Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

zondag 28 januari 2018 om 23:12
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove

Wachten op start | Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel |
Wachten op cryo-tp | blauwerok, Doces |
In de wachtweken |
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd(m/v) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen | ICSI3+ MESA/TESE |
AMC | |||
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's | ICSI2 | wacht op intake UZ Gent (oktober) | OLVG/UMC | |
Zizo (35/39) |
2014 | 2016 | matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) | ICSI3 | herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's | ICSI 2 | wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 | - |
Diamond30 (32/38) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF |
IVF3 | Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh | |
Labgeek1990 (26/31) |
2016 | 2017 | zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk | ICSI1 | icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze | Amphia/Erasmus |
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP | zelf proberen met stimulatie | ||
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. | Even pauze nu, opties bekijken | EMC |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 mislukt (5x TP) | Wachten op start ICSI2 | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) | IVF3 | pauze | |
G-power1989 (29 / 30) |
jan 2016 | juli 2017 2e kindje | weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt | ICSI2 | icsi 2 | WZA/UMCG |
Yaradreamz (36/ 45) |
? | ? | hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's | ICSI+MESA/TESE | herstellen van mk | EMC |
Puk32 (34/38) |
2015 | feb 2017 | Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk | IVF/ICSI 1 | onderzoeken mk's, wachten op start | MMC / Tilburg |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders | ICSI 1 | Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad | Belgie |
Alaynee (28/?) |
Azoöspermie | ICSI 1+TESE | Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad | DD | ||
mamamaria81 (37/40) |
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). | 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen | wachten op start IVF3 | ism UMCU | ||
Zot-83 (35/39) |
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) | ICSI+ECD | wachten op nieuwe poging | Alicante | ||
innerpeace (37) |
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk | ICSI1 | wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) | Voorburg | ||
blauwerok (37/38) |
2017 | 2017 | ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg | ICSI1+PGD | ||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
woensdag 21 februari 2018 om 15:41
Positief/Negatief denken: Ook ik sta er nadat een TP is geweest er positief in. Dit helpt me ook echt de wachtweken door te komen. Dat negatieve stemmetje wimpel ik weg en maak plaats voor positieve gedachtes. Ook ik word net als Animal pas ongesteld na het stoppen van de Utro en dat vind ik nog het meest erge, die hagel witte testen die je door de grond doen zakken.
De psycholoog verwoorde het mooi hoe je je dan voelt, je zit letterlijk in een rollercoaster. Tijdens het omhoog gaan van je rit ben je positief om daarna kei hard met je karretje de grond in te zakken.
Bijwerkingen: Vooral minder goed slapen maar wel knetter moe, rugpijn en misselijk met vlagen. Utro is echt een killer voor je humeur en gedachtes. @Diamond Ik heb ook nooit last van mijn borsten eigenlijk. De eerste keer toen ik 10 weken was had ik er ook geen last van gehad. Het kan echt bij iedereen dus verschillen.
De psycholoog verwoorde het mooi hoe je je dan voelt, je zit letterlijk in een rollercoaster. Tijdens het omhoog gaan van je rit ben je positief om daarna kei hard met je karretje de grond in te zakken.
Bijwerkingen: Vooral minder goed slapen maar wel knetter moe, rugpijn en misselijk met vlagen. Utro is echt een killer voor je humeur en gedachtes. @Diamond Ik heb ook nooit last van mijn borsten eigenlijk. De eerste keer toen ik 10 weken was had ik er ook geen last van gehad. Het kan echt bij iedereen dus verschillen.

woensdag 21 februari 2018 om 16:28
@Animal Ik heb ervaringen gelezen van mensen die overstapten naar een ander ziekenhuis en die materiaal (cryo's, zaadcellen) naar het andere ziekenhuis overbrachten. Daardoor dacht ik er niet aan dat ook dat een probleem zou kunnen zijn. Dat is zeker iets om na te vragen. En indien dat niet kan is een overstap sowieso uitgesloten. Een nieuwe TESE gaan wij niet laten uitvoeren. We hebben nu nog 5 rietjes zaad ingevroren. Er is er 1 gebruikt voor de eerste poging.
Mijn evaluatiegesprek is niet doorgegaan. Ik kwam er net voor vertrek achter dat de auto een lekke band had. Is verplaatst naar volgende dinsdag. Ik ben niet fit/lekker dus vind het ook niet heel erg.
Gpower natuurlijk bedoel je het goed.
Ik ben van nature gewoon niet zo'n optimistisch type. En na de mislukte hersteloperatie en het verloop van mijn 1ste poging al helemaal niet. Ik sta er nu wat realistischer in en voor de start van poging 1 was ik super hoopvol.
Mijn evaluatiegesprek is niet doorgegaan. Ik kwam er net voor vertrek achter dat de auto een lekke band had. Is verplaatst naar volgende dinsdag. Ik ben niet fit/lekker dus vind het ook niet heel erg.
Gpower natuurlijk bedoel je het goed.
Ik ben van nature gewoon niet zo'n optimistisch type. En na de mislukte hersteloperatie en het verloop van mijn 1ste poging al helemaal niet. Ik sta er nu wat realistischer in en voor de start van poging 1 was ik super hoopvol.
woensdag 21 februari 2018 om 20:24
Positieve/negatieve instelling: ik geloof erg in selffulfilling prophecy maar nu we inmiddels in ronde 3 zitten ben ik ook wat minder onbevsngen positief en merk dat ik steeds meer rekening hou met het naderende einde vh traject. Hoewel ik die gevoelens toch ook probeer te parkeren. We zien wel. En hopen toch maar weer dat onze mini's nu mooi bevrucht aan het delen zijn.
Vandaag hele dag werk. Geprobeerd rustig aan te doen masr alsnog nu helemaal op en met pijn in buik maar vast in bed gestapt. Moet nog wel even eruit straks voor die zalige utro-experience. Zoals zo vaak gezegd wat een ellende. Nu al zere borsten (pregnyl zal ook wel weer helpen) maar alles voor de hoofdprijs. Wat gaat dit kind gewenst zijn!
Succes op t wachtbankje hoop jullie snel te vergezellen.
Stippel wat n lastige keuzes moet je maken. Veel wijsheid gewenst.
Allen veel sterkte en liefs
Vandaag hele dag werk. Geprobeerd rustig aan te doen masr alsnog nu helemaal op en met pijn in buik maar vast in bed gestapt. Moet nog wel even eruit straks voor die zalige utro-experience. Zoals zo vaak gezegd wat een ellende. Nu al zere borsten (pregnyl zal ook wel weer helpen) maar alles voor de hoofdprijs. Wat gaat dit kind gewenst zijn!
Succes op t wachtbankje hoop jullie snel te vergezellen.
Stippel wat n lastige keuzes moet je maken. Veel wijsheid gewenst.
Allen veel sterkte en liefs

donderdag 22 februari 2018 om 10:40
Ahhhh neee Sheela wat onwijs rot. Verdomme zeg. Ga je wel nog testen of wacht je het even af? Ik moest ondanks bloed toch echt testen op de aangegeven testdag. Pfff echt wat stom.
Dikke knuffel voor jou.
Animal had jij vandaag weer een echo? Ik duim voor je.
Wauw Miekje een dag na de punctie alweer werken. Is dat wel verstandig?
Ik had echt veel napijn en was echt niet tot werken in staat.
Ik ben geveld door griep. Ik voel me zo ellendig. Gisteren al een heel slecht gevoel en erg belabberd. Pfff ik heb echt zo'n slechte weerstand de afgelopen tijd. Nu maar uitzieken/uitrusten.
Dikke knuffel voor jou.
Animal had jij vandaag weer een echo? Ik duim voor je.
Wauw Miekje een dag na de punctie alweer werken. Is dat wel verstandig?
Ik had echt veel napijn en was echt niet tot werken in staat.
Ik ben geveld door griep. Ik voel me zo ellendig. Gisteren al een heel slecht gevoel en erg belabberd. Pfff ik heb echt zo'n slechte weerstand de afgelopen tijd. Nu maar uitzieken/uitrusten.

donderdag 22 februari 2018 om 11:15
Och nee Sheela, wat ontzettend rot dat poging 2 voorbij is
. Misschien is eens goed uitzoeken wat DD voor jullie kan betekenen helemaal niet zo'n slecht idee.
Animal, ook voor jou een dikke
Het is ook zo'n rottraject met al die evaluatiemomenten. Ik ben beniewd wat DD zegt.
Miekje, ik was een dag na de punctie ook al weer aan het werk hoor. Ligt er denk ik ook aan wat voor werk je doet. Mijn functie is heel zelfstandig dus dan kan ik ook rustig aan doen als dat moet. Maar ik kan me ook voorstellen dat dat bijvoorbeeld in de zorg helemaal niet kan.
He gat Mevrouwstippel, maar even goed uitzieken dan!
Positieve of negatieve instelling geloof ik helemaal niet in trouwens, net zoals dat dingen zo moeten zijn of zo... Tuurlijk is het voor jezelf fijner als je er een beetje relaxed in kan staan maar als dat even niet lukt dan maakt dat echt niet uit of een poging slaagt of niet. Ik was met ivf vooral bang geloof ik (en nog steeds), geen doemdenken maar ook niet het gevoel dat ivf het voor ons wel even ging doen. Voor ons werkt dat het beste en voor iemand anders werkt een ander mechanisme.

Animal, ook voor jou een dikke

Miekje, ik was een dag na de punctie ook al weer aan het werk hoor. Ligt er denk ik ook aan wat voor werk je doet. Mijn functie is heel zelfstandig dus dan kan ik ook rustig aan doen als dat moet. Maar ik kan me ook voorstellen dat dat bijvoorbeeld in de zorg helemaal niet kan.
He gat Mevrouwstippel, maar even goed uitzieken dan!
Positieve of negatieve instelling geloof ik helemaal niet in trouwens, net zoals dat dingen zo moeten zijn of zo... Tuurlijk is het voor jezelf fijner als je er een beetje relaxed in kan staan maar als dat even niet lukt dan maakt dat echt niet uit of een poging slaagt of niet. Ik was met ivf vooral bang geloof ik (en nog steeds), geen doemdenken maar ook niet het gevoel dat ivf het voor ons wel even ging doen. Voor ons werkt dat het beste en voor iemand anders werkt een ander mechanisme.

donderdag 22 februari 2018 om 11:33
Ik voel nu dat ik niet verder wil in NL en dat ik alles op alles wil gaan zetten om naar DD te kunnen gaan.
Want nog een keer (ivf 1 en 2 ook al) met deze 225eh Gonal is volgens mij te weinig medicatie.
Verzekering zoekt nu uit hoeveel ik vergoed krijg en dan zal ik DD mailen.
Animal Vivaneo kliniek is het toch?
Jammer van jou teleurstellende echo
Het wordt hier weer eens tijd voor goed nieuws, Dames!
Ik duim voor iedereen op het bankje.
Want nog een keer (ivf 1 en 2 ook al) met deze 225eh Gonal is volgens mij te weinig medicatie.
Verzekering zoekt nu uit hoeveel ik vergoed krijg en dan zal ik DD mailen.
Animal Vivaneo kliniek is het toch?
Jammer van jou teleurstellende echo

Het wordt hier weer eens tijd voor goed nieuws, Dames!
Ik duim voor iedereen op het bankje.
donderdag 22 februari 2018 om 11:56
Sheela, nee toch
. Wat ontzettend jammer en kl*te. Ik snap dat je nu wilt overstappen naar DD en hoop van harte (en ben er eigenlijk wel van overtuigd) dat ze daar meer voor je kunnen betekenen. Staat je man er ook achter om over te stappen? Sterkte, meid!!
Animal, hè bah, bij jou ook teleurstellend nieuws... Wat waren de aantallen en de groottes? Hoeveel dagen ben je nu ook alweer aan het spuiten? Is er nog een kans dat het bijtrekt? Ben benieuwd wat DD zegt. Knuffel voor jou! Stom traject ook altijd. 't Gaat altijd van up naar down, maar hopelijk ook weer terug naar up.
@Discussie over negatief/positief denken: rationeel geloof ik er echt geen klap van dat dat iets uitmaakt, in de zin van er wel of niet zwanger van worden. Maar in de praktijk merk ik dat ik beide varianten lastig vind. Als ik positief denk, ben ik toch bang het te jinxen (wat nergens op slaat). En ben ik bang voor een hardere teleurstelling als het dan weer niet lukt (maar weet niet of dat terecht is, wat Animal ook al schrijft, wsl maakt het de teleurstelling helemaal niet minder). En als ik negatief denk, maakt het me sowieso al ellendig en ben ik soms ook bang dat ik het niet genoeg 'afdwing' (wat ook nergens op slaat). Word soms gek van al die gedachtes in m'n hoofd.
Nog even een update van hier: vanochtend echo gehad op cyclusdag 10 en m'n bmslv was al mooi gegroeid, zo'n 10-11mm en mooie triple layer. Ik doe nu idd een kunstmatige cyclus met oestrogeenpleisters, maar desondanks zat er een groot ei klaar van 20mm. Dat is verder geen probleem, ik spuit vanavond ovitrelle, dan begin ik zaterdag met progesteronbolletjes (oh joy...., eerste keer voor mij, verheug me er niet op) en volgende week donderdag is de terugplaatsing. Dus tot zo ver goed nieuws allemaal. Helaas is de ingevroren embryo wel van iets mindere kwaliteit dan alle vorige keren. Ik had altijd kwaliteit 2 van 4 (waarbij 1 het beste is, maar bijna nooit bereikt wordt) en nu is-ie 2/3. Maar ja, het zegt allemaal ook niet alles, dat weet ik wel. Als-ie maar wel goed ontdooit....

Animal, hè bah, bij jou ook teleurstellend nieuws... Wat waren de aantallen en de groottes? Hoeveel dagen ben je nu ook alweer aan het spuiten? Is er nog een kans dat het bijtrekt? Ben benieuwd wat DD zegt. Knuffel voor jou! Stom traject ook altijd. 't Gaat altijd van up naar down, maar hopelijk ook weer terug naar up.
@Discussie over negatief/positief denken: rationeel geloof ik er echt geen klap van dat dat iets uitmaakt, in de zin van er wel of niet zwanger van worden. Maar in de praktijk merk ik dat ik beide varianten lastig vind. Als ik positief denk, ben ik toch bang het te jinxen (wat nergens op slaat). En ben ik bang voor een hardere teleurstelling als het dan weer niet lukt (maar weet niet of dat terecht is, wat Animal ook al schrijft, wsl maakt het de teleurstelling helemaal niet minder). En als ik negatief denk, maakt het me sowieso al ellendig en ben ik soms ook bang dat ik het niet genoeg 'afdwing' (wat ook nergens op slaat). Word soms gek van al die gedachtes in m'n hoofd.
Nog even een update van hier: vanochtend echo gehad op cyclusdag 10 en m'n bmslv was al mooi gegroeid, zo'n 10-11mm en mooie triple layer. Ik doe nu idd een kunstmatige cyclus met oestrogeenpleisters, maar desondanks zat er een groot ei klaar van 20mm. Dat is verder geen probleem, ik spuit vanavond ovitrelle, dan begin ik zaterdag met progesteronbolletjes (oh joy...., eerste keer voor mij, verheug me er niet op) en volgende week donderdag is de terugplaatsing. Dus tot zo ver goed nieuws allemaal. Helaas is de ingevroren embryo wel van iets mindere kwaliteit dan alle vorige keren. Ik had altijd kwaliteit 2 van 4 (waarbij 1 het beste is, maar bijna nooit bereikt wordt) en nu is-ie 2/3. Maar ja, het zegt allemaal ook niet alles, dat weet ik wel. Als-ie maar wel goed ontdooit....

donderdag 22 februari 2018 om 14:29
Thanks allemaal!
Wij kunnen gelukkig toch naar Dusseldorf.
Hulp gehad gehad van familie mbt de financieen.
Mijn man wil er ook alles voor doen dus die staat er ook achter windmolen
Animal ik heb je een PB gestuurd met wat vragen
Gek genoeg voel ik me erg strijdvaardig nu dat dit plan er is en ben zo blij wel naar DD te kunnen gaan!!
Het vertrouwen is gewoon weg in NL voor ons met steeds zo'n magere opbrengst en geen medicatie ophoging willen doen, geen onderzoeken naar de eicelvoorraad ed. Ik voel me een nummer en beperkt door een te simpel en niet toegespitst protocol.
Het kan het verschil maken tussen kinderloos bljven of een kind mogen krijgen en dat is nogal wat ....
Wordt vervolgd...
Wij kunnen gelukkig toch naar Dusseldorf.
Hulp gehad gehad van familie mbt de financieen.
Mijn man wil er ook alles voor doen dus die staat er ook achter windmolen
Animal ik heb je een PB gestuurd met wat vragen
Gek genoeg voel ik me erg strijdvaardig nu dat dit plan er is en ben zo blij wel naar DD te kunnen gaan!!
Het vertrouwen is gewoon weg in NL voor ons met steeds zo'n magere opbrengst en geen medicatie ophoging willen doen, geen onderzoeken naar de eicelvoorraad ed. Ik voel me een nummer en beperkt door een te simpel en niet toegespitst protocol.
Het kan het verschil maken tussen kinderloos bljven of een kind mogen krijgen en dat is nogal wat ....
Wordt vervolgd...
anoniem_63b9f4c22450c wijzigde dit bericht op 22-02-2018 14:30
Reden: typfout
Reden: typfout
0.07% gewijzigd
donderdag 22 februari 2018 om 14:45
Hier ook een domper!
Zojuist de brief binnen gehad van het ziekenhuis en er zijn geen cryo's .
Gewoon van de tien geen 1 goed genoeg, dit zag ik echt niet aankomen.
En gelijk de vraag, waarom zou deze in mijn buik dan wel goed zijn als de andere ook dus kennelijk niet goed zijn...
Zie poging 2 gelijk somber in.
Beetje down nu maar komt zo wel weer goed!
Zojuist de brief binnen gehad van het ziekenhuis en er zijn geen cryo's .
Gewoon van de tien geen 1 goed genoeg, dit zag ik echt niet aankomen.
En gelijk de vraag, waarom zou deze in mijn buik dan wel goed zijn als de andere ook dus kennelijk niet goed zijn...
Zie poging 2 gelijk somber in.
Beetje down nu maar komt zo wel weer goed!

donderdag 22 februari 2018 om 15:05
Sheela ooh neee! Wat rot voor je zeg bah..
Maar bijna een week eerder dan je NOD, kan het geen tussentijdse bloeding zijn? Veel sterkte hopelijk krijg goed nieuws van je verzekering en kan je door naar DD. Over de medicatie, ik weet dat iedereen verschillend reageert, maar bij de 1e poging had 225 gespoten en had ik de meeste eicellen en bevruchtingen, weliswaar geen cryo's en bij deze poging 450 gespoten en minder eicellen en maar 1 goede. Dus ik weet niet of de meerderheid van medicatie het echt helpt. Ligt er ook aan hoe je eigen lichaam reageert. Maar in DD doen ze wel veel onderzoeken dus dan ben je sowieso een stap verder dan hier NL. Het blijft gewoon super rot dat de pogingen zo snel voorbij gaan.
Animal ooh wat jammer
, hoeveel eicellen had je en ben je al gebeld?
Windmolen Fijn om te horen dat alles er mooi uitzag op de echo, de pleisters lijken dus wel te werken. Ik duim voor een goed ontdooiing en TP volgende week!
Succes met de utro morgen!
Leonie wat die kleine balletjes allemaal wel niet kunnen veroorzaken.

Animal ooh wat jammer

Windmolen Fijn om te horen dat alles er mooi uitzag op de echo, de pleisters lijken dus wel te werken. Ik duim voor een goed ontdooiing en TP volgende week!

Leonie wat die kleine balletjes allemaal wel niet kunnen veroorzaken.

Shine bright like a diamond

donderdag 22 februari 2018 om 15:31
Brendatjuh en Sheela, wat een teleurstelling! (sheela ik heb je terug gepbt) Ik snap jullie frustraties... Maar ook de strijdvastigheid die Sheela nu toch voelt na het maken van een afspraak.
Diamond, bijzonder blijft het he, ene keer minder IE en betere opbrengst..
Eigenlijk mag ik niet klagen. Er zijn er nu 7 die mee zullen doen en nog een paar die ook eigenlijk wel een kans kunnen gaan maken. Maar het is wat minder dan de vorige keer en ook de grootte is duidelijk wisselender dan de vorige keer. Maar zowel de arts in NL als DD zeggen dat dit prima is. Maandag de punctie. Duurt nog even, mijn follikels hebben nog de tijd om vrolijk door te groeien! Dus ik mag niet meer klagen van mezelf...
Diamond, bijzonder blijft het he, ene keer minder IE en betere opbrengst..
Eigenlijk mag ik niet klagen. Er zijn er nu 7 die mee zullen doen en nog een paar die ook eigenlijk wel een kans kunnen gaan maken. Maar het is wat minder dan de vorige keer en ook de grootte is duidelijk wisselender dan de vorige keer. Maar zowel de arts in NL als DD zeggen dat dit prima is. Maandag de punctie. Duurt nog even, mijn follikels hebben nog de tijd om vrolijk door te groeien! Dus ik mag niet meer klagen van mezelf...

donderdag 22 februari 2018 om 17:14
Animal Ik snap je teleurstelling wel beetje als je er eerst meer had en de grootte dichter bij elkaar. Je gaat automatisch toch de rondes vergelijken. Maar gelukkig 7 die meedoen! Hopelijk valt de punctie maandag mee. Duim voor jou.
Sheela Jij had toch vorige week Maandag TP gehad, een dag voor die van mij? Dan zou je NOD toch vandaag zijn? Of reken ik verkeerd, kan ook.
Brendatjuh Ohhh wat balen zeg!! Als er 10 follikels zijn zou je toch denken dat er wel wat goede bij zouden zitten... konden ze een beredeneren hoe dit eventueel kan of niet?
Sheela Jij had toch vorige week Maandag TP gehad, een dag voor die van mij? Dan zou je NOD toch vandaag zijn? Of reken ik verkeerd, kan ook.
Brendatjuh Ohhh wat balen zeg!! Als er 10 follikels zijn zou je toch denken dat er wel wat goede bij zouden zitten... konden ze een beredeneren hoe dit eventueel kan of niet?
donderdag 22 februari 2018 om 18:59
Animal zeven is helemaal niet raar, maar ik snap je teleurstelling. Maandag punctie. Spannend hoor. Misschien sluit ik maandag ook bij je aan. Morgen weer echo, dus dan weet ik ook meer.
Sheela nee toch! Wat een teleurstelling! Dikke knuffel!
Windmolen bij jou ook actie. Mijn duimen draaien.
Dames ik heb het erg druk, ik kom later beter lezen en reageren.
Sheela nee toch! Wat een teleurstelling! Dikke knuffel!
Windmolen bij jou ook actie. Mijn duimen draaien.
Dames ik heb het erg druk, ik kom later beter lezen en reageren.