Napraattopic deel 96

03-02-2018 21:46 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
8102 schreef:
10-02-2018 17:21
@solomio, stop er maar mee joh.. Onbegonnen werk.
Ik zit mezelf met enige verbazing te bekijken. Normaal ga ik al helemaal niet in discussie over overgewicht, want of mensen vinden alle dikkerds slapjanussen, of ze verwijten me slachtoffergedrag als ik probeer uit te leggen waarom ik zo moeilijk mijn gewicht in toom kan houden.
En nu ga ik maar door.
Ik ben gek geworden denk ik.
Of gehackt.
In mijn hoofd.
:nope:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
8102 schreef:
10-02-2018 17:29
Ik help je even herinneren aan een wijze uitspraak.
Dat was gisteren hè.............
Das een oude koe hoor.

David Dunning
Grobbekuiken_ schreef:
10-02-2018 17:41
Inderdaad. Zit het net te lezen.
Maar Solomio, toch bedankt. Fijn dat iemand moeite blijft doen uit te leggen dat het echt niet altijd zo zwart wit is als algemeen aangenomen.
Nou ja, dat dus.

Bij mij gaan andere dingen makkelijker dan bij anderen, daar kan ik mezelf wel voor op de borst slaan, maar ik probeer wat bescheidener te blijven.

Edit: eigenlijk ben ik veel beter dan N00R. :A:

David Dunning
Solomio schreef:
10-02-2018 18:00
Ik zit mezelf met enige verbazing te bekijken. Normaal ga ik al helemaal niet in discussie over overgewicht, want of mensen vinden alle dikkerds slapjanussen, of ze verwijten me slachtoffergedrag als ik probeer uit te leggen waarom ik zo moeilijk mijn gewicht in toom kan houden.
En nu ga ik maar door.
Ik ben gek geworden denk ik.
Of gehackt.
In mijn hoofd.
:nope:
Gaat vanzelf over als je een jongetje wordt.
:there:
doornroosje9 schreef:
10-02-2018 17:57
Soms heeft het nut om te blijven reageren.

Ik denk dat het dat topic was. Solo had een link geplaatst over diabetes en iemand gaf toe dat haar informatie verouderd was. Die ene persoon weet nu wel hoe het zit.
Dat klopt wel.

Solo, jij bent ook beter dan Noor :there:
8102 schreef:
10-02-2018 18:09
:rofl:
8102 schreef:
10-02-2018 18:09
Ik hoop voordat ik een jongetje word.

David Dunning
Elfje112 schreef:
10-02-2018 18:37
Dat klopt wel.

Solo, jij bent ook beter dan Noor :there:
Maar dit is dus wat er gebeurt als een mens geen overgewicht (meer) heeft. Dan draait ie door.
Arme slanke mensen.

Ik ga gauw mijn maag weer laten vergroten.

David Dunning
Sinds wanneer is het uiterlijk bepalend voor de naam dat een kind moet krijgen?
Moiren’ schreef:
10-02-2018 19:04
Sinds wanneer is het uiterlijk bepalend voor de naam dat een kind moet krijgen?
Dat vraag ik me ook af. En tijdens je zwangerschap heb je nog geen idee van het uiterlijk van dat kind. Hoe stellig de TO daar ook in is. Lijkt mij dat je naam in combi met familienaam mooi vindt en klaar. Mijn zus en zwager zagen hun versgeperste baby en zeiden tegelijkertijd dat het toch echt geen *gekozen naam* was. Die heeft pas een dag of wat later zijn naam gekregen. Kan dus ook nog.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Mijn kind werd met zwart haar geboren, werd daarna rood, toen spierwit en is nu donkerblond. Had ik hem nu steeds een andere naam moeten geven?
Oudblond schreef:
10-02-2018 19:18
Dat vraag ik me ook af. En tijdens je zwangerschap heb je nog geen idee van het uiterlijk van dat kind.
Nou, met die echo's van tegenwoordig is dat niet meer zo natuurlijk. Mocht ik ooit nog een kind baren noem ik hem Vlekkie.
Lady*Voldemort schreef:
10-02-2018 19:24
Nou, met die echo's van tegenwoordig is dat niet meer zo natuurlijk. Mocht ik ooit nog een kind baren noem ik hem Vlekkie.
Dat kan alleen als-ie 4 pootjes heeft.
Lady*Voldemort schreef:
Leuke naam! Origineel en toch heel gewoon.
Moiren’ schreef:
Dat kan alleen als-ie 4 pootjes heeft.
:HA: Voordeel van vier pootjes is dat de naam niet vast hoeft te staan. Mijn kat heet sinds zijn dure dierenarts ingrepen 'vakantiebudget'. Past nu veel beter bij hem dan zijn originele naam.
Moiren’ schreef:
10-02-2018 19:23
Mijn kind werd met zwart haar geboren, werd daarna rood, toen spierwit en is nu donkerblond. Had ik hem nu steeds een andere naam moeten geven?
Ja :lol:
Een van de kinderen had donker haar, donkere huid en donkerblauwe ogen. De naam klopte voor mij helemaal niet meer. Ik had namelijk een droom gehad over twee lieve babies met blond haar en blauwe ogen. Ik wilde heel hormonaal nog de naam veranderen. Manlief niet, die was allang blij dat we namen hadden. En het gekke was dat baby langzaam opdroogde tot de blonde blauwogige baby uit Mn droom. Ineens klopte de naam uitstekend! Ben blij dat we geen namen carroussel hebben gedaan in Mn hormonale fase na de geboorte :proud:
Oudblond schreef:
10-02-2018 19:31
:HA: Voordeel van vier pootjes is dat de naam niet vast hoeft te staan. Mijn kat heet sinds zijn dure dierenarts ingrepen 'vakantiebudget'. Past nu veel beter bij hem dan zijn originele naam.
:rofl:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Mijn kinderen hebben beide drie voornamen. Risicospreiding. De oudste heeft een Oostblokkerige, een hippe en een saaie en de jongste een saaie, een bijbelse en een Zuid-Europese. Zo hebben we een beetje alle invloeden in de familie afgedekt, al is dat hippe wel een beetje een gok. Gelukkig was die naam, voor hij hip was, vooral echt een naam voor Oost-Groningse productiemedewerksters (hij komt veel voor in mijn familie)
Oh ja.
Alaaf!

En ik heb niet gepost in dat topic over eten. Ik denk niet dat mensen begrijpen hoe zo'n strijd best slimme mensen met eten kunnen hebben.
vrouwjagersma schreef:
10-02-2018 19:57
Mijn kinderen hebben beide drie voornamen. Risicospreiding. De oudste heeft een Oostblokkerige, een hippe en een saaie en de jongste een saaie, een bijbelse en een Zuid-Europese. Zo hebben we een beetje alle invloeden in de familie afgedekt, al is dat hippe wel een beetje een gok. Gelukkig was die naam, voor hij hip was, vooral echt een naam voor Oost-Groningse productiemedewerksters (hij komt veel voor in mijn familie)
Sergei Sjoerd Sjaak en Henk Jezus Casanova? 🤔
anoniem_364076 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 20:14
0.91% gewijzigd
vrouwjagersma schreef:
10-02-2018 19:58
Oh ja.
Alaaf!

En ik heb niet gepost in dat topic over eten. Ik denk niet dat mensen begrijpen hoe zo'n strijd best slimme mensen met eten kunnen hebben.
Wat verstandig van jou.

Ik heb net een chocolate-chip koekje gegeten.

David Dunning
Solomio schreef:
10-02-2018 20:05
Wat verstandig van jou.

Ik heb net een chocolate-chip koekje gegeten.
Ja. Ik ben ook best slim. En obees. Dat schijnt niet te kunnen. Want dan ben ik eigenlijk lui en dom. Zonder doorzettingsvermogen en een nutteloze kostenpost voor deze maatschappij.
Mijn kinderen hebben allebei een rete-zeldzame voornaam (eentje komt in die spelling twee keer voor in de Nationale Namenbank en die andere zeven keer of zo).
Wel hele verantwoorde namen hoor, middelnederlands en scandinavisch. En voor de zekerheid hebben ze ook allebei een tweede naam die geïnspireerd is door het Oude Testament (en een beetje lekker bekt met die rare voornamen).
vrouwjagersma schreef:
10-02-2018 20:07
Ja. Ik ben ook best slim. En obees. Dat schijnt niet te kunnen. Want dan ben ik eigenlijk lui en dom. Zonder doorzettingsvermogen en een nutteloze kostenpost voor deze maatschappij.
Ik ben nauwelijks nog obees. Maar als statement van 'slimme dikkerd' was ik liever obees gebleven.

Ik heb trouwens ook nog 30 jaar gerookt. Daar gelden vergelijkbare oordelen over. Een slimme roker bestaat niet.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven