Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Hoe gaat het met iedereen? hier wachtdag 5....
Hier alles goed! Ga me steeds beter voelen en kan dan ook eindelijk een beetje gaan genieten. Inmiddels 12w4d!

Spannend Innerpeace, hoe voel je je en wanneer ga je testen? Of wacht je nod af?
Hoi Jootje,

Goed om te horen dat het steeds beter gaat.

Ik voel mij prima. Heb geen idee wat ik moet voelen aangezien de Utrogestan ook klachten geeft zoals steekjes in baarmoeder en gevoelige borsten. Weet dus ook nog niet wanneer ik ga testen. Alleen als ik echt overtuigd ben dat het raak is.
Hier wachtdag 4... Voel lichamelijk als mentaal 0.0.
@angelaloes dat hoeft niets te betekenen ;)

Hier vandaag totaal niet lekker. opvliegers, alsof ik griep ga krijgen. kan er ook wel bij haha
Even veel bijlezen!! Iedereen die van het bankje gevallen is, een dikke knuffel!!
Er zijn veel meiden die redelijk tegelijk lopen. Ik heb een maandje rust gehad. Voelde heel goed. Even niet de hele tijd aan de injecties denken etc. Voor t weekend weer begonne met injecties dus over een weekje ongeveer poging 6!
Iedereen op t wachtbankje 🍀
Hallo allemaal!
Ik ben helemaal nieuw hier, dus zal me even kort voorstellen.
Ik ben 36 jaar oud en na een wachtlijst (Rijnstate) en 25 pogingen (en zo ongeveer elk medisch onderzoek tussendoor) ben ik eindelijk zwanger.
Momenteel ben ik 13w2d zwanger.
Leuk om een forum te hebben gevonden met alleenstaande vrouwen!!
Hier helaas afgelopen maandag idd ongesteld geworden.. 6 keer niet gelukt. Net als Ella voelde ik me zwaar k. Gaat nu alweer iets beter. Eerst verder onderzoek. Daarna pas weer poging 7 :(.
Welkom vixey. Wat een traject! Gelukkig nu zwanger. Gefeliciteerd!
Oh wat balen Alisa! Sterkte met de k-emoties, en de komende onderzoeken. Wat gaat er precies onderzocht worden?

Vixey, gefeliciteerd! Schreef je ook op het wachtbankjestopic mee? De aanhouder wint zullen we maar zeggen :) Super dat het eindelijk raak was, en het ook goed is blijven gaan.

Hier verwacht ik zondag mijn ongesteldheid, maar hoop het natuurlijk niet ;)
De wachtweken gaan vlug voorbij tot nu toe, dat is wel prettig. Ik merk ook niks bijzonders, maar dat merk ik nooit. Ook niet bij mijn vorige cyclus toen ik even kort zwanger was.

Keep up the spirit lieve vrouwen!
Kimkim, van harte gefeliciteerd. Wat fijn dat het allemaal zo goed en snel is gegaan.
Vixey ook gefeliciteerd na dat lange traject. Wat geweldig dat het dan uiteindelijk lukt.
Jootje, fijn dat je nu kan genieten!
Voor de dames die van het bankje zijn gevallen: heel veel sterkte.
En voor de zittende ook veel sterkte. Ik zelf nu op dag 13 en ben heel erg zenuwachtig.
Sciencerocks ik hoop dat je inmiddels wat meer rust hebt gevonden. Ben je al bij de huisarts geweest?
Kimkim en vixey, gefeliciteerd.

Alica, ☹️ Knuffel.

Hailie, weer een beetje bijgekomen vandaag naar huisarts voor doorverwijzing met gyn. Morgen bellen voor afspraak. Gaat ong 16 dagen dure voor een afspraak. 1e stap is gezet.
Nu even overleven op werk. Nog 1,5 week dan vakantie (voortgezet onderwijs 😯).

Iedereen die ik heb gemist, hopelijk gaat alles goed voor degene die aan het wachten zijn. Voor degene die een teleurstelling voor de kiezen hebben gekregen allemaal veel sterkte en een knuffel.
Ik duik mijn bed in. Loop op mijn tandvlees en wil geen griep krijgen.
vandaag en gisteren ontzettend emotioneel. Zit 8 dpo maar al heel sterk het gevoel dat deze ronde niet gelukt is. En met 4 zwangeren in mijn omgeving is het nu heel lastig. Kan nu voortdurend huilen. Gaat het mij ooit lukken?
Innerpeace ik herken t gevoel wel beetje. Hier t idee dat t ook weer niet gelukt is.. Dan toch t gesprek in en hormonen..
Wie weet gebeurd er nog een wonder.
Dikke knuf voor jou! Wanneer ga je testen ?
@angela moeilijk he. Hormonen ga ik niet krijgen verder aangezien ik makkelijk zwanger wordt. En had zulke goeie hoop gezien mijn rechter eisprong. Maar jij dus wel. spannend.

Ik ga denk pas testen als menstruatie uitblijft. jij?
Ja ik bedoel voor m'n ei te laten springen.
Ja ik denk dat ik volgende week zaterdag ga testen.
Ga zondag nr 9 mnd beurs dus wel leuk als ik dan wat weet.
Gister had ik evaluatiegesprek over mijn traject in het MCK. Ik krijg nog 3 iui en dan ivf... Heel heftig vind ik dat.

Wat ik wilde vragen: sommige van jullie krijgen toch ook iui in gestimuleerde cyclus om 2-3 eitjes te laten rijpen?
In het MCK doen ze dat vanuit protocolaire overwegingen niet bij alleenstaanden, vanwege iets verhoogde kans op meerlingen.
Ik heb daar bezwaar tegen aangetekend, ik vind het niet ok dat zij dat voor mij bepalen. Dus nu gaan ze het in het team bespreken. Poging 7 sowieso zonder. Ik verwacht niets meer... Ze kunnen niets zeggen over kwaliteit van eitjes, maar ik heb gewoon een slecht gevoel inmiddels.. Ik ben zo zo bang..
Ella, hoeveel pogingen heb jij gehad? Ik krijg stimulatie dmv hormooninjecties omdat ik vrijwel geen eigen eisprong heb. Bij mij rijpt er steeds maar 1, soms 2(die tweede is dan kleiner als die zou springen dan zou dat een paar dagen na nr 1 zijn volgens mij). Dan heb je idd een ietsjes verhoogde kans op een meerling. Ik heb toen aangegeven dat ik geen meerling wil. De kans zou zo klein zijn gaven ze aan, dat ik de poging beter niet kon laten schieten.

Innerpeace, herkenbaar dat gevoel. Ook hier veel zwangeren in de omgeving. En ook bij allemaal: we stopten met de pil en meteen was ik zwanger. Super leuk voor hen natuurlijk, maar behoorlijk confronterend. 🙁
Helaas, vandaag ongesteld geworden. Ondanks dat ik wist dat de kans niet groot is voel ik me er toch best verdrietig over, de hoop is zo groot hè.
Heftig weer voor allemaal zeg.

Hailie, knuffel.
@Hailie sterkte!
Sterkte allemaal :hug:
Sterkte voor iedereen!
Hier even een berichtje van mij.
Ik zou afgelopen maandag ingeleid worden, maar meneer besloot hier niet op te willen wachten (gelukkig)
In de nacht van zaterdag op zondag begonnen de weeen en op maandagmorgen om 00.58 kwam mijn kleine Jesper mijn gezin verblijden.
Hij was 4080 gr en 52 cm.
Woensdagmiddag zijn weer thuis gekomen bij zijn trotse grote broer.
Afgezien van dat ik van hechtingen aan elkaar zit van onder en hij nog niet aankomt gaat het met ons goed.

Voor iedereen hier heel veel succes waar je ook staat in het traject en ik hoop echt dat het jullie gegunt is!
Gefeliciteerd wannabe! Geniet ervan!

Hier weinig nieuws te melden. Wacht rustig af op een brief voor de intake. Verwacht niet eerder dan eind van het jaar die binnen te hebben.
Ik lees en leef wel mee met iedereen hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven