Lijf & Lijn alle pijlers

afvallen door 3x per week te sporten. Wie heeft ervaring??

18-10-2008 11:24 1090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

De knop is om! Ik weeg nu 80 kg en ben het zat! Ik ben sinds twee weken lid van de sportschool en ben elke keer 3 keer per week geweest! Ik vind het leuk (tot mijn verbazing... maar ben dan ook echt gemotiveerd).

Ik zou graag wat ervaringen lezen van jullie. Wie is er ook afgevallen door ongeveer 3 x per week te sporten? En natuurlijk gewoon gezond te eten.

Bedankt!!

Groetjes,

Roos
Sterretje: even een korte reactie want ik zit op mijn werk. 3 series van 10 herhalingen zou ik niet adviseren bij het doel wat jij wil behalen. Dit is een soort schema wat iemand krijgt die echt aan spieropbouw doet (afhankelijk van welk gewicht je gebruikt natuurlijk). Ik zou jou laten starten met 2 series van 30 herhalingen en dan op 30% van je maximale kracht. Met een korte pauze van bijv. 30/45 seconden tussen de series. Dit schema een week of 8/10 volhouden en daarna overgaan op 4 series van 30 herhalingen op 30% van je maximale kracht. Deze methode noemen ze duurtraining lokaal.

Je maximale kracht kun je laten meten d.m.v. een 1rm schattingstest. De fitnesstrainer op jouw sportschool kan deze test bij jou afnemen. Vervolgens berekent hij/zij daar de 30% van en dat is dan het gewicht waar jij 2 series van 30 herhalingen mee gaat doen. Je bent dan veel doelgerichter bezig dan nu. Ik heb het bewust een beetje technisch omschreven want als je dit serieus wil gaan doen kun je het zo voorleggen aan jouw fitnesstrainer.

Wat Meds schrijft klopt absoluut. Het is alleen ook zo dat ik een vriendin heb die net als jij na 4 weken 3 x per week sporten (spinnen) geen laars meer aan kan. Nu heeft zij zo ie zo al stevige kuiten maar als ze een paar weekjes traint kunnen de laarzen weer de kast in. Meestal houdt ze het trainen maar een korte periode vol en daarna doet ze weer een tijdje niets en past ze haar laarzen weer. Je bent dus niet de enige.

Nou kijk maar of je er iets mee doet.

Succes!
Heaven volhouden hoor je bent volgens mij heel goed bezig enspiegel je vooral niet aan andere. Het is heel belangrijk om wel te blijven eten wil jij met het sporten kunnen blijven presteren!
quote:Sterretjee schreef op 25 februari 2009 @ 08:49:

Blijkbaar ontwikkel ik snel massa en zou ik ik groot geld kunnen verdienen met BB!

En die laarzen...die staan op marktplaats!

Onzin, ik denk dat je in massa helemaal niks bent gegroeid want dat kan gewoon niet, je ziet er gewoon anders uit omdat je veel bent afgevallen, als je in korte tijd veel afvalt kan je er zelfs wel vanuit gaan dat je massa bent verloren. Massa winnen = namelijk aankomen. Vet verliezen doe je niet tegelijk met massa bouwen.

De omvang van je kuiten kan je wijten aan teveel melkzuur in je kuiten waardoor ze tijdelijk wat gezwollen zijn of verkeerde laarzen of te dikke sokken. Mannen kunnen redelijk snel massa winnen, maar dan heb je het over maanden en niet over weken, dan heb je het over split schema's en trainingen van enkele uren per dag, en ee uitgebalanceerd dieet, en ja die komen dus aan.

Duz helaas geen BB talent voor jou, je kan rustig je armen trainen want breed word je echt niet met deze activiteiten
Linda, de dikke kuiten vooral bij spinnen en hardlopers is geen massa, dat is opgehoopt melkzuur, even een weekje rust en weg zijn de plofkuiten. Het is meer een signaal van overbelasting
3 x in de week een uur hardlopen....... de kilo's vlogen eraf.......(bij mij niet nodig en zeker niet de bedoeling)

ik moest er zelf helaas me stoppen, want bij mij is afvallen absoluut niet goed, ben al veel te licht.... maar dit werkte als een trein!!

groetjes een sportfan.....
quote:meds schreef op 25 februari 2009 @ 13:25:

[...]

Onzin, ik denk dat je in massa helemaal niks bent gegroeid want dat kan gewoon niet, je ziet er gewoon anders uit omdat je veel bent afgevallen, als je in korte tijd veel afvalt kan je er zelfs wel vanuit gaan dat je massa bent verloren. Massa winnen = namelijk aankomen. Vet verliezen doe je niet tegelijk met massa bouwen.

De omvang van je kuiten kan je wijten aan teveel melkzuur in je kuiten waardoor ze tijdelijk wat gezwollen zijn of verkeerde laarzen of te dikke sokken. Mannen kunnen redelijk snel massa winnen, maar dan heb je het over maanden en niet over weken, dan heb je het over split schema's en trainingen van enkele uren per dag, en ee uitgebalanceerd dieet, en ja die komen dus aan.

Duz helaas geen BB talent voor jou, je kan rustig je armen trainen want breed word je echt niet met deze activiteiten

Nou zeg doe niet zo onaardig.

Ik ontwikkel wel snel massa. Kan er ook niks aan doen! Ik zie toch zelf hoe mijn lichaam veranderd?

Mijn laarzen zijn niet anders geworden en mijn sokken ook niet opeens dikker.

Ik ben gedurende een lange tijd 10 kilo kwijt geraakt, op een normale en verantwoorde manier.

Ben er ook klaar mee want heb niet zoveel zin om er steeds over in discusie te gaan. Als jij denkt dat het tussen mijn oren zit, prima toch!
En mijn kuiten zijn niet overbelast. Ik hardloop en spin niet.

En ik heb geen verzuring.

Zo!

Linda, dankjewel voor je schema! Ga het eens voorleggen aan een sportinstucteur.
Meds: ik dacht zelf ook aan schijnhypertrofie maar volgens mij is dat snel weer verdwenen. Ik zal er eens induikeln vind het wel interessant want jij meldt.
Sterretje: succes meid ik hoor graag wat hij/zij ervan vindt?
Over het door Meds genoemde kuitprobleem; ik heb er de laatste maanden veel meer last van dan anders in de zin dat de doorbloeding moeilijker wordt en ik daardoor snel pijnlijke kramp krijg. Zo vind ik het heerlijk om te crosstrainen, wisselende snelheid en wisselende weerstand. Kon dit pakweg een halfjaartje geleden moeiteloos een uur volhouden maar nu is het na 20-30 minuten echt te pijnlijk om door te gaan. Er is niets veranderd in mijn dagelijkse bezigheden en ook geen dramatische wijziging in fitnessroutine. Hoe kan het dat zoiets de kop opsteekt en kan ik het ook weer opbouwen zodat ik het wel weer volhoud?
B1tch: neem jouw kuitprobleem wel even serieus. Blijf er niet te lang mee lopen je hebt mijns inziens nu een grotere kans op een zweepslag, erg pijnlijk. Het zou een magnesium tekort kunnen zijn. Breng voor de zekerheid even een bezoekje aan de huisarts!
magnesium en rust helpt zeker.

Sterretje hoe kan je nou massa ontwikkelen als je 10 kilo afvalt? Dat kan gewoon niet. Massa betekent zwaarder worden en niet lichter worden. En nogmaals dat gebeurt gewoon niet in een paar weken. Misschien ben je nu een illusie armer, maar ik zeg het niet om onaardig te zijn. Je haalt jezelf iets in je hoofd wat gewoon niet kan kloppen. je zegt dat je lichaam is veranderd dat kan want je bent afgevallen dus je ziet er anders uit, je spieren worden misschien beter zichtbaar maar ze zullen echt niet gegroeid zijn.

Vrouwen hebben geen talent om massa te ontwikkelen, tenzij je iets geslikt hebt of eigenlijk een jongetje bent
hmm wel balen sterretje dat je dan je laarzen niet meer past.

ik heb geen kuiten,en ook nooit gehad,en zal ze ook nooit krijgen hahaha.

ja meds,ook ik dacht..kijk ik krijg spieren!!

wauwwww leek ook gewoon mooier,maar met 12 kilo eraf,worden ze gewoon een stuk zichtbaarder.

heb ze altijd wel gehad,mischien nu wel wat meer,maar met zo'n laag vet eromheen zag je nooit neven nooit iets.

ga nu naar sportschool om te bodypumpen..heerlijk!
Vanavond weer fitnessen!!! Volgens mij begin ik nu héél langzaam resultaat te zien. Ben ongeveer 8 weken bezig (2 á 3 keer per week) en krijg echt het gevoel dat mijn kleding ietsje losser zit en m'n buik wat strakker is. Helemaal goed!
quote:meds schreef op 26 februari 2009 @ 00:45:

magnesium en rust helpt zeker.

Sterretje hoe kan je nou massa ontwikkelen als je 10 kilo afvalt? Dat kan gewoon niet. Massa betekent zwaarder worden en niet lichter worden. En nogmaals dat gebeurt gewoon niet in een paar weken. Misschien ben je nu een illusie armer, maar ik zeg het niet om onaardig te zijn. Je haalt jezelf iets in je hoofd wat gewoon niet kan kloppen. je zegt dat je lichaam is veranderd dat kan want je bent afgevallen dus je ziet er anders uit, je spieren worden misschien beter zichtbaar maar ze zullen echt niet gegroeid zijn.

Vrouwen hebben geen talent om massa te ontwikkelen, tenzij je iets geslikt hebt of eigenlijk een jongetje bent

Okee Meds, kijk dit klinkt al vriendelijker. Misschien dat het aan mij ligt en interpreteerde ik je teksten verkeerd. Vond je een beetje onaardig overkomen. Als zoiets werkelijk niet kan dan begrijp ik dat je dat zegt maar ik zuig het niet uit mijn duim.

(kuiten zijn 1 bonk spier geworden en pas echt niet meer in bepaalde laarzen, dan kan de rits gewoon niet helemaal dicht. En nee, ik doe er niet opeens een broek tussen. )

Maar dan zal dat het idd wel zijn, mijn spieren vallen nu gewoon meer op omdat ik afval. Is ook leuk!

ThanX!
quote:nero schreef op 26 februari 2009 @ 09:06:

Vanavond weer fitnessen!!! Volgens mij begin ik nu héél langzaam resultaat te zien. Ben ongeveer 8 weken bezig (2 á 3 keer per week) en krijg echt het gevoel dat mijn kleding ietsje losser zit en m'n buik wat strakker is. Helemaal goed!

Leuk! das gaaf he als je kleding opeens wat losser zit!

Vind kleding overigens het beste meetresultaat geven, beter dan de weegschaal iig.

Succes vanavond!
meds heb een vraagje voor je..

mijn vriendin wil graag met reductil beginnen ofzo?

nu zei ze de prijs,en ik viel bijna van de stoel!

moet ook via de huisarts bla bla..dus geen probleem...gezond en je valt kilo's af..

maar sporten wil ze niet,want daar is ze het type niet voor..

maar werkt zoiets nou echt??

had al gezegd dat ze wel met mij mee kon naar de sportschool,maar dat wil ze niet.

ze wil snel resultaat en snel veel afvallen...

weet jij hier mischien iets over?

ze is al zoveel aan het jojoen geweest,en ze word alleen maar zwaarder en zwaarder..

ik zou het jammer vinden dat ze straks alleen maar weer zwaarder word.

ik heb vanmorgen weer gebodypumpd..was weer heerlijk!

och wat kan sporten toch verslavend werken..

nero super dat je al resultaat ziet zeg!

lekker zo doorgaan kan je weer lekker strak in bikini lopen van het zomer..

ik sport me nog 4 slagen in de rondte om die laatste 5 kilootjes eraf te krijgen haha..
Hoi Hemel,

reductil is een eetlustremmer, het helpt niet omdat je niks veranderd in je levenswijze. De meeste mensen eten niet teveel omdat ze steeds honger hebben, ze eten verkeerde dingen omdat ze overgefixeerd zijn op voeding die verboden is en voeding die geboden wordt. En ze eten omdat het een verslaving is geworden. Misschien helpt het tijdelijk, maar als ze niet wil bewegen en haar voedingspatroon wil aanpassen is het water naar de zee dragen en jezelf voor de gek houden
@ sterretjee, mijn berichten kunnen niet onvriendelijk klinken want je kan me namelijk niet horen. Ik schrijf op wat ik denk/zeg. Jij maakt de interpretatie. Ik maak niet veel gebruik van gekleurde teksten of van smilies, dus als jij iets onvriendelijk vindt klinken dan zegt dat iets over hoe jij een bericht interpreteert, ik ken je niet dus heb geen enkele reden onvriendelijk tegen je te doen. Jij denkt blijkbaar die reden wel hebben, dus.... misschien iets voor psyche?
Ik heb ook geen idee of ik ben afgevallen qua kilo's en eerlijk gezegd zegt me dat ook niet zoveel. Volgens mij kan je zelfs aankomen met intensief trainen in gewicht? Ik heb niet eens een weegschaal thuis... Kleding zegt bij mij inderdaad alles, als ik een paar kilo zwaarder ben voel ik dat gelijk aan mijn spijkerbroek (rolletjes die er bovenuit komen... ). Maar nu zit alles weer gewoon lekker en daar merk ik aan dat ik strakker ben geworden.
bedankt meds,zal het haar eens laten lezen...

ik weet wel waarom ik niet verder afval hahaha..

zit nu met een lekkere kop warme choco achter de pc

maar met al dat sporten moet dat toch kunnen en afvallen lijkt me.

ik bik geen zakken chips meer leeg(ja ja was mijn verslaving)

ergens kan ik me mijn vriendin wel voorstellen..eten is ook zooo lekker.

en als ik zin in iets heb,dan ben ik ook snel geneigd om zo'n lekkere dikke koek te pakken..lekkere nootjes of iets anders vets..

en dan trekt zo'n appel je lang niet zo goed als al dat andere.

in het begin at ik snel een appel(omdat het van me moest)en vergreep ik me erna nog aan al dat lekkers hahaha..

langzaam maar zeker word dat beter...maar nu heb ik dat nog wel eens hoor.

vooral rond menstruatieperiode...dipjes...of wat dan ook.
ik duik nu ook op mijn kakelverse vulkoek van de echte bakker....
quote:nero schreef op 26 februari 2009 @ 13:28:

Ik heb ook geen idee of ik ben afgevallen qua kilo's

Als we nu eens onze favoriete broek als meetinstrument nemen...

Nooit last van lege batterijen...
Ik las toevallig deze pagina over de kuiten!

Bij mij hetzelfde hoor, zodra ik weer vaker (2 a 3 x per week) ga sporten, en dat is meestal een afwisseling van van alles (cardio en fitness tot aan aerobics en bodybalance), gaan de kuiten weer groeien, ik zie het en ik voel het aan de laarzen. Ook toen ik op een heuvel woonde en elke dag naar mn werk liep hetzelfde effect.

Verder geen last of geen kramp, ik haal er blijkbaar veel kracht uit en ze vinden het leuk om te groeien. Ik vind het niet zo leuk, maar niets aan te doen.
oehh lekker meds!! heeft het gesmaakt!

mijn vriendin is hier,en heb het haar laten lezen...

is wat geteleurgesteld,want minder was haar bedoeling niet,want ze eet al bijna niks.

in mijn ogen eet ze veeeeeeeeelste weinig(krijg nu klap op mijn kop haha)

en ik in die van haar veeelste veel hahahah..

maar let op,dit is wat ik vandaag heb gegeten,,

sochtends:2 boterhammen:1 met 30+kaas..1 met appelstroop.

voor de bodypump:appel

smiddags:kom uiensoep..

1 boterham met ham.

1 volkoren cracker met smeerkaas..

tussendoor:plak ontbijkoek,en kop warme choco haha..

en straks met warm eten,eten we macaroni.

weeg trouwens niks af hoor.

en savonds mischien nog een stuk fruit.

nou das toch netjes! en in mijn ogen niks teveel denk ik..

neem tussendoor ook wel yoghurt met muesli ofzo..ook lekker..

zal maar niet zeggen wat zij eet,maar wel de helft minder...

heaven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven