Uitgerekend 16-30 september
maandag 15 januari 2018 om 14:08
Voor iedereen die uitgerekend is half-eind september en mee wil schrijven!
= kloppend hartje!
= goede 20-weken echo!
Nora_r
Roffa38
donski88
MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
| Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Afspraken | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Schaapje1991 | 26 | Tweede | 14 september | |||
| Nusa | 30 | Eerste | 14 september | 27-02 2e echo | ||
| Vlammetje-1 | 32 | Tweede | 16 september | |||
| Jentelente | 28 | Tweede | 17 september | 23-02 eerste echo | ||
| Eftelingmeisje | 35 | Eerste | 19 september | |||
| Juffie6 | 26 | Eerste | 19 september | |||
| Muppet3640 | 36 | Eerste | 22 september | 19-02 eerste echo | ||
| Luca2017 | 28 | Eerste | 22 september | |||
| Elle_86 | 31 | Tweede | 23 september | 23-02 tweede echo | ||
| Poezels | 32 | Eerste | 23 september | 02-03 2e echo | ||
| Milov | 26 | Eerste | 23 september | |||
| Vievie_abc | 32 | Tweede | 23 september | 12-02 eerste echo | ||
| Nicole123 | 37 | Derde | 23 september | |||
| MKM92 | 25 | Eerste | 26 september | |||
| Bretnay | 28 | Derde | 27 september | |||
| Maeeo | 25 | Eerste | 23 september | 05-03 tweede echo | ||
| Millca | ?? | ?? | 29 september | |||
| Fala_1989 | 27 | Eerste | 30 september | 28-02 tweede echo | ||
| deanarys | 30 | Tweede | 30 september | 8-03 tweede echo | ||
| Nelle89 | ?? | ?? | 3 oktober |
Roffa38
donski88
MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:35
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.49% gewijzigd
donderdag 22 februari 2018 om 12:03
Ja ik hoop dat je net zo’n mooie echo gaat zien vanmiddag! Ik denk dat wanneer je met ruim 10 weken een goeie echo hebt de kans op een miskraam wel echt enorm klein is geworden.
Ik denk dat wij een pretecho doen met 16 weken ongeveer. De geslachtsbepaling.. en daarna de 20 weken echo. Volgende week donderdag is de intake.
Ik denk dat wij een pretecho doen met 16 weken ongeveer. De geslachtsbepaling.. en daarna de 20 weken echo. Volgende week donderdag is de intake.
donderdag 22 februari 2018 om 12:09
donderdag 22 februari 2018 om 13:11
Volgens mijn vk is er geen harde risicogrens bij 12-13 weken. Ze zei dat na onze afgelopen echo (9+3) waarbij alles op schema liep en een kloppend hartje te zien was de kans op een miskraam al dermate klein is dat hij daarna nauwelijks nog afneemt. Natuurlijk kan het nog misgaan, maar die kans is rond de 10 weken (als je een goede echo gehad hebt) vrijwel niet groter dan rond de 13, 16, of 20 weken. Dus Vlammetje hoeft denk ik niet nog anderhalve week te wachten om opgelucht adem te halen, maar kan dat gewoon nu al doen. Nog beter dus!
donderdag 22 februari 2018 om 14:35
donderdag 22 februari 2018 om 16:19
donderdag 22 februari 2018 om 16:27
Wat fijn van de goede echo’s! Lekker van gaan genieten.
Hier kunnen we geen nipt doen omdat de tweede vruchtzak er nog zit en dit de uitslag kan beïnvloeden. We hadden het in eerste instantie wel gewild, maar na een gesprek met de verloskundige dat als je een slechte uitslag hebt, je alsnog een vruchtwaterpunctie moet laten doen, en wij al weten dat we een kindje met down niet weg willen laten halen èn een vruchtwaterpunctie risico’s met zich medebrengt hadden we er uiteindelijk toch niet voor gekozen.
Roffa, ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Laat je ons weten als je weer een positieve test in handen hebt? Sterkte!
Hier kunnen we geen nipt doen omdat de tweede vruchtzak er nog zit en dit de uitslag kan beïnvloeden. We hadden het in eerste instantie wel gewild, maar na een gesprek met de verloskundige dat als je een slechte uitslag hebt, je alsnog een vruchtwaterpunctie moet laten doen, en wij al weten dat we een kindje met down niet weg willen laten halen èn een vruchtwaterpunctie risico’s met zich medebrengt hadden we er uiteindelijk toch niet voor gekozen.
Roffa, ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Laat je ons weten als je weer een positieve test in handen hebt? Sterkte!
donderdag 22 februari 2018 om 17:08
Wat fijn alle goede echo's! Geniet ervan allemaal!
Wij weten nog niet of we de nipt gaan doen, vorige x niet gedaan, nu dus misschien. Inderdaad om het effect wat een afwijking zou hebben op ons zoontje.
Fb vind ik ook een goed idee, veel makkelijker bij te houden, je krijgt ook meldingen als er iets gepost is.
Ik ben de laatste week helemaal niet lekker, veel misselijk, super moe en moeite met nadenken, heel vreemd. Daarnaast last van een schommelende bloedsuikerspiegel, waardoor ik duizelig en trillerig word. Vandaar net ook bij de huisarts bloed geprikt, even een check up of alles wel goed is.
Wij weten nog niet of we de nipt gaan doen, vorige x niet gedaan, nu dus misschien. Inderdaad om het effect wat een afwijking zou hebben op ons zoontje.
Fb vind ik ook een goed idee, veel makkelijker bij te houden, je krijgt ook meldingen als er iets gepost is.
Ik ben de laatste week helemaal niet lekker, veel misselijk, super moe en moeite met nadenken, heel vreemd. Daarnaast last van een schommelende bloedsuikerspiegel, waardoor ik duizelig en trillerig word. Vandaar net ook bij de huisarts bloed geprikt, even een check up of alles wel goed is.
donderdag 22 februari 2018 om 19:57
Wat fijn van alle goede echo's!
Afgelopen dinsdag heb ik een echo bij de gynaecoloog gehad, zag er allemaal goed uit. De baby was al aan het bewegen, zo bijzonder om te zien. Volgende week nog een echo bij de verloskundige.
Ik ga de NIPT wel doen maar twijfel nog over de nevenbevindingen. Was er eerst overtuigd van om wel te doen, maar twijfel nu.
Afgelopen dagen geprobeerd om te werken, ging allemaal met moeite, dus weer ziek gemeld. Helpt dan ook niet mee als je een hele drukke dienst hebt en om 5.30u al moet opstaan.
Fb heb ik niet.
Afgelopen dinsdag heb ik een echo bij de gynaecoloog gehad, zag er allemaal goed uit. De baby was al aan het bewegen, zo bijzonder om te zien. Volgende week nog een echo bij de verloskundige.
Ik ga de NIPT wel doen maar twijfel nog over de nevenbevindingen. Was er eerst overtuigd van om wel te doen, maar twijfel nu.
Afgelopen dagen geprobeerd om te werken, ging allemaal met moeite, dus weer ziek gemeld. Helpt dan ook niet mee als je een hele drukke dienst hebt en om 5.30u al moet opstaan.
Fb heb ik niet.