Zwanger (wens) en Kattenbak verschonen

26-02-2009 20:28 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi (Future) mama's,

Wanneer zijn jullie gestopt met de kattenbak verschonen?

Groet Max2007
Toen we katten namen en ik vond dat het schonen der bakken mijn mans taak moest worden :-). Ben trouwens niet bezig met zwanger worden.
Zes jaar geleden, toen de kat overleed.
Als je nog niet zwanger bent is het echt geen enkel probleem om de kattenbak schoon te maken. Dus ik zou zeggen; zodra je weet dat je zwanger bent.
The time is now
Ik heb me laten testen toen ze steeds bloed bij me afnamen of ik al antistoffen had. Het blijkt namelijk dat (ik geloof 75%) van de mensen in een ver verleden al toxoplasmose heeft opgelopen (in de zanbak ofzo) en dan is er helemaal niets aan de hand en mag je gewoon de kattenbak schoonmaken, en BIEFSTUK ETEN! Dus laat je testen en anders iemand anders de kattenbak schoonmaken. (Overigens bleek ik het niet te hebben gehad, zo jammer, wel fijn dat een ander de bak schoonmaakte, maar al dat oppassen met het eten, tja dat was jammer, maar alweer 14 jaar geleden.)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Oh, kun je je daar echt voor laten testen? Gaat dat makkelijk, of gaat je verloskundige dan zeuren?
Ik heb het de hele zwangerschap zelf gedaan. Had geen man en vond het ook niet nodig om mijn katten van 12 en 15 de deur uit te mikken. Gewoon handschoenen aantrekken.
Sorry hoor, maar ik voel een aanstaande moeder aankomen die ook geen champignons, kaneel, etc. meer eet als ze zwanger is.

Doe toch een beetje relaxed....

Eerst een positieve test en tot die tijd gewoon verschonen.

Je eet die drollen toch niet neem ik aan?

Als je echt panisch bent doe je rubber handschoenen aan.
quote:Parnell schreef op 26 februari 2009 @ 20:34:

Oh, kun je je daar echt voor laten testen? Gaat dat makkelijk, of gaat je verloskundige dan zeuren?Ja, dat kan. Het is zelfs makkelijk als je de tip weete als je zwanger wilt worden. Als je dan zwanger bent en toch al die buizen moet afstaan vraag je gewoon of ze je daar ook op willen testen. Ik heb mijzelf dus pas bji nummero 2 laten testen, en jawel, ik had dus geen antistoffen. En natuurlijk heb ik ook wel de bak verschoont als er niemand voorhanden was, maar dan gewoon een beetje voorzichtiger dan normaal, met idd HANDSCHOENEN! Niets aan het handje. Overigens, het is wel schadelijk, zo heeft een vriendin van mij vrij ver in de zwangerschap haar kindje verloren door toxoplasmose. Maar dat is gelukkig het enige geval wat ik ken, en daarna heeft ze nog een paar prachtige koters mogen krijgen en tijdens die zwangerschappen lekker alles gegeten en zelf de kattenbak verschoont.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Oh, ideaal! Dat ga ik doen - na acht jaar ranzige studentenhuizen en kattebakken verschonen ben ik vast wel resistent. Kan ik de volgende keer die kangoeroe-biefstuk tenminste eten zoals hij bedoeld is

Wat vreselijk trouwens voor je vriendin, arme meid.
Wat is er mis met champignons???
Ik heb ooit (voordat ik zwanger was) toxoplasmose gehad bleek uit mijn bloedtest toen ik zwanger was. Mijn man was dagen achter elkaar weg, dus ik moest de kattenbak wel verschonen. De gyn (ondanks dat ik het al had gehad dus) vond dat ik dit alleen met handschoenen mocht doen en ik moest mijn handen heel erg goed wassen daarna (dat doe ik toch wel). Mijn man deed het op de momenten dat hij thuis was. Het is prima gegaan hoor.
Ik laat mijn man de bak doen trouwens, sinds ik weet dat ik zwanger ben.

Maar ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom er zo moeilijk over gedaan wordt.... je schept die drollen toch niet met je handen op??

Ik neem het zekere voor het onzekere (en eet dus niet veel kaneel!) maar als je met een schepje schept kan er toch niet heel veel misgaan?
Volgens mij is die test omstreden. Vandaar dat hij niet standaard aangeboden wordt. Maar ik zal even kijken of ik daar meer over kan vinden.
Nee, ik word geen arelaxed zwangere zeur, maar ik ken (helaas) ook iemand die haar baby in de zevende maand is verloren. En mijn twee lieverds gaan natuurlijk NIET de deur uit.

En ja mijn man kan ook de bak verschonen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe andere ermee om zijn gegaan.

Bijv. de tip om je te laten testen TOP!!!
quote:neele schreef op 26 februari 2009 @ 20:37:

Sorry hoor, maar ik voel een aanstaande moeder aankomen die ook geen champignons, kaneel, etc. meer eet als ze zwanger is.

Doe toch een beetje relaxed....

Eerst een positieve test en tot die tijd gewoon verschonen.

Je eet die drollen toch niet neem ik aan?

Als je echt panisch bent doe je rubber handschoenen aan.

Voor kattebakken verschonen wordt wel wat explicieter gewaarschuwd dan voor kaneel ofzo hoor. Vind dat je wel direct heel veroordelend bent.

Handschoenen aan is idd een prima oplossing. Gelukkig wist mijn man dit niet en heeft hij gedurende mijn hele zwangerschap de kattebakken verschoond.
quote:Fame schreef op 26 februari 2009 @ 20:42:

Overigens, het is wel schadelijk, zo heeft een vriendin van mij vrij ver in de zwangerschap haar kindje verloren door toxoplasmose. verschoont.

Had ze dit gekregen door het verschonen van de kattenbak, of op een andere manier (voor zover ze dit weet dan)? Volgens mijn dierenarts is het zeldzaam dat een kat toxoplasmose bij zich draagt.

Overigens laat ik me er wel op testen. De verloskundige heeft dat vakje gewoon op mijn verzoek aangekruist, zonder problemen.
quote:krokusje schreef op 26 februari 2009 @ 20:55:

[...]

Handschoenen aan is idd een prima oplossing. Gelukkig wist mijn man dit niet en heeft hij gedurende mijn hele zwangerschap de kattebakken verschoond.
Gevonden: heeft te maken met feit dat je als je tijdens zwschap test dus niet weet of die infectie nou voor of tijdens zwschap plaatsgevonden heeft. Wat dus voor een hoop extra onrust kan zorgen.

Test je voor zwangerschap positief dan kan je dus biefstuktechnisch je gang gaan als ik het goed begrijp (en ben je ook zelf de l** weer voor de kattenbak )
TO, dan dus testen voor zwschap (zal via huisarts misschien te regelen zijn?)
quote:Banba schreef op 26 februari 2009 @ 20:33:

Als je nog niet zwanger bent is het echt geen enkel probleem om de kattenbak schoon te maken. Dus ik zou zeggen; zodra je weet dat je zwanger bent.Een besmetting vlak voor de zwangerschap kan ook al kwaad, zie http://www.erfelijkheid.nl/zwangerschap ... asmose.php

Ze zeggen er alleen niet bij wanneer "vlak voor de zwangerschap" begint, dus heel veel informatie geeft het niet.

Het enige wat ik verder aan zinvolle informatie heb kunnen vinden, is dat de incubatietijd 10-23 dagen is.

Ik heb me toen ik zwanger was ook laten testen, maar mijn vk waarschuwde toen wel dat er vaak geen eenduidig resultaat uit die test kwam.
Heb net als Parnell in een ongelooflijk ranzig studentenhuis gewoond en heb grote kans dat ik van alles al gehad heb, wat ik in die tijd waarschijnlijk heb toegeschreven aan overvloedig drankgebruik, te weinig nachtrust en alle andere dingen die ik ervan heb beschuldigd dat het toen niet zo lekker liep....

Maar eh....kaneel?

Als er al iets schadelijks in zit, wie eet daar nou veel van?
quote:krokusje schreef op 26 februari 2009 @ 20:55:

[...]

Voor kattebakken verschonen wordt wel wat explicieter gewaarschuwd dan voor kaneel ofzo hoor. Vind dat je wel direct heel veroordelend bent.

Aanvallend vind ik een beetje overdreven maar mijn commentaar is ook zeker kritisch bedoelt.

De discussie is hier de afgelopen jaren al veel vaker gevoerd over wat wel en niet tijdens de zwangerschap, maar ik ben gewoon allergisch voor vrouwen die een soort van gehandicapt worden op meerdere fronten omdat ze zwanger zijn.

Dit zijn ook de vrouwen met de banden om hun middel en die een paar jaar geleden allemaal met zo'n belletje op hun buik liepen.

Ik vind dat gewoon niet het leukste type zwangere vrouw.

Toen een vriendin van me ook geen champignons meer at en geen appeltaart werd ik echt gek.....

Maar ja, dat is mijn mening.
quote:Vl43inder schreef op 26 februari 2009 @ 21:08:

Maar eh....kaneel?

Als er al iets schadelijks in zit, wie eet daar nou veel van?

Ja, kaneel. Het schijnt dat je kind misvormd raakt als je daar meer dan een kilo per dag van naar binnen werkt.

Enneh, nee dat doet natuurlijk niemand, maar ja, het risico, he.
Jahaaa, en niet te dicht bij een printer zitten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven