Help please

14-02-2018 15:11 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het op het moment even niet meer en wil graag horen wat jullie hiervan vinden.
Ben helemaal nieuw hier, maar heb een blik nodig van buitenaf ipv van mensen die het verhaal al kennen.

Komt ie...
Bijna 2 jaar geleden heb ik contact gehad met iemand waarvan ik dacht dat ik er verliefd op was geworden na een poosje appen en kletsen.
Ik kreeg aandacht, voelde me weer een beetje mens en het voelde gewoon lekker.
Vreselijk moeilijk was het omdat ik getrouwd ben en we samen (samengesteld) 5 kids hebben. 2 van ons samen.
Achteraf gezien heb ik me gewoon zo erg alleen en ongelukkig gevoeld in hoe het in ons huwelijk zat. Had het gevoel dat ik er altijd alleen voor stond.
Het was echter helemaal niet de bedoeling om iemand tegen te komen! Maar toch gebeurde het. Er was ineens iemand die naar me luisterde en me deed voelen alsof ik er wel toe deed.
We hebben 2 keer gezoend en vele goede gesprekken gehad. Natuurlijk met de nodige frustraties die daar bij kwamen kijken. Dit was niet goed wat ik deed.
Totdat ik verraden werd en alles uit kwam.

Nu zijn we 2 jaar verder, ik heb gezien hoeveel mijn man toch van me hield en we hebben besloten om toch samen verder te gaan. Alle banden met de ander zijn verbroken en ben er echt weer aan toe om er samen wat van te maken. Toch gaat het niet goed. We zijn in therapie gegaan en dat heeft niet veel geholpen. Mijn man stuitte tegen dingen aan die hem niet aanstonden, zijn gedrag tegenover mij werd niet goedgekeurd en hij kreeg een stempel met narcistische trekjes. Inmiddels zijn we bij andere relatietherapie en zijn daar nog volop mee bezig.
We hebben een paar maanden terug toch nog besloten voor een kindje te gaan en ook met de reden om het nog 1 x goed te doen.. samen.
Nu is het geval dat mijn man door alles wat er gebeurd is niet goed in zijn vel zit en dat is heel begrijpelijk, maar toch vind ik dat als je samen verder wil dat je dan toch ergens een streep onder moet kunnen zetten en weer naar de toekomst moet werken.
Dit lukt mijn man niet. Alles wat ik aankaart als moeilijk of vervelend heb ik maar te ondergaan omdat ik degene ben die fout is geweest. De verhoudingen zijn gewoon helemaal zoek. Er is totaal geen respect meer naar mij toe en dat knelt! Voor mijn gevoel heb ik genoeg boete gedaan en heb ik zoveel over me heen laten komen wat ik normaal niet zou accepteren. Dit allemaal omdat ik weet dat ik fout ben geweest, maar hoelang moet ik zo nog doorgaan?
Ik weet het niet meer. Ben mezelf volledig kwijt en loop alle dagen op mijn tenen, want o wee als er wat fout gaat.
Ik vind dit zo erg! Nu 18 weken zwanger en ik sta op het punt om er toch maar een punt achter te zetten. Ik kan niet mn hele leven blijven boeten en aangezien hij mij de laatste 2 jaar ook genoeg aangedaan heeft weet ik niet of het nog kan werken tussen ons.
Al zou ik het heel erg graag willen!

Wie heeft hier wat over te zeggen? Lang verhaal... maar ik zit met mn handen in mijn haar!
begin eens met je te realiseren, dat dit je niet overkomt, maar dat je zelf domme dingen doet.
Dan kun je je ook gaan realiseren, dat je zelf de teugels in handen moet nemen
Vertrouwen moet groeien en heeft niks met 'boete doen' te maken.
amai jullie arme kinderen
Lorem Ipsum
Allemachtig zeg, hoe dom ben je om in zo'n situatie zwanger te willen worden. Onbegrijpelijk!! Lekker egoïstisch bezig TO.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik denk dat het een goed idee is om te gaan emigreren naar Noorwegen.
En 18 weken geleden speelde dit allemaal niet? Toen was je relatie nog ok om voor een 6e kindje te gaan?
Wauw, wat een puinhoop heb jij ervan gemaakt. En je bent niet een slachtoffer van de situatie he.
En bijzonder dat je toch nog een kindje neemt met een man met narcistische trekjes.
Wat een ongelooflijk achterlijke actie om nu nog zwanger te worden. Hoe egoistisch kun je zijn.
Arme kinderen.
Wat maken sommige mensen toch rare keuzes. Zwanger worden tijdens een huwelijkscrisis??

Arme kinderen.
Wauw. Alles.
Lullig voor dat kindje op komst dat jullie dachten dat nog een baby erbij je relatie zou redden. Maar daar heb je nu weinig aan. Als je man zijn aandeel in het mislukken van de relatie niet wil zien dan trek je aan een dood paard. Wat zegt de therapeut er over? Soms is relatietherapie de Eye-opener waardoor je er achterkomt dat je verder uitelkaar groeit i.p.v. naar elkaar toe. Als hij niet kan of wil vergeven heb je geen gelijkwaardige relatie meer en zou ik er een punt achter zetten. Maar ik lan vanachter dit scherm niet beoordelen in hoeverre jouw zwangerschapshormonen je blik kleuren .
Nouschi schreef:
14-02-2018 15:17
Allemachtig zeg, hoe dom ben je om in zo'n situatie zwanger te willen worden. Onbegrijpelijk!! Lekker egoïstisch bezig TO.
Nou op de helft van de OP dacht ik: 'ik ga schrijven NIET zwanger worden', maar het is al te laat. :'(
Hij moet zich er maar even overheen zetten dat jij jullie relatie en jullie gezin op het spel hebt gezet omdat je zo nodig aandacht moest zoeken bij een ander? Zoiets verjaart niet even he? Dat heeft tijd nodig, veel tijd. En dat kun je niet afdwingen door te roepen dat je voldoende 'boete' hebt gedaan.
En in welk universum is kind een goed lijmmiddel voor een relatie?!
Frizz schreef:
14-02-2018 15:21
Nou op de helft van de OP dacht ik: 'ik ga schrijven NIET zwanger worden', maar het is al te laat. :'(
😂😂
Ik snap heel goed dat ik degene ben die heel fout geweest is. Daar hebben we het ook geel veel over gehad!
Toen wij besloten om weer voor een kindje te gaan zaten we in een hele goede periode.
Onze psycholoog denkt ook dat mijn man er op een vreemde manier mee bezig is op het moment. En dat ik idd duidelijk genoeg ben over MIJN fouten, ze erken en er alles aan doe om het vertrouwen weer te winnen. Hij vind zelfs dat ik te ver ga.
En hoppppppppp nog een kindje erbij O_o :cry:
Ik vind ook niet dat het 'klaar moet zijn hoor. Maar ik vind wel dat ik ondertussen ook weer wat te zeggen heb en ook een klein beetje respect mag ontvangen dan uitgescholden worden en de deur gewezen te worden als het hem even niet zint..
Frizz schreef:
14-02-2018 15:21
Zou hier niet best een nieuwe pijler voor komen?
Sowen schreef:
14-02-2018 15:31
Ik vind ook niet dat het 'klaar moet zijn hoor. Maar ik vind wel dat ik ondertussen ook weer wat te zeggen heb en ook een klein beetje respect mag ontvangen dan uitgescholden worden en de deur gewezen te worden als het hem even niet zint..
Dit is sowieso geen gedrag dat bij mensen hoort die een gezin hebben.
Sowen schreef:
14-02-2018 15:31
Wat gebeurt er dan precies? En praat je daar ook met hem zelf en de therapeut over?
Nou veel hoef ik niet te typen.....
Volledig kansloos dit.. met als kers op de taart ook nog zwanger worden om de zaak te redden.... had ik al kansloos gezegd??
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
:nope: :facepalm:
:popcorn:
Wie wat wil die moet wat.
(...) Toch gaat het niet goed. We zijn in therapie gegaan en dat heeft niet veel geholpen. Mijn man stuitte tegen dingen aan die hem niet aanstonden, zijn gedrag tegenover mij werd niet goedgekeurd en hij kreeg een stempel met narcistische trekjes. Inmiddels zijn we bij andere relatietherapie en zijn daar nog volop mee bezig.
We hebben een paar maanden terug toch nog besloten voor een kindje te gaan en ook met de reden om het nog 1 x goed te doen.. samen.(...)
Ah, gelukkig, het ligt allemaal aan hem, niet aan jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven