Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Zo net meegemaakt. Ik sta in de supermarkt met een volle kar in de rij bij de kassa. Een vrouw met haar kleinkind (denk ik) gaat pal voor me staan. Ze had maar een paar dingen. Soms zeg ik er niets van als iemand voor me gaat staan, vooral als ik echt het idee heb dat iemand het niet in de gaten heeft, maar nu had ik echt iets van... hoe in vredesnaam kun je me niet zien? Heb dus dit keer mijn mond open getrokken en haar op vriendelijke toon gemeld dat ze voor me was gaan staan. "Ooooooh? Nou, neem niet niet kwalijk, zeg! Dan ga ik wel achter je staan, hoor," zei ze bozig. Na een paar tellen achter me te hebben gestaan, graaide ze naar de hand van haar kleinkind. "Kom, weg hier. We gaan wel in die andere rij staan." En dat allemaal op een zeer verontwaardigde toon. Heb op mijn tong gebeten. Want tjonge, ík ben hier toch niet fout? Ze had toch ook oprecht excuses aan kunnen bieden? Raarrrrr mens.
Jillian69 schreef:
12-02-2018 17:11
Zo net meegemaakt. Ik sta in de supermarkt met een volle kar in de rij bij de kassa. Een vrouw met haar kleinkind (denk ik) gaat pal voor me staan. Ze had maar een paar dingen. Soms zeg ik er niets van als iemand voor me gaat staan, vooral als ik echt het idee heb dat iemand het niet in de gaten heeft, maar nu had ik echt iets van... hoe in vredesnaam kun je me niet zien? Heb dus dit keer mijn mond open getrokken en haar op vriendelijke toon gemeld dat ze voor me was gaan staan. "Ooooooh? Nou, neem niet niet kwalijk, zeg! Dan ga ik wel achter je staan, hoor," zei ze bozig. Na een paar tellen achter me te hebben gestaan, graaide ze naar de hand van haar kleinkind. "Kom, weg hier. We gaan wel in die andere rij staan." En dat allemaal op een zeer verontwaardigde toon. Heb op mijn tong gebeten. Want tjonge, ík ben hier toch niet fout? Ze had toch ook oprecht excuses aan kunnen bieden? Raarrrrr mens.
Sjee.. Echt he. Sommige mensen denken echt dat ze alleen op de wereld zijn.
mevrouw is duidelijker niet van gediend om op haar vingers getikt te worden.

Als kassierster had ik het ook al vaak meegemaakt om iemand op de regels te tikken met als resultaat een gigantische zure blik (nadat ze nog een keer probeerde uit te leggen waarom ze exact met gepast geld wou betalen bij een pinkassa)

Tuurlijk neem ik CASH aan bij een 'enkel pin'kassa. Waarom zou deze kassa anders bestaan?
KyloRen schreef:
12-02-2018 18:39
Herkenbaar. Op een gegeven moment moest ik van mijn leidinggevende aan de klant vragen of ze wisten dat ze bij een pinkassa stonden. Altijd zeiden ze ja, en dan uiteindelijk toch nog contant willen betalen...
Neem je dat op dat moment dan ook aan? Lijkt me gedoe de boodschappen weer terug te geven en weer door je collega te laten scannen. Wel ontzettend aso
^
Een pinkassa is makkelijker sinds deze niet door de leidinggevende/assistentes moeten berekend worden en omdat er geen geld ingaat, moet er ook niet afgeteld te worden etc. Er hangt altijd een proces aan vast voor en na je een kassa gebruikt. Dus nee, Cash word niet aangenomen want 1) dan is heel de systeem om zeep en moet je de kassa in het systeem zetten
2) als ze geen gepast geld gaan geven, moet je ook teruggeven. Geld heb je niet in je kassa dus ja: probleem !(ook al zagen mijn klanten dit nooit in als ze geld willen bijpinnen.)
3) Als klanten het zien, denken ze dat de bordjes er voor niets staan en gaan we meer en meer klanten hebben met enkel cash want ja: Pinkassa?? Phu! Je hebt cashgeld in je kassa, ik heb het gezien. Dus geef maar snel mijn wisselgeld.

ik liet het altijd duidelijk weten, om de 3 minuten riep ik het even door, soms vroeg ik het aan de klanten zelf voor ik begon met inscannen. Puur om dit allemaal te voorkomen, Ze knikken allemaal en kijken me allemaal aan maar of ze luisteren?? Zoveel klanten stonden me schaapachtig aan te kijken toen ik zei:' Nee mevrouw, ik neem geen cash aan.'
'Huh? Waar staat het dan?'
anoniem_359306 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 19:03
64.54% gewijzigd
ToastAbrikoos schreef:
12-02-2018 18:52
^ ik liet het altijd duidelijk weten, om de 3 minuten riep ik het even door, soms vroeg ik het aan de klanten zelf voor ik begon met inscannen. Puur om dit allemaal te voorkomen, Ze knikken allemaal en kijken me allemaal aan maar of ze luisteren?? Zoveel klanten stonden me schaapachtig aan te kijken toen ik zei:' Nee mevrouw, ik neem geen cash aan.'

Sorry hoor, ik riep het om de 3 minuten, ik vroeg het nog persoonlijk voor te scannen en overal hingen borden etc.

Ik had het zelfs gehad toen ik het zei/riep door de winkel 'Kassa X gaat open maar deze is ENKEL pinkassa'
1ste klant staat te wapperen met 50euro briefje... Kom op, he!

Het kwam ook omdat we strenger moesten zijn want klanten wisten dat we een wachtticket maakten om door een andere collega te laten scannen. Dat is totaal niet eerlijk om zo voor te dringen bij andere klanten.
Als ze een gigantische winkelkar hadden, tuurlijk maakte ik een uitzondering.
Bij een pretpark afgelopen zomer ook. Alles ramvol voor de kassa's, overal borden bij de pinkassa's, en dan toch mensen die na twintig minuten wachten helemaal vooraan vol verbazing waren dat ze niet contant konden betalen. Vervolgens eisen ("Dit is een geldig betaalmiddel hoor!") bij de arme werkpubertjes achter de kassa dat ze alsnog zo mochten betalen en dan nog eentje (lul in sandalen) die ook nog eens te weinig cash had. "Oh, even wachten hoor, dan loop ik naar mijn vrouw..." en dan niet snappen waarom de andere 350 mensen zuchten om je gedrag :facepalm:
^ Yes,

Echt werkelijk, ik probeerde toen zoveel mogelijk de klanten te informeren puur om zo'n misverstand te voorkomen EN DAN NOG kwamen klanten aan mijn kassa, stomverbaasd met het systeem.
Ik had het zelfs gehad dat een 2 tal vrienden achter elkaar stonden. vriend 1 wou cash betalen, zei dat het niet kon. Het is enkel pin. (Hij was pools dus met aanwijzen en dergelijke uitgelegd)
En hij zat maar tegen zijn vriend te zeggen waarschijnlijk waarom het niet kon.
Ok, Vriend 1 naar achter bij andere kassa. Vriend 2 net hetzelfde proberen te doen. Cash.
Zucht, Dacht ie echt dat het bij hem wel ging lukken??
oh, had net pas gezien dat je op mijn ongewijzigde bericht reageerde :p oops,
Gewoon afschaffen die speciale pinkassa's en handscanners invoeren.
^zo'n dingen kosten enorm veel.
Theamuts schreef:
12-02-2018 19:12
Gewoon afschaffen die speciale pinkassa's en handscanners invoeren.
Niks mis met pinkassa's. Mensen moeten gewoon eens leren lezen of niet ineens dom worden als ze een winkel binnen komen.
Om het eerlijk te houden zou je eigenlijk ook een cashkassa moeten hebben.
Waar je dus niet kunt pinnen.

Overigens vind ik het hele concept pinkassa niet deugen. Geld is een wettig betaalmiddel dus dat moet je aannemen als iemand ermee probeert te betalen. Je mag daar geen sanctie op zetten door die persoon twee keer zo lang in de rij te laten staan bij die ene kassa die nog gewoon geld aanneemt.

Net als dat zelf scannen. Ook onzin. Ik ga toch het werk van de caissière niet voor haar doen? Met het risico dat ik iets fout doe en dan nog op mijn flikker krijg als ik eruit wordt gehaald voor de steekproefcontrole ook.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

In de nabije toekomst hoef je helemaal niet meer te scannen; spullen pakken en huppekee, je kunt naar buiten doorlopen. Afrekening automatisch.
AH is al aan het testen.
merano schreef:
12-02-2018 19:23

Overigens vind ik het hele concept pinkassa niet deugen. Geld is een wettig betaalmiddel dus dat moet je aannemen als iemand ermee probeert te betalen. Je mag daar geen sanctie op zetten door die persoon twee keer zo lang in de rij te laten staan bij die ene kassa die nog gewoon geld aanneemt.

Net als dat zelf scannen. Ook onzin. Ik ga toch het werk van de caissière niet voor haar doen? Met het risico dat ik iets fout doe en dan nog op mijn flikker krijg als ik eruit wordt gehaald voor de steekproefcontrole ook.
Met een pinkassa kan iemand helpen als hret druk is die eigenlijk geen kassa draait en dus nirt met la MAG draaien. Ze kunnen ze ook weghalen maar loop dan niet te zeuren als de rijen soms langer zijn. Want die worden in de meeste gevallen op piekmomenten gebruikt dus een extra caissière is daarvoor niet het antwoord. En bij een zelfscan scheelt er ook caissières. En hoe moeilijk is dat nou? Je scant elke barcode en je rekent af. En daar kies je dan zelf voor hoor. Veel mensen vinden dat prettig. Dat jij het nou niet wil betekent niet dat die maar afgeschaft moet worden
merano schreef:

Zelden zoveel onzin in één bericht gezien. Echt, je hebt niet één spijker geraakt. :bonk:
Bij de AH hier in de buurt gebruik ik altijd de zelfscan. Super fijn, dan zie je meteen hoeveel geld je gaat uitgeven aan je boodschappen, en je bent veel eerder klaar met boodschappen doen.
Als je graag het argument gaat gebruiken 'JA, ze moeten het maar aanmelden. het is een geldig betaalmiddel!!!'' en je staat te wapperen met je cashgeld bij een pinkassa en je je zin krijgt (wat onwaarschijnlijk is)

Dan moet je alvast gepast betalen. Wat klanten nauwelijks kunnen doen. Bellen naar leidinggevende om het geld te geven, dat duurt altijd lang vooraleer deze tijd heeft, loopt ie terug naar de kluis wat al minstens 10 minuten duurt om open te doen ivm veiligheid en het te verrekenen.
komt terug met kleingeld wat allemaal uiteindelijk 20 /30 minuten zal duren in totaal.
Want ja, de leidinggevende/Assistente heeft op dat moment 5 andere belangrijkere dingen te doen dan een klant die weigert om te lezen en aan te passen en de leidinggevende is absoluut niet tevreden om even kassier(ster) te moeten spelen voor 1 persoon.
Tegen wat er allemaal is gebeurd, Was je al lang naar een andere kassa gegaan en was je bijna aan de beurt.

En de kassier(ster) die werkelijk met het geld om moet gaan?
Tjah, er ligt geen geld in de kassa, je mag niet weg van je kassa en technisch gezien mag je niet onderling tussen kassier(ster)s wisselen met geld

En om niet te vergeten moet je de pinkassa uit de kassa zelf halen om het te verrekenen/verwerken achterin. voor een luttele 33,25 euro van 1 persoon.
merano schreef:

Nou ja zeg. Doen ze er iets aan om de boel beter te laten doorstromen, krijg je dit soort reacties. Ik vind zelfscan ideaal. Kan meteen de tas in, en je bent 3x zo snel de winkel uit. Die steekproef is maar 2 op de 10 keer ofzo, ik heb hem iig niet vaak.
Jejoue schreef:
12-02-2018 19:30
In de nabije toekomst hoef je helemaal niet meer te scannen; spullen pakken en huppekee, je kunt naar buiten doorlopen. Afrekening automatisch.
AH is al aan het testen.
Die vind ik dan weer minder. Want als er dan iets niet klopt kom je daar later pas achter en moet je een hoop moeite gaan doen om je geld terug te krijgen.
merano schreef:

Die pinkassa's zijn er zodat het allemaal wat sneller gaat. Fijn voor iedereen toch?

En wat kan er fout gaan aan de zelfscan? Gewoon elke barcode scannen lijkt me niet zo moeilijk. Bovendien ben je bij het afrekenen sneller klaar en je ziet meteen wat je kwijt bent. Sta je bij de 'kassa' niet voor een verrassing.
merano schreef:
Wel eens een zelfscan gebruikt? Nog nooit meegemaakt dat iemand 'op zijn flikker krijgt'. Meestal gaan ze ervanuit dat je een fout hebt gemaakt, en dan word het gewoon netjes opgelost.
Wat een onzin, mensen die bij een pinkassa roepen dat cash een geldig betaalmiddel is. Je mag het ook gewoon inleveren in die winkel, maar gewoon niet bij die ene kassa.

Overigens mag een winkel cash trouwens wél weigeren mits ze dat duidelijk en van tevoren goed aangeven. Winkels als Loods 5 nemen geen cash aan, maar dat wordt al bij de voordeur bekend gemaakt.
Ik vind de zelfscan ideaal! Ik rij er zelfs voor om naar de AH die zelfscan heeft ipv naar de AH die dichterbij is maar geen zelfscan heeft. Tenminste geen gedoe meer bij de kassa. (waar je alles op de band moet doen en vervolgens weer in je kar) Plus het feit dat ik bij de zelfscan nooit in de rij sta en bij de kassa wel.
Wat maakt het uit dat je af en toe controle krijgt? Als je alles netjes hebt gescant is er toch geen probleem?
Ik hou van de zelfscan, helaas heeft geen enkele supermarkt in mijn huidige stadje zelfscan. Mijn oude supermarkten in vorige stad wel, zo fijn. Geen gedoe en je weet gelijk wat je kwijt gaat zijn, zeker gemakkelijk in sommige situaties.

Ik ben altijd heel erg secuur met de zelfscan, een keer had ik controle en had het meisje mijn ene halve brood twee keer gescand, toen ging het dus mis en moest alles opnieuw gescand worden. Dan voel je je zo bezopen, zeker omdat je weet dat je geen fout gemaakt hebt.
merano schreef:

Serieus? Een kassa alleen voor contant geld? :facepalm: Daar sta je dan zeker lang in de rij.
Gelukkig kun je kiezen. Over het algemeen zijn de pinkassa's, zelfscankassa's ed in de minderheid. En geld is een wettig betaalmiddel, tja, dan moet je winkeliers ook maar verplichten om de grote coupures en de 1-2 centen aan te nemen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven