Vrouwelijke man

10-02-2018 09:18 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Meestal lees ik alleen mee. Ik heb een dilemma. Mijn vriend is (naar mijn idee) te vrouwelijk en ik kan daar niet mee overweg. Tuurlijk, een verzorgde man is fijn,maar overdrijven kan volgens mij ook en ik weet niet wat ik ermee moet.
Hij laat zn nagels lakken (handen en tenen), hij epileert zn wenkbrauwen, verft zn wenkbrauwen, heeft zijn wimpers laten liften, scheert al zn lichaamshaar weg (zelfs op zn billen), gebruikt soms foundation of blush, gebruikt mascara en krult zijn wimpers. Hij draagt ringen en vrouwelijke armbanden.En soms vind hij het leuk om een dagje als vrouw rond te lopen( daar ben ik een jaar geleden achter gekomen).
Ik weet dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn,maar wat als je daar als partner niets mee kan? Ik was op zoek naar een man man, maar voor mijn gevoel is dit een man vrouw. Anderzijds doet hij superveel voor me,maar ik vind dat ik iemand ook echt aantrekkelijk moet vinden.Ik vind dit totaal niet sexy. Hij staat vaak lang voor de spiegel of zoekt op internet naar de perfecte wenkbrauw.. Uitmaken is als laatste redmiddel een optie,maar liever hoor ik tips, herkenning of ervaringen. Ik ben bang dat hij over een aantal jaar met de mededeling komt dat hij voor altijd vrouw wil zijn. Volgens hem is dat geen optie en vind hij,zoals het nu gaat, prima.
Draagt hij die make-up en alles ook buiten de deur?
En hij is geen homo of transgender?
Lotus90 schreef:
10-02-2018 09:20
Draagt hij die make-up en alles ook buiten de deur?

Ja
Hoelang zijn jullie samen en wanneer begon al deze persoonlijke verzorging?

Je bent nu zwanger lees ik?
anoniem_6363de79f0488 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 09:24
16.20% gewijzigd
Ik lees totaal geen liefde voor je vriend.
Maak het dus maar wel uit, beter voor hem dan kan hij iemand vinden die hem wél accepteert hoe hij is.

En:
Waarom heb je überhaupt een relatie met hem eigenlijk??
Dit weet je toch al veel langer dan vandaag of niet dan?
ch86 schreef:
10-02-2018 09:22
Hij zegt geen homo te zijn, krijgt wel veel aandacht van mannen. Hij noemt zichzelf een crossdresser...
Even office topic, hoe laat je je wimpers liften? Wist als vrouw zijnde niet eens dat dat kon..
Luister naar jouw gevoel...van binnen weet je wat je moet doen..alleen jij hebt het antwoord.
Hobbelster schreef:
10-02-2018 09:23
Ik lees totaal geen liefde voor je vriend.
Maak het dus maar wel uit, beter voor hem dan kan hij iemand vinden die hem wél accepteert hoe hij is.

En:
Waarom heb je überhaupt een relatie met hem eigenlijk??
Dit weet je toch al veel langer dan vandaag of niet dan?
Toen ik hem leerde kennen was dit totaal niet aan de orde. Dit is iets van het laatste jaar. En inderdaad, ik gun hem ook iemand die hem accepteerd
Hallo TO,

Ik snap je wel maar ik vind eerlijk gezegd dat je zeikt en dat verdient je vriend niet vind ik.
Het is heel simpel, i.m.o heb je twee opties:
-als je van hem houdt accepteer je dat hij zn uiterlijk belangrijk vindt. (Je druk maken of die homo is is i.m.o hypothetische bullshit. Hoezo besteden alleen mannen die op hetzelfde geslacht vallen enkel aandacht aan zn uiterlijk? Ik ken genoeg echte ho's die dat totaal niet doen dus dat is echt een stom vooroordeel)
-als je ego te veel gekrenkt wordt door het feit dat hij geen macho is, grote meid zijn en kappen. Geeft hem de kans iemand te ontmoeten die hem accepteert hoe die is.

C'est pas trés difficile je crois...
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 09:31
22.11% gewijzigd
RosesAreRed schreef:
10-02-2018 09:23
Hoelang zijn jullie samen en wanneer begon al deze persoonlijke verzorging?

Je bent nu zwanger lees ik?
Bijna 8 jaar samen en dit begon een jaartje geleden ongeveer...
Deze hele situatie is te absurd voor woorden wat mij betreft.
Ik was op zoek naar een man man

Hoe was hij dan toen je hem leerde kennen?
Oh, dit is sinds een jaar dus. Misschien handig om je OP aan te passen TO, want je zet iedereen op het verkeerde been door dit niet te vermelden.
ch86 schreef:
10-02-2018 09:22
Ik mag niet facepalmen.

TO: hij is zoals hij is. Als dat niets voor jou is, dan is dat niets voor jou. Wees daar eerlijk over, maar probeer hem verder niet te veranderen. Wellicht is de consequentie dat jullie op basis van zijn uiterlijke verzorging niet langer een relatie kunnen hebben.
En als ik het goed begrijp ben je in verwachting (wat je hier niet noemt, terwijl ik dat best relevant vind) én spreek je over "uitmaken" (wat ik alleen ken van mijn puberleerlingen).

Tsja. Het is me wat.
Maar ben je zwanger? Want dat maakt het verhaal, en het eventuele advies dat mensen zullen geven, ook nog eens anders.
phoebe24 schreef:
10-02-2018 09:26
Hallo TO,

Ik snap je wel maar ik vind eerlijk gezegd dat je zeikt en dat verdient je vriend niet vind ik.
-als je van hem houdt accepteer je dat hij zn uiterlijk belangrijk vindt
-als je ego te veel gekrenkt wordt door het feit dat hij geen macho is, grote meid zijn en kappen. Geeft hem de kans iemand te ontmoeten die hem accepteert hoe die is.

Hoezo? Hij is veranderd tijdens de relatie. Dit is niet de man waar je verliefd op bent geworden. Ik zou ook zeiken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
phoebe24 schreef:
10-02-2018 09:26
Hallo TO,

-als je van hem houdt accepteer je dat hij zn uiterlijk belangrijk vindt

Ik vind helemaal niet dat ze zeikt. Zo'n fundamentele verandering in je partner's handelen later in de relatie vind ik nogal wat. Ik zou er ook op afknappen.

Betwijfel ook dat het enkel zijn uiterlijk betreft. Het zal ook zijn houding zijn die veranderd is en minder mannelijk is geworden.

Ben het wel eens met dat TO het moet afkappen -zowel voor haar als hem- als ze hier niet mee kan leven, maar dat ze er niet mee kan leven kan ik me goed voorstellen.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Nouschi schreef:
10-02-2018 09:32
Hoezo? Hij is veranderd tijdens de relatie. Dit is niet de man waar je verliefd op bent geworden. Ik zou ook zeiken.
Ja daar komt TO nu pas mee hè, dat stond er eerder niet.
Poeh, dat is nogal wat na 7 jaar een man-man als partner te hebben gehad. Ik vind het net als Amant te absurt voor woorden en zou hier zelf niet mee overweg kunnen.
Amant schreef:
10-02-2018 09:29
Oh, dit is sinds een jaar dus. Misschien handig om je OP aan te passen TO, want je zet iedereen op het verkeerde been door dit niet te vermelden.
Idd.
En dus blijkbaar nog zwanger ook?

Heel vreemd om dit allemaal niet te melden, het is namelijk wel degelijk erg relevant.
De zwangerschap is helaas misgegaan. we zijn nu bijna 8 jaar samen en dit was niet toen ik hem leerde kennen. Dat hij nu zo is is sinds een jaar ongeveer. Voor die tijd was hij er totaal niet mee bezig..

Bedankt alvast voor alle reacties.
Hobbelster schreef:
10-02-2018 09:34
Ja daar komt TO nu pas mee hè, dat stond er eerder niet.
Klopt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrouwjagersma schreef:
10-02-2018 09:30
Ik mag niet facepalmen.

TO: hij is zoals hij is. Als dat niets voor jou is, dan is dat niets voor jou. Wees daar eerlijk over, maar probeer hem verder niet te veranderen. Wellicht is de consequentie dat jullie op basis van zijn uiterlijke verzorging niet langer een relatie kunnen hebben.
Waarom niet?
Ik doe het bij deze wel :proud: :facepalm: :facepalm: want ik krijg knikkende knieën van die stomme vooroordelen..
(En boeiend als me dat een ban oplevert... ik ga toch vanaf woensdag ff niet forummen ivm 40 dagen tijd)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven