Gezondheid alle pijlers

angst, waardeloosheid

12-02-2018 17:51 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Ik ben een meisje van 21 en momenteel doe ik een niveau 3 studie. de jaren ervoor heb ik erg met mezelf in de knoop gezeten, ik voelde me niet goed genoeg en wist niet zo goed wat ik wilde. Ik heb 2 jaar in een relatie gezeten waar ik enorm van ben opgeknapt. In deze jaar kamde ik toch nog veel met depressie,angst en onzekerheid. Op school voel ik me vaak minderwaardig, ik haal lage cijfers omdat ik simpelweg te angstig ben. Ik durf amper te leren voor een toets omdat ik bang ben te falen. Ik voel me hierdoor enorm laag en een nietsnut. Ik ben bang niet voor mezelf te kunnen zorgen ( ik woon alleen) in sociaal contact heb ik ook last van angst. Ik voel me niet thuis ben stil en wil het liefst wegrennen, Terwijl ik oprecht een spontaan en sociaal persoon ben. Als iemand mij wat vraagt op het werk raak ik meteen in paniek, Kan ik dit wel? Al bij de kleinste dingen gebeurt dit.

Ik heb nu de kans gekregen om in het buitenland stage te lopen, in eerste instantie dacht ik super leuk! Maar al gauw denk ik, kan ik dit wel, Het is zo'n vreselijk gevoel. heeft iemand tips of iets soortgelijk?

liefs lotje
Niet naar het buiteblad wanneer je psychisch onstabiel bent. Heb je therapie?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Daar heb je misschien gelijk aan, Maar ik denk je juist niet als het goed is om te gaan? Ja ik heb therapie.
Het kan zijn dat het je meevalt en je meer durft omdat je wel moet. Als dat zo is, dan kan het je een enorm goed doen.

Het kan ook zijn dat het tegenvalt, en je angsten juist groter worden. In dat geval kan het je juist een paar stappen terug zetten.

Helaas heeft niemand een glazen bol, maar ik zou dit zeker met je behandelaar bespreken, omdat die vanuit professioneel oogpunt het beste kan adviseren.

Als je besluit om wel te gaan, zorg dan in elk geval dat je een ticket hebt die je makkelijk om kunt zetten, zodat je snel terug kunt als je dat wil. Weten dat je weer snel naar huis kunt als je dat zou willen, maakt het veel makkelijker om zo’n stap te zetten. En als je dan inderdaad snel terug wil, dan is dat geen reden om van jezelf te balen, want dan heb je het toch maar mooi geprobeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven