Na Zwarte Piet, wat volgt?

04-11-2016 20:45 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwarte Piet is een verloren zaak. Die zien we over een jaar of 5 niet meer terug. Afgeschaft vanwege zijn racistische kenmerken. Een deel van de (zwarte) bevolking van ons land is tegen en heeft er alles aan gedaan, inclusief militante protesten, Zwarte Piet de nek om te draaien.



Nu dit gelukt is zullen de pijlen op volgende onderwerpen gericht worden.

Eerder in het nieuws waren al de volgende zaken:



De Gouden Koets

Op de Gouden Koets staat op een paneel een vermeende racistische afbeelding waartegen geprotesteerd is. De Gouden Koets wordt momenteel gerestaureerd en zal een aantal jaar niet te zien zijn. Zou de koets ooit nog op straat te zien zijn met het bewuste paneel?



Rijks Museum

Het Rijks Museum (met idiote spatie in de naam) heeft de bordjes bij voorwerpen aangepast. Er stonden kwetsende etnische aanduidingen als neger, hottentot, indiaan, moor, kaffer en nikker.



Efteling

Monsieur Cannibale en Carnaval Festival zijn uiterst kwetsend en racistisch. Stereotiepe afbeeldingen van zwarte mensen.



Ik vraag mij af, wat zal er naast Zwarte Piet nog meer gaan verdwijnen? Bovengenoemde voorbeelden? Of weten jullie nog meer te verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, even omhoog dit topic.



Vandaag op Teletekst:

Denk wil de term 'integratie' vervangen

door 'wederzijdse acceptatie' en namen

in de openbare ruimte dekoloniseren.Zo

moet de Coentunnel,genoemd naar de VOC-

bestuurder J.P. Coen,anders gaan heten.



Het blijft dus niet bij de Coentunnel, maar alle straatnamen die verwijzen naar de VOC komen aan bod.

Nu lachen we om het idee, over 20 jaar is het realiteit. Ons Nederland wordt van ons afgenomen omdat iedereen die hier van buiten naar toe is gehaald wel iets heeft op of aan te merken.
Alle reacties Link kopieren
Quote OP: Zwarte Piet is een verloren zaak.



Nederland zoals je het kende ook.
Alle reacties Link kopieren
Ja vooral verwijzingen naar het voc moet men met rust laten en eren. Voc zelf was natuurlijk een voorbeeld van hoe je je in het buitenland hoort te gedragen.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
In die tijd golden andere normen en waarden. Overal. Dus ik zie niet wat je bedoelt.



Wat ik wel zie is dat allochtonen van diverse komaf proberen alles wat wij hebben onder het mom van racisme aan te pakken. Zodat niemand zich meer stoort. Behalve Nederlanders die trots zijn op wat we hebben.



En het erge is, het is geen discussie maar een eis.



Maar eens zal de wal het schip keren.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dat gezwam over de Efteling en weet ik wat vooral afkomstig van een groepje trollen die dachten ons in de zeik te nemen en toen nam het acht uur journaal het per ongeluk serieus.
kennis is knowledge
quote:willem1959 schreef op 14 november 2016 @ 21:08:

Nou, even omhoog dit topic.



Vandaag op Teletekst:

Denk wil de term 'integratie' vervangen

door 'wederzijdse acceptatie' en namen

in de openbare ruimte dekoloniseren.Zo

moet de Coentunnel,genoemd naar de VOC-

bestuurder J.P. Coen,anders gaan heten.



Het blijft dus niet bij de Coentunnel, maar alle straatnamen die verwijzen naar de VOC komen aan bod.

Nu lachen we om het idee, over 20 jaar is het realiteit. Ons Nederland wordt van ons afgenomen omdat iedereen die hier van buiten naar toe is gehaald wel iets heeft op of aan te merken.



Je vergeet dat het merendeel van de mensen die jij 'allochtoon en van buiten gehaald' noemt hier zijn geboren. We komen van hier en gaan nergens heen!

Dus ik heb evenveel recht of verdriet van zaken die van 'ons' worden afgenomen of die 'ons' storen. One love weet je
quote:hatsetats schreef op 05 november 2016 @ 23:14:

[...]



Wat? Maxima met haar mantilla of Wilders met dat keppeltje?

Maxima moet vanwege voorschriften die er in dat land zijn.

Wilders is joods dus dat keppeltje is geheel vrijwillig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 15 november 2016 @ 18:17:

[...]





Je vergeet dat het merendeel van de mensen die jij 'allochtoon en van buiten gehaald' noemt hier zijn geboren. We komen van hier en gaan nergens heen!

Dus ik heb evenveel recht of verdriet van zaken die van 'ons' worden afgenomen of die 'ons' storen. One love weet je Ik denk dat niemand weet waar de Coen tunnel naar verwijst.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:willem1959 schreef op 14 november 2016 @ 23:20:

In die tijd golden andere normen en waarden. Overal. Dus ik zie niet wat je bedoelt.



Wat ik wel zie is dat allochtonen van diverse komaf proberen alles wat wij hebben onder het mom van racisme aan te pakken. Zodat niemand zich meer stoort. Behalve Nederlanders die trots zijn op wat we hebben.



En het erge is, het is geen discussie maar een eis.



Maar eens zal de wal het schip keren.Net zoals in Amerika?
quote:Het-groepje schreef op 15 november 2016 @ 18:17:

[...]





Je vergeet dat het merendeel van de mensen die jij 'allochtoon en van buiten gehaald' noemt hier zijn geboren. We komen van hier en gaan nergens heen!

Dus ik heb evenveel recht of verdriet van zaken die van 'ons' worden afgenomen of die 'ons' storen. One love weet je Als je in Nederland bent geboren waarom is dat "ons" bij jouw dan niet Nederland?
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 15 november 2016 @ 18:32:

[...]



Als je in Nederland bent geboren waarom is dat "ons" bij jouw dan niet Nederland?Dat was ook zo bij de neder-Turken "ONZE PRESIDENT ERDOGAN"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 15 november 2016 @ 18:32:

[...]



Als je in Nederland bent geboren waarom is dat "ons" bij jouw dan niet Nederland?



Willem heeft het over allochtonen en dan hoor je niet bij "ons", dat begrijp je zelf toch ook wel.



Allochtonen en ons.



@ het groepje, is het zo belangrijk dat mensen zoals Willem je als Nederlander zien?

Of dat ze op een fijne manier tegen allochtonen aankijken.

Dat is toch volledig oninteressant, wat de Willems van de samenleving denken.

Het gaat erom hoe jij jezelf ziet en hoe jij je door de samenleving beweegt. Dat je meedoet, je steentje bijdraagt en je medemens respecteert.

Wat niet wil zeggen dat je medemens jou ook respecteert, maar dat is het leven.

Daarnaast hoef je er geen vrienden mee te zijn en als je er mee werkt , kan dat toch prima.



Laat je niet gek maken, het is irrelevant.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 15 november 2016 @ 18:35:

[...]





Dat was ook zo bij de neder-Turken "ONZE PRESIDENT ERDOGAN"



Doe niet zo kinderachtig Gijs het is geen DENK bijeenkomst, of PVV

. Dit slaat nergens op
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 14 november 2016 @ 23:20:

In die tijd golden andere normen en waarden. Overal. Dus ik zie niet wat je bedoelt.



Wat ik wel zie is dat allochtonen van diverse komaf proberen alles wat wij hebben onder het mom van racisme aan te pakken. Zodat niemand zich meer stoort. Behalve Nederlanders die trots zijn op wat we hebben.



En het erge is, het is geen discussie maar een eis.



Maar eens zal de wal het schip keren.Onzin, er gold nog altijd "Gij zult niet doden" Daarbij waren toen toch ook kwaad over de wreedheden van de Spanjaard?
Cyrano de Bergerac: Er zijn veel mensen wier rapheid van de tong enkel voortkomt uit hun onmacht om te zwijgen
https://www.nu.nl/binnenland/5121974/on ... tocht.html

Mijn god.....
Alle reacties Link kopieren
:woa:
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
En waarom valt er niemand over de blanke vla?
Alle reacties Link kopieren
In Breda is er een kroeg voor de Carnaval versierd in een Chinees thema. De kroeg heet Boerke Verschuren. Daar is dan Boelke verschulen van gemaakt en een leus in de trant van : "Wij kijken niet zo nauw". Uiteraard weer een anonieme actiegroep die dit racisme vindt en zo. Zucht.....
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
07-02-2018 17:40
In Breda is er een kroeg voor de Carnaval versierd in een Chinees thema. De kroeg heet Boerke Verschuren. Daar is dan Boelke verschulen van gemaakt en een leus in de trant van : "Wij kijken niet zo nauw". Uiteraard weer een anonieme actiegroep die dit racisme vindt en zo. Zucht.....
Dat doet mij denken aan een reclame uit de 80er jaren. Dlie emmel Lemia Flietsaus.
Alle reacties Link kopieren
Extreem links is enger dan extreem rechts. Er lopen nog grotere gekken rond dan Volkert van der Graaf....
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hebben die extreemlinkse flippo's vroeger geen speltkruidnootjes in hun schoentje gekregen? Zijn ze daarom boos op Sint en Piet?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
07-02-2018 23:48
Extreem links is enger dan extreem rechts. Er lopen nog grotere gekken rond dan Volkert van der Graaf....
Links heeft door de eeuwen heen meer schade aangericht dan rechts. Neem Stalin en Mao.
gascogner schreef:
15-11-2016 22:18
quote:willem1959 schreef op 14 november 2016 @ 23:20:

In die tijd golden andere normen en waarden. Overal. Dus ik zie niet wat je bedoelt.



Wat ik wel zie is dat allochtonen van diverse komaf proberen alles wat wij hebben onder het mom van racisme aan te pakken. Zodat niemand zich meer stoort. Behalve Nederlanders die trots zijn op wat we hebben.



En het erge is, het is geen discussie maar een eis.



Maar eens zal de wal het schip keren.Onzin, er gold nog altijd "Gij zult niet doden" Daarbij waren toen toch ook kwaad over de wreedheden van de Spanjaard?
Volgens mij is er ondertussen geen Nederlander meer kwaad op de Spanjaarden vanwege de inquisitie en brandstapels van eeuwen geleden. Dus???
.
anoniem_363954 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 18:01
99.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk persoonlijk dat de wal het schip gaat keren.

De politiek correcte medemens zal zich iedere keer op nieuw - vermeend - racisme storten.

Nu is het nog een interessant nieuws item - vooral bij de NOS die toch al moeite heeft met neutraal zijn - maar over een paar jaar halen mensen de schouders op bij een berichtje over een straatnaam die veranderd moet worden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven