Sonja en Astrid Holleeder

19-02-2018 16:45 181 berichten
Ik erger me kapot aan hoe Astrid en Sonja Holleeder zichzelf nu als slachtoffers wegzetten. En dan nog een boek uitbrengen en cashen. Laten ze de inkomsten schenken aan een goed doel (bijvoorbeeld een stichting tegen mensenhandel in de prosititutie), maar dat doen ze niet. Inmiddels strijkt Astrid circa 2.000.000 aan royalties van de verkoop van haar eerste boek. Er is nu een tweede boek. Zal haar dochter RTL-Boulevard presentatrice Miljuschka Witzenhausen erven. Zit bloed aan. Ondertussen zichzelf maar zielig neerzetten, maar wel vergeten dat Astrid jarenlang Willem's vertrouweling is geweest en via hem Bram Moszkowicz als haar beroepsbegeleider had. Sonja was zelf ook getrouwd met grote crimineel en het brein achter Heinekenontvoering (Cor van Hout, later o.a. mafiabaas en sexexploitant met schrikregime op de Wallen). Ze hebben al die jaren goed geleefd van het criminele geld, hebben hun kinderen in het buitenland laten studeren, ieder gezin heeft zijn eigen dure woonpanden en nu zichzelf als slachtoffers wegzetten.

Ook nog uitgekookt vragen om een verhoor achter gesloten deuren, zogenaamd om die fijne broer van hun niet te hoeven aankijken, maar dat kan ook gewoon afgeschermd. De reden dat ze het achter gesloten deuren willen (verzoek is gelukkig afgewezen), is omdat ze boter op hun hoofd hebben, ook al doen ze nu voor het Nederlandse volk alsof dat niet zo is.

Ze wisten jaren lang van de vele afpersingen en aanslagen af, maar hielden hun mond. Astrid adviseerde zelf ook nog bij die praktijken, hoe de wet te omzeilen. Het is toch van de pot gerukt dat ons strafrechtssyteem dit soort medeplichten getuigenbescherming biedt en ze daarmee vrij uit laat gaan.

Zum Kotsen.
minnimouse schreef:
23-02-2018 14:10
Hoezo heeft hij de schijn tegen? Omdat Holleeder zegt dat Peter R. het met Sonja doet??
En als je een open relatie hebt wil dat niet zeggen dat je met jan en alleman het bed induikt :facepalm:
Het kan idd een verzinsel van Willem zijn. Maar met getrouwde vrouwen heeft Peter R. geen moeite.

https://www.youtube.com/watch?v=xo93kzIL_4Y
Nieuwlid schreef:
23-02-2018 16:00
De onderste steen moet boven komen. Goed zo!!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1712339 ... -holleeder
Alle reacties Link kopieren
Toen ik het boek van Astrid las, viel mij wel op dat ze heel verhullend schreef over het feit dat haar man (de zg kunsthandelaar) en het hele gezin van Astrid riant geleefd heeft van criminele inkomsten uit het Holleeder-imperium, een imperium dat was gebouwd op het Heineken-losgeld.
Het kan natuurlijk zijn dat iemand later in het leven tot inkeer komt, maar daarover geen woord. Ik begrijp eerder dat de zussen tot op de dag van vandaag de criminele erfenis willen behouden.
Iets anders overigens dat me opviel toen ik het boek van Astrid las: het had driekwart dunner kunnen wezen, want het is een en al herhaling en Astrid is een beroerd schrijfster.
Tampaxropeje schreef:
23-02-2018 16:12
Het kan idd een verzinsel van Willem zijn. Maar met getrouwde vrouwen heeft Peter R. geen moeite.

Dubbel.
minnimouse wijzigde dit bericht op 23-02-2018 18:40
2.62% gewijzigd
Tampaxropeje schreef:
23-02-2018 16:12

Ja dus?
Watisernouweer schreef:
23-02-2018 17:57
Toen ik het boek van Astrid las, viel mij wel op dat ze heel verhullend schreef over het feit dat haar man (de zg kunsthandelaar) en het hele gezin van Astrid riant geleefd heeft van criminele inkomsten uit het Holleeder-imperium, een imperium dat was gebouwd op het Heineken-losgeld.
Het kan natuurlijk zijn dat iemand later in het leven tot inkeer komt, maar daarover geen woord. Ik begrijp eerder dat de zussen tot op de dag van vandaag de criminele erfenis willen behouden.
Iets anders overigens dat me opviel toen ik het boek van Astrid las: het had driekwart dunner kunnen wezen, want het is een en al herhaling en Astrid is een beroerd schrijfster.
Helemaal mee eens. Vond het boek veelbelovend, maar t verhaal werd met de bladzijde meer tenenkrommend. Ik irriteerde me ook aan de langdradige schrijfstijl.
En haar slachtofferrol. Jarenlang profiteerde ze mee aan het crimineel verdiende geld en haar "kunstzinnige" man was eigenlijk een lul de behanger die door Willem aan t werk werd gehouden.
Wel de lusten en niet de lasten. Ik zou me ook stijf vloeken als ik Willem was. Volgens mij is Astrid evengoed een manipulatief sekreet.

Daarbij begrijp ik niet dat er binnen de Nederlandse wet zoveel ruimte is voor dat gesteggel om geld wat officieel niet eens van hun is..
Watisernouweer schreef:
23-02-2018 17:57
Helemaal mee eens. Vond het boek veelbelovend, maar t verhaal werd met de bladzijde meer tenenkrommend. Ik irriteerde me ook aan de langdradige schrijfstijl.
En haar slachtofferrol. Jarenlang profiteerde ze mee aan het crimineel verdiende geld en haar "kunstzinnige" man was eigenlijk een lul de behanger die door Willem aan t werk werd gehouden.
Wel de lusten en niet de lasten. Ik zou me ook stijf vloeken als ik Willem was. Volgens mij is Astrid evengoed een manipulatief sekreet.

Daarbij begrijp ik niet dat er binnen de Nederlandse wet zoveel ruimte is voor dat gesteggel om geld wat officieel niet eens van hun is..
Chrystal schreef:
23-02-2018 23:49

Dat is het probleem, de staat moet aantonen dat het geld niet van hun is.
Vergis je niet, Cor van Hout had gewoon diverse BV's (Bouwactiviteiten)
Lukt dat niet kan de belastingdienst haar deel eisen maar meer niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Zouden Sonja en Astrid ook zo scheldend praten wanneer ze het niet opnemen?
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
Afgelopen dagen Judas gelezen. Ook ik vond de schrijfstijl niet denderend, heel veel herhaling, waarbij de lezer vooral overtuigd moeten worden en een bepaald Peter R. De Vries toontje. Peter doet goede dingen hoor maar ik bespeur een zekere stijl van overbrengen. Zonder alle herhalingen was het ook al overtuigend overgekomen, misschien zelfs wel overtuigender. Het boek was gewoon sterker geweest als het minimaal met een kwart was ingekort.
Wel kan ik me voorstellen dat als je bent 'opgevoed' zoals zij, dat je niet beter weet. Ze had zich op een zeker moment van Wim losgemaakt maar door financiële malaise waren zij en Jaap toch weer met Wim in zee gegaan. Domheid? Hebzucht? Of is het gewoon makkelijker om terug te gaan naar wat je toch al gewend bent? Combinatie?
Toch erger ik me dan weer meer aan het podium dat Wim heeft gekregen in de media. Maar dat kan hier, net als een Joran van der Sloot. Lekker aanschuiven in talkshows.

Dat iemand een criminele erfenis kan ontvangen, vind ik overigens ook van de zotte.
anoniem_362505 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 17:53
0.39% gewijzigd
Gayacat schreef:
24-02-2018 17:03

Dat iemand een criminele erfenis kan ontvangen, vind ik overigens ook van de zotte.
Dat is dus het probleem vaak, welk gedeelte is verdiend en welk gedeelte crimineel.
Je hebt hier niet te maken met de Daltons die met dynamiet een kluis open blazen en met zakken geld er vandoor gaan om vervolgens door de sheriff gepakt te worden.

Endstra - een slimme zakenman - was de bankier van de onderwereld en waste heel wat geld wit.

Dat waren constructies waar menig boekhouder van justitie geen vat op kon krijgen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
24-02-2018 17:38
Dat is dus het probleem vaak, welk gedeelte is verdiend en welk gedeelte crimineel.
Je hebt hier niet te maken met de Daltons die met dynamiet een kluis open blazen en met zakken geld er vandoor gaan om vervolgens door de sheriff gepakt te worden.

Endstra - een slimme zakenman - was de bankier van de onderwereld en waste heel wat geld wit.

Dat waren constructies waar menig boekhouder van justitie geen vat op kon krijgen.
Yep, helaas niet eenvoudig. De bijbehorende striptekeningen met de Daltons zie ik dan weer helemaal voor me.

In hun hele criminele doen en laten waren/zijn ze gerafineerd. Dat lezen is al bijzonder fascinerend.

Wat ik me niet realiseerde, is dat de Holleedertjes tot twee jaar terug praktisch bij mij om de hoek woonden. En de link met haar dochter had ik ook niet gemaakt.
Gayacat schreef:
24-02-2018 17:50

Wat ik me niet realiseerde, is dat de Holleedertjes tot twee jaar terug praktisch bij mij om de hoek woonden. En de link met haar dochter had ik ook niet gemaakt.
‘t zijn net mensen ;-)
Gayacat schreef:
24-02-2018 17:50
Yep, helaas niet eenvoudig. De bijbehorende striptekeningen met de Daltons zie ik dan weer helemaal voor me.

In hun hele criminele doen en laten waren/zijn ze gerafineerd. Dat lezen is al bijzonder fascinerend.

Meen je...........

Wie van de familie?

EN zag je ze wel eens?
minnimouse schreef:
24-02-2018 18:10
‘t zijn net mensen ;-)
;-D Nou, ik moet vaak aanhoren dat ik in zo'n saaie buurt woon en dat het zo veilig is. Ach, afgezien van wat vastgoedmafia of zekere motorclubleden is het hier ook heerlijk rustig. Restaurant Vis aan de Schelde stond/staat in ieder geval wel bekend als een vastgoedontmoetingsplek. De vis schijnt er erg goed te zijn.
hollebollegijs schreef:
24-02-2018 18:14
Meen je...........

Wie van de familie?

EN zag je ze wel eens?
Stien en Astrid, 1e aanslag op Cor was om de hoek maar toen woonden wij er nog niet. Dit soort dingen kom ik altijd achteraf achter. Je zal maar getuige zijn van zo'n aanslag. Ik herken sowieso nooit BN'ers, al staan ze voor m'n neus.
Gayacat schreef:
24-02-2018 18:37
Stien en Astrid, 1e aanslag op Cor was om de hoek maar toen woonden wij er nog niet. Dit soort dingen kom ik altijd achteraf achter. Je zal maar getuige zijn van zo'n aanslag. Ik herken sowieso nooit BN'ers, al staan ze voor m'n neus.
Hoezo realiseer je je dat nu dan?
minnimouse schreef:
24-02-2018 18:48
Hoezo realiseer je je dat nu dan?
Omdat ik deze week het boek Judas heb gelezen. Alle restaurants, winkels en straten waar iets afspeelde, staan erin vermeld.
Ohh ik vond het boek juist wel goed.
Ik vind Astrid boeiend schrijven .

2e boek vond ik wat minder.
Gateway :whistle:
Gayacat schreef:
24-02-2018 18:55
Omdat ik deze week het boek Judas heb gelezen. Alle restaurants, winkels en straten waar iets afspeelde, staan erin vermeld.
Ja maar je hebt ze dus nooit gezien?
Is alweer een tijd geleden dat ik het boek las, maar volgens mij speelde het zich niet specifiek in de buurt af of wel?
minnimouse schreef:
24-02-2018 19:02
Ja maar je hebt ze dus nooit gezien?
Is alweer een tijd geleden dat ik het boek las, maar volgens mij speelde het zich niet specifiek in de buurt af of wel?
Misschien heeft ze Astrid wel een paar keer gezien zonder dat ze het wist. Volgens mij is niet bekend hoe Astrid eruit ziet toch? Zag van de week wel een foto ergens, waar ze 25 jaar jonger was.
Kwebbeltje91 schreef:
24-02-2018 19:08
Misschien heeft ze Astrid wel een paar keer gezien zonder dat ze het wist. Volgens mij is niet bekend hoe Astrid eruit ziet toch? Zag van de week wel een foto ergens, waar ze 25 jaar jonger was.
Haar huidige uiterlijk is idd niet bekend.
Kwebbeltje91 schreef:
24-02-2018 19:08
Haar huidige uiterlijk is idd niet bekend.
hollebollegijs schreef:
24-02-2018 17:38

Wat dat betreft hebben ze in de VS een veel betere "pluk-ze-wetgeving", die voornamelijk bedacht is om de Italiaanse mafia aan te pakken. Men mag daarbij van de veronderstelling uitgaan, dat als een deel van het kapitaal aantoonbaar illegaal is, de rest van het kapitaal ook wel niet zuiver zal zijn, en men mag daarbij ook aannemen dat de financiele partners ook wel niet zuiver op de graad zullen zijn.
Zo raakten opgepakte mafia-kopstukken al hun bezittingen kwijt, ook al hadden ze de hele boel op naam van hun vrouw laten schrijven.
Vaak waren er dan onderhandelingen mogelijk: als mafia-baas wilde getuigen, mocht gezin in huis blijven wonen (je zag dit ook in de teeveeserie Soprano's)
Al met al is die strenge wetgeving er mede oorzaak van geweest dat rond 2000 de macht van de Italiaanse mafia behoorlijk teruggedrongen was.
Als je dan dit geklungel met de erfenis van Cor ziet en denkt aan de bonnetjes-affaire en de Teeven-deal, man, man .... :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven