Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Antoon69 schreef:
09-02-2018 20:01
Paranoia als je vindt dat de NPO wel erg politiek correct is?
Je vindt het "politiek correct" als iemand in een serie zegt 'moslims Ijn niet zo moeilijk'.
Want? Jij vindt ze allemaal wel heel moeilijk ofzo?

Waarom is dat een zogenaamd politieke opmerking en geen normale opmerking zoals.die 20 minuten lang worden gemaakt?

En als iemand stelt dat 'de NPO boodschappen verstopt in zijn programma's waarvan niet de bedoeling is dat iedereen dat ziet' vind ik dat inderdaad paranoia overkomen. Begrijp je dat niet?
Stokstaartjenl schreef:
10-02-2018 16:50
Hij heeft toch PTSS? Volgens mij komen post-partumdepressies niet vaak bij mannen voor :-P
Lees alles en je komt het vanzelf tegen.
Ik had niet zonder reden die wiki met link toegevoegd.
Ik wilde een grap maken.
Stond daar een hele uitleg en uitwerking wat het verschil is. Lees daar en het antwoord staat.

Ik weet toevallig dat er ooit een tijd was dat beide groepen (m/v) in een en dezelfde inrichting geplaatst werden.
Van horen zeggen en niet van de personen zelf. TBS en PTSS na een bevalling. Dat laatste heeft een andere afkorting. Maar PTSS kan ook optreden na een probleembevalling ... en lees op wiki verder.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 10-02-2018 17:01
Reden: Wist het ook niet zo gedetailleerd tot ik het opzocht voor de jiste naam om discussie te voorkomen. :)
9.81% gewijzigd
MrsEklund schreef:
10-02-2018 14:18
Spoor JIJ wel helemaal, om zoiets te zeggen?
Misschien niet, ik ben zeer rechtlijnig pacifist en er theoretisch van overtuigd dat als niemand meer oorlog zou willen voeren, er geen oorlog meer zou zijn. Dus als niemand meer soldaat wil zijn of de wapens oppakt, zou er veel lijden voorkomen worden.

Hoe zie jij dat dan? Dat vuur met vuur moet worden bestreden waarschijnlijk. Misschien heb je gelijk, maar ik heb nog nooit een goede uitkomst gezien van Nederlandse militaire bemoeienis in het buitenland. Jij wel?
Stokstaartjenl schreef:
10-02-2018 16:50
Hij heeft toch PTSS? Volgens mij komen post-partumdepressies niet vaak bij mannen voor :-P
Nou, in het geval van Volkert zou het zo maar kunnen.

Net vader geworden en dan naar weet ik waar moeten voor een militaire missie. Daar heb je je post partum depressie! ;)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ben net terug van wintersport en heb via uitzending gemist alsnog de aflevering gekeken van vorige zondag.
Echt geweldig weer! Super genante momenten uiteraard weer, en hulde voor zowel juf Ank die weer eens heerlijk zei waar het op stond als voor Volkert, die de directeur eens goed aanpakt. Dat laatste was hard nodig.
tonkje schreef:
10-02-2018 17:28
Nou, in het geval van Volkert zou het zo maar kunnen.

Net vader geworden en dan naar weet ik waar moeten voor een militaire missie. Daar heb je je post partum depressie! ;)
Hoe kom je erbij dat hij net vader is geworden?
Sophiever schreef:
10-02-2018 19:00
Hoe kom je erbij dat hij net vader is geworden?
Nou, hij moest toch een post partum depressie hebben? Moet ie wel papa zijn toch?

Of nee, hij fokt honden als hobby en die honden zijn z'n kindjes en dat had ie toen ie op missie ging toch even onderschat > post partum depressie.

Of misschien dit: hij was op militaire missie, redde daar een stel kinderen voor wie hij daarna een soort vader werd, Maar ja, missie ten einde, hij weer naar Nederland > post partum depressie!

En iemand zei hier dat zoiets alleen voor vrouwen is. Wat een onzin! ;-D
Pumps_italiaans schreef:
10-02-2018 14:12
Op NET5 is nu in de herhaling Bitterzoet (2016) met deels dezelfde cast.
Gek dat ik daar nooit een topic over heb gezien.
Die serie ken ik helemaal niet. Maar vertel eens? Indien de moeite kan ik het mogelijk nog zien bij uitzending gemist.
tonkje schreef:
10-02-2018 19:09
Nou, hij moest toch een post partum depressie hebben? Moet ie wel papa zijn toch?

Of nee, hij fokt honden als hobby en die honden zijn z'n kindjes en dat had ie toen ie op missie ging toch even onderschat > post partum depressie.

Of misschien dit: hij was op militaire missie, redde daar een stel kinderen voor wie hij daarna een soort vader werd, Maar ja, missie ten einde, hij weer naar Nederland > post partum depressie!
Ben je nou zogenaamd grappig of heb je het echt niet begrepen?
Hij zou PTSS hebben: posttraumatische stressstoornis.
anoniem_353419 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 19:28
Reden: Toch eens beter lezen...
0.56% gewijzigd
IJskoffie schreef:
10-02-2018 19:23
Ben je nou zogenaamd grappig of heb je het echt niet begrepen?
Hij zou PTSS hebben: posttraumatische stressstoornis.
Lees even wat reacties terug.
tonkje schreef:
10-02-2018 19:27
Lees even wat reacties terug.
Ja dat deed ik nu. Sorry :$
tonkje schreef:
10-02-2018 15:53
Ik ook niet.

We hebben het over een komische serie die behoorlijk over the top is. En dat een stukje opvoeding? Hooguit denkt iemand: "Chips, ik gedraag me ook wel eens zo. :$ "

Juist. Het is precies de bedoeling dat je je daarin herkent. Dat bedoel ik dus met 'kijkersopvoeding'.
Noesa schreef:
10-02-2018 20:08
Juist. Het is precies de bedoeling dat je je daarin herkent. Dat bedoel ik dus met 'kijkersopvoeding'.
Mijn hemel, je bent wel onverbeterlijk hè, met je kijkersopvoeding.
Noesa schreef:
10-02-2018 20:08
En als je je soms herkent in de perikelen van Goede Tijden, of dat ze daar altijd elke minderheid laten meespelen, is géén -zoals jij het noemt- kijkersopvoeding? Omdat het geen NPO is?

Programma's op elke zender weerspiegelen gewoon w
Kreeg er net als Noesa en Toon ook een beetje een vreemde bijsmaak van in mijn mond.
En blijkbaar is deze psychiater ook paranoia.

http://cult.tpo.nl/column/esther-van-fe ... an-de-npo/

Ook het weblog van Jort Kelder zet vraagtekens bij deze EU gesponsorde comedy.

http://925.nl/archief/2018/02/07/luizen ... ken-in-32/

Neemt niet weg dat ik de serie best vermakelijk vind, maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden.
permis schreef:
10-02-2018 20:21
En als je je soms herkent in de perikelen van Goede Tijden, of dat ze daar altijd elke minderheid laten meespelen, is géén -zoals jij het noemt- kijkersopvoeding? Omdat het geen NPO is?

Ik was nog niet klaar dus quote mezelf even haha:
..Weerspiegelen wat ze denken dat mensen grappig, mooi, herkenbaar, interessant, etc vinden. Elke zender doet dat.
Soms werkt het wonderwel.
Dat heeft geen ruk met opvoeden te maken. Echt zot om dat verband te maken. Als je het zo voelt, zoek dan bij jezelf uit waarom.
anoniem345890123567 schreef:
10-02-2018 20:24
Kreeg er net als Noesa en Toon ook een beetje een vreemde bijsmaak van in mijn mond.

Neemt niet weg dat ik de serie best vermakelijk vind, maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden.
Totaal paranoia ja. Ach, ook weer even aandacht voor deze aandachttrekkers. Aanhaken bij iets populairste.
De aandacht geef jij ze! Hebben ze je onbewust gemanipuleerd en opgevoed?! ;)
Deze aandachttrekkers? Iedere columnist/journalist is een aandachttrekker?
Begrijp niet helemaal wat je bedoeld.

Het is best grappig, kijk er zelf ook naar.

Maar he, als je alles wat voorbij komt voor zoete koek slikt zal dat je leven wel gemakkelijk maken.
Af en toe iets verder proberen te kijken dan dat je neus lang is kan geen kwaad.
Ook als het je soms inzichten geeft die iets minder gemakkelijk zijn ;)
anoniem_364303 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 20:52
9.23% gewijzigd
De eerste column volg ik nog wel, al begrijp ik de conclusie niet helemaal. Blijkbaar vwil de schrijfster dat Luizenmoeder de brandende problemen in de wereld bespreekt.Van de tweede column is mij de boodschap volstrekt onduidelijk.

Beide columns komen van weblogs van bepaalde signatuur. Hierdoor verbaast de inhoud me niet. Ook dat is verder kijken dan je neus lang is.

Daarnaast heeft de eerste columnist niet goed opgelet, want ze citeert Nancy waar het Volkert moet zijn. Maar dat is maar een kleinigheidje.
honingbijtje schreef:
10-02-2018 17:24
Misschien niet, ik ben zeer rechtlijnig pacifist en er theoretisch van overtuigd dat als niemand meer oorlog zou willen voeren, er geen oorlog meer zou zijn. Dus als niemand meer soldaat wil zijn of de wapens oppakt, zou er veel lijden voorkomen worden.

Hoe zie jij dat dan? Dat vuur met vuur moet worden bestreden waarschijnlijk. Misschien heb je gelijk, maar ik heb nog nooit een goede uitkomst gezien van Nederlandse militaire bemoeienis in het buitenland. Jij wel?
:rofl: Méén je
Snap je nou echt niet dat er áltijd iemand zal zijn die zich wil beteren ten koste van een ander? En dat een leger daar oa voor is om dat tegen te gaan?
10-02-2018 20:43
Deze aandachttrekkers? Iedere columnist/journalist is een aandachttrekker?
Begrijp niet helemaal wat je bedoeld.

Het is best grappig, kijk er zelf ook naar.

Maar he, als je alles wat voorbij komt voor zoete koek slikt zal dat je leven wel gemakkelijk maken.
Af en toe iets verder proberen te kijken dan dat je neus lang is kan geen kwaad. ;)
Er is een reuzeverschil tussen 'alles zoetekoek' of gewoon vrolijk kritisch in het leven staan.. zonder paranoia gedachten over nota bene de Lúizenmoeder. ;-D
Als je bij een comedy zoekt waar ze je stiekem aan het naaien zijn, denk dan niet dat een ander gek is...
10-02-2018 20:24

Dus dit inderdaad. Ik kende deze artikelen nog niet. De NPO is inderdaad een policor staatsgesubsideerd bolwerk.
En ik vind de serie ook vermakelijk, maar de politieke correctheid onder het mom van niet-policor (oe, kijk ons even allemaal 'foute' dingen zeggen, die later dan weer door bv. de coole Volkert worden afgeserveerd) druipt er wel vanaf. Opvoedtelevisie to the max.
permis schreef:
10-02-2018 20:21

Inderdaad doen de commerciëlen dit ook, zij het in mindere mate. Van de NPO stoort het me vooral omdat zij het volk willen verheffen van hun eigen belastinggeld.
noesa wijzigde dit bericht op 10-02-2018 21:09
1.17% gewijzigd
vrouwjagersma schreef:
10-02-2018 20:49

Beide columns komen van weblogs van bepaalde signatuur. Hierdoor verbaast de inhoud me niet. Ook dat is verder kijken dan je neus lang is.
TPO heeft voor vele een wat "rechtse" signatuur. (Ook al is er veel ruimte voor anders denkende)
Jort is voor zover ik weet een aanhanger van de Partij voor de Dieren. (pin mij hier niet op vast)

De schrijver van het stuk op 925 ken ik verder niet.
Doet er wat mij betreft niet zoveel toe ik probeer geen wetenschappelijke discussie te starten.
Maar ook ik kreeg een beetje het gevoel met zachte hand gestuurd te worden en was aangenaam verrast dat ik blijkbaar niet de enige ben.

Zoals ik al eerder zei, verder is het vermakelijk en met vlagen best grappig.
Noesa schreef:
10-02-2018 21:05
Inderdaad doen de commerciëlen dit ook, zij het in mindere mate. Van de NPO stoort het me vooral omdat zij het volk willen verheffen van hun eigen belastinggeld.
De NPO probeert meer te sturen dan te verheffen en doen dat steeds opzichtiger.
Af en toe meer het idee dat ik naar de Nederlandse versie van Russia Today of CNN zit te kijken. :-?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven