. En dus zuiverder. ik heb het ook gebruikt voor deze 1e was. Maar straks gaat de babykleding gewoon mee in de gewone was hoor.

En zwaarder wordt het inderdaad. Morgen ben ik 35 weken. En eerlijk gezegd is het aftellen al echt begonnen. Ik hoop zo niet dat die 5 weken wachten er ruim 7 gaan worden...
Hoi allemaal...ik laat ook maar eens even weer wat van mijn horen. Hier gaat alles prima. Maar net zoals jullie verkouden, en sinds twee weken het gevoel van...''pfff...hoe lang nog''??? Het begint inderdaad allemaal een stukkie zwaarder te worden.

Leuk trouwens dat je nog komt meeschrijven steenbokje! Ik ben meer een meelezer, maar dat komt ook omdat ik bij een ander forum heel actief schrijf. Met beeb gaat hier alles prima. De gyn denkt nog steeds dat het de kleinste van de drie wordt, maar beeb is wel goed op groei. Mijn bloeddruk blijft ook nog steeds perfect. Als het zo doorgaat mag ik proberen normaal te bevallen. (ik heb al twee keer een ks gehad) En dat zou ik heel graag willen, ook al is het alleen maar zodat ik het geprobeert heb. Wij weten ook al wat het gaat worden, maar omdat we het nog geheim willen houden voor de buitenwereld, wil ik het liever niet op een openbaar forum terug zien

Nou dames...hou je taai...en ik ben benieuwd wie de eerste is!!!
Wat fijn om te horen dat verkouden zijn meer voorkomt, want ik voelde me al heel zielig...ik ben het nu al 7 weken! Het hoesten gaat nu eindelijk iets beter, maar daarvoor in de plaats heb ik koortslippen. Tjonge jonge...wat een gezeur zeg...ik dacht serieus dat zwanger zijn leuk was, maar tot nu toe vind ik er niks aan. Ik moet nog ruim 8 wkn, maar ben af en toe mijn buik en het zwak, ziek en misselijk zijn meer dan zat.

Nog geen harde buiken, althans...ik weet niet zeker hoe dat voelt, wel gespannen buik. Alsof je een ballon te strak opblaast.

Strijken doe ik ook niet en de hulp doet de overhemden van mijn man.

Neutral...o ja, moet dat echt of is het meer een gevoel dat dat goed is voor je baby? Als zwangere mus neem je nl nogal snel iets aan heb ik gemerkt. En dit had ik nog nergens gelezen in al die tijdschriften die ik verslonden heb.

Ik geloof dat wij deze wk eindelijk de knoop gaan doorhakken w.b. het ledikantje en de commode. Het zijn oude brocante meubeltjes die een mevrouw van Internet opknapt en het kost geen drol dus helemaal prima. Hebben ook een ei gelegd over de kleur van de babykamer dus nu moeten we nog ff verf regelen en ik wil zo'n boom op de muur plakken...dat vind ik wel grappig.

Gister laatste echo gehad en baby van voren gezien. Nu was ik wel enthousiast, want nu zag je echt het gezicht. Wel cool. Het heeft ook al haar. Alles was gelukkig goed, baby ligt nog steeds met head first maar rug ligt nu op rechts ipv links. Ik ben ook van plan om thuis te bevallen, maar als we toch naar het ziekenhuis moeten...ook best. Volgens mij is bevallen zowiezo niet zo'n geweldige bezigheid dus of ik dat nou hier of daar doe??!

En ons balkje is ook geel maar dat is ook echt zo want wij weten niet wat het wordt. Spannend!!

Mijn vriendin belde gister dat ze ook weer zwanger is en ja hoor...niet verwacht, maar wel van een 2-ling. Tjonge...dat is wel even omschakelen als je denkt...leuk nog eentje erbij!

Toedeloe maar weer.
Hallooo,

Elmanita: Tja je hebt altijd onvoorziene situaties idd, en dan heb je weinig keus!

Noerie: Ik heb nu een heel pak gekocht dus kan het net zo goed opmaken Maar daarna gaat het ook gewoon mee in de gewone was hoor.Ik denk dat baby's ook moeten wennen aan "gewoon wasmiddel' op den duur.

Tammieengwennie: ja beetje laat haha, was er eerder niet opgekomen, maar evengoed gezellig

Fijn dat alles goed gaat en hopelijk kan je op de "normale' manier bevallen!

India74: ja dat klopt wel dat je vanalles aangesmeerd krijgt wat goed zou zijn maar wat vaak helemaal niet nodig blijkt!

En vooral als het je eerste is ben je nogal geneigd om alles te geloven!

Wij hebben ook niet zo'n dure babykamer, heb ook gewoon meubeltjes gekocht en niet een complete babykamer, ontzettend duur vind ik ze, en nu is ie ook supermooi!!

Dat gespannen gevoel herken ik wel, weet ook niet of dat een harde buik is, denk t wel eigenlijk!

Leuk een tweeling, maar ben eerlijk gezegd blij dat wij er eentje krijgen, al leef je daar denk ik ook naartoe naarmate je zwangerschap vorderd,

Wij hebben 2 weken geleden ook een pretecho laten maken en toen zagen we ook haartjes, echt grappig, helaas konden we geen gezichtje zien want er zat van alles voor:-(

Achja we hebben d'r weer even gezien!
Hier ook echt een geel balkje, wij weten echt niet wat er in m'n buik zit.

Wel lastig met kleertjes, vandaar had ik ook nog niets. Bij m'n dochter wisten we het wel, dus toen kon ik lekker los in de meidenkleren.

Nu heb ik vandaag veel spullies gekocht, een leuk geboortepakje, met wit en iets oranje erin van Noppies. Heel schattig. Maar ik heb ook een heel leuk jongenspakje gezien en een heel schattig meisjespakje. Ik denk dat ik die ook ga kopen, en dan de andere ruilen, of bewaren voor een kraamcadeautje ofzo.

Ik heb ook veel harde buiken/voorweeen. Maar dat komt door de urineweginfectie. Dus ik hoop dat het straks weer afzakt.

Ik ben het eigenlijk nog helemaal niet zat. Ik beval met 38,5 week of 39 weken dmv een keizersnede. Maar zoals het nu gaat had ik het qua tijd wel lekker gevonden als ik tot 42 weken zou hebben. Komt ook omdat ik met mijn vorige zwangerschap al maanden plat lag, met thuisverpleging vanuit het ziekenhuis en later in het ziekenhuis met een zwangerschapsvergiftiging.

Dus ik geniet er zo van, dat ik nu zelf kleertjes en spulletjes kan kopen, de stad inkan, lekker kan keutelen thuis met m'n oudste, zonder beroep te moeten doen op anderen.

We gaan van het weekend lekker weg met mijn familie. Mijn moeder heeft kanker, ze wordt ook niet meer beter. Maar ze heeft tm dec. chemo's gehad om het te remmen. En die hebben heel goed gewerkt, de kanker is af genomen en stabiel. Dus daar waren we zoo blij mee, dat m'n ouders gezellig een weekendje weg willen met ons en zus en haar gezin om het te vieren.

Kamertje; onze babykamer blijft hetzelfde, Nova krijgt een nieuwe meidenkamer. Nog de laatste klusjes daar, en dan kan ze er zo rond volgende week in.

Vrijdagochtend nog even langs het gemeentehuis om 'de ongeboren vrucht' te erkennen, wij zijn nl niet getrouwd.

We hebben hele leuke geboortekaartjes uitgezocht, gister de voorlopige gegevens doorgegeven, en nu wachten op de proefdruk. Lekker dat dat geregeld is. Zal volgende week aan de adressenlijst beginnen. We laten de enveloppen eerder komen zodat ik die alvast kan schrijven.

Fijne avond meiden!
anoniem_5439 wijzigde dit bericht op 25-02-2009 21:09
Reden: letter vergeten
% gewijzigd
Hoiii

Mette mare: ja dat is het 'lastige' als je niet weet wat het geslacht is.Maar dat kan ook idd, gewoon het ene pakje gaan ruilen!

Ik kan me voorstellen dat je nu erg geniet van je zwangerschap na zulke vervelende ervaringen!Fijn dat het nu goed gaat!!Dus lekker shoppen

Wat ergvan je moedert!Ik hoop dat ze wel nog van je kindje gaan gaan genieten!Groot gelijk dat jullie lekker een weekendje weg gaan.Lekker gaan genieten!

Wij zijn ook niet getrouwd dus moeten ook even langs het gemeentehuis binnenkort.

Ik moet ook echt even de kaartjes gaan bestellen (vergeet t steeds) maar heb iig wel al een op t oog en de tekst ook!

Heb je antibiotica voor je urineweginfectie?

Ik kan steeds moeilijk uitplassen, dan komen er maar een paar druppels en moet dan 10 minuten later weer, en dat s nachts ook Daardoor kan je t ook krijgen toch?Succes ermee iig!

Fijne avond

Doeidoei
Ik heb verlof Wiehoeeeee

Ook hier last van harde buiken en indalingsweeen schijnt erbij te horen!

Ik gebruik al jaren Ariel sensitive omdat ik zelf ook gevoelig ben voor wasmiddel dus de babywas is daar ook mee gewassen lekker makkelijk.

Ik ken het steenbok dat plassen erg hindelijk maar sinds ik meer water drink gaat het beter!

Jeetje Mette jij krijgt het ook lekker voor je kiezen met je Mams en je vorige zwangerschappen! Geniet idd nog maar ff lekker hoor!

Ik ben al sinds 4 uur vanmorgen wakker en kan niet meer slapen. (daaag lange nachten hihihi) Vanmiddag nog maar even terug.

Nou meiden fijne dag vandaag ik ga me maar eens douchen voordat vriendlief de deur uit moet.
@ Mette: Wat erg van je moeder. Maar wat ontzettend fijn dat jullie met zijn allen nog lekker even weg kunnen. Lekker, samen met je moeder, genieten van jouw buik en het lekker weg zijn met zijn allen. En wat heerlijk dat je nog zo van je zwangerschap geniet!

@ Pamster: JOEHOE!!!! Wat een heerlijkheid. Verlof!

Voor degene die de ongeboren vrucht nog moeten erkennen; vergeten jullie niet om na de bevalling bij het kantongerecht het formulier in te dienen voor gezamelijk ouderlijk gezag?

Mocht jij komen te overlijden dan kan dat voor best heel wat problemen zorgen voor de vader.

Ik geniet even minder van de zwangerschap. Geen oog dicht gedaan vannacht en pijnlijke harde buiken.
Goeiemorgen!

Mette: wat rot dat het nog steeds slecht gaat met je moeder, had via je zus al gehoord vorig jaar dat het niet zo lekekr ging. Wel lekker even een weekend weg met z'n allen dat is altijd leuk natuurlijk! Doe de groeten maar aan de kleine van je zus, we waren vorig jaar op dezelfde dagbevallen was wel grappig!

Noerie: rot he die harde buiken, deze zwangerschap heb ik ze ook bij de vorige helemaal niet. Maar gelukkig alleen nog bij het opstaan en bij teveel inspanning dus nog goed vol te houden. Zouden het geen indalingsweeen zijn omdat ze snachts zijn?

Pam: goh zeg lekker verlof! Nu relaxen zonder mensen die aan je buik willen zitten haha. Dat slapen is wel helemaal ruk he geloof ik. Maar je bent wel alvast gewend aan de gebroken nachten dat scheelt straks weer.

Steenbokje: ik ken het wel van dat uitplassen, is gewoon erg lastig als er een arm of voet je halve blaas dichtdrukt en er niks doorheen kan. je moet gewoon net even mazzel hebben dat ze opzij gaan dan gaat het beter haha

India: dat is idd even schrikken als het er 2 zijn maar eenmaal van de schrik bekomen waarschijnlijk ook wel erg leuk! Verkouden hier ook nog steeds hoor dus we snotteren allemaal mee met je....

Enka: gaaf hoor een kleine piraat! Hier doen we niet aan carnaval en schmik dus dat scheelt deze acreative mama een hoop gedoe haha. Ik hoop dat volgende week de echo een mooi omgedraaide baby laat zien want anders wordt het toch misschien een klein beetje stress haha

Nou dames ik ga weer aan het werk, nog 2 dagen en een uurtje zaterdag en dan klaar!
Hoiii

Pamster: lekker , geniet ervan!

Ik moet ook maar es meer water drinken, vergeet dat altijd.

Noerie: Balen dat je niet lekker hebt geslapen, hier was het ook niet echt geweldig, veel plassen en rusteloze armen en benen,

Ja dat wist ik dat je na de geboorte gezamelijk ouderlijk gezag moet aanvragen. Idd moeten we dat niet vergeten

Fijne dag allemaal!
Jee, veel geschreven, voor ons doen, leuk! Kan even niet op iedereen reageren, maar wel even voor Mette. Wat naar voor je joh, lijkt me zo moeilijk, zeker nu je zwanger bent. Zo'n verdriet over je moeder. Heel veel sterkte!

Zullen we proberen voor de geboortes nog een prive forum aan te maken, zodat we foto's en namen kunnen plaatsen? Of zitten jullie allemaal op hyves? Ik niet eerlijk gezegd en wil ook eigenlijk niet. Msn groep ofzo , of zijn er nog andere opties?
Noerie dat wist ik helemaal niet dacht nadat vriendlief het erkent had en aangifte doet van geboorte dat het dan ook duidelijk was dat hij de papa is van onze kleine meid!

Nou willen we van de zomer wel voor een geregistreerd partnerschap gaan is het dan ook geregeld of moet ik het echt via een rechter doen????

Vandaag lekker alles aan het wassen. Ben ik erg barbaars als ik de kleding gewoon op strijkdroog in de droger doe??? Waarom mag het eigenlijk niet??? Lijk mij juist dat dan alle pluisjes uit de stof gaan?

Nou Elmanita voor jou zit het er ook bijna op! Succes je laatste anderhalve dag! Zo had ik het nog niet bekeken van die gebroken nachten en het wenne voor straks hahaha zo ziet het er wel wat positiever uit!

Ga weer verder aan de was en ook de badkamer moet het vandaag ontgelden!

Binnekort de intake met de kraamzorg en ook de proefdruk van het geboorte kaartje is binnen en prachtig! Gisteren ook orgazastof en lint gehaald voor mijn kraamvisite kadootjes.

Ook leuke roze plastic beschuitbordjes gescoord!

En het belangrijkste! WE hebben eindelijk een naam!!!!

pff viel niet mee hahahaa nu nog een tweede naam maar die vind ik minder belangrijk.

fijne dag iedereen
Hallooo,

Beer: Dat is wel leuk, weet jij hoe dat moet?Heb geen idee of er meer opties zijn.Alleen hyves dan.

Pamster: Ik weet niet of de kleertjes niet in de droger mogen, weet wel dat je geen wasverzachter mag gebruiken.

Nou mijn energie is ver te zoeken.Na het stofzuigen ben ik al op,en ik woon niet in een enorm groot huis!Last van rug en bekken en zittend stofzuigen gaat zo lastig he!

Ik ga denk ik de uitzet bestellen op hema.nl zag net dat dat kan en wel zo handig eigenlijk, en niet duur!Hioef ik daarvoor de deur niet uit, hihi

doeii
Nee Steenbokje ik gebruik ook geen wasverzachter hoor!

Ik vind juist leuk om de deur uit te gaan om alles bij elkaar te scharrelen! Heb ook veel van de Hema. Prima spul.
[quote]Pamster schreef op 27 februari 2009 @ 12:55:

Nee Steenbokje ik gebruik ook geen wasverzachter hoor!

Wat is dit nu voor iets nieuws, hoezo mag je geen wasverzachter gebruiken??????????

En mijn schoonzussen en alle vriendinnen die ik heb mikken alles in de droger...ik hoor nu echt hele nieuwe, bijzondere dingen?!
Pam, zolang je niet getrouwd bent zul je alles zelf moeten regelen qua formaliteiten. Dus ja...je moet voor het gezamenlijk gezag die brief naar de rechter doen. Die formulieren kan je meekrijgen als je vent je dochter gaat erkennen. Maar je kan ook wachten en alles tegelijk doen als je toch gaat registreren als partner. Dat jij met hem een geregistreerd partnerschap aangaat, heeft niets te maken met dat jullie samen een kind hebben gekregen. Misschien was het kind wel van de buurman bij wijze van spreken.
Pamster: een paar weken geleden vond ik dat ook nog heerllijk, lekker kleertjes kopen enzo!Ach misschien dat de energie weer terugkomt.

India74: dat heeft met eventuele allergieen te maken, ze zeggen dat het beter is om het de eerste paar keer niet te doen.
Even snel tussendoor over de groep

MSN groups bestaat niet meer en een hyves groep is niet zo heel makkelijk als niet iedereen er zit. Volgens mij is er ook nog zoiets als hangmoeders maar dat zou ik even na moeten kijken......... Zelf zit ik met de mamas van april 2008 op een groep van "het net" maar daar kan je dus weer geen foto's plaatsen (of wij zijn gewoon atechnisch met z'n allen) dus daar hebben we dan weer een los photobucket account voor maar dat is natuurlijk niet zo handig als een alles in 1 groep.

Enne wasverzachter kan er gewoon bij en ik doe alleen kleertjes niet in de droger maar dat is meer omdat het onwijs krimpt dan! Hydrofielen, badcapes, spuugdoeken en sokken gaan er wel gewoon in hoor........
@ Steenbokje + India: Nee, ik strijk uiteindelijk dus ook niks. En geen wasverzachter inderdaad. Maar dat kan in principe wel volgens mij, maar ik heb zelf een hele gevoelige rothuis. Ik verdraag dat spul zelf al niet, dus zou heel goed kunnen dat mijn kindje er ook uitslag van krijgt:-). Vandaar hier geen wasverzachter. Dat strijken is om de, eventueel nog overgebleven, bacterien te doden. Onzin lijkt mij dus.

@ Beer: Leuk en goed idee! Ik ben ook niet zo voor hyves. Al kan ik best een account aanmaken puur hiervoor.

@Pamster: Fijn dat jullie een naam hebben! Bij het aangeven van het kindje inderdaad zo'n formulier invullen en opsturen. Dat is het hoor. Je hoeft iet helemaal zelf naar de rechter. Is zo geregeld. Kleine moeite maar toch belangrijk. Klein voorbeeld: Mocht jij komen te overlijden dan hebben jouw ouders 1e recht op het kindje. Dan kan je toch rare situaties krijgen.

Wij hebben ook geregistreerd partnerschap gedaan kort geleden. Om alles maar geregeld te hebben inderdaad. Mijn vriend had met zij vorige vriendin niks geregeld (behalve het gezamenlijk ouderlijk gezag gelukkig). Zij is plotseling overleden en dan zit je met een heleboel extra gezeur en gedoe. Dus fijn om alles geregeld te hebben van tevoren:-)
Goh wat een posts allemaal. Het gaat de goede kant op met ons!! Ik heb zelf helaas ook geen ervaring met groups e.d., ben al blij dat ik snap hoe Hyves werkt.....

Ik kreeg net een telefoontje dat we eindelijk de boeken voor de kaartjes kunnen afhalen, gelukkig weer iets wat ik volgende week (hopelijk) kan afstrepen. Volgende week nog 3 halve dagen werken en dan eindelijk VERLOF!!!!!!!

@Mette: heel veel sterkte met je moeder. Ik hoop dat ze toch nog lang mag genieten van haar kleinkind. Ik weet helaas uit ervaring hoe het voelt (mijn schoonvader overleed plotseling tijdens mijn 2e zwangerschap, na een foutje op de operatietafel...).

@ wasverzachter en wasmiddel: ik heb voor de eerste keren gewoon Neutral gekocht, ook de wasverzachter en daarna (na een maand als de Neutral op was) heb ik de babykleertjes gewoon met de reguliere was meegedraaid. Wasverzachter heb ik de eerste tijd wel de sensitive gebruikt (van allerlei merken zoals Robijn, Lenor, AH). De jongens hebben nergens last van gehad. Wat wel een feit is, is dat als de hydrofiele luiers zijn gestreken (vooral de nieuwe) , nemen ze én meer vocht op e'n het is makkelijker om de baby mee af te drogen, omdat je alle plooitjes e.d. moet afdrogen. Zoals eerder gezegd, dat heb ik ook de eerste 1-2 maanden gedaan en daarna heb ik ze strak gevouwen. Maar net als Beer, strijk ik zelf ook erg veel (als mijn schoonmoeder het niet doet).
Wat een geweldige discussie...echt, ik zit gewoon te lachen achter mijn bureau...nooit gedacht dat ik zoveel meningen ging lezen over wel of niet wasverzachter bij een pasgeboren baby etc. Haha, ...we kunnen onszelf ook een beetje te serieus nemen natuurlijk. Maar ga vooral zo door, want ik vind het uiterst vermakelijk. Ik ben misschien een beetje een nuchtere mama...hoewel...ik heb wel zo'n anti-wiegendoodmatrasje...haha, me toch door andere bezorgde moeders laten verleiden. Maar ik las ook iets over kraamcadeautjes in organza? What is that? Wat doe je er in dan??? Ik heb nog nooit een kraamcadeautje gekregen...is dat iets van vroeger of in bepaalde delen van het land? Tjonge...ik ben nog bij wat moet ik allemaal kopen voor die baby. Heerlijk hoor dat Internet. Zo leer je nog eens wat.

Toedeloe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven