Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
maandag 5 februari 2018 om 10:11
@innerpeace ik hoop het zo voor je!! Vind het sowieso knap hoe jij je er door slaat, ik ga voor je duimen.
Je had het over een boek met verhalen van donorkinderen. Hoe heet dat boek? Ik heb interesse.
Verder reageer ik weinig, maar lees ik wel mee. Ik zit zelf met een lange tussenpauze door een andere behandeling en sparen... en ik dat voelt echt superstom. Maar ik volg jullie nog wel vanachter mijn laptoppie.
Je had het over een boek met verhalen van donorkinderen. Hoe heet dat boek? Ik heb interesse.
Verder reageer ik weinig, maar lees ik wel mee. Ik zit zelf met een lange tussenpauze door een andere behandeling en sparen... en ik dat voelt echt superstom. Maar ik volg jullie nog wel vanachter mijn laptoppie.
dinsdag 6 februari 2018 om 20:17
Wat vervelend Loes, dat het zo moeizaam gaat, de procedures. En nog niet gelukt dus, jammer!
Ook voor jou Innerpeace, nog niet weer een positieve test, op naar een rechter eisprong!
Alisa, nu halverwege de wachtweken denk ik? Hoe is het met het bloedverlies afgelopen? Ik heb ook telkens dat ik een beetje bloed verlies. En hoe voel je je nu?
Toitoitoi Hailie, spannend de eerste keer, hopelijk meteen raak
Ella, succes met wachten, ik duim ook voor jou!
Sciencerocks, neem je tijd, ik heb er ook jaren over nagedacht voordat ik echt de stap heb gezet.
Ik ben sinds vandaag weer op het bankje geklommen, heb nog getwijfeld of ik een ronde over zou slaan ivm de vroege miskraam, maar ik had zo'n knaller van een ovulatietest, dat ik het als een teken zag
Ook voor jou Innerpeace, nog niet weer een positieve test, op naar een rechter eisprong!
Alisa, nu halverwege de wachtweken denk ik? Hoe is het met het bloedverlies afgelopen? Ik heb ook telkens dat ik een beetje bloed verlies. En hoe voel je je nu?
Toitoitoi Hailie, spannend de eerste keer, hopelijk meteen raak

Ella, succes met wachten, ik duim ook voor jou!
Sciencerocks, neem je tijd, ik heb er ook jaren over nagedacht voordat ik echt de stap heb gezet.
Ik ben sinds vandaag weer op het bankje geklommen, heb nog getwijfeld of ik een ronde over zou slaan ivm de vroege miskraam, maar ik had zo'n knaller van een ovulatietest, dat ik het als een teken zag

woensdag 7 februari 2018 om 09:23
jaaaaaaa! hij gaat rechts springen! Gisteren geweest en hij was al 18mm dus mocht gisterenavond direct al pregnyl zetten en morgen terug voor inseminatie. veeeeel sneller dus dan verwacht. Ze waren in het ziekenhuis ook helemaal enthousiast toen ze zagen dat rechts "de winnaar" zit. Morgen dus op het bankje en de spannende weken weer in. Sorry voor de egopost maar ben zo blij!
woensdag 7 februari 2018 om 11:17
Nora, wat fijn en ook goed van je zeg, dat je gelijk doorgaat. Succes.
En wat fijn innerpeace, rechts!!!!
succes morgen.
En Angela ook succes, hoop dat het goed is gegaan in Voorburg.
Allemaal sterkte en succes. Zelf vind ik echt wachten best zenuwslopend maar hoort erbij moet ik maar denken.
En sciencerocks, is je bod geaccepteerd?
En wat fijn innerpeace, rechts!!!!

En Angela ook succes, hoop dat het goed is gegaan in Voorburg.
Allemaal sterkte en succes. Zelf vind ik echt wachten best zenuwslopend maar hoort erbij moet ik maar denken.
En sciencerocks, is je bod geaccepteerd?
woensdag 7 februari 2018 om 14:18
woensdag 7 februari 2018 om 16:46
woensdag 7 februari 2018 om 18:37
@hailie, helaas niet. Even een flinke domper. Na stressvolle dagen op werk, de teleurstelling van het huis en de onzekere toekomst zit ik er vandaag even doorheen. Heb even een mental healthdagje op de bank. Maar heb wel afspraak gemaakt bij huisarts volgende week voor doorverwijzing naar Gynaecoloog. En huis zoeken even rust geven. Er komt wel weer wat op mijn pad.
woensdag 7 februari 2018 om 19:03
Nou ik had een rit vanmorgen...
Per ongeluk zonder dat ik het doorhad op de telefoon iets verkeerds aangeklikt.
Zat ik ineens in Loosdrecht. Dit ligt niet bij Voorburg.
Totaal in paniek naar Voorburg gebeld.
Een later plekje hadden ze niet dus morgen voor echo heen. Weer puzzelen op t werk. Wanneer gesprek weet ik niet.
Op de terug weg kwam alle spanning er uit. Ik baal ontzettend en schaam me dood.
Per ongeluk zonder dat ik het doorhad op de telefoon iets verkeerds aangeklikt.
Zat ik ineens in Loosdrecht. Dit ligt niet bij Voorburg.
Totaal in paniek naar Voorburg gebeld.
Een later plekje hadden ze niet dus morgen voor echo heen. Weer puzzelen op t werk. Wanneer gesprek weet ik niet.
Op de terug weg kwam alle spanning er uit. Ik baal ontzettend en schaam me dood.
donderdag 8 februari 2018 om 20:22
@angela een eitje springt ong bij 22mm en groeit 1 a 2 mm per dag. Mijne was eergisteren 18mm en vandaag IUI. Ik denk dat morgen inseminatie nog te vroeg is. Test morgen nog even en bij twijfel even bellen. Even advies vragen kan nooit kwaad.
Bij mij ging het weer goed hoor. Het zijn zulke lieve mensen daar. Leven zo mee. Weer leuk gesprek met haar gehad en dat ze het zo bijzonder vindt dat ik alles zo feilloos aanvoel. Zelfs als hun nog niets bewezen hebben. Het mooie daar is dat het hele team per patient op de hoogte is wat er speelt. Bij mij begon de ivf arts al eerder te juichen dan ik dat hij rechts is dan ik. Zij wist dus al dat rechts mijn “goede” kant is. Superteam!
Bij mij ging het weer goed hoor. Het zijn zulke lieve mensen daar. Leven zo mee. Weer leuk gesprek met haar gehad en dat ze het zo bijzonder vindt dat ik alles zo feilloos aanvoel. Zelfs als hun nog niets bewezen hebben. Het mooie daar is dat het hele team per patient op de hoogte is wat er speelt. Bij mij begon de ivf arts al eerder te juichen dan ik dat hij rechts is dan ik. Zij wist dus al dat rechts mijn “goede” kant is. Superteam!