Uitgerekend 16-30 september
maandag 15 januari 2018 om 14:08
Voor iedereen die uitgerekend is half-eind september en mee wil schrijven!
= kloppend hartje!
= goede 20-weken echo!
Nora_r
Roffa38
donski88
MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
| Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Afspraken | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Schaapje1991 | 26 | Tweede | 14 september | |||
| Nusa | 30 | Eerste | 14 september | 27-02 2e echo | ||
| Vlammetje-1 | 32 | Tweede | 16 september | |||
| Jentelente | 28 | Tweede | 17 september | 23-02 eerste echo | ||
| Eftelingmeisje | 35 | Eerste | 19 september | |||
| Juffie6 | 26 | Eerste | 19 september | |||
| Muppet3640 | 36 | Eerste | 22 september | 19-02 eerste echo | ||
| Luca2017 | 28 | Eerste | 22 september | |||
| Elle_86 | 31 | Tweede | 23 september | 23-02 tweede echo | ||
| Poezels | 32 | Eerste | 23 september | 02-03 2e echo | ||
| Milov | 26 | Eerste | 23 september | |||
| Vievie_abc | 32 | Tweede | 23 september | 12-02 eerste echo | ||
| Nicole123 | 37 | Derde | 23 september | |||
| MKM92 | 25 | Eerste | 26 september | |||
| Bretnay | 28 | Derde | 27 september | |||
| Maeeo | 25 | Eerste | 23 september | 05-03 tweede echo | ||
| Millca | ?? | ?? | 29 september | |||
| Fala_1989 | 27 | Eerste | 30 september | 28-02 tweede echo | ||
| deanarys | 30 | Tweede | 30 september | 8-03 tweede echo | ||
| Nelle89 | ?? | ?? | 3 oktober |
Roffa38
donski88
MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:35
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.49% gewijzigd
zaterdag 24 februari 2018 om 11:38
zaterdag 24 februari 2018 om 11:58
Ik was er ook gisteren, maar dan in de avond. Een ramp om er te komen, maar zeker de moeite. Vond het erg leuk en heb inderdaad een paar gevulde tassen. Was maar goed dat ik het geslacht nog niet weet anders had ik nog veel meer gekocht.
Ook ik heb een aantal dingen van meyco gekocht, leuk merk he.
Bedankte voor het bericht Millca, nu toch gelukt.
Ook ik heb een aantal dingen van meyco gekocht, leuk merk he.
Bedankte voor het bericht Millca, nu toch gelukt.
zaterdag 24 februari 2018 om 12:08
Oh dan is het wel wat groter Ja, ik vind het een eind rijden naar Amsterdam voor een halletje namelijk. Maar ik moet zeggen dat wij de huishoudbeurs ook best wel grappig vonden, vooral hoe sommige mensen enthousiast kunnen zijn om een speciale spons te kopen en als er iets gratis te snacken was dan waren het Amerikaanse black friday praktijken
zaterdag 24 februari 2018 om 17:01
En al mensen gemerkt dat ze al een maand met hun buurvrouw aan het schrijven zijn of valt het tot nu toe mee?
Komen de andere vaste meeschrijvers er ook nog gezellig bij? Voor nu zal ik nog even hier schrijven, anders loopt het zo door elkaar.
Ik heb sinds gisteren een positiebroek aan. Heerlijk, geen geknel en losse knopen meer. Vooral 's avonds heb ik al echt een klein buikje, dan passen gewone broeken niet meer zo lekker. Meteen even gekeken wat ik nog heb aan positiekleding: het is niet zoveel (1 broek, 1 rokje, 1 jurk, 1 shirt, 1 legging, 2 panty's, 2 bh's) maar wel al bijna genoeg want de vorige zwangerschappen paste ik tot het eind ook nog heel veel gewone (rekbare) shirts en jurkjes. Mijn buik wordt niet zo groot (al weet je nooit bij een derde). Ik had toen wel nog een tas vol kleding van mijn schoonzus geleend, maar die heeft ze inmiddels niet meer denk ik. Maar zonder die tas kom ik ook een heel eind. In de komende tijd koop ik er nog wel een extra broek bij, want daar heb ik er nu maar 1 van en dat is wel heel weinig. Verder hebben we geluk dat we voornamelijk in de zomer een dikke buik hebben: geen gedoe met winterjassen die niet meer dicht kunnen enzo. Dragen / kopen jullie al positiekleding?
Ik heb sinds gisteren een positiebroek aan. Heerlijk, geen geknel en losse knopen meer. Vooral 's avonds heb ik al echt een klein buikje, dan passen gewone broeken niet meer zo lekker. Meteen even gekeken wat ik nog heb aan positiekleding: het is niet zoveel (1 broek, 1 rokje, 1 jurk, 1 shirt, 1 legging, 2 panty's, 2 bh's) maar wel al bijna genoeg want de vorige zwangerschappen paste ik tot het eind ook nog heel veel gewone (rekbare) shirts en jurkjes. Mijn buik wordt niet zo groot (al weet je nooit bij een derde). Ik had toen wel nog een tas vol kleding van mijn schoonzus geleend, maar die heeft ze inmiddels niet meer denk ik. Maar zonder die tas kom ik ook een heel eind. In de komende tijd koop ik er nog wel een extra broek bij, want daar heb ik er nu maar 1 van en dat is wel heel weinig. Verder hebben we geluk dat we voornamelijk in de zomer een dikke buik hebben: geen gedoe met winterjassen die niet meer dicht kunnen enzo. Dragen / kopen jullie al positiekleding?
zaterdag 24 februari 2018 om 17:13
zaterdag 24 februari 2018 om 17:31
Nee nog geen bekende gezien! Was idd wel benieuwd..
Positiebroeken heb ik nu in het weekend aan. Omdat het meteen mijn buik zo accentueert. En op mijn werk vertel ik het maandag dus ik ben daar nog even voorzichtig mee. Maar vanaf nu zal ik ze steeds meer dragen, was vorige keer pas na 15 weken nodig.
Ik heb nog 2 broeken van vorige keer (moet ik nog terugkrijgen van een vriendin) en heb er een aantal bijgekocht van de h&m. Had er vorige keer ook 2 maar die zijn wel af. Ik vind die zo lekker zitten en kosten niet veel. Verder kan ik denk ik nog veel van mijn eigen kleding en shirts aan. Heb ook wel broeken met elastiek enzo die prima kunnen. Pas op het einde zijn echte zwangerschaps shirts wel handig. Maar die koop ik dan wel. Wat wel handig is is dat ik in dezelfde periode zwanger ben als de vorige keer. Dus de kleding die ik toen gekocht heb kan nu weer prima. En idd een jas kopen is niet nodig, tegen de tijd dat het niet meer past is het zomer.
Positiebroeken heb ik nu in het weekend aan. Omdat het meteen mijn buik zo accentueert. En op mijn werk vertel ik het maandag dus ik ben daar nog even voorzichtig mee. Maar vanaf nu zal ik ze steeds meer dragen, was vorige keer pas na 15 weken nodig.
Ik heb nog 2 broeken van vorige keer (moet ik nog terugkrijgen van een vriendin) en heb er een aantal bijgekocht van de h&m. Had er vorige keer ook 2 maar die zijn wel af. Ik vind die zo lekker zitten en kosten niet veel. Verder kan ik denk ik nog veel van mijn eigen kleding en shirts aan. Heb ook wel broeken met elastiek enzo die prima kunnen. Pas op het einde zijn echte zwangerschaps shirts wel handig. Maar die koop ik dan wel. Wat wel handig is is dat ik in dezelfde periode zwanger ben als de vorige keer. Dus de kleding die ik toen gekocht heb kan nu weer prima. En idd een jas kopen is niet nodig, tegen de tijd dat het niet meer past is het zomer.
zaterdag 24 februari 2018 om 17:51
Het ligt denk ik heel erg aan hoe groot je buik wordt of je speciale shirts nodig hebt aan het eind. Mijn buik was vorige keren zodanig dat sommige mensen er in de laatste weken pas achterkwamen dat ik zwanger was. Dan vroegen ze wanneer ik uitgerekend was en keken ze zo
als ik zei: "Nou, over anderhalve week!" Wie weet is het deze keer anders, maar dat wacht ik eerst wel even af!
zaterdag 24 februari 2018 om 18:04
Ik heb net 2 positie broeken gekocht, werd echt ff knettergek van mijn broeken waarmee ik niet meer fatsoenlijk kon zitten. Dan kreeg ik echt buikpijn...
Van de vorige zwangerschap heb ik nog een rokje en een shirtje over. Op een of andere manier dacht ik er niet over na dat ik ooit een tweede zou willen
maar idd die shirtjes had ik niet echt nodig, ik kwam ook op de dag dat ik uitgerekend was bij de friettent en die man zei; oh jij moet nog wel een tijdje he!... uuh nee dus..
Van de vorige zwangerschap heb ik nog een rokje en een shirtje over. Op een of andere manier dacht ik er niet over na dat ik ooit een tweede zou willen
zaterdag 24 februari 2018 om 18:12
Haha, zelfde ervaring dus. Ik weet nog bij de eerste (die kwam pas een tijdje na de UD) dat de caissière in een winkel vroeg wanneer ik uitgerekend was en ik zei: eergisteren. Dat had ze totaal niet verwacht en ze keek opeens heel verschrikt, alsof spontaan mijn vliezen daar zouden breken en dan de winkel blank zou komen te staan.
zaterdag 24 februari 2018 om 18:57
Vanaf wanneer moet je gemiddeld gezien zwangerschapskleding hebben? Ben er nog helemaal niet mee bezig eigenlijk maar als ik jullie hoor moet ik maar eens een shopsessie gaan plannen.
En hebben jullie tips qua winkels voor zwangerschapskleding wat een beetje business/businesscasual is?
En verder iemand tips qua winkels voor bh 65G oid?
En hebben jullie tips qua winkels voor zwangerschapskleding wat een beetje business/businesscasual is?
En verder iemand tips qua winkels voor bh 65G oid?
zaterdag 24 februari 2018 om 19:18
@Vlam Spannend, maandag vertellen op je werk!
Wat grappig om te lezen hoe verschillend buiken kunnen groeien he. Bij mijn zoontje had ik echt pas na 19 weken een buikje en begon ik toen pas met positiekleding dragen. Nu ben ik 10 weken en draag ik het al. Vandaag waren en twee vriendinnen op bezoek en die zeiden meteen dat ik al echt een buikje heb. Gelukkig weten zij het al, anders was het nog ongemakkelijk geweest
Maar volgens mij hoor je wel vaker dat je het bij de tweede sneller ziet dan bij de eerste. Ja dus @Poezels 
@Fala Ik heb veel van de H&M en Prenatal. Goede bh’s verkopen ze ook bij de Prenatal maar tot welke maat weet ik eigenlijk niet.
Wat grappig om te lezen hoe verschillend buiken kunnen groeien he. Bij mijn zoontje had ik echt pas na 19 weken een buikje en begon ik toen pas met positiekleding dragen. Nu ben ik 10 weken en draag ik het al. Vandaag waren en twee vriendinnen op bezoek en die zeiden meteen dat ik al echt een buikje heb. Gelukkig weten zij het al, anders was het nog ongemakkelijk geweest
@Fala Ik heb veel van de H&M en Prenatal. Goede bh’s verkopen ze ook bij de Prenatal maar tot welke maat weet ik eigenlijk niet.
zaterdag 24 februari 2018 om 19:49
De vorige x had ik bij de 20 weken echo nog geen heel zichtbaar buikje, maar ik voelde het wel, had toen vanaf een week of 14 denk ik positie broeken aan omdat gewone echt te strak zaten. Er was alleen niets te zien... Ik denk niet dat je er een aantal weken op moet zetten, gewoon wanneer je eigen broeken niet meer lekker zitten, dan zijn positie broeken echt heel erg fijn! Ik had van die soort leggings van spijkerstof van de H&M en die vond ik toen wel heel fijn. Maar toen was ik wel een stukje slanker en stond het wel mooi... die zou ik nu niet meer aantrekken...
zaterdag 24 februari 2018 om 20:24
Het eerste wat je nodig hebt is een of meer broeken (en voor sommigen bh's maar dat verschilt heel sterk), voor de rest kun je nog heel lang (soms tot de bevalling toe) met je gewone kleding doen. Dus ik zou geen te uitgebreide shopsessie doen nog. Wanneer een positiebroek nodig is verschilt van 8 tot 20 weken, niks van te zeggen. Het ligt er ook aan of je huidige broeken een hoge of lage taille hebben, die met lage taille kun je langer aan. Zodra je broeken een beetje gaan knellen is het fijn om binnen een week of 2 een positiebroek te hebben. Je hebt dan nog wel wat tijd, die buik explodeert niet binnen een paar dagen. En je kunt in de tussentijd ook bijv jurken dragen, die kunnen nog heel lang. Winkels en reclames zullen je overigens wat anders op de mouw proberen te spelden, die verkopen zelfs positievesten. Hoe je met een zwangere buik niet meer in een gewoon (openhangend) vest zou passen is mij een compleet raadsel.
zondag 25 februari 2018 om 10:09
Bij mij is er nog vrij weinig buik te zien, behalve in de avond dan puilt mijn buik iets uit. En ik ben 2 kilo aangekomen door het constante eten. Vaak trek ik een joggingbroek aan na het werk omdat dat sowieso al wat lekkerder zit dan een spijkerbroek. Wat ik niet meer aan kan zijn bh's met beugel, dat zit gewoon niet en dus heb ik nu sportbh's aan. Binnenkort maar eens gaan kijken naar andere bh's. Maar ik heb totaal geen behoefte aan winkelen (nooit echt gehad ook), maar vooral nu niet omdat ik me nog steeds beroerd voel.
Misselijkheid is eindelijk wat vermindert, maar ik ben nu snotverkouden.
Misselijkheid is eindelijk wat vermindert, maar ik ben nu snotverkouden.
zondag 25 februari 2018 om 10:19
Hier met name 's avonds een opgezet buikje. Kan tot nu toe nog gewoon al mijn kleren aan. Merk wel dat de bh's minder lekker zitten.
De eetlust is gelukkig weer wat terug. Heb ook niet meer gespuugd. Gaan zo even naar mijn nichtje, aan de kinderen vertellen dat tante Muppet een baby in d'r buik heeft. En daarna lunchen met vrienden en lekker wandelen. Die weten ook nog van niks.
De eetlust is gelukkig weer wat terug. Heb ook niet meer gespuugd. Gaan zo even naar mijn nichtje, aan de kinderen vertellen dat tante Muppet een baby in d'r buik heeft. En daarna lunchen met vrienden en lekker wandelen. Die weten ook nog van niks.
zondag 25 februari 2018 om 20:43
Aah poezels heb je er mij er ook tussen gezet? Leeftijd is 28 en dit is onze eerste kindje..
Dit weekend fam weekend gehad... heel gezellig maar ook wel vermoeiend.. paar leuke kleertjes gekregen van de fam. Vond het wel even heftig dat k dacht Ojee wat klein dat spul hahaha.. schoonmoeder gaf nog aan dat wij de kinderwagen. Van hun krijgen dat is natuurlijk ook heel fijn.. van schoonzus en zwager krijgen we het badje met standaard.. langzaam aan komen de spulletjes binnen zo..
Heb niet goed mee gekregen maar hoe zit het met fb?
Dit weekend fam weekend gehad... heel gezellig maar ook wel vermoeiend.. paar leuke kleertjes gekregen van de fam. Vond het wel even heftig dat k dacht Ojee wat klein dat spul hahaha.. schoonmoeder gaf nog aan dat wij de kinderwagen. Van hun krijgen dat is natuurlijk ook heel fijn.. van schoonzus en zwager krijgen we het badje met standaard.. langzaam aan komen de spulletjes binnen zo..
Heb niet goed mee gekregen maar hoe zit het met fb?
maandag 26 februari 2018 om 07:36