Omgangsregeling tweeling
zondag 11 februari 2018 om 16:40
Ik zou graag eens jullie mening en of advies willen horen over onderstaand lastig issue:
Ik (man/55) heb samen met mijn ex (vrouw/49) een tweeling van 7 (j/m). Wij zijn inmiddels al 3 jaar uit elkaar en hebben nu een dispuut over de omgangsregeling. De afgelopen 3 jaar hebben wij een verdeling gehad van 4 om 3. Woensdagavond Tot zaterdagavond bij mij. De regeling is komen te vervallen en we moeten nu een nieuwe regeling opstellen. Ik vind het niet wenselijk om de huidige regeling voort te zetten om de volgende punten:
1. De overdrachtsmomenten geven veel onrust voor de kinderen.
2. Geen van ons tweeën heeft ooit een weekend vrij.
Nu doet zich het vreemde feit voor dat we eigenlijk allebei de kinderen wat meer bij de ander willen laten. Meestal wordt er gevochten om meer tijd met de kinderen te kunnen ver brengen, bij ons is het andersom. Wij zijn nooit getrouwd geweest en hebben ook geen samenlevingscontract gehad. Daarnaast heeft de moeder alleen de ouderlijke macht. Tenslotte nog dit: wij zijn helaas absoluut niet om speaking terms.
Ik heb nu een voorstel gedaan om de kinderen om de week donderdag tot en met zondag bij mij te hebben. Dus een verdeling van 10 om 4. Dit staat op erg veel weerstand.
Nu is concreet mijn vraag: Wat zijn mijn mogelijkheden? Ben ik hier wellicht te egoïstisch? En wat als ik het er als het ware "door wil drukken". Dit komt Wellicht onvriendelijk over maar het gaat helaas bij ons hard tegen hard....
Ik (man/55) heb samen met mijn ex (vrouw/49) een tweeling van 7 (j/m). Wij zijn inmiddels al 3 jaar uit elkaar en hebben nu een dispuut over de omgangsregeling. De afgelopen 3 jaar hebben wij een verdeling gehad van 4 om 3. Woensdagavond Tot zaterdagavond bij mij. De regeling is komen te vervallen en we moeten nu een nieuwe regeling opstellen. Ik vind het niet wenselijk om de huidige regeling voort te zetten om de volgende punten:
1. De overdrachtsmomenten geven veel onrust voor de kinderen.
2. Geen van ons tweeën heeft ooit een weekend vrij.
Nu doet zich het vreemde feit voor dat we eigenlijk allebei de kinderen wat meer bij de ander willen laten. Meestal wordt er gevochten om meer tijd met de kinderen te kunnen ver brengen, bij ons is het andersom. Wij zijn nooit getrouwd geweest en hebben ook geen samenlevingscontract gehad. Daarnaast heeft de moeder alleen de ouderlijke macht. Tenslotte nog dit: wij zijn helaas absoluut niet om speaking terms.
Ik heb nu een voorstel gedaan om de kinderen om de week donderdag tot en met zondag bij mij te hebben. Dus een verdeling van 10 om 4. Dit staat op erg veel weerstand.
Nu is concreet mijn vraag: Wat zijn mijn mogelijkheden? Ben ik hier wellicht te egoïstisch? En wat als ik het er als het ware "door wil drukken". Dit komt Wellicht onvriendelijk over maar het gaat helaas bij ons hard tegen hard....
zondag 11 februari 2018 om 17:45
Doe niet zo wereldvreemd. In je ééntje voor je kinderen zorgen is echt een geheel andere situatie dan wanneer je samenwonend als (echt)paar voor je kinderen zorgt.BirdofParadise schreef: ↑11-02-2018 17:42Natuurlijk heb je nooit een weekend vrij, je hebt kinderen. Dat had je 7 jaar geleden moeten bedenken.![]()
Bah, wordt helemaal naar van je post.![]()
zondag 11 februari 2018 om 17:46
zondag 11 februari 2018 om 17:48
Dat klopt zeker. In je eentje de kar trekken is veel zwaarder, dan is een moment voor jezelf wel fijn om bij te tanken.Mieky80 schreef: ↑11-02-2018 17:18Dit is wel heel erg makkelijk oordelen. Ik kan mij mateloos irriteren hier op dit forum aan zulke veroordelende reacties. Soms is een scheiding of alleenstaand zijn geen keuze.
Niet gescheiden, dus in de weekenden en door de week met z’n tweeen de zorg hebben over de kinderen is totaal anders dan altijd helemaal alleen de zorgen dragen. Alleen al te denken aan ergens naar toe moeten/ willen betekent altijd oppas regelen en zaken veel meer plannen.
TO in waar denken jullie in het belang van de kinderen?
Maar in de op staat het wel cru.
zondag 11 februari 2018 om 17:54
Absoluut. Maar TO trekt de kar niet alleen hè? Die eer wil hij juist zijn ex toebedelen.Joostisandersgeaard2 schreef: ↑11-02-2018 17:48Dat klopt zeker. In je eentje de kar trekken is veel zwaarder, dan is een moment voor jezelf wel fijn om bij te tanken.
zondag 11 februari 2018 om 17:55
.Joostisandersgeaard2 schreef: ↑11-02-2018 17:48Dat klopt zeker. In je eentje de kar trekken is veel zwaarder, dan is een moment voor jezelf wel fijn om bij te tanken.
Ik snap het ook wel.
zondag 11 februari 2018 om 17:55
7 jaar geleden wist ie ook dat ie toen 48 was.
En kon ie ook bedenken dat ie 66 zou zijn als de kinderen 18 zijn.
zondag 11 februari 2018 om 18:01
Inderdaad.Joostisandersgeaard2 schreef: ↑11-02-2018 18:00Vraag is of to dingen verbloemt of zich gewoon slecht uitdrukt.
zondag 11 februari 2018 om 18:07
.Blijdoener schreef: ↑11-02-2018 18:06Klopt het dat je geen ouderlijk gezag hebt? In dat geval ben je helemaal niks verplicht. Zij moet zich 100% om de kinderen bekommeren.
Complete onzin. Gezag heeft niets met de verdeling van de zorg te maken.
zondag 11 februari 2018 om 18:12
Blijdoener schreef: ↑11-02-2018 18:06Klopt het dat je geen ouderlijk gezag hebt? In dat geval ben je helemaal niks verplicht. Zij moet zich 100% om de kinderen bekommeren.
Grapjas. zo werkt het natuurlijk niet hé.
zondag 11 februari 2018 om 18:18
Dit doet me denken aan de opmerking van een kennis laatst. heeft om het weekend zijn kinderen en 1 daarvan vroeg onlangs of ze in het "mama-weekend" toch bij papa mocht slapen omdat dat meer haar thuisbasis is. Papa liet haar weten dat dat absoluut geen optie was want het was tenslotte zijn vrije weekend. En hij was niet voor niets gescheiden.
Leuk voor zo'n kind. bah.
Leuk voor zo'n kind. bah.
zondag 11 februari 2018 om 18:33
zondag 11 februari 2018 om 18:35
Die leeftijd speelde al mee toen ie als ouwe lul nog ff besloot vader te worden. Idem voor z'n ex natuurlijk, die was ook al aardig over de houdbaarheidsdatum wat betreft moederschap.
zondag 11 februari 2018 om 18:38
.redbulletje schreef: ↑11-02-2018 18:33Verstand komt met de jaren gaat voor jullie in elk geval niet op.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 11-02-2018 18:54
1.01% gewijzigd
zondag 11 februari 2018 om 18:42
Het staat wat lullig in de OP, maar ik denk dat TO bedoelt dat zowel hij als zijn ex met de huidige regeling nooit een compleet weekend hebben, niet dat ze geen tijd vrij kunnen maken voor de kinderen.
Maar om zo'n weekend wel in één stuk te krijgen zijn er natuurlijk meer wegen die naar Rome leiden dan zo'n teruggang voor de eigen uren. Waarom niet elke week donderdag en vrijdag en dan om het weekend? Dan blijf je op gemiddeld drie dagen per week en heeft om en om een ouder een heel weekend met of een heel weekend zonder de kinderen.
Is dat niet mogelijk?
Maar om zo'n weekend wel in één stuk te krijgen zijn er natuurlijk meer wegen die naar Rome leiden dan zo'n teruggang voor de eigen uren. Waarom niet elke week donderdag en vrijdag en dan om het weekend? Dan blijf je op gemiddeld drie dagen per week en heeft om en om een ouder een heel weekend met of een heel weekend zonder de kinderen.
Is dat niet mogelijk?
zondag 11 februari 2018 om 18:43
Haha, nee, in dit geval niet. Hij had al ruimschoots de leeftijd om zich zonder problemen te mogen laten steriliseren voordat ie z'n ex zwanger maakte, dus met 'n ongelukje komt hij in dit geval niet weg, zelfs niet in mijn optiek!
zondag 11 februari 2018 om 18:43
RosesAreRed schreef: ↑11-02-2018 17:09Rechts boven in het bericht waarop je wil reageren, staan een paar symbooltjes (loepje, aanhalingstekens, stafje, etc.). Klik op de aanhalingstekens.
Of je maakt een nieuw bericht aan en typt:
'Pietjepuk: Dat ... bla bla'
'Tarzan: Hebben we aan gedacht maar... bla bla'.
Etc.
zondag 11 februari 2018 om 18:47
Standaard een gebroken weekend is ook kut, voor iedereen. Ik heb het jarenlang gehad en weet je wat het betekent? Dat je nooit een weekendje weg kunt (zelf of met de kinderen). Dat je nooit ver van huis kunt in het weekend (zelf of met de kinderen). Het weekend wordt dan bijna een doordeweekse school/werkdag. Wat niemand wil.lotus77 schreef: ↑11-02-2018 18:42Het staat wat lullig in de OP, maar ik denk dat TO bedoelt dat zowel hij als zijn ex met de huidige regeling nooit een compleet weekend hebben, niet dat ze geen tijd vrij kunnen maken voor de kinderen.
Is dat niet mogelijk?
zondag 11 februari 2018 om 18:48
Tot zover volg ik die gedachtengang wel.Amant schreef: ↑11-02-2018 18:47Standaard een gebroken weekend is ook kut, voor iedereen. Ik heb het jarenlang gehad en weet je wat het betekent? Dat je nooit een weekendje weg kunt (zelf of met de kinderen). Dat je nooit ver van huis kunt in het weekend (zelf of met de kinderen). Het weekend wordt dan bijna een doordeweekse school/werkdag. Wat niemand wil.
Wat ik niet snap is dat je dat denkt op te lossen door een op-en-af-weekendregeling voor te stellen.