Zinloosheid van het leven.

24-02-2018 20:27 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even voor de duidelijkheid : Ik ben niet depressief en ook zeker niet ongelukkig.

Maar de laatste tijd vind ik het leven allemaal behoorlijk zinloos. Waar doe ik het eigenlijk allemaal voor? Eerst had ik nog wel wat leuke dingen die ik deed, en waar ik naar uitkeek. Maar nu, ook niet echt. Zo heb ik de afgelopen jaren meerdere verre reizen gemaakt. Maar nu merk ik eigenlijk dat ik reismoe ben. Ik heb er geen zin meer in. Jarenlang was het een beetje het hoofddoel van mijn leven, maar nu niet meer. Stappen deed ik ook graag, maar ook daar ben ik nogal op uitgekeken. Het is vaak een beetje een oppervlakkig wereldje.

En zo kabbelt het leven rustig Door. En ja ik ben gelukkig : ik hou van mijn werk, ik ben gezond etc. Maar toch vind ik alles zo saai en doelloos. Vriendinnen zijn allemaal gesetteld en hebben daar hun ding in gevonden. En ik? Ik weet het niet zo goed. Het idee dat mijn leven de komende jaren zo Door zou gaan staat me ook tegen. Zo hetzelfde altijd... Maar wat dan?

Wat ik op dit moment wel leuk vind is lezen, sporten en mijn werk. Maar verder vind ik de jaren steeds meer op elkaar gaan lijken. En dan denk ik : en nu?

Herkent iemand dit? En wat hiermee te doen?
Ghe.... dat heet ouder worden. Elk moment heb je de mogelijkheid om alles om te keren of anders te gaan doen. Wat jij wil.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vind het leven ook zinloos, maar ik geniet nog wel van reizen.
De zingeving in mijn leven zit in de relaties met de mensen om mij heen. Mijn man, kinderen, verdere familie, vrienden, de kinderen uit mijn klas.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 24-02-2018 20:33
3.55% gewijzigd
De zin van het leven is doodgaan, dus ach.
Is allemaal relatief.
Ga een cursus doen.
Herkenbaar, alleen vind ik het wel lekker rustig, dat het allemaal nergens naar toe gaat, geen zin heeft, gewoon gaat zoals het gaat.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Misschien ook gaan settelen ?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Solomio schreef:
24-02-2018 20:33
Herkenbaar, alleen vind ik het wel lekker rustig, dat het allemaal nergens naar toe gaat, geen zin heeft, gewoon gaat zoals het gaat.
Scheelt ook heel veel denken. Heerlijk.
Het leven heeft niet zoveel zin. Maar daar moet je niet overdenken. Je moet het jezelf maar gewoon naar je zin maken.
Solomio schreef:
24-02-2018 20:33
Yup.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Miskotto schreef:
24-02-2018 20:39
Misschien ook gaan settelen ?
Misschien wil TO dat wel maar lukt het niet?
Zoek een vent en baar een paar kinderen. Dan heb je de eerste 20 jaar geen tijd meer om uberhaupt nog na te denken :-D
ik geef mn bek ook maar een douw
Timetraveler schreef:
24-02-2018 20:50
Misschien wil TO dat wel maar lukt het niet?
Maar een leuke man zal toch wel moeten lukken?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Miskotto schreef:
24-02-2018 21:02
Waarom zou iemand dat willen?
Miskotto schreef:
24-02-2018 21:02
Het klinkt leuk, maar ik denk (helaas) niet dat de liefde altijd zo maakbaar is. Zou de wereld wel een stukje mooier maken misschien; als iedereen een fijne partner zou vinden die goed bij hem/haar past.
Timetraveler schreef:
24-02-2018 21:04
Het klinkt leuk, maar ik denk (helaas) niet dat de liefde altijd zo maakbaar is. Zou de wereld wel een stukje mooier maken misschien; als iedereen een fijne partner zou vinden die goed bij hem/haar past.
Waarom zou iedereen een fijne partner willen?
Moiren’ schreef:
24-02-2018 21:08
Waarom zou iedereen een fijne partner willen?
Ik bedoel iedereen die dat graag zou willen, maar bij wie het misschien niet of moeilijk lukt. Ik kan me prima voorstellen dat er genoeg mensen zijn die geen behoefte hebben aan een partner.
Afbeelding
Ik herken het wel TO. Ook niet geselleld en al over de veertig. Heb ook echt moeten zoeken naar “de zin van het” en ook vooral naar mijn “zin in het” leven. Het gaat soms niet zoals je had gehoopt of verwacht. Er zijn periodes dat ik het leven ook verschrikkelijk SAAI vind. Maar dan zijn er ook weer momenten dat ik enorm geniet met mijn vrienden, blij word van mijn familie, gewoon van de simpele dingen die ik om mij heen zie. En om mijzelf te blijven uitdagen en prikkelen, denk ik erover om weer een studie te gaan doen.
Al is het leven soms niet wat je ervan verwachtte of hoopte, het is uiteindelijk wel wat jij er zelf van maakt.
Dus wat maakt jou gelukkig? Wat zou jij nog willen weten of doen?
better_sweet wijzigde dit bericht op 24-02-2018 21:21
4.86% gewijzigd
.
Timetraveler schreef:
24-02-2018 21:09
Ik bedoel iedereen die dat graag zou willen, maar bij wie het misschien niet of moeilijk lukt. Ik kan me prima voorstellen dat er genoeg mensen zijn die geen behoefte hebben aan een partner.
Ik lees nergens dat TO een partner wil (of niet heeft).
Dus vond het een gekke suggestie (in eerste instantie niet door jou gedaan).
Enn schreef:
24-02-2018 20:29
Ghe.... dat heet ouder worden. Elk moment heb je de mogelijkheid om alles om te keren of anders te gaan doen. Wat jij wil.
En dit dus. Je kan doen waar je zin in hebt. Hoeft niet groots of meeslepend te zijn. Zolang jij er maar wat in ziet.
99% van je leven is routine inderdaad.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
fiool schreef:
24-02-2018 21:10
Afbeelding
:biggrin:

Of, zoals wij hier thuis zeggen: zonder zin kan het ook.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
fiool schreef:
24-02-2018 21:10
Afbeelding
:proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven