Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)
zondag 24 september 2017 om 20:20
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...
Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom
.
Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden
. Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden
!
Bezig met behandelingen
Zwanger!
Mama geworden!
Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel
Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 
Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom
Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Gestart | Medisch | Status | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|
| Puk32 (34/38) |
eerste | 2015 oktober | Verminderde zaadkwaliteit | IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 | Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2 |
| Ka14 (30/34) |
tweede | 2016 januari | Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen | Eerder: BBZ | |
| Sunny_Lady (32/33) |
eerste | 2017 februari | Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH | Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Gestart | UD | Geslacht | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|
| WildePerzik (29/32) |
Eerste | 2017 oktober | jongetje |
| Naam |
Kindje | Gestart | Bevallen | Geslacht |
|---|---|---|---|---|
| Tara92 | Eerste | 2017 Januari | september 2018 | dochtertje |
| RainIsJustConfetti | Eerste | 2017 Maart | oktober 2018 | dochtertje |
| Lalameme | Eerste | 2016 December | 8 november 2018 | dochtertje |
| Devenie | Eerste | 2017 Maart | 4 december 2018 | zoontje |
| Yellow002 | Eerste | 2016 November | 28 december 2018 | dochtertje |
Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
vrijdag 16 februari 2018 om 13:09
Oh nee Ka!! Wat ontzettend kut! Hoe voel je je. Misschien valt het mee maar ik kan me zo goed voorstellen dat dit zo zwaar is. Ik ben gewoon boos en het gaat niet eens om mij. Al die tijd en nu blijkt opeens dat de zaadkwaliteit slecht is, of is er nog een andere verklaring? Heb je nog iets kunnen bespreken? Het helpt misschien niets maar een hele dikke knuffel voor je
.
vrijdag 16 februari 2018 om 18:50
Ik heb sinds t zaadonderzoek (1,5 jaar geleden) al in mn hoofd dat t daaraan ligt. Heb de uitslag toen op papier gehad, opgezocht en zo geweldig was t gewoon niet. Gynaecoloog vond t prima, maar heb toen al gezegd dat ik dat betwijfel...
Ben vandaag echt beetje lamgeslagen. Veel gehuild, baal enorm. Wil toch proberen vanavond en vant weekend nog seks te hebben, mag namelijk wel utrogestan gewoon gebruiken en dan is er nog een soort van kans...
Maandag heb ik belafspraak met mn eigen gynaecoloog voor overleg. Had niet verwacht dat iui me zo zwaar ging vallen.
Ben vandaag echt beetje lamgeslagen. Veel gehuild, baal enorm. Wil toch proberen vanavond en vant weekend nog seks te hebben, mag namelijk wel utrogestan gewoon gebruiken en dan is er nog een soort van kans...
Maandag heb ik belafspraak met mn eigen gynaecoloog voor overleg. Had niet verwacht dat iui me zo zwaar ging vallen.
maandag 19 februari 2018 om 12:53
Zwangeres Wat bizar dat ze zo weinig voor jullie doen. Je zou toch denken dat, ook al staat het niet in de boekjes, een luie baarmoeder toch wel gezien wordt als iets wat mis kan gaan. Vind het zo belachelijk dan er niet gewoon geholpen wordt dmv bijvoorbeeld eidonatie of wat dan ook. Ze zijn er toch voor om te helpen, niet om kritisch te blijven. Snap echt wel dat ze niet zomaar van alles doen. Maar soms vind ik ook wel dat ze niet doen alsof mensen dingen vragen om elke scheet... Ik ga hard voor jullie duimen dat er binnenkort toch eens geluk mag zijn voor jullie!!!
Devenie Hoe is t bij jou? Geen bloed gekomen dit weekend? Wil je nog eerder al een testje wagen of wacht je op de verschoven nod?
Lalameme Nog een week! Kunt nu dagen aftellen, spannend hoor!
Hier vanochtend belafspraak gehad. Gynaecoloog was niet zo negatief als ik t zag, eigenlijk was ze gewoon positief. 1 op de 4 iui pogingen wordt afgebeld, dus dat kan een keer gebeuren. Vorige keer was 1,8 miljoen wat toch echt beetje aan de ondergrens is, maar ook dat vond ze niet zo schokkend. Als het vaker afgezegd gaat worden, dan nieuw overleg. Maar voor nu ziet ze het echt nog wel zitten om zo verder te gaan.
Wij hebben vrijdag nog wel seks gehad, dus gewoon met utrogestan begonnen. Ze zei ook dat ik de eerste niet zou zijn waarbij het dan alsnog zou lukken, dus we wachten maar gewoon weer af... En als t niet gelukt is, dan volgende poging weer hetzelfde riedeltje...
NOD 2-3-'18
Devenie Hoe is t bij jou? Geen bloed gekomen dit weekend? Wil je nog eerder al een testje wagen of wacht je op de verschoven nod?
Lalameme Nog een week! Kunt nu dagen aftellen, spannend hoor!
Hier vanochtend belafspraak gehad. Gynaecoloog was niet zo negatief als ik t zag, eigenlijk was ze gewoon positief. 1 op de 4 iui pogingen wordt afgebeld, dus dat kan een keer gebeuren. Vorige keer was 1,8 miljoen wat toch echt beetje aan de ondergrens is, maar ook dat vond ze niet zo schokkend. Als het vaker afgezegd gaat worden, dan nieuw overleg. Maar voor nu ziet ze het echt nog wel zitten om zo verder te gaan.
Wij hebben vrijdag nog wel seks gehad, dus gewoon met utrogestan begonnen. Ze zei ook dat ik de eerste niet zou zijn waarbij het dan alsnog zou lukken, dus we wachten maar gewoon weer af... En als t niet gelukt is, dan volgende poging weer hetzelfde riedeltje...
NOD 2-3-'18
maandag 19 februari 2018 om 15:49
Duimen blijven gewoon hier voor jou draaien ka!
Beetje opgelucht na het telefoon gesprek?
Nope, geen bloed of iets wat op menstruatie lijkt gezien. Maar gezien de ovulatie test zou dat ook niet kloppen. Of het zou al iets van een innestellingsbloeding moeten zijn, maar ook dat niet.
Ik verwacht 25-2 mijn nod.
Beetje opgelucht na het telefoon gesprek?
Nope, geen bloed of iets wat op menstruatie lijkt gezien. Maar gezien de ovulatie test zou dat ook niet kloppen. Of het zou al iets van een innestellingsbloeding moeten zijn, maar ook dat niet.
Ik verwacht 25-2 mijn nod.
maandag 19 februari 2018 om 19:03
Ronde 15, nod 12-3.
Spannend devenie! Vreemd he als alles ineens anders loopt. Ik duim voor je! Nog een klein weekje.
ka hier veel aan je gedacht, wat een klap moet het geweest zijn, voor jull8e beide.. Hoe is je man/vriend eronder? Fijn dat de gyn er niet erg negatief over was, hoop dat jij nu ook een beetje gerustgesteld bent. Ik hoop zo ontzettend dat dit iets een maligs was. Dat het nu alsnog lukt zou een mooie troost zijn! Ik duim dus nog even door!
Hier nog niet heel erg bezig met volgende week. Soms word ik ineens door een golf van spanning overvallen, maar dat trekt nu nog snel weg, gelukkig. Ik kan me altijd zo ontzettend druk maken. Verder was het een beste klap afgelopen menstruatie, flink verdriet van gehad. 1 dag heel veel pijn gehad maar qua bloedverlies viel het mee, daardoor bleef ik maar hopen op toch een positieve test. Niet gebeurd uiteraard, en eigenlijk wist ik dat natuurlijk ook gewoon. blij dat mijn cyclus eigenlijk beter was dan ooit, maar wat is die hoop klote.. Nu voel ik me weer goed na een heerlijk weekend. Op naar volgende week!
Puk ik hoop dat jij heerlijk aan het genieten bent!
Hoe gaat het verder met iedereen? sorry als ik niet op iedereen reageer, de rest staat op een andere pagina en dat is vanaf de telefoon een heel gedoe helaas..
Spannend devenie! Vreemd he als alles ineens anders loopt. Ik duim voor je! Nog een klein weekje.
ka hier veel aan je gedacht, wat een klap moet het geweest zijn, voor jull8e beide.. Hoe is je man/vriend eronder? Fijn dat de gyn er niet erg negatief over was, hoop dat jij nu ook een beetje gerustgesteld bent. Ik hoop zo ontzettend dat dit iets een maligs was. Dat het nu alsnog lukt zou een mooie troost zijn! Ik duim dus nog even door!
Hier nog niet heel erg bezig met volgende week. Soms word ik ineens door een golf van spanning overvallen, maar dat trekt nu nog snel weg, gelukkig. Ik kan me altijd zo ontzettend druk maken. Verder was het een beste klap afgelopen menstruatie, flink verdriet van gehad. 1 dag heel veel pijn gehad maar qua bloedverlies viel het mee, daardoor bleef ik maar hopen op toch een positieve test. Niet gebeurd uiteraard, en eigenlijk wist ik dat natuurlijk ook gewoon. blij dat mijn cyclus eigenlijk beter was dan ooit, maar wat is die hoop klote.. Nu voel ik me weer goed na een heerlijk weekend. Op naar volgende week!
Puk ik hoop dat jij heerlijk aan het genieten bent!
Hoe gaat het verder met iedereen? sorry als ik niet op iedereen reageer, de rest staat op een andere pagina en dat is vanaf de telefoon een heel gedoe helaas..
dinsdag 20 februari 2018 om 12:01
Ka:
wat shit zeg! Wel fijn dat het telefoontje positief was!
Lalameme: Ook een rotweek gehad dus, ik vond de eerste afspraak echt heel fijn, dus dat gun ik jou ook!
Hier: 23-2 is mijn nod (ik had mij een week vergist:) en ik krijg wel hoop, terwijl ik dat niet wil. Gister wezen bloedprikken om te zien of er inderdaad een eisprong is geweest. Geen idee wanneer ik de uitslag daarvan hoor.
Lalameme: Ook een rotweek gehad dus, ik vond de eerste afspraak echt heel fijn, dus dat gun ik jou ook!
Hier: 23-2 is mijn nod (ik had mij een week vergist:) en ik krijg wel hoop, terwijl ik dat niet wil. Gister wezen bloedprikken om te zien of er inderdaad een eisprong is geweest. Geen idee wanneer ik de uitslag daarvan hoor.
woensdag 21 februari 2018 om 09:37
Ka wat rot dat het niet is doorgegaan, wat een teleurstelling, moed zakt je soms dan wel in de schoenen he. Wie weet heeft vrijdag goed voor jullie gedaan, je hebt tenslotte maar 1 x nodig.
Ik heb eergisteren laatste belafspraak met gynaecoloog gehad. Ze maakte nu 24 a 25% ervan. Ze zei dat een kwart mensen die diagnose heeft en met de tijd vanzelf zwanger raken. We komen tegen september weer bij haar in de lucht om iui te bespreken. Verder vroeg ik naar zon samenlevingstest dat deden ze niet meer, alleen als mensen bijvoorbeeld medicatie slikte. Maar im gewone situaties kon het niet voldoende aantonen. Ik ben gisteren weer netjes ongesteld geworden, nou sloegen we een maand over, dus voor het eerst dat ik er blij mee ben haha. Maar het is heel lang geleden dat het zon pijn heeft gedaan, paracetamol sloeg niet goed aan, dat heeft altijd bij mij geholpen. Ik vermoed dat dit door het spoelen komt en hoop maar dat het een goed teken is. Bij de volgende eisprong zijn we op vakantie, dus goede hoop.
Voor iedereen een dikke knuffel
Ik heb eergisteren laatste belafspraak met gynaecoloog gehad. Ze maakte nu 24 a 25% ervan. Ze zei dat een kwart mensen die diagnose heeft en met de tijd vanzelf zwanger raken. We komen tegen september weer bij haar in de lucht om iui te bespreken. Verder vroeg ik naar zon samenlevingstest dat deden ze niet meer, alleen als mensen bijvoorbeeld medicatie slikte. Maar im gewone situaties kon het niet voldoende aantonen. Ik ben gisteren weer netjes ongesteld geworden, nou sloegen we een maand over, dus voor het eerst dat ik er blij mee ben haha. Maar het is heel lang geleden dat het zon pijn heeft gedaan, paracetamol sloeg niet goed aan, dat heeft altijd bij mij geholpen. Ik vermoed dat dit door het spoelen komt en hoop maar dat het een goed teken is. Bij de volgende eisprong zijn we op vakantie, dus goede hoop.
Voor iedereen een dikke knuffel
woensdag 21 februari 2018 om 19:21
Oh ka balen zeg. Maar ik hoop voor je dat je nu toch een beetje hoop hebt.
Spannend devenie
Redcurls mmmh balen dat het zoveel pijn deed. Ik had ook geen normale menstruatie na het spoelen.
Nou hier....even niks van me laten horen. 14-2 hadden we een gesprek bij de poli. Ik heb clomid en een spuit voorgeschreven gekregen. 2 maal daags 50 Mg op de derde dag van de menstruatie. En ja een twee tal dag later werd ik ongesteld. inverband met het weekend ben ik op de 4de dag geweest voor een echo.
Ik mocht beginnen met de clomid. Ik heb wat opvliegers wat niet erg is en de eerste dag was ik duizelig. Maar het ergste is dat ik ongelofelijk veel last heb van mijn ogen. Druk achter mijn oog en steken.
Ik heb het al eerder bij medicatie gehad zonder dat het in de bijwerking staat. Niemand weet wat het is.
Vandaag naar de poli gebeld. Ze zei dat als het echt niet dragelijk is dat ik ermee moest stoppen. Mocht ronde twee komen dan ga ik over op spuiten.
volgende week woensdag op 28 feb een tweede echo
Ik heb goede moed maar het is jammer dat ik niet de 5 dagen kan voltooien
Spannend devenie
Redcurls mmmh balen dat het zoveel pijn deed. Ik had ook geen normale menstruatie na het spoelen.
Nou hier....even niks van me laten horen. 14-2 hadden we een gesprek bij de poli. Ik heb clomid en een spuit voorgeschreven gekregen. 2 maal daags 50 Mg op de derde dag van de menstruatie. En ja een twee tal dag later werd ik ongesteld. inverband met het weekend ben ik op de 4de dag geweest voor een echo.
Ik mocht beginnen met de clomid. Ik heb wat opvliegers wat niet erg is en de eerste dag was ik duizelig. Maar het ergste is dat ik ongelofelijk veel last heb van mijn ogen. Druk achter mijn oog en steken.
Ik heb het al eerder bij medicatie gehad zonder dat het in de bijwerking staat. Niemand weet wat het is.
Vandaag naar de poli gebeld. Ze zei dat als het echt niet dragelijk is dat ik ermee moest stoppen. Mocht ronde twee komen dan ga ik over op spuiten.
volgende week woensdag op 28 feb een tweede echo
Ik heb goede moed maar het is jammer dat ik niet de 5 dagen kan voltooien
donderdag 22 februari 2018 om 13:30
Hi Redcurls. Kleine zeurige pijn maar niet zoveel pijn wat jij beschrijft. Licht kleurig menstruatie had ik ook.
Ik heb gister de clomid niet ingenomen en mijn oog is nog een klein beetje gevoelig.
Ik voel dat links wat pijn. Lijkt wel of er iets op knappen staat. Er hinderlijk. Ja wel spannend maar ik betwijfel of ik wel verder kan gaan in het proces en dat ik volgende week naar de echo kan want de oma van mijn man is overleden hoor ik net.
Het is 200 km verder op. Dus we zullen wel daar slapen. De datum van de begrafenis is niet bekend. Erg balen dit
Ik heb gister de clomid niet ingenomen en mijn oog is nog een klein beetje gevoelig.
Ik voel dat links wat pijn. Lijkt wel of er iets op knappen staat. Er hinderlijk. Ja wel spannend maar ik betwijfel of ik wel verder kan gaan in het proces en dat ik volgende week naar de echo kan want de oma van mijn man is overleden hoor ik net.
Het is 200 km verder op. Dus we zullen wel daar slapen. De datum van de begrafenis is niet bekend. Erg balen dit
vrijdag 23 februari 2018 om 09:43
Devenie Nog twee daagjes tot nod dan. Spannend!
Wel apart dat je cyclus deze maand zo is verschoven
. Fijn dat je het gevoeld en getest hebt, want nu weet je dat je nod nog moet komen, anders had je misschien gedacht al overtijd te zijn
. Nu hopen dat je dat alsnog gaat!
Lalameme Herkenbaar dat je de eerste dag vd menstruatie je prut voelt!
Je kunt heel hard denken: tis niet gelukt! Waarom zou t nu wel gelukt zijn en de vorige rondes niet... Het zal allemaal wel niet...
Maar stiekem heb je toch hoop dat t een keertje wel mag zijn
.
Redcurls Wat balen dat je zoveel pijn hebt gehad.
Hoe voel je je onder t feit nu dat je (pas) in september weer verder geholpen wordt
Ik hoop dat je dan niet meer nodig is voor jullie en dat t spoelen jullie snel t zetje geeft wat nodig was.
Jame Gecondoleerd met de oma van je vriend!
Misschien dat als t precies de dag is dat je echo hebt, dat je het toch kan verzetten. Omdat je clomid wel hebt geslikt, zou ik toch even een echo maken. Zodat je weet wat er gebeurt is
. Als je overstimulatie hebt of iets, dan is dat toch wel handig om te weten. Dan beter een hele vroege echo misschien?
Wat vervelend die druk achter je ogen zeg
! Inderdaad ook nog nooit gehoord.
Welke spuit heb je gekregen? Pregnyl of ovitrelle of??
Rain Hoe is het? Nog steeds krampen
? Weet dat buikkrampen en dergelijke bij een zwangerschap ook vaak voorkomen
, door het groeien van je baarmoeder enzo. Dus zolang ik niet lees dat er bloed gesignaleerd is, hou ik hoop voor je.
Hier Ik weet niet zo goed of ik gerustgesteld ben door t gesprek maandag
. Zelf vind ik dat ze t wel heel positief blijft zien allemaal, terwijl ik ondertussen al vaak gehoord heb dat t allemaal net zo geweldig is
. De uitslag van de sperma test vorig jaar en nu deze twee iui's, ik ben echt niet zo overtuigd als haar. En zou t eerlijk gezegd prettiger vinden als ze iets minder zou roepen dat t allemaal prima is, want weet dat dat gewoon echt niet zo is.
Niet negatief bedoelt hoor, het kan misschien zijn dat hun het prima vinden om nog door te gaan met iui en nog genoeg kansen zien, maar ze zou kunnen erkennen dat wat ik ondertussen te weten ben gekomen, ook wel klopt. In sommige ziekenhuizen doen ze niet eens iui onder de 2 miljoen, dan zou dus onze eerste iui ook afgeblazen zijn... gaat mij niet vertellen dat t dus allemaal roze geur en maneschijn is. Maar dat doen ze vooralsnog dus wel.
Momenteel is vriendlief aan een pittige antibiotica van 2 weken
. Ook dat heb ik overlegd en vindt ze totaaaal geen probleem, kan niks kwaad. Nou weet ik dat google geen goede raadgever is, maar type t voor de lol even in
: vruchtbaarheid man en antibiotica, geen positieve verhalen hoor. En ook net de uitslag van iui 1 op t internet zitten bekijken en het enige wat er vermeld word aan de bovenkant; antibiotica gebruikt: nee. Waarom dat vragen, als t toch niks uitmaakt...
Dus nee ben niet echt gerustgesteld, heb een beetje t gevoel dat ze ons niet de volledige waarheid vertellen
. Maar goed, kan er verder weinig mee. En als t nog een keer wordt afgezegd, is er nieuw overleg.
Wachtweek 1 is over
. Gebruik wel de utrogestan omdat we vrijdags zelf seks hebben gehad
, maar heb geen hoop. Nog een week utrogestan, bleh echt smerig spul
... en dan wachten op die verschrikkelijk menstruatie. T duurt me veel te lang voordat we bij de volgende ronde zitten, maja.
Zo lekker lang zeur verhaal
. Verder alles toppie hoor
Lalameme Herkenbaar dat je de eerste dag vd menstruatie je prut voelt!
Redcurls Wat balen dat je zoveel pijn hebt gehad.
Hoe voel je je onder t feit nu dat je (pas) in september weer verder geholpen wordt
Jame Gecondoleerd met de oma van je vriend!
Wat vervelend die druk achter je ogen zeg
Welke spuit heb je gekregen? Pregnyl of ovitrelle of??
Rain Hoe is het? Nog steeds krampen
Hier Ik weet niet zo goed of ik gerustgesteld ben door t gesprek maandag
Niet negatief bedoelt hoor, het kan misschien zijn dat hun het prima vinden om nog door te gaan met iui en nog genoeg kansen zien, maar ze zou kunnen erkennen dat wat ik ondertussen te weten ben gekomen, ook wel klopt. In sommige ziekenhuizen doen ze niet eens iui onder de 2 miljoen, dan zou dus onze eerste iui ook afgeblazen zijn... gaat mij niet vertellen dat t dus allemaal roze geur en maneschijn is. Maar dat doen ze vooralsnog dus wel. Momenteel is vriendlief aan een pittige antibiotica van 2 weken
Dus nee ben niet echt gerustgesteld, heb een beetje t gevoel dat ze ons niet de volledige waarheid vertellen
Wachtweek 1 is over
Zo lekker lang zeur verhaal
vrijdag 23 februari 2018 om 11:33
Ka: goed toch, even zeuren! Ik snap het helemaal! Tijd voor een goed gesprek met de arts? Op de man af vragen of ze echt eerlijk willen zijn? En anders vragen of je naar een andere mag.. Vertrouwen in de arts vind ik heel belangrijk, dus als jij het idee hebt dat ze alles mooier maken lijkt mij dat niet fijn!
Sowieso heeft ziekte een negatief gevolg voor de sperma, het duurt drie maanden voor het dan weer hersteld is, lijkt mij dus dat met antibiotica (dat krijg je niet voor niets) dit ook zo is.
Ik ben niet zo positief als jullie hoor
te vaak gedacht dat iets ook wel een zwangerschapskwaaltje kan zijn. Dus ik denk dat ik pas als ik niks merk, echt zwanger ben haha. Dus ik ga voor de zekerheid vandaag nieuwe clomid halen (dag 3 valt wss op zondag). Mocht ik eventueel echt niet ongesteld worden, test ik pas na het weekend.
Sowieso heeft ziekte een negatief gevolg voor de sperma, het duurt drie maanden voor het dan weer hersteld is, lijkt mij dus dat met antibiotica (dat krijg je niet voor niets) dit ook zo is.
Ik ben niet zo positief als jullie hoor
vrijdag 23 februari 2018 om 12:25
Nou dat heb ik deze ronde, ik voel helemaal niks.
Maar toch niet het idee dat ik zwanger ben.
Heb me ook in de kop geprent dat ik vooral niet te veel vast moest houden aan dat hsg onderzoek.
Maar volgens mij word de afscheiding ook weer minder, dus we gaan hier denk ik ook gewoon voor de menstruatie.
Verder sluit ik me aan bij wat rain schrijft.
Maar toch niet het idee dat ik zwanger ben.
Heb me ook in de kop geprent dat ik vooral niet te veel vast moest houden aan dat hsg onderzoek.
Maar volgens mij word de afscheiding ook weer minder, dus we gaan hier denk ik ook gewoon voor de menstruatie.
Verder sluit ik me aan bij wat rain schrijft.
vrijdag 23 februari 2018 om 14:26
Duim duim voor Rain en devenie.....
Ka, wat een onzekerheid. Mmmh inderdaad vragen hoe en wat zodat het duidelijk wordt wat de kansen zijn. Nee joh het is geen gezeur. Gelukkig is de rest wel goed
Ka, Ik heb ovitrille.
De engelen waken over mij want de begrafenis is dinsdagochtend. En we rijden naarmate weer naar huis. Om woensdag de echo te doen.
Halleluja
Ka, wat een onzekerheid. Mmmh inderdaad vragen hoe en wat zodat het duidelijk wordt wat de kansen zijn. Nee joh het is geen gezeur. Gelukkig is de rest wel goed
Ka, Ik heb ovitrille.
De engelen waken over mij want de begrafenis is dinsdagochtend. En we rijden naarmate weer naar huis. Om woensdag de echo te doen.
Halleluja
vrijdag 23 februari 2018 om 14:58
rain snap ik hoor!
Ik ben over mezelf ook een stuk minder positief dan anderen haha.
En slim om t iig wel in huis te halen! Beter in huis en niet nodig, dan niet in huis en wel nodig.
Devenie Ben 2 zwanger geweest, 2x test gedaan omdat we s avonds feestje hadden
, 2x die test weggelegd en niet naar gekeken tot de tijd om was (terwijl ik normaal bovenop geplakt sta
)... en 2x was t toen raak (waarvan 1 onze dochter is)
. Dus ik duim hard voor je!!!
Hebben goed nieuws nodig in de groep!
Jame Wat fijn dat je echo door kan gaan.
En succes na de ovitrelle
. Die heb ik ook, vd ovaleap (hormoonspuiten ervoor) merk ik amper wat, vd ovitrelle krijg ik zere borsten
, honger
en merk deze keer dat ik mn lontje heerlijk kort is
en dat tot zo’n 10 dagen na de zetten vd spuit... (vd utrogestan die ik nu nog gebruik word ik alleen best moe, maar met op tijd naar bed gaat dat prima). Natuurlijk is t bij iedereen anders
Hier andere gynaecoloog doe ik liever niet. Heb er vorig jaar zoveel gezien met de bbz, dat ik stiekem gewoon 1 wil houden. Tijdens de iui zie je ook steeds een ander, tijdens echo alleen echoscopist en voor uitschrijven medicatie weer andere aan de lijn. Dus gaan nu eerst ronde 2.2 in. En zint me t dan nog niet, dan gaan we eens zien...
Devenie Ben 2 zwanger geweest, 2x test gedaan omdat we s avonds feestje hadden
Jame Wat fijn dat je echo door kan gaan.
En succes na de ovitrelle
Hier andere gynaecoloog doe ik liever niet. Heb er vorig jaar zoveel gezien met de bbz, dat ik stiekem gewoon 1 wil houden. Tijdens de iui zie je ook steeds een ander, tijdens echo alleen echoscopist en voor uitschrijven medicatie weer andere aan de lijn. Dus gaan nu eerst ronde 2.2 in. En zint me t dan nog niet, dan gaan we eens zien...
vrijdag 23 februari 2018 om 18:19
Hey meiden,
Ben nog gewoon lekker aan het meelezen tijdens de rustige momentjes in de avond
.
Als eerste; ik duim als een gek voor Devenie en Rain!
Zwangeres, lijkt me heel lastig dat je hier nu op een soort eindpunt beland bent. Ik hoop heel erg dat het raak gaat zijn in de komende maanden. En vooral dat ie wel lekker blijft plakken. Ik weet dat het totaal niks helpt maar bij mijn collega is dat nu zo na 4 of 5 miskramen. En mocht je in de toekomst verder kijken dan zou ik als ik jou was even Gent in gedachten houden. In al mijn gegoogle
veel over gelezen. Doen veel meer onderzoek en zijn blijkbaar gespecialiseerd in miskramen. Doen daar blijkbaar meer hun best om je niet alleen zwanger te krijgen maar ook zwanger te houden.
Ka, ik snap je gevoel helemaal en denk niet dat het met positief of negatief te maken heeft maar meer met realistisch zijn. Ik denk net als bij ons dat het bij jullie echt wel (weer) gaat lukken maar dat de gyn ontkent dat er een probleem is, snap ik echt niet. Je hebt 1 keer 1.8 en 1 keer niets. Ik geloof echt niet dat bij goed zaad, je deze uitslagen kunt krijgen. Bij ons is het duidelijk dat er een probleem is en wij hadden de eerste keer 1.6. Ach wellicht heeft de gyn gelijk en heb je de volgende keer opeens 10 miljoen zwemmers
. Maar ik denk wel dat je nog positief kunt zijn over IUI. Ik weet dat de grenzen bij andere ziekenhuizen soms hoger zijn maar er zijn ook veel ziekenhuizen waar het 1 miljoen is. Dat betekent gewoon dat we iedere maand een kans hebben! Ook met onze lage getalletjes. Ik zeg IUI 2.2 en 4.2 gaan het hem gewoon worden!
Redcurls, wachten dus. Hoe voel je je daarbij? Wel in ieder geval iets meer kans nu zo na je HSG.
Lalameme, je afspraak komt al dichtbij. Spannend maar hopelijk ook fijn?
Jame, ik heb het even gemist maar krijg je alleen hormonen of ook IUI? Vervelend van de bijwerkingen! Bij Clomid worden oogproblemen wel vernoemd, mijn vriend had flikkeringen en lichtflitsen. Maar blijkbaar moet je daar wel heel erg mee oppassen. Maar gelukkig dat ze al aangeven dat je anders kan gaan spuiten.
Tara en Sunny hoe gaat het met jullie?
Hier, de vakantie is echt heerlijk en voelt zooooo lang. Helemaal aan het genieten dus. Kan nog niet echt weg uit mijn gedachten maar daar heb ik vrede mee. In ieder geval zijn ze weer positief en kijk ik weer vol goede moed naar de volgende IUI poging. Ben trouwens gewoon ongesteld geworden dus geen vierling
. Net weer met Clomid begonnen en dan kan ik precies weer voor een echo naar het ziekenhuis de dag nadat ik terug kom. IUI 4.2 is on the road. Ohh en heb de perfecte souvenirs gevonden. Zwangerschapstesten! Zijn maar 0,40 cent, helemaal perfect als je test-verslaafd bent zoals ik!
Ben nog gewoon lekker aan het meelezen tijdens de rustige momentjes in de avond
Als eerste; ik duim als een gek voor Devenie en Rain!
Zwangeres, lijkt me heel lastig dat je hier nu op een soort eindpunt beland bent. Ik hoop heel erg dat het raak gaat zijn in de komende maanden. En vooral dat ie wel lekker blijft plakken. Ik weet dat het totaal niks helpt maar bij mijn collega is dat nu zo na 4 of 5 miskramen. En mocht je in de toekomst verder kijken dan zou ik als ik jou was even Gent in gedachten houden. In al mijn gegoogle
Ka, ik snap je gevoel helemaal en denk niet dat het met positief of negatief te maken heeft maar meer met realistisch zijn. Ik denk net als bij ons dat het bij jullie echt wel (weer) gaat lukken maar dat de gyn ontkent dat er een probleem is, snap ik echt niet. Je hebt 1 keer 1.8 en 1 keer niets. Ik geloof echt niet dat bij goed zaad, je deze uitslagen kunt krijgen. Bij ons is het duidelijk dat er een probleem is en wij hadden de eerste keer 1.6. Ach wellicht heeft de gyn gelijk en heb je de volgende keer opeens 10 miljoen zwemmers
Redcurls, wachten dus. Hoe voel je je daarbij? Wel in ieder geval iets meer kans nu zo na je HSG.
Lalameme, je afspraak komt al dichtbij. Spannend maar hopelijk ook fijn?
Jame, ik heb het even gemist maar krijg je alleen hormonen of ook IUI? Vervelend van de bijwerkingen! Bij Clomid worden oogproblemen wel vernoemd, mijn vriend had flikkeringen en lichtflitsen. Maar blijkbaar moet je daar wel heel erg mee oppassen. Maar gelukkig dat ze al aangeven dat je anders kan gaan spuiten.
Tara en Sunny hoe gaat het met jullie?
Hier, de vakantie is echt heerlijk en voelt zooooo lang. Helemaal aan het genieten dus. Kan nog niet echt weg uit mijn gedachten maar daar heb ik vrede mee. In ieder geval zijn ze weer positief en kijk ik weer vol goede moed naar de volgende IUI poging. Ben trouwens gewoon ongesteld geworden dus geen vierling
vrijdag 23 februari 2018 om 21:36
puk wat klinkt t heerlijke wat komt t mooi uit met je echo’s, alsof t zo had moeten zijn!
jame bij Puk en mij is de iui afgeblazen. Dat betekent voor de verzekering dat je de ronde niet gedaan hebt. Bij Puk was t ronde 4, die doen hun nog een keer, vandaar 4.2 en bij mij was t ronde 2. Normaal tel je door naar ronde 5 en 3, maar voor ziekenhuis en verzekering is die ronde geschrapt. Meeste verzekeringen verzekeren er 6, dus opzich wel prettig dat als er eentje niet doorgaat, deze ook niet gerekend wordt als ronde. Weet niet of ik t zo duidelijk uit haha...
jame bij Puk en mij is de iui afgeblazen. Dat betekent voor de verzekering dat je de ronde niet gedaan hebt. Bij Puk was t ronde 4, die doen hun nog een keer, vandaar 4.2 en bij mij was t ronde 2. Normaal tel je door naar ronde 5 en 3, maar voor ziekenhuis en verzekering is die ronde geschrapt. Meeste verzekeringen verzekeren er 6, dus opzich wel prettig dat als er eentje niet doorgaat, deze ook niet gerekend wordt als ronde. Weet niet of ik t zo duidelijk uit haha...
vrijdag 23 februari 2018 om 22:12
Geen tijd voor een hele uitgebreide reactie helaas!
Puk ik ben blij dat je zo geniet! Goed om te horen
nog even en dan mag ik ook!! Prachtig hoe goed dat uitkomt met de echo!
Voor alle dames in de wacht weken duim ik weer heel hard! Ook voor jou ka!
Hier begint het nu erg spannend te worden, maar kijk er inderdaad ook naar uit!
Puk ik ben blij dat je zo geniet! Goed om te horen
Voor alle dames in de wacht weken duim ik weer heel hard! Ook voor jou ka!
Hier begint het nu erg spannend te worden, maar kijk er inderdaad ook naar uit!