Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!







Deel 1



Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
ToastAbrikoos schreef:
12-02-2018 20:00
Als je graag het argument gaat gebruiken 'JA, ze moeten het maar aanmelden. het is een geldig betaalmiddel!!!'' en je staat te wapperen met je cashgeld bij een pinkassa en je je zin krijgt (wat onwaarschijnlijk is)
...
Ik verbaas me er ook over dat ze vaker dan je denkt inderdaad hun zin krijgen. Bij dat pretpark was dat dus zo, en hier bijvoorbeeld in de Lidl ook maar dan alleen als je Pools bent of zo en dus geen Nederlands spreekt. In de tijd dat ze dan namelijk uitgelegd hebben waarom ze niet mogen betalen kunnen ze er beter iemand bijroepen die het oplost met die cash.
minnimouse schreef:
12-02-2018 20:20
Die pinkassa's zijn er zodat het allemaal wat sneller gaat. Fijn voor iedereen toch?

En wat kan er fout gaan aan de zelfscan? Gewoon elke barcode scannen lijkt me niet zo moeilijk. Bovendien ben je bij het afrekenen sneller klaar en je ziet meteen wat je kwijt bent. Sta je bij de 'kassa' niet voor een verrassing.
Ik hou ook van de zelfscan hoor maar er kan zeker wat fout gaan als mijn moeder het alleen moet doen. Die vergeet gewoon de helft aan te slaan omdat ze altijd zo snel afgeleid is. Als we dat doen moet ik echt mee om toezicht te houden op haar. Ze is zo vergeetachtig met dat soort dingen. En nee ze heeft geen Alzheimer, ze is ook nog vrij jong maar gewoon te chaotisch om dat systeem te gebruiken. Ik vind het ook super die zelfscan, weet je inderdaad meteen hoeveel geld je kwijt bent.
Mijn supermarkt heeft de indeling veranderd. Sommige dingen zijn ook niet echt logisch omgegooid: de kruiden staan nu niet meer bij de potjes/pakjes voor t avondeten, maar tussen de nootjes, chips en wijn. Kan er niet aan wennen.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
13-02-2018 10:25
Ik hou ook van de zelfscan hoor maar er kan zeker wat fout gaan als mijn moeder het alleen moet doen. Die vergeet gewoon de helft aan te slaan omdat ze altijd zo snel afgeleid is. Als we dat doen moet ik echt mee om toezicht te houden op haar. Ze is zo vergeetachtig met dat soort dingen. En nee ze heeft geen Alzheimer, ze is ook nog vrij jong maar gewoon te chaotisch om dat systeem te gebruiken. Ik vind het ook super die zelfscan, weet je inderdaad meteen hoeveel geld je kwijt bent.

Bij mijn ah willen ze dat er meer mensen de zelfscan gaan gebruiken. Dat kan dus met een handscanner of gewoon met je mandje erheen en dan alles langs de scanner halen. Om het te promoten spreken ze mensen met een mandje aan, helaas zijn dit vaak ouderen of mensen die geen nederlands spreken, dus dan moet die medewerker alsnog zelf alles scannen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Falathiel schreef:
12-02-2018 19:32
Met een pinkassa kan iemand helpen als hret druk is die eigenlijk geen kassa draait en dus nirt met la MAG draaien. Ze kunnen ze ook weghalen maar loop dan niet te zeuren als de rijen soms langer zijn. Want die worden in de meeste gevallen op piekmomenten gebruikt dus een extra caissière is daarvoor niet het antwoord. En bij een zelfscan scheelt er ook caissières. En hoe moeilijk is dat nou? Je scant elke barcode en je rekent af. En daar kies je dan zelf voor hoor. Veel mensen vinden dat prettig. Dat jij het nou niet wil betekent niet dat die maar afgeschaft moet worden
eens, zelfscannen is helemaal niet moeilijk. Alleen moet je er wel om denken dat als er een 1+1 gratis actie is dat je dan wel beide artikelen scant, want anders klopt de voorraad niet meer.
Net zo als je twee dezelfde artikelen maar met verschillende smaken ook apart moet scannen.

Ik vind het prima, dat zelfscannen. Het is overigens niet dat er daarvoor geen medewerkers meer nodig zijn. Bij het zelfscanplein staan altijd 2 a 3 medewerkers die problemen oplossen, leeftijd controleren, steekproeven houden, parkeerkaartjes scannen en zegeltjes/stickers/moestuintjes etc uitdelen.
Alle reacties Link kopieren
Curley schreef:
30-11-2017 14:41
Geen appels, maar ik had een keer iemand voor me die 40 komkommers kocht. Dat duurde ook best lang vanwege het tellen van de komkommers :P
Weleens meegemaakt dat een mannelijk personeelslid naar een vrouwelijke klant met een mandje vol komkommers riep: 'En die ene is zeker om op te eten?!' Die heeft zijn carriere bij de supermarkt vaarwel kunnen zeggen...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Saoghail schreef:
13-02-2018 11:48
eens, zelfscannen is helemaal niet moeilijk. Alleen moet je er wel om denken dat als er een 1+1 gratis actie is dat je dan wel beide artikelen scant, want anders klopt de voorraad niet meer.
Net zo als je twee dezelfde artikelen maar met verschillende smaken ook apart moet scannen.


Ik vind het prima, dat zelfscannen. Het is overigens niet dat er daarvoor geen medewerkers meer nodig zijn. Bij het zelfscanplein staan altijd 2 a 3 medewerkers die problemen oplossen, leeftijd controleren, steekproeven houden, parkeerkaartjes scannen en zegeltjes/stickers/moestuintjes etc uitdelen.

Dit heeft mij altjid verbaasd toen ik nog in de winkel werkte. Dat veel klanten het concept van alles moet gescand worden niet begrijpen. En ik merk het ook in mijn huidige werk, dat als je klanten vraagt alle facturen, bankafschriften ed te leveren, je nooit alles krijgt, want ze dachten dat je het niet nodig had. Zelf met een gespecificeerde lijst...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
ñuca schreef:
12-02-2018 20:09
Nou ja zeg. Doen ze er iets aan om de boel beter te laten doorstromen, krijg je dit soort reacties. Ik vind zelfscan ideaal. Kan meteen de tas in, en je bent 3x zo snel de winkel uit. Die steekproef is maar 2 op de 10 keer ofzo, ik heb hem iig niet vaak.
ik heb geen idee hoe ze je er er voor een steekproef uit pikken. Ik heb het de laatste tijd namelijk best vaak, terwijl ik nog nooit een fout heb gemaakt (nou ja, heel in het begin eens vergeten om bij bv 2 zakken chips de naturel en de paprika apart te scannen).
Zelf denk ik dat het een combi is van op elke 20 klanten 1 controleren en op basis van je boodschappenpatroon. Als je bv elke week stipt 1 kg gehakt koopt, een krat bier, een bloemkool en een pond sperziebonen en ineens missen het bier en het gehakt, dat dan het systeem ook aanslaat. Mijn patroon is in de laatste maanden namelijk inderdaad veranderd.
DG2015 schreef:
13-02-2018 11:49
Weleens meegemaakt dat een mannelijk personeelslid naar een vrouwelijke klant met een mandje vol komkommers riep: 'En die ene is zeker om op te eten?!' Die heeft zijn carriere bij de supermarkt vaarwel kunnen zeggen...
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Saoghail schreef:
13-02-2018 11:48
eens, zelfscannen is helemaal niet moeilijk. Alleen moet je er wel om denken dat als er een 1+1 gratis actie is dat je dan wel beide artikelen scant, want anders klopt de voorraad niet meer.
Net zo als je twee dezelfde artikelen maar met verschillende smaken ook apart moet scannen.


Ik vind het prima, dat zelfscannen. Het is overigens niet dat er daarvoor geen medewerkers meer nodig zijn. Bij het zelfscanplein staan altijd 2 a 3 medewerkers die problemen oplossen, leeftijd controleren, steekproeven houden, parkeerkaartjes scannen en zegeltjes/stickers/moestuintjes etc uitdelen.
Het is voor sommige klanten ook behoorlijk moeilijk om dingen werkelijk apart te scannen.
'Ja, het is dezelfde prijs!'
'Dat klopt mevrouw maar het zijn nog altijd aparte producten, De ene is X smaak, de andere X..'
Dan staan ze je aan te kijken van 'meen je het nou?'

Ik had ooit een discussie met een klant omdat ze 1+1 producten hadden maar ik moest echter wel de 2 aparte Lenor producten scannen. Ze had 1 daarvan op de band, de andere hield ze in haar wagentje en weigerde ze af te geven om ook te scannen.
Heel twijfelachtig pakte ze het andere pakje en daarna ging ze heel snel kijken op het kassaticketje of het ook werkelijk 1+1 is en ik niet 2 producten zomaar heb gescand.
We weten wat we moeten doen en hoe de winkel werkt, hoor... Vertrouw ons toch!
Ik heb al genoeg verhalen gelezen hoe mensen denken dat kassa werken echt niet moeilijk is maar als ze zelfscan doen, slaan ze tilt en weten ze niet wat ze moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Saoghail schreef:
13-02-2018 11:54
ik heb geen idee hoe ze je er er voor een steekproef uit pikken. Ik heb het de laatste tijd namelijk best vaak, terwijl ik nog nooit een fout heb gemaakt (nou ja, heel in het begin eens vergeten om bij bv 2 zakken chips de naturel en de paprika apart te scannen).
Zelf denk ik dat het een combi is van op elke 20 klanten 1 controleren en op basis van je boodschappenpatroon. Als je bv elke week stipt 1 kg gehakt koopt, een krat bier, een bloemkool en een pond sperziebonen en ineens missen het bier en het gehakt, dat dan het systeem ook aanslaat. Mijn patroon is in de laatste maanden namelijk inderdaad veranderd.

Ik denk ook iets met een wisselen patroon. Ik kan van te voren trouwens wel voorspellen of ik eruit word gepikt. Vaak als ik veel aanbiedingen heb. ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Saoghail schreef:
13-02-2018 11:54
ik heb geen idee hoe ze je er er voor een steekproef uit pikken. Ik heb het de laatste tijd namelijk best vaak, terwijl ik nog nooit een fout heb gemaakt (nou ja, heel in het begin eens vergeten om bij bv 2 zakken chips de naturel en de paprika apart te scannen).
Zelf denk ik dat het een combi is van op elke 20 klanten 1 controleren en op basis van je boodschappenpatroon. Als je bv elke week stipt 1 kg gehakt koopt, een krat bier, een bloemkool en een pond sperziebonen en ineens missen het bier en het gehakt, dat dan het systeem ook aanslaat. Mijn patroon is in de laatste maanden namelijk inderdaad veranderd.

Ik denk niet dat ze bij de Jumbo mijn boodschappenpatroon kennen. Die werken niet met iets als een bonuskaart zoals bij de AH, je kunt gewoon zonder kaart een scanner pakken. Dus hoe zouden ze dan bij moeten houden wat ik wel of niet koop?
Ik bedoelde eigenlijk dat het mij zo'n 2 op de 10 keer dat ik boodschappen doe gebeurt dat ze me controleren. Puur toeval denk ik, en misschien controleren ze op bepaalde dagen meer.
Alle reacties Link kopieren
Saoghail schreef:
13-02-2018 11:54
ik heb geen idee hoe ze je er er voor een steekproef uit pikken. Ik heb het de laatste tijd namelijk best vaak, terwijl ik nog nooit een fout heb gemaakt (nou ja, heel in het begin eens vergeten om bij bv 2 zakken chips de naturel en de paprika apart te scannen).
Zelf denk ik dat het een combi is van op elke 20 klanten 1 controleren en op basis van je boodschappenpatroon. Als je bv elke week stipt 1 kg gehakt koopt, een krat bier, een bloemkool en een pond sperziebonen en ineens missen het bier en het gehakt, dat dan het systeem ook aanslaat. Mijn patroon is in de laatste maanden namelijk inderdaad veranderd.
Bij Albert Heijn kunnen ze idd kijken naar het koopgedrag, omdat het daar met je bonuskaart gaat. Meestal kom ik daar alleen voor de aanbiedingen, maar de laatste keer was mijn moeder ook mee en hebben we samen boodschappen gedaan met 1 scanner. Had geen steekproef, ondanks dat ik veel meer had en heel andere producten als anders bij AH.

Hier in het dorp is een Jumbo met zelfscan en dat is niet gekoppeld aan een klantenkaart. Dus daar zijn steekproeven compleet willekeurig. Ik heb daar wel eens gehad dat ik 3 keer achter elkaar een steekproef had en dan weer maanden niet. 1 keer steekproef gehad dat ik ook daadwerkelijk iets was vergeten te scannen en dan gaat het gewoon alsnog over de band en kun je alsnog gewoon betalen, je krijgt geen straf ofzo (tenminste, niet direct).
Alle reacties Link kopieren
ToastAbrikoos schreef:
13-02-2018 12:18
Het is voor sommige klanten ook behoorlijk moeilijk om dingen werkelijk apart te scannen.
'Ja, het is dezelfde prijs!'
'Dat klopt mevrouw maar het zijn nog altijd aparte producten, De ene is X smaak, de andere X..'
Dan staan ze je aan te kijken van 'meen je het nou?'

Ik had ooit een discussie met een klant omdat ze 1+1 producten hadden maar ik moest echter wel de 2 aparte Lenor producten scannen. Ze had 1 daarvan op de band, de andere hield ze in haar wagentje en weigerde ze af te geven om ook te scannen.
Heel twijfelachtig pakte ze het andere pakje en daarna ging ze heel snel kijken op het kassaticketje of het ook werkelijk 1+1 is en ik niet 2 producten zomaar heb gescand.
We weten wat we moeten doen en hoe de winkel werkt, hoor... Vertrouw ons toch!
Ik heb al genoeg verhalen gelezen hoe mensen denken dat kassa werken echt niet moeilijk is maar als ze zelfscan doen, slaan ze tilt en weten ze niet wat ze moeten doen.
Zal best, maar hóe vaak mijn kassabon wel niet klopt! Echt al tientallen euro's mee verdiend als ik een tijdje de kassabon checkte,
nouschi wijzigde dit bericht op 13-02-2018 13:38
1.77% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Shiitake schreef:
13-02-2018 11:01
Mijn supermarkt heeft de indeling veranderd. Sommige dingen zijn ook niet echt logisch omgegooid: de kruiden staan nu niet meer bij de potjes/pakjes voor t avondeten, maar tussen de nootjes, chips en wijn. Kan er niet aan wennen.

Wat een vreemde plek voor de kruiden idd.
Ik heb er ook een hekel aan als ze de boel omgooien. Vaak zie ik de noodzaak zelf helemaal niet, het was toch gewoon goed zoals het stond? Ik ben altijd wel benieuwd naar de redenen hiervoor. Misschien doen ze het n.a.v. enquetes ofzo.
Nouschi schreef:
13-02-2018 12:55
Zal best, maar hóe vaak mijn kassabon wel niet klopt! Echt al tientallen euro's mee verdiend als ik het de kassabon checkte,

Dit. Het blijft mensenwerk natuurlijk en soms staat een kassa misschien niet goed ingesteld. Ik controleer ook altijd of ik mijn korting wel heb gekregen.
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
13-02-2018 13:01
Wat een vreemde plek voor de kruiden idd.
Ik heb er ook een hekel aan als ze de boel omgooien. Vaak zie ik de noodzaak zelf helemaal niet, het was toch gewoon goed zoals het stond? Ik ben altijd wel benieuwd naar de redenen hiervoor. Misschien doen ze het n.a.v. enquetes ofzo.
Dat 'omgooien' doen ze gewoon omdat de klanten dan producten moeten 'zoeken'. En daardoor meer tijd in de winkel doorbrengen en meer producten 'tegenkomen' waar ze anders niet naar zouden kijken. Alles in de verwachting dat je hierdoor meer aankopen doet.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik heb zelf gemerkt dat ik bij boodschappen boven de 50 euro vaker een steekproef krijg bij de Jumbo.

Nu maak ik er geen gebruik meer van. Ik ben twee keer 1 product vergeten te scannen en dan wordt je door de kassajuffrouw van de zelfscanners naar de gewone kassa begeleid en de boodschappen op de band gelegd alsof je een frauderende kleuter bent. Wat enorm tijdrovend en omslachtig is voor beiden partijen overigens.
Waarom ze niet even alles na kunnen scannen bij de zelfscan kassa is me een raadsel.

Scheelt dat ik vaak mijn kleuter bij me heb die graag helpt met de boodschappen op de band doen dus doe ik dat nu maar als ik bij de Jumbo ben.
Oudblond schreef:
13-02-2018 13:08
Dat 'omgooien' doen ze gewoon omdat de klanten dan producten moeten 'zoeken'. En daardoor meer tijd in de winkel doorbrengen en meer producten 'tegenkomen' waar ze anders niet naar zouden kijken. Alles in de verwachting dat je hierdoor meer aankopen doet.

Aan mij hebben ze dan een slechte, ik zet gewoon het winkelpersoneel aan het werk. Ga toch niet zelf lopen zoeken als een vakkenvuller mij meteen kan vertellen waar ze de eieren hebben gelaten.
Alle reacties Link kopieren
BirdofParadise schreef:
13-02-2018 13:19
Ik heb zelf gemerkt dat ik bij boodschappen boven de 50 euro vaker een steekproef krijg bij de Jumbo.

Nu maak ik er geen gebruik meer van. Ik ben twee keer 1 product vergeten te scannen en dan wordt je door de kassajuffrouw van de zelfscanners naar de gewone kassa begeleid en de boodschappen op de band gelegd alsof je een frauderende kleuter bent. Wat enorm tijdrovend en omslachtig is voor beiden partijen overigens.
Waarom ze niet even alles na kunnen scannen bij de zelfscan kassa is me een raadsel.

Scheelt dat ik vaak mijn kleuter bij me heb die graag helpt met de boodschappen op de band doen dus doe ik dat nu maar als ik bij de Jumbo ben.
Jammer dat je het zo noemt. Dit is gewoon een regel die ze moeten volgen. Zullen de medewerkers ook niet altijd leuk vinden hoor. En het is niet hun schuld dat jij iets vergeten bent te scannen. En je zou je verbazen over hoeveel mensen er frauderen en op hoeveel verschillende manieren. Ik heb bij de IKEA echt mijn ogen uitgekeken toen mij dat allemaal werd verteld. En wij kunnen niet vanaf de buitenkant zien of het met opzet was of per ongeluk
Dat is dan weer het voordeel als ze zien dat je vaste klant bent adhv de bonuskaart.
Man was ooit iets vergeten te scannen en prompt natuurlijk steekproef. Geen probleem hoor, ze gingen niet de complete kar opnieuw scannen, gewoon artikel erbij gezet en klaar.
Falathiel schreef:
13-02-2018 13:26
Jammer dat je het zo noemt. Dit is gewoon een regel die ze moeten volgen. Zullen de medewerkers ook niet altijd leuk vinden hoor. En het is niet hun schuld dat jij iets vergeten bent te scannen. En je zou je verbazen over hoeveel mensen er frauderen en op hoeveel verschillende manieren. Ik heb bij de IKEA echt mijn ogen uitgekeken toen mij dat allemaal werd verteld. En wij kunnen niet vanaf de buitenkant zien of het met opzet was of per ongeluk
Dat is waar Falathiel, ze kunnen het niet aan me zien dat ik het per ongeluk deed.
Al snap ik nog steeds niet waarom de kassajuffrouw van de zelfscan kassa dan mee moet naar de gewone kassa. Erg omslachtig.
Saoghail schreef:
13-02-2018 13:30
Dat is dan weer het voordeel als ze zien dat je vaste klant bent adhv de bonuskaart.
Man was ooit iets vergeten te scannen en prompt natuurlijk steekproef. Geen probleem hoor, ze gingen niet de complete kar opnieuw scannen, gewoon artikel erbij gezet en klaar.

Nou wil ik natuurlijk niks over jouw man beweren, maar ik denk dat er echt wel mensen bestaan die ook van dit soort vertrouwen af en toe misbruik weten te maken.

Controle is helaas gewoon nodig, anders zou ik mijn fiets ook niet op slot hoeven zetten bij de supermarkt.
Meer een medewerker-ergernis, maar toch.

Hypermarkt met allerlei dingen op de bovenste verdieping van een winkelcentrum, buitenland.

Ik wilde een elektrisch kookplaatje kopen, dus ik sta te kijken naar de verschillende kookplaatjes. Komt er een medewerker op me af die zegt dat ik nu moet vertrekken (op vriendelijke toon) en loopt weer weg. Ik dacht dat het sluitingstijd was en het de bedoeling was dat ik mijn product nog even kan uitzoeken en het af kan rekenen, dus ik blijf staan en pak het kookplaatje dat ik wil. De medewerker komt terug en zegt "mevrouw, u moet nu echt weg, wat doet u hier nog?", ik dacht nog "oh, ze willen vast erg graag naar huis", en hij begint mij richting de deur te bonjouren, en voordat ik het weet sta ik buiten met enkel een bovengrondse parkeergarage voor m'n neus. Zonder kookplaatje.

Ik heb geen auto. Hopeloos verdwaald in die parkeergarage natuurlijk, hoe moet ik weten waar de voetgangersuitgang is? Wat gemeen dat hij me meteen naar de uitgang leidt, ik kon net zo goed naar een andere winkel waar ze ook elektrische kookplaatjes verkopen. Er liepen ook al zo veel mensen in die parkeergarage, wil iedereen ineens nu a la minute naar huis of zo?

Toen ik eindelijk de uitgang had gevonden dacht ik "ja, dácht het even niet, ik wil mijn kookplaatje!" en wilde het winkelcentrum weer inlopen, maar dat ging niet, er stond politie en een ambulance. Oké, er is iets gebeurd.

Was er een bommelding en moest het hele winkelcentrum ontruimd worden. Valse melding hoor, dat wel, maar jezus, had die medewerker dat niet éven kunnen melden? :proud:
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
13-02-2018 12:52
Ik denk niet dat ze bij de Jumbo mijn boodschappenpatroon kennen. Die werken niet met iets als een bonuskaart zoals bij de AH, je kunt gewoon zonder kaart een scanner pakken. Dus hoe zouden ze dan bij moeten houden wat ik wel of niet koop?
Ik bedoelde eigenlijk dat het mij zo'n 2 op de 10 keer dat ik boodschappen doe gebeurt dat ze me controleren. Puur toeval denk ik, en misschien controleren ze op bepaalde dagen meer.

Oh, ja bij de AH is het anders. Nou ja, ook niet echt anders meer. De handscanners gaan alleen met bonuskaart, maar je kunt nu ook zonder bonuskaart zelf gaan scannen.
Het kan ook zijn dat het een combinatie is van bedrag, toeval en misschien bepaald soort producten?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven