Sonja en Astrid Holleeder
maandag 19 februari 2018 om 16:45
Ik erger me kapot aan hoe Astrid en Sonja Holleeder zichzelf nu als slachtoffers wegzetten. En dan nog een boek uitbrengen en cashen. Laten ze de inkomsten schenken aan een goed doel (bijvoorbeeld een stichting tegen mensenhandel in de prosititutie), maar dat doen ze niet. Inmiddels strijkt Astrid circa 2.000.000 aan royalties van de verkoop van haar eerste boek. Er is nu een tweede boek. Zal haar dochter RTL-Boulevard presentatrice Miljuschka Witzenhausen erven. Zit bloed aan. Ondertussen zichzelf maar zielig neerzetten, maar wel vergeten dat Astrid jarenlang Willem's vertrouweling is geweest en via hem Bram Moszkowicz als haar beroepsbegeleider had. Sonja was zelf ook getrouwd met grote crimineel en het brein achter Heinekenontvoering (Cor van Hout, later o.a. mafiabaas en sexexploitant met schrikregime op de Wallen). Ze hebben al die jaren goed geleefd van het criminele geld, hebben hun kinderen in het buitenland laten studeren, ieder gezin heeft zijn eigen dure woonpanden en nu zichzelf als slachtoffers wegzetten.
Ook nog uitgekookt vragen om een verhoor achter gesloten deuren, zogenaamd om die fijne broer van hun niet te hoeven aankijken, maar dat kan ook gewoon afgeschermd. De reden dat ze het achter gesloten deuren willen (verzoek is gelukkig afgewezen), is omdat ze boter op hun hoofd hebben, ook al doen ze nu voor het Nederlandse volk alsof dat niet zo is.
Ze wisten jaren lang van de vele afpersingen en aanslagen af, maar hielden hun mond. Astrid adviseerde zelf ook nog bij die praktijken, hoe de wet te omzeilen. Het is toch van de pot gerukt dat ons strafrechtssyteem dit soort medeplichten getuigenbescherming biedt en ze daarmee vrij uit laat gaan.
Zum Kotsen.
Ook nog uitgekookt vragen om een verhoor achter gesloten deuren, zogenaamd om die fijne broer van hun niet te hoeven aankijken, maar dat kan ook gewoon afgeschermd. De reden dat ze het achter gesloten deuren willen (verzoek is gelukkig afgewezen), is omdat ze boter op hun hoofd hebben, ook al doen ze nu voor het Nederlandse volk alsof dat niet zo is.
Ze wisten jaren lang van de vele afpersingen en aanslagen af, maar hielden hun mond. Astrid adviseerde zelf ook nog bij die praktijken, hoe de wet te omzeilen. Het is toch van de pot gerukt dat ons strafrechtssyteem dit soort medeplichten getuigenbescherming biedt en ze daarmee vrij uit laat gaan.
Zum Kotsen.
maandag 19 februari 2018 om 22:21
Klopt en kennelijk is hij de enige van het gezin die niet gemanipuleerd werd. Dat niemand dat benoemt ook Willem nietKwebbeltje91 schreef: ↑19-02-2018 22:10Ik wist niet dat Willem ook nog een broer had. Zag toenstraks op facebook een item langskomen waarin ze de stamboom van familie Holleeder lieten zien.
maandag 19 februari 2018 om 22:34
dinsdag 20 februari 2018 om 14:04
Dat die Astrid en Sonja niet zuiver op de graad zijn dat is zo klaar als een klontje, dit is gewoon een maffia familie waar verraad en hebzucht hoogtij viert.
Die zussen hadden ook gewoon overal afstand van kunnen nemen en een teruggetrokken bestaan kunnen leiden zoals die andere broer heeft gedaan.
Maar in plaats daarvan hebben ze geprofiteerd van alle bloedgeld, en nu staan ze lijnrecht tegenover hun eigen broer, om je dood te schamen !!!!
Die zussen hadden ook gewoon overal afstand van kunnen nemen en een teruggetrokken bestaan kunnen leiden zoals die andere broer heeft gedaan.
Maar in plaats daarvan hebben ze geprofiteerd van alle bloedgeld, en nu staan ze lijnrecht tegenover hun eigen broer, om je dood te schamen !!!!
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
dinsdag 20 februari 2018 om 19:54
Ik denk dat de zussen op een of andere manier makkelijker te manipuleren waren. Zeker een relatie met Cor van Hout, ook geen lekkerdje, maakt Sonja per definitie al minder betrouwbaar. Ze zat te diep in het criminele circuit om net als Gerard er afstand van te kunnen nemen. En daar heeft broer Willem gebruik van gemaakt. Als je broer in staat is om de man van je zus en je partner in crime om te brengen, dan is niks of niemand meer veilig.
dinsdag 20 februari 2018 om 21:33
Ach wat is dat waard? Een advocaat die 10 jaar geleden een jaar advocaat is geweest van Willem en nu als "de grote Holleeder kenner" overal opduikt.Tampaxropeje schreef: ↑20-02-2018 16:22Gisteren zei Holleeder's ex-advocaat bij Jinek dat de zussen niet geloofwaardig zijn omdat het allemaal om geld gaat bij de 'Holleedertjes'. Dat ze pas nadat ze Cor's bloed-erfenis mis dreigden te lopen, omsloegen en wilden getuigen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
dinsdag 20 februari 2018 om 22:49
Die man heeft maanden lang 80 uur per week aan die zaak gewerkt, maar het kan hoor dat jij er meer vanaf weet.hollebollegijs schreef: ↑20-02-2018 21:33Ach wat is dat waard? Een advocaat die 10 jaar geleden een jaar advocaat is geweest van Willem en nu als "de grote Holleeder kenner" overal opduikt.
dinsdag 20 februari 2018 om 22:58
Dat maakt hem geen objectieve getuige.Tampaxropeje schreef: ↑20-02-2018 22:49Die man heeft maanden lang 80 uur per week aan die zaak gewerkt, maar het kan hoor dat jij er meer vanaf weet.![]()
Hij werd betaald door Holleeder en niet door de zussen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
dinsdag 20 februari 2018 om 23:12
Hij werd destijds betaald. Nu allang niet meer. Hij is een van de beste strafpleiters die we hebben. Zijn opmerking is gebaseerd op objectieve feiten. Ze hebben eerder nooit wat gezegd. Pas toen ze geld dreigden kwijt te raken kwamen ze naar buiten. Wat voor getuigen zijn dit nou.hollebollegijs schreef: ↑20-02-2018 22:58Dat maakt hem geen objectieve getuige.
Hij werd betaald door Holleeder en niet door de zussen.
Weet je wie lekker objectief is om elke dag op tv te zien, NOT. Peter R de Vries, hij was innig bevriend met de Heinekenontvoerder Cor van Hout. Hij is bedreigt door Willem. Hij wil hem heel graag achter de tralies hebben en zit er nu elke keer met de zusters mee te praten. Zonder zich ook maar bij de feiten te houden.
dinsdag 20 februari 2018 om 23:21
Als die zusters niet zo gierig op het geld zaten te jagen, waren ze veel geloofwaardiger. Wie wil dat geld nou? Losgeld van een vreselijke ontvoering, Heineken en zijn chauffeur lagen als honden aan de ketting in een soort van cel. Dan kan je wel naar je broer wijzen maar spoor je zelf toch ook echt niet.
woensdag 21 februari 2018 om 09:30
Op zich heeft deze link http://www.dvhn.nl/binnenland/Advocaat- ... 30110.html inhoudelijk misschien niet veel meer toe te voegen omdat het nieuws van gisteren is, maar wat een vreemde foto staat erbij. Wie zijn dat en waarom heeft de ene man zijn hand in de jaszak van de andere?
woensdag 21 februari 2018 om 11:16
Volgens mij lijkt het maar of hij de hand in de jaszak van de ander steekt...
En verder inderdaad maffiafamilie. En waarom wordt Holleeder vaak een topcrimineel genoemd? Hij zit toch al bijna zijn hele volwassen leven achter tralies, dan ben je eerder een loser.
En verder inderdaad maffiafamilie. En waarom wordt Holleeder vaak een topcrimineel genoemd? Hij zit toch al bijna zijn hele volwassen leven achter tralies, dan ben je eerder een loser.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
woensdag 21 februari 2018 om 11:18
Misschien even een afspraak bij specsavers maken?Henk-en-Roelie schreef: ↑21-02-2018 09:30Op zich heeft deze link http://www.dvhn.nl/binnenland/Advocaat- ... 30110.html inhoudelijk misschien niet veel meer toe te voegen omdat het nieuws van gisteren is, maar wat een vreemde foto staat erbij. Wie zijn dat en waarom heeft de ene man zijn hand in de jaszak van de andere?
woensdag 21 februari 2018 om 11:31
Voor iemand die aan bewijs waarde hecht heb je de zussen anders aardig vlot zelf veroordeeld zonder hard bewijs.Tampaxropeje schreef: ↑19-02-2018 20:33'Geacht' ja. Daar moet nogsteeds bewijs voor geleverd worden.
woensdag 21 februari 2018 om 13:47
Ga je zelf ook even langs Specsavers Judy of je leergeld voor begrijpend lezen terug vragen.Judy_Hopps schreef: ↑21-02-2018 11:31Voor iemand die aan bewijs waarde hecht heb je de zussen anders aardig vlot zelf veroordeeld zonder hard bewijs.
Daar moet voor de rechtbank nog bewijs voor geleverd worden. Van mij persoonlijk mag hij sowieso de bak in bewijs of niet. Voor de Rechtbank is er meer bewijs voor nodig, vandaar deze zaak he.
woensdag 21 februari 2018 om 13:57
Eens wat betreft dit gedeelte.Tampaxropeje schreef: ↑20-02-2018 23:12Hij werd destijds betaald. Nu allang niet meer. Hij is een van de beste strafpleiters die we hebben. Zijn opmerking is gebaseerd op objectieve feiten. Ze hebben eerder nooit wat gezegd. Pas toen ze geld dreigden kwijt te raken kwamen ze naar buiten. Wat voor getuigen zijn dit nou.
Weet je wie lekker objectief is om elke dag op tv te zien, NOT. Peter R de Vries, hij was innig bevriend met de Heinekenontvoerder Cor van Hout. Hij is bedreigt door Willem. Hij wil hem heel graag achter de tralies hebben en zit er nu elke keer met de zusters mee te praten. Zonder zich ook maar bij de feiten te houden.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
woensdag 21 februari 2018 om 15:29
Maar daar had je dit topic niet voor geopend. Je wilde even lekker gallen over zijn zussen.Tampaxropeje schreef: ↑21-02-2018 13:47Ga je zelf ook even langs Specsavers Judy of je leergeld voor begrijpend lezen terug vragen.
Daar moet voor de rechtbank nog bewijs voor geleverd worden. Van mij persoonlijk mag hij sowieso de bak in bewijs of niet. Voor de Rechtbank is er meer bewijs voor nodig, vandaar deze zaak he.
woensdag 21 februari 2018 om 15:38
Dit ja. De zusjes zullen vast geen zuivere koffie zijn en hebben ook geprofiteerd van criminele activiteiten. Ik begrijp alleen het fanatisme om de zusjes hier zwart te maken niet. Waarom kapot ergeren?Judy_Hopps schreef: ↑21-02-2018 15:29Maar daar had je dit topic niet voor geopend. Je wilde even lekker gallen over zijn zussen.
woensdag 21 februari 2018 om 15:54
Praat me even bij over hoe Astrid heeft geprofiteerd, want dat heb ik kennelijk even gemist?
Dat die Sonja getrouwd is met een crimineel en het kennelijk volkomen normaal vind van dat geld te leven kan ik ook niet met mijn pet bij nee. Dan is er toch wel iets mis met je opvoeding gegaan. Overigens vond ik haar in het boek van haar zus overkomen alsof ze te dom was om te poepen.
Hoe het is om in een gezin waar dreiging van geweld hangt en je je in allerlei bochten wringt om de boel niet te laten ploffen te leven weet ik helaas wel wat van (nee geen maffiagezin en nee ik had er als kind geen schuld aan). Ik kan me dus prima inleven waarom ze in eerste instantie geen afstand van hem hebben genomen.
Sonja kon dat niet al vanwege het geld van Cor waar Willem als een bij naar honing toe aangetrokken was en Astrid wilde haar zus en kinderen beschermen.
Maar goed die onderbuikgevoelens die sommige hier hebben had justitie ook en leverde een pistool tegen haar slaap op toen ze van haar bed gelicht werd. Raar dat je argwanend wordt tegenover justitie he?
woensdag 21 februari 2018 om 16:22
Vandaar mijn vraag of ze soms de nieuwe vriendin van Holleeder is, vind het fanatisme inderdaad ook wat apart om maar een understatement te gebruiken.
Overigens is deze rechtszaak niet aangespannen omdat er niet genoeg bewijs zou zijn voor de betrokkenheid van Holleeder bij de moord op Kees Houtman, die staat vast volgens het gerechtshof, maar omdat hij simpelweg in de passagezaak niet als verdachte terecht stond. Bovendien staat hij niet alleen terecht voor betrokkenheid/opdrachtgeven t.a.v. de liquidatie van Kees Houtman, maar ook voor betrokkenheid/opdracht geven tot liquidatie van vele anderen.
woensdag 21 februari 2018 om 16:24
Dit nog los van het feit dat velen, waaronder Endstra, hebben verklaard dat Holleeder agenten omkocht en er genoeg reden is, waaronder de vele liquidaties van mensen die met de politie praatten, om aan te nemen dat dit klopt.Judy_Hopps schreef: ↑21-02-2018 15:54
Maar goed die onderbuikgevoelens die sommige hier hebben had justitie ook en leverde een pistool tegen haar slaap op toen ze van haar bed gelicht werd. Raar dat je argwanend wordt tegenover justitie he?
woensdag 21 februari 2018 om 16:26
Willem is gewoon bij hem aan de deur gekomen, ik wou dat ik erbij was om het geschrokken gelaat van Peter te zien.Tampaxropeje schreef: ↑20-02-2018 23:12Hij werd destijds betaald. Nu allang niet meer. Hij is een van de beste strafpleiters die we hebben. Zijn opmerking is gebaseerd op objectieve feiten. Ze hebben eerder nooit wat gezegd. Pas toen ze geld dreigden kwijt te raken kwamen ze naar buiten. Wat voor getuigen zijn dit nou.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
woensdag 21 februari 2018 om 16:40
Ik denk dat dat wel meeviel.
Peter weet wat voor risico's zijn werk met zich meebrengt.
Als Willem er zelf is hoef je je ook niet zo'n zorgen te maken want dan gebeurt er niets. Hij regelt juist dat soort dingen gebeuren als hij er NIET is en het niet aan hem gelinkt kan worden. Je kan je beter zorgen maken als hij ver weg van je is.
judy_hopps wijzigde dit bericht op 21-02-2018 16:50
0.85% gewijzigd