Kind erkennen

25-02-2018 12:23 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
~
anoniem_365008 wijzigde dit bericht op 25-03-2018 19:23
0.00% gewijzigd
8102 schreef:
25-02-2018 14:36
Vader kan eerst een vaderschapstest doen, hij kan iets mee nemen wat van de kleine is voor een vaderschapstest.
Daarvoor heeft hij geen toestemming nodig van de moeder.
https://www.dnasolum.nl/dna_vaderschapstest/
Je hebt wel toestemming nodig, want hij is geen officiële ouder.

Niet dat het zonder niet te doen is.
8102 schreef:
Vader kan eerst een vaderschapstest doen, hij kan iets mee nemen wat van de kleine is voor een vaderschapstest.

8102 schreef:

Lotus90 schreef:
25-02-2018 14:18
Direct een advocaat inschakelen, natuurlijk. Zodat hij alsnog (via de rechter) zijn kind kan erkennen. Een vader heeft recht op zijn kind en het kind heeft recht op zijn/haar vader.
Vergeet het gezag niet! Alsjeblieft!
Om op zijn minst één van de topics uit deze reeks te voorkomen.

Het is heel simpel voor haar: óf zij gaat met hem erkenning en gezag regelen, óf het gaat via de kinderrechter. Aan haar wat ze wil.
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 14:53
5.36% gewijzigd
Wie weet waarom mama hem niet wil betrekken? We zouden haar kant eens moeten horen. Hij zal ook geen beste man zijn gezien zijn geschiedenis en huidige daden..
Ksenija schreef:
25-02-2018 14:41
Wie weet waarom mama hem niet wil betrekken? We zouden haar kant eens moeten horen. Hij zal ook geen beste man zijn gezien zijn geschiedenis en huidige daden..
Huidige daden?
Mis ik wat behalve de Openingspost?
Blijkbaar weet je alles?
.
Ksenija schreef:
25-02-2018 14:41
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-02-2018 09:45
Reden: Op de man
26.51% gewijzigd
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
[quote=palanja post_id=28194377 time=1519570164 user_id=124393]
[...]

Jij kan ook niet iets anders zeggen gezien het onderwerp, he?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-02-2018 09:45
Reden: Quote verwijderd
40.99% gewijzigd
Het gaat mis tussen twee mensen omdat het niet past. Je kunt jezelf wel een goed gevoel bezorgen door je eigen issues naar wens te projecteren op één van de hoofdpersonen, maar dat heeft niets te maken met de feitelijke situatie. Die kennen we namelijk niet.
Kells,

Ik was eigenlijk nieuwsgierig of er nog ontwikkelingen zijn geweest?
Hopelijk goede...
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Hoi Palanja,

Enige ontwikkeling die er is geweest is dat M moeder heeft gevraagd of zij hem toestemming wilde geven om het kind te erkennen waarop moeder natuurlijk nee zei. M gaf aan het dan via de rechtbank te gaan doen, wat geld zou kosten en dat het makkelijker was als moeder gewoon meewerkte. Erkennen betekend niet meteen zeggenschap zei hij. Waarop moeder doodleuk antwoordde dat hij dat vooral moest doen, dat ze geen ‘ruk’ ging betalen want ze had toch geen geld en dat de vader van haar andere zoon wel bij M aan de deur zou verschijnen als de rechtzaak ervoor zorgde dat ze haar zoon geen eten meer kon geven.

Zegt genoeg denk ik...😅
Kells_ schreef:
26-02-2018 23:56
Hoi Palanja,

Enige ontwikkeling die er is geweest is dat M moeder heeft gevraagd of zij hem toestemming wilde geven om het kind te erkennen waarop moeder natuurlijk nee zei. M gaf aan het dan via de rechtbank te gaan doen, wat geld zou kosten en dat het makkelijker was als moeder gewoon meewerkte. Erkennen betekend niet meteen zeggenschap zei hij. Waarop moeder doodleuk antwoordde dat hij dat vooral moest doen, dat ze geen ‘ruk’ ging betalen want ze had toch geen geld en dat de vader van haar andere zoon wel bij M aan de deur zou verschijnen als de rechtzaak ervoor zorgde dat ze haar zoon geen eten meer kon geven.

Zegt genoeg denk ik...😅
Met wat voor een ongelooflijke Tokkie heeft hij een kind op de wereld geplant?
Hij is geen haar beter anders zou hij niets bij haar te zoeken hebben gehad.
Ksenija schreef:
27-02-2018 09:02
:facepalm:
:woa:
Lucylucille schreef:
27-02-2018 00:46
Helaas gebeuren dit soort zaken in de beste families.
Kells_ schreef:
Hoi Palanja,

Zegt genoeg denk ik...😅
Het blijft natuurlijk enigszins onduidelijk waarom de moeder dit doet.
Hebben ze zware bonje gekregen? Is er iets voorgevallen wat de moeder rancuneus maakt?
Er moet toch een reden zijn die dieper gaat dan wakker worden en plotseling de zaak op de spits drijven?

Verder is de toon wel gezet.
Wordt een lange weg met veel frustraties waar alles op gericht is om hem uit te putten, hem te laten opgeven.
Dan hebben we het nog niet eens over de financiële druk die het zal geven.

Ik zou eerst maar eens die vaderschaps-test laten uitvoeren zodat er absolute zekerheid is.
Het enige advies wat ik hem dan nog kan geven is om alleen nog maar te communiceren over vaderschap, erkenning en juridisch gezag.
Alle andere (relationele) discussies doen niet meer ter zake en zullen alleen maar extra emotionele druk geven die verder geen doel dienen.

Ik heb wat persoonlijke ervaring maar dan alleen op het verkrijgen van juridisch gezag.
Uiteindelijk is me dat gelukt na onderhandelingen met advocaten, duurde bijna 1 jaar en een keiharde strijd.
Niemand werd daar beter van en zeker de kinderen niet maar ze hebben nu wel een vader die zich net zo hard inzet als de moeder.
Die zelfde moeder zal nu als eerste erkennen dat zij uit emoties haar kinderen tekort deed.

Nooit opgeven dus maar wel de emotionele strijd vermijden.
Ksenija schreef:
27-02-2018 09:02
Dat jij nog een nek hebt om slap uit te lullen.
Kells_ schreef:
Hoi Palanja,

Zegt genoeg denk ik...😅
To zou het mogelijk kunnen zijn dat die ex gewoon de vader is?
Echt laat hem eerst een vaderschapstest afdwingen.
Kells_ schreef:
25-02-2018 12:38
Palanja: hij had de formulieren ingevuld op het gemeentehuis maar hij mocht van de moeder niks invullen bij het kopje vader. Dus alleen de gegevens van de moeder. Hij was bang dat als hij tegen haar wil in toch het kind zou erkennen, dit slecht voor hem zou uitpakken en ze het kind volledig weg zou houden bij hem
Zo bijzonder dat mensen wel kinderen kunnen maken maar dingen googlen/navragen of prof advies inwinnen niet.
palanja schreef:
25-02-2018 12:34
Ik snap iets niet...
Wanneer hij het kind heeft ingeschreven in het volksregister dan heeft hij het toch erkend?
Mogelijk bedoel je dat de moeder geen juridisch gezag wil delen?

Dat is inderdaad een probleem want in dit prachtig geëmancipeerde land mag je dan wel de rekeningen betalen maar heb je als vader niets te zeggen...

Inderdaad gelijk een procedure opstarten al ben ik niet zo overtuigd als Amant dat je die zomaar wint.
Ik heb wel eens begrepen dat een ' vaderband' van 5+ jaar garantie voor gezag oplevert.

Geen feest om zo vader te worden...
Nee dat is niet hetzelfde, mijn oma heeft mij aangegeven bij de burgerlijke stand niet mijn vader. Je moet als moeder de vader erkennen. Ik heb dat toentertijd al tijdens de zwangerschap gedaan. Een moeder moet instemmen met wie erop de geboorteakte komt te staan.
En ouderlijk gezag en erkennen zijn ook twee verschillende dingen.

Bij het kind erkennen heb je ook een onderhoudsplicht in de vorm van alimentatie en dat je het kind mag zien, maar mag niet beslissen over zaken die het kind aangaan. En als de ouder die het kind erkent heeft, het kind meeneemt naar het buitenland zonder toestemming van de ander ouder dan is dit ontvoering.

Bij ouderlijk gezag mag de andere ouder wel over belangrijke zaken beslissingen nemen en het meenemen naar het buitenland zonder toestemming van de andere ouder.

De vader van mijn kind heeft mijn zoon erkent heb hem alleen geen ouderlijk gezag toe laten kennen.
Lucylucille schreef:
27-02-2018 00:46
Ik vraag me af of hij dit niet heeft doorgehad voordat hij zijn leuter er onbeschermd inhing.

Gedrag van de moeder is verwerperlijk maar sommige mensen gaan hier nogal snel voorbij aan zijn eventuele eigen aandeel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven