Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

zondag 28 januari 2018 om 23:12
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove

Wachten op start | Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel |
Wachten op cryo-tp | blauwerok, Doces |
In de wachtweken |
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd(m/v) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen | ICSI3+ MESA/TESE |
AMC | |||
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's | ICSI2 | wacht op intake UZ Gent (oktober) | OLVG/UMC | |
Zizo (35/39) |
2014 | 2016 | matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) | ICSI3 | herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's | ICSI 2 | wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 | - |
Diamond30 (32/38) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF |
IVF3 | Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh | |
Labgeek1990 (26/31) |
2016 | 2017 | zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk | ICSI1 | icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze | Amphia/Erasmus |
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP | zelf proberen met stimulatie | ||
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. | Even pauze nu, opties bekijken | EMC |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 mislukt (5x TP) | Wachten op start ICSI2 | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) | IVF3 | pauze | |
G-power1989 (29 / 30) |
jan 2016 | juli 2017 2e kindje | weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt | ICSI2 | icsi 2 | WZA/UMCG |
Yaradreamz (36/ 45) |
? | ? | hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's | ICSI+MESA/TESE | herstellen van mk | EMC |
Puk32 (34/38) |
2015 | feb 2017 | Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk | IVF/ICSI 1 | onderzoeken mk's, wachten op start | MMC / Tilburg |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders | ICSI 1 | Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad | Belgie |
Alaynee (28/?) |
Azoöspermie | ICSI 1+TESE | Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad | DD | ||
mamamaria81 (37/40) |
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). | 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen | wachten op start IVF3 | ism UMCU | ||
Zot-83 (35/39) |
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) | ICSI+ECD | wachten op nieuwe poging | Alicante | ||
innerpeace (37) |
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk | ICSI1 | wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) | Voorburg | ||
blauwerok (37/38) |
2017 | 2017 | ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg | ICSI1+PGD | ||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd

vrijdag 23 februari 2018 om 14:28
Biekkie Het heerst wel veel de (buik)griep, maar voor de rest nergens last van eigenlijk.
G-power Ja hier gaat het nog goed op het wachtbankje
Ik hoop dat je gelijk hebt en het idd al een teken is! Ik had ergens gelezen dat granaatappelsap goed is voor vanalles waaronder een TP. Ik drink dus 1 glas per dag omdat ik me er gewoon fijn bij voel. Ik eet ook geen dingen meer na een terugplaatsing die een zwangere vrouw niet mag. Niet omdat dat moet maar omdat ik mezelf daar prettiger bij voel. Doe vooral waar je je lekker bij voelt.
Boulo Ja ik zit inderdaad op 14DPO. De laatste keer had ik op 13 DPO getest en toen begon ik enorm te twijfelen en maakte ik het mezelf alleen maar onzekerder de dagen erna (terwijl ik wist dat het niet gelukt was) dus ik heb besloten om gewoon netjes te wachten deze keer.
Windmolen 4 bolletjes van 100mg lijken me inderdaad niet heel prettig. Ik moet er zelf 2 's ochtends en 2 's avonds en dan heb ik af en toe al het gevoel dat ik vol gepropt zit hahaha!
Wat ben je toch een schat dat je voor mij hoopt! Stiekem hoop ik het zelf ook wel een beetje... Ik zit idd op 14 DPO maar ik heb met mijn man afgesproken om netjes te wachten. Hopen maar dat ik morgenochtend dan maar weer misselijk ben...
Misselijkheid is gezakt na de lunch... Bedankt voor jullie berichtjes dames! Doet me goed als ik even onzeker ben en mijn verhaal kwijt wil!
G-power Ja hier gaat het nog goed op het wachtbankje

Boulo Ja ik zit inderdaad op 14DPO. De laatste keer had ik op 13 DPO getest en toen begon ik enorm te twijfelen en maakte ik het mezelf alleen maar onzekerder de dagen erna (terwijl ik wist dat het niet gelukt was) dus ik heb besloten om gewoon netjes te wachten deze keer.
Windmolen 4 bolletjes van 100mg lijken me inderdaad niet heel prettig. Ik moet er zelf 2 's ochtends en 2 's avonds en dan heb ik af en toe al het gevoel dat ik vol gepropt zit hahaha!
Wat ben je toch een schat dat je voor mij hoopt! Stiekem hoop ik het zelf ook wel een beetje... Ik zit idd op 14 DPO maar ik heb met mijn man afgesproken om netjes te wachten. Hopen maar dat ik morgenochtend dan maar weer misselijk ben...
Misselijkheid is gezakt na de lunch... Bedankt voor jullie berichtjes dames! Doet me goed als ik even onzeker ben en mijn verhaal kwijt wil!
vrijdag 23 februari 2018 om 15:01
Animal ooh sorry ik dacht al ben ik iets vergeten, maar jij bent maandag aan de beurt. Ja ik twijfel of ik nog meer ga aanschaffen, want denk dat ik tot woensdag heb en vrijdag mag ik testen.
Anders doe ik het idd via de arts.
Labgeek Dat is heel normaal, ik ging vandaag ook ff zoeken en bij bijwerkingen die op internet staan als wat zelden voorkomt heb ik ook allemaal last van haha. Dus het zegt niks bij de 1 is het weer erger dan bij de ander. Maar utro is zeker een mindfuck.
Miekje jeeuujjj een TP vandaag wat fijn!
En welkom op het wachtbankje! De 1e keer voelde ik bijna niks van de punctie maar dit keer deed het wel pijn en ben ik daarna ook nog een dag thuis gebleven.
G-power gelukkig dat het goed is gedaan, ik duim voor je! Ja wel erg last van die utro vandaag meer last van opgezette buik en buikkrampen en jaa mn borsten zitten ook vol spanning bahhhh. Ik mag precies over een week testen, dus ik heb nog ff.
Windmolen dat is idd best veel utro zeg, ik heb ook 100mg per bolletje en ik doe er in de ochtend 2 en voordat ik naar bed ga 2 inbrengen. Ik gebruik zo’n inbrenghuls dat maakt het veel makkelijker vind ik dat met de vinger. Anders doe je toch 2x 2 bolletjes inbrengen wanneer je 4 tegelijk lastiger vindt?
Anders doe ik het idd via de arts.
Labgeek Dat is heel normaal, ik ging vandaag ook ff zoeken en bij bijwerkingen die op internet staan als wat zelden voorkomt heb ik ook allemaal last van haha. Dus het zegt niks bij de 1 is het weer erger dan bij de ander. Maar utro is zeker een mindfuck.
Miekje jeeuujjj een TP vandaag wat fijn!

G-power gelukkig dat het goed is gedaan, ik duim voor je! Ja wel erg last van die utro vandaag meer last van opgezette buik en buikkrampen en jaa mn borsten zitten ook vol spanning bahhhh. Ik mag precies over een week testen, dus ik heb nog ff.
Windmolen dat is idd best veel utro zeg, ik heb ook 100mg per bolletje en ik doe er in de ochtend 2 en voordat ik naar bed ga 2 inbrengen. Ik gebruik zo’n inbrenghuls dat maakt het veel makkelijker vind ik dat met de vinger. Anders doe je toch 2x 2 bolletjes inbrengen wanneer je 4 tegelijk lastiger vindt?
Shine bright like a diamond
vrijdag 23 februari 2018 om 15:30
Diamond ik zou denk ik de arts vragen om een recept. Ik vind het toch tricky om dit soort middelen via internet te bestellen.
Labgeek wat spannend zeg! De utro is echt een mindfuck, zo irritant! Na het weekend ga je testen. Ik hoop zo dat het raak is!
G-power wat fijn dat je weer een eitje hebt. Zondag dus tp. Ik hoop op een mooie bevruchting.
Biekkie wat vervelend dat je een fm had die pijnlijker was dan een punctie! Vervelend dat die ouwe arts het niet wat rustiger aan deed.
Windmolen: ik moet drie keer per dag 2 bolletjes van 100 mg inbrengen.
Boulu zo fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
Dazzle hoe gaat het met jou?
Animal kun je niet vragen of ze een kleinere eendenbek bij je gebruiken? Ik voel echt helemaal niets van die eendenbek. Naar als dat niet goed gaat. Misschien hebben wij wel tegelijk de punctie. In elk geval straks samen op het wachtbankje.
Miekje, heb je je embryo aan boord? Mag je over twee weken testen?
Sterretje wat fijn dat je ondersteuning krijgt voor de luteale fase.
Hier: fm gehad. Er groeien lekker veel follikels. 12 rechts, 13 links. Ze zijn niet allemaal heel groot, maar een aantal zit rond de 16 tot 18 mm. Hopelijk kunnen ze er een stuk of tien aanprikken. Ik moet morgen terugkomen voor een nieuwe fm. Waarschijnlijk heb ik dan maandag of dinsdag de punctie. De hogere dosis Menopur zorgt er bij mij dus wel voor dat er meer eitjes groeien dan de vorige keer. Het stomme is dat ik nu weer onzeker word over de kwaliteit. Ik heb gelezen dat hoe meer eitjes er groeien, hoe minder de kwaliteit vaak is. En we hadden de vorige keer maar 1 bevruchting, dus blijkbaar is mijn kwaliteit al niet top… Ik weet dat ik mezelf niet zo onzeker moet maken, maar toch gebeurt dat dan weer door dit soort feitjes die ik op internet lees.
Labgeek wat spannend zeg! De utro is echt een mindfuck, zo irritant! Na het weekend ga je testen. Ik hoop zo dat het raak is!
G-power wat fijn dat je weer een eitje hebt. Zondag dus tp. Ik hoop op een mooie bevruchting.
Biekkie wat vervelend dat je een fm had die pijnlijker was dan een punctie! Vervelend dat die ouwe arts het niet wat rustiger aan deed.
Windmolen: ik moet drie keer per dag 2 bolletjes van 100 mg inbrengen.
Boulu zo fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
Dazzle hoe gaat het met jou?
Animal kun je niet vragen of ze een kleinere eendenbek bij je gebruiken? Ik voel echt helemaal niets van die eendenbek. Naar als dat niet goed gaat. Misschien hebben wij wel tegelijk de punctie. In elk geval straks samen op het wachtbankje.
Miekje, heb je je embryo aan boord? Mag je over twee weken testen?
Sterretje wat fijn dat je ondersteuning krijgt voor de luteale fase.
Hier: fm gehad. Er groeien lekker veel follikels. 12 rechts, 13 links. Ze zijn niet allemaal heel groot, maar een aantal zit rond de 16 tot 18 mm. Hopelijk kunnen ze er een stuk of tien aanprikken. Ik moet morgen terugkomen voor een nieuwe fm. Waarschijnlijk heb ik dan maandag of dinsdag de punctie. De hogere dosis Menopur zorgt er bij mij dus wel voor dat er meer eitjes groeien dan de vorige keer. Het stomme is dat ik nu weer onzeker word over de kwaliteit. Ik heb gelezen dat hoe meer eitjes er groeien, hoe minder de kwaliteit vaak is. En we hadden de vorige keer maar 1 bevruchting, dus blijkbaar is mijn kwaliteit al niet top… Ik weet dat ik mezelf niet zo onzeker moet maken, maar toch gebeurt dat dan weer door dit soort feitjes die ik op internet lees.

vrijdag 23 februari 2018 om 15:37
Even kort....want nog steeds ziek en bleghhh
Miekje wat fijn een tp. Ik ben zo blij voor je!
Brenda wat ontzettend verdrietig dat er van 10 eicellen geen het gered heeft tot cryo. Echt onwijs jammer en rot. Dikke knuffel en ik duim voor het embryo in je buik.
Labgeek nu krijg ik toch stiekem hoop voor je. Maar idd utrogestan kan allemaal valse klachten geven. Wanneer ga je testen?
Sterretje fijn dat de arts wilde mee denken.
Gpower ik hoop dat je een goede pijnloze punctie had.
Ohhh jaaa Miekje je bent een bikkel. Met hart voor je klas. Hopelijk kan je komende week fijn bijkomen.
Yara hoe gaat het met jou?
Animal aantal eicellen zegt niet zo gek veel. Het gaat om de afvalrace daarna. En vorige poging had je daar een enorm goed resultaat mee toch met aantal bevruchtingen/cryo's. Ik duim hard voor je. Op naar maandag.
Selin hoe gaat het met je?
Duufje, Zojo, Flipje
Rest: ik duim voor jullie allen. Toi toi toi
Miekje wat fijn een tp. Ik ben zo blij voor je!
Brenda wat ontzettend verdrietig dat er van 10 eicellen geen het gered heeft tot cryo. Echt onwijs jammer en rot. Dikke knuffel en ik duim voor het embryo in je buik.
Labgeek nu krijg ik toch stiekem hoop voor je. Maar idd utrogestan kan allemaal valse klachten geven. Wanneer ga je testen?
Sterretje fijn dat de arts wilde mee denken.
Gpower ik hoop dat je een goede pijnloze punctie had.
Ohhh jaaa Miekje je bent een bikkel. Met hart voor je klas. Hopelijk kan je komende week fijn bijkomen.
Yara hoe gaat het met jou?
Animal aantal eicellen zegt niet zo gek veel. Het gaat om de afvalrace daarna. En vorige poging had je daar een enorm goed resultaat mee toch met aantal bevruchtingen/cryo's. Ik duim hard voor je. Op naar maandag.
Selin hoe gaat het met je?
Duufje, Zojo, Flipje

Rest: ik duim voor jullie allen. Toi toi toi

vrijdag 23 februari 2018 om 15:42
vrijdag 23 februari 2018 om 15:59
Voor wie het vroeg: mijn cryo-tp is dinsdag.
De omstandigheden lijken ideaal: bms was bij de laatste echo al meer dan 9 mm dik, en dat is erg veel voor een natuurlijke cyclus.
Dus spannend weer... en weinig zin in de spanning van de daarop volgende weken.
Als het raak is zou ik héél graag fast forward willen doorspoelen naar mei.
Als de tp doorgaat is mijn NOD op 9 maart.
De omstandigheden lijken ideaal: bms was bij de laatste echo al meer dan 9 mm dik, en dat is erg veel voor een natuurlijke cyclus.
Dus spannend weer... en weinig zin in de spanning van de daarop volgende weken.
Als het raak is zou ik héél graag fast forward willen doorspoelen naar mei.
Als de tp doorgaat is mijn NOD op 9 maart.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
vrijdag 23 februari 2018 om 16:23
Zizo, ja hoe meer hoe minder goed de kwaliteit. Tja, het is ook nooit goed he! Hier ook onzekerheid hoor, maar goed, "in het verleden behaalde garanties, geven ook hier geen garanties voor de toekomst..." Pas goed op jezelf! En zeker niet gaan werken de dag na de punctie...
Die eendenbek: ze pakken de kleinste en hebben nu een nieuwer type, die veel beter bij mij past. Het viel de arts echt op dat die er veel beter in glijdt, dan het "oude"
type. Maar het openen is gewoon niet fijn en als ik daar door heen ga heb ik 14 dagen erge pijn bij het gaan plassen en het stoppen met plassen. Nu al 2 x gehad, en hoef ik liever niet nog een keer. Het zijn de bekkenbodemspieren, verder weet ik het ook niet, maar ze vragen continu of ik het nog kan hebben etc. Dus het komt wel goed hoor.
Ik hoop voor je dat het maandag wordt. Een dag extra met zo'n volle buik lijkt me niet prettig.
Flip, zet hem op meid! of eigenlijk moet ik dat tegen jullie embryo zeggen natuurlijk. Ik zou graag voor je willen dat ik de tijd voor je vooruit zou kunnen spoelen...
Mevr Stippel, beterschap! Er zijn hier genoeg mensen 10 dagen geveld geweest... Het aantal eicellen gaat bij ons wel wat zeggen. Ik vind het iets te prive om er in detail over op in te gaan.
Windmolen, hier ook 3 x 200 utro. Ik denk niet dat 2x400 slechter of beter zou zijn. 2x daags is wel praktischer!
Diamond, als het niet lukt, ik heb meer dan genoeg thuis liggen en kan je zo wat opsturen hoor...
Die eendenbek: ze pakken de kleinste en hebben nu een nieuwer type, die veel beter bij mij past. Het viel de arts echt op dat die er veel beter in glijdt, dan het "oude"
type. Maar het openen is gewoon niet fijn en als ik daar door heen ga heb ik 14 dagen erge pijn bij het gaan plassen en het stoppen met plassen. Nu al 2 x gehad, en hoef ik liever niet nog een keer. Het zijn de bekkenbodemspieren, verder weet ik het ook niet, maar ze vragen continu of ik het nog kan hebben etc. Dus het komt wel goed hoor.
Ik hoop voor je dat het maandag wordt. Een dag extra met zo'n volle buik lijkt me niet prettig.
Flip, zet hem op meid! of eigenlijk moet ik dat tegen jullie embryo zeggen natuurlijk. Ik zou graag voor je willen dat ik de tijd voor je vooruit zou kunnen spoelen...
Mevr Stippel, beterschap! Er zijn hier genoeg mensen 10 dagen geveld geweest... Het aantal eicellen gaat bij ons wel wat zeggen. Ik vind het iets te prive om er in detail over op in te gaan.
Windmolen, hier ook 3 x 200 utro. Ik denk niet dat 2x400 slechter of beter zou zijn. 2x daags is wel praktischer!
Diamond, als het niet lukt, ik heb meer dan genoeg thuis liggen en kan je zo wat opsturen hoor...
vrijdag 23 februari 2018 om 16:34
Zizo Fijn zeg dat je goed reageert op menopur! Dat is een mooi aantal, maar ieder lichaam is weer anders en volgens mij zijn de eicellen iedere cyclus ook weer anders toch, geef ze nog ff de kans om door te groeien, ik duim voor je! Succes morgen.
Mevrstippel beterschap!
Flipje Jeetje wat spannend weer, het is je zo gegund. Ik duim voor je meid!
Mevrstippel beterschap!
Flipje Jeetje wat spannend weer, het is je zo gegund. Ik duim voor je meid!
Shine bright like a diamond
vrijdag 23 februari 2018 om 16:54
Thanks voor jullie reacties op m'n vraag, meiden! Zojo, fijn te horen dat jij ook 4 in één keer had en dat het wel te doen was. Ik ga het gewoon eerst maar eens proberen en anders verspreid ik het wat meer uit, wat Diamond ook schrijft. Gezien de grote variatie in dosis hier op het forum lijkt het me dat het allemaal niet zo mega-precies komt, dat is wel fijn om te weten.
Flipje, fijn dat alles er goed uit zag. Hoef je je daar iig geen zorgen over te maken. Ik hoop toch zo dat het geluk nu eindelijk aan jullie kant staat!
MevrouwStippel, beterschap!
Zizo, stom is dat, hè, er is altijd wel iets om je druk over te maken... Toch lijkt me het alleen maar heel positief dat je goed reageert op de dosisverhoging. Liever dat dan dat je er niet op had gereageerd, toch? En tja, je leest wel dat er bij grote hoeveelheden eitjes soms een relatief groot deel afvalt of niet goed doorgroeit, maar dan kunnen er nog steeds een hoop overblijven. En misschien is de hogere dosis menopur bij jou juist wel goed voor de kwaliteit van de eitjes, dat kan ook nog. Je weet het gewoon niet van tevoren, meis. Probeer maar gewoon rustig af te wachten
.
Flipje, fijn dat alles er goed uit zag. Hoef je je daar iig geen zorgen over te maken. Ik hoop toch zo dat het geluk nu eindelijk aan jullie kant staat!
MevrouwStippel, beterschap!
Zizo, stom is dat, hè, er is altijd wel iets om je druk over te maken... Toch lijkt me het alleen maar heel positief dat je goed reageert op de dosisverhoging. Liever dat dan dat je er niet op had gereageerd, toch? En tja, je leest wel dat er bij grote hoeveelheden eitjes soms een relatief groot deel afvalt of niet goed doorgroeit, maar dan kunnen er nog steeds een hoop overblijven. En misschien is de hogere dosis menopur bij jou juist wel goed voor de kwaliteit van de eitjes, dat kan ook nog. Je weet het gewoon niet van tevoren, meis. Probeer maar gewoon rustig af te wachten

vrijdag 23 februari 2018 om 18:14

vrijdag 23 februari 2018 om 22:00
Flipje, ik duim voor jullie en kan me je gevoel helemaal voorstellen
Miekje, rustig aan doen.
Windmolen, elk ziekenhuis heeft z’n eigen protocol. Die 4 zijn prima te doen hoor, alleen wat meer zooi. En met die inbrenghuls kun je gewoon 2 keer achter elkaar 2 inbrengen. Ik heb het de laatste keer ‘handmatig’ gedaan en ook dag was prima. Heb alleen altijd ruzie met de bolletjes die wegschieten. En het wordt wat meer zooi
Miekje, rustig aan doen.
Windmolen, elk ziekenhuis heeft z’n eigen protocol. Die 4 zijn prima te doen hoor, alleen wat meer zooi. En met die inbrenghuls kun je gewoon 2 keer achter elkaar 2 inbrengen. Ik heb het de laatste keer ‘handmatig’ gedaan en ook dag was prima. Heb alleen altijd ruzie met de bolletjes die wegschieten. En het wordt wat meer zooi

vrijdag 23 februari 2018 om 23:02
Lieve meiden, moest even goed bijlezen en dat lukt maar half. De nieuwe job is druk en ik mag overdag mijn telefoon niet bij me hebben, zelfs de partners niet, dus dan kan ik alleen maar spieken in de trein en tijdens het kolven. Bah - wat lees ik hier weer een hoop teleurstellingen. Ik probeer ze in een bericht te verwerken, lukt dat niet (Ik doe dit vanaf mijn telefoon) dan worden het meerdere berichtjes...
Sheela: Wat een domper! Als het echt veel bloed is - menstruatie achtig zou ik ook geen hoop meer hebben. Ik vind het dan wel dapper dat je toch gewoon de stap naar DD gaat zetten. Daar doen ze toch gewoon meer. Eerst deze teleurstelling te boven komen. Dikke knuffel.
Windmolen: Ik vind het moeilijk te geloven dat positief/negatief denken van invloed is op de uitkomst van een behandeling. Ik ben van nature niet negatief, wel een stresskip, maar ik had er op een gegeven moment echt 0,0 vertrouwen in. En dat terwijl ik de eerste poging vol vertrouwen inging, want voor de IVF statistiek was ik nog redelijk jong had ik me toen naief voorgenomen. Kortom, optimisme met mate kan geen kwaad, maar of het een verschil maakt betwijfel ik.
Animal: Toch jammer dat de FM wat tegen viel. Jij bent echt een van de dappere dames hier en Ik hoop zo enorm dat jij een keer aan de andere kant mag staan en je zwangerschapsaankondiging hier mag doen. Opzich is 7 geen slechte score - maar ik snap je gevoel wel!!
En jij natuurlijk ook lieve Flip. En ik begrijp heel goed dat je niet meer durft te juichen als het na de TP van dinsdag raak blijkt te zijn. Eerst dan maar eens dat verdomde eerste trimester + goede NIPT overbruggen. Wel geldt dat ik enorm hard voor jullie duim!
MwStippel: jij ook al grieperig? Ik loop hier ook te snotteren met van die lodderige ogen... Beterschap!
Brenda: ik snap dat dit wel teleurstellend is! Bah! Ik had wel een andere uitkomst verwacht nadat ze er 10 geteld hadden.
Zizo: Ik hoop dat het met jou ok is. Hoe bevalt de nieuwe afdeling op het werk? Beetje fijne manager?
Labgeek: ik hoop dat de misselijkheid niet van de utro komt. Maar het rotte is dat utro allerlei bijwerkingen heeft die doen lijken op een zwangerschap.
Miekje: heel veel succes met de aankomende wachtweken!
Sheela: Wat een domper! Als het echt veel bloed is - menstruatie achtig zou ik ook geen hoop meer hebben. Ik vind het dan wel dapper dat je toch gewoon de stap naar DD gaat zetten. Daar doen ze toch gewoon meer. Eerst deze teleurstelling te boven komen. Dikke knuffel.
Windmolen: Ik vind het moeilijk te geloven dat positief/negatief denken van invloed is op de uitkomst van een behandeling. Ik ben van nature niet negatief, wel een stresskip, maar ik had er op een gegeven moment echt 0,0 vertrouwen in. En dat terwijl ik de eerste poging vol vertrouwen inging, want voor de IVF statistiek was ik nog redelijk jong had ik me toen naief voorgenomen. Kortom, optimisme met mate kan geen kwaad, maar of het een verschil maakt betwijfel ik.
Animal: Toch jammer dat de FM wat tegen viel. Jij bent echt een van de dappere dames hier en Ik hoop zo enorm dat jij een keer aan de andere kant mag staan en je zwangerschapsaankondiging hier mag doen. Opzich is 7 geen slechte score - maar ik snap je gevoel wel!!
En jij natuurlijk ook lieve Flip. En ik begrijp heel goed dat je niet meer durft te juichen als het na de TP van dinsdag raak blijkt te zijn. Eerst dan maar eens dat verdomde eerste trimester + goede NIPT overbruggen. Wel geldt dat ik enorm hard voor jullie duim!
MwStippel: jij ook al grieperig? Ik loop hier ook te snotteren met van die lodderige ogen... Beterschap!
Brenda: ik snap dat dit wel teleurstellend is! Bah! Ik had wel een andere uitkomst verwacht nadat ze er 10 geteld hadden.
Zizo: Ik hoop dat het met jou ok is. Hoe bevalt de nieuwe afdeling op het werk? Beetje fijne manager?
Labgeek: ik hoop dat de misselijkheid niet van de utro komt. Maar het rotte is dat utro allerlei bijwerkingen heeft die doen lijken op een zwangerschap.
Miekje: heel veel succes met de aankomende wachtweken!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 24 februari 2018 om 09:01
Flipje: spannend weer voor jou. Begrijpelijk dat je er met tegenzin in staat. Ik hoop en duim met je mee. Knuffel!
Animal: 7 is niet slecht, maar Natuurlijk hopen we altijd op meer... Ik duim voor je dat ze allemaal mee kunnen met de punctie!!
Hier nog steeds bezig met een vervolg traject om te kijken naar ivf icm pgs. Het onderzoeken van embryo. Nog steeds geen nieuws op een start van nieuwe poging helaas.. voel me regelmatig te neer geslagen, probeer hoop te houden, maar blijft lastig.
Ik probeer mee te lezen, maar ontbreekt me vaak aan tijd.
Animal: 7 is niet slecht, maar Natuurlijk hopen we altijd op meer... Ik duim voor je dat ze allemaal mee kunnen met de punctie!!
Hier nog steeds bezig met een vervolg traject om te kijken naar ivf icm pgs. Het onderzoeken van embryo. Nog steeds geen nieuws op een start van nieuwe poging helaas.. voel me regelmatig te neer geslagen, probeer hoop te houden, maar blijft lastig.
Ik probeer mee te lezen, maar ontbreekt me vaak aan tijd.

zaterdag 24 februari 2018 om 09:44
@lagbeek. Oow wat klote zeg! Kan me je gevoel goed voorstellen! Dikke knuffel voor jou!
@windmolen ik moet 3x daags 200mg utro. Ik heb geen inbrenghuls erbij gekregen! Die had ik best willen hebben! Wat een vies spul zeg! Lang leven de inleg kruisjes haha.
@miekje welkom op het wachtbankje.
@gpower Ik duim voor een tp voor je! Ikzelf mag 6 maart testen! Lijkt nog wel een eeuwigheid te duren! Dat is 15 dagen na de tp.
@mw.stippel Beterschap!
Ik had meer dan 40 berichten te lezen dus ben er vast vergeten om op te reageren!
@windmolen ik moet 3x daags 200mg utro. Ik heb geen inbrenghuls erbij gekregen! Die had ik best willen hebben! Wat een vies spul zeg! Lang leven de inleg kruisjes haha.
@miekje welkom op het wachtbankje.
@gpower Ik duim voor een tp voor je! Ikzelf mag 6 maart testen! Lijkt nog wel een eeuwigheid te duren! Dat is 15 dagen na de tp.
@mw.stippel Beterschap!
Ik had meer dan 40 berichten te lezen dus ben er vast vergeten om op te reageren!
zaterdag 24 februari 2018 om 09:59
Labgeek nee toch!
met al die rare mindfuck is het zeker een grote teleurstelling! Zo verdrietig dat deze tp mislukt is. Dikke knuffel voor jou!
Dazzle ik kan me zo goed voorstellen dat je graag door wilt. Ik kan zeggen "houd moed", maar ik snap heel goed dat je het soms niet meer ziet zitten.
Baggal het gaat gelukkig redelijk goed op mijn werk. Ik neem wel de dag van de punctie en de dag erna als verlof op. Ik heb al zoveel gezeik gehad op mijn werk, ik ga bijzonder verlof / ziekteverlof niet meer afdwingen. Jij zit volgens mij aan een hele spannende zaak te werken. Dat je je telefoon niet mee mag, zegt al genoeg! Leuk hoor! Veel succes met deze opdracht!
Hier vanochtend weer een fm gehad. Rechts 3 follikels groter dan 16 mm. Links 9 groter dan 16 mm. Verder nog een aantal kleinere die ze ook gaan aanprikken. De punctie is maandag. Tegelijk met Animal. Ik krijg vanmiddag een tijdstip doorgebeld. Ik voel me nu ook wel erg vol en de angst voor een torsie is nu ook groot, dus ik ben blij dat de punctie gepland word. Ik hou me deze dagen maar even rustig.

Dazzle ik kan me zo goed voorstellen dat je graag door wilt. Ik kan zeggen "houd moed", maar ik snap heel goed dat je het soms niet meer ziet zitten.

Baggal het gaat gelukkig redelijk goed op mijn werk. Ik neem wel de dag van de punctie en de dag erna als verlof op. Ik heb al zoveel gezeik gehad op mijn werk, ik ga bijzonder verlof / ziekteverlof niet meer afdwingen. Jij zit volgens mij aan een hele spannende zaak te werken. Dat je je telefoon niet mee mag, zegt al genoeg! Leuk hoor! Veel succes met deze opdracht!
Hier vanochtend weer een fm gehad. Rechts 3 follikels groter dan 16 mm. Links 9 groter dan 16 mm. Verder nog een aantal kleinere die ze ook gaan aanprikken. De punctie is maandag. Tegelijk met Animal. Ik krijg vanmiddag een tijdstip doorgebeld. Ik voel me nu ook wel erg vol en de angst voor een torsie is nu ook groot, dus ik ben blij dat de punctie gepland word. Ik hou me deze dagen maar even rustig.
zaterdag 24 februari 2018 om 10:03
Leonie ik had de vorige keer ook geen inbrenghuls voor de utro. Nu heb ik het ook niet gekregen, maar door dit topic heb ik er gisteren naar gevraagd. Ik heb toen twee inbrenghulzen meegekregen. Ze zijn er dus wel op voorraad. Ik snap niet waarom ze het niet standaard meegeven. Ik denk dat ze na gebruik afgespoeld moeten worden zodat ze weer gebruikt kunnen worden. Hoe doen anderen dat? Of in de vaatwasser schoonmaken?
Smurf112 hoe gaat het met jou?
Smurf112 hoe gaat het met jou?
zaterdag 24 februari 2018 om 12:00
Labgeek, oh wat ontzettend jammer. Wat een teleurstelling weer, ik had echt hele goede hoop voor je
. Kan me erg voorstellen dat de moed je in de schoenen zinkt. Toch kan het alsnog lukken met cryo's, hoor. Denk maar aan Weija, die ook iets van 6-7 (?) terugplaatsingen had waarbij het niet lukte en toen ineens wel. Misschien helpt je dat een beetje. Hoeveel cryo's heb je nu nog over? Heel veel sterkte dit weekend, het is altijd zo'n harde klap...
.
Miekje, welkom en veel succes op het wachtbankje! Hopelijk groeit de 4-cellige nog mooi door en kan worden ingevroren. Toch jammer dat er maar 3 van de 8 eitjes bevrucht zijn. Hebben de artsen daar een verklaring voor? Was dat de vorige keren ook zo? Maar nu eerst idd alle hoop op dit embryo! Ik duim voor je! En alvast veel plezier met je weekendje weg!
Zizo, fijn dat de punctie gepland is! Klinkt alsof je echt een mooi aantal eitjes hebt! Maar wel heel verstandig denk ik om echt rustig aan te doen. Sterkte met de laatste loodjes en je volle gevoel!
Dazzle, pfff, wat een geduld moet je hebben... Duurt het zolang om dat traject op poten te krijgen? Ivm dingen regelen ofzo? Ik neem aan dat je overstapt van kliniek, want in DD doen ze dat niet, toch? Dat zal dan ook wel tijd kosten, met wachtlijsten enzo. Ga je naar België? Begrijpelijk dat het moeilijk is om hoop te houden. Ik hoop dat het wachten toch een beetje snel voorbij gaat en je weer verder kunt. Knuffel!
Wbt utro, ik heb dus vanochtend die bolletjes ingebracht, en ik vond het eigenlijk erg meevallen. Ze waren best klein, dus ik kon er prima 4 kwijt, zonder iets te merken
. Ik heb ook geen inbrenghuls gekregen, dus heb het gewoon met de hand gedaan. Vond dat ook verder niet smerig ofzo, ze smelten toch niet meteen? Of bedoelen jullie dat het de keren erna smerig is omdat er dan nog resten van de vorige keer zitten? Ik had wel dat er de keer erna op de wc vanalles meteen weer uitdroop, dus dat was wel minder prettig. Zojo, kon me gisteravond niet voorstellen wat je bedoelde met 'bolletjes die wegschieten', maar dat begrijp ik nu wel iets beter, kleine rotdingetjes
.

Miekje, welkom en veel succes op het wachtbankje! Hopelijk groeit de 4-cellige nog mooi door en kan worden ingevroren. Toch jammer dat er maar 3 van de 8 eitjes bevrucht zijn. Hebben de artsen daar een verklaring voor? Was dat de vorige keren ook zo? Maar nu eerst idd alle hoop op dit embryo! Ik duim voor je! En alvast veel plezier met je weekendje weg!
Zizo, fijn dat de punctie gepland is! Klinkt alsof je echt een mooi aantal eitjes hebt! Maar wel heel verstandig denk ik om echt rustig aan te doen. Sterkte met de laatste loodjes en je volle gevoel!
Dazzle, pfff, wat een geduld moet je hebben... Duurt het zolang om dat traject op poten te krijgen? Ivm dingen regelen ofzo? Ik neem aan dat je overstapt van kliniek, want in DD doen ze dat niet, toch? Dat zal dan ook wel tijd kosten, met wachtlijsten enzo. Ga je naar België? Begrijpelijk dat het moeilijk is om hoop te houden. Ik hoop dat het wachten toch een beetje snel voorbij gaat en je weer verder kunt. Knuffel!
Wbt utro, ik heb dus vanochtend die bolletjes ingebracht, en ik vond het eigenlijk erg meevallen. Ze waren best klein, dus ik kon er prima 4 kwijt, zonder iets te merken

zaterdag 24 februari 2018 om 14:42
Weet iemand of ik de Pregnyl een uur eerder kan mengen? We krijgen visite. Om negen uur moet ik spuiten. Ik moet even rustig en goed opletten bij het mengen. De visite weet niet van onze mmm. Vandaar dat ik het graag eerder wil mengen, dan kan ik het snel tussendoor spuiten als ik hapjes uit de keuken haal of zo.