Kind erkennen
zondag 25 februari 2018 om 12:26
zondag 25 februari 2018 om 12:31
Procedure starten en verzoeken om vervangende toestemming tot erkenning, gezamenlijk gezag en een zorgregeling. Niet wachten op mogelijk toestemming van de moeder, zij zal de boel alleen maar rekken. Gezien de huidige werkvoorraad bij de rechtbanken zal het wel even duren voordat de zaak op zitting komt, dus hoe eerder ingediend, hoe beter. En inde tussentijd blijven inzetten op contact.
zondag 25 februari 2018 om 12:31
Sterker nog, dat hij wel alimentatie moet betalen en zn kind alsnog nooit mag zien.attribuutje schreef: ↑25-02-2018 12:30Houd er praktisch gezien rekening mee dat hij dan "kijkgeld" moet gaan betalen.
zondag 25 februari 2018 om 12:34
Ik snap iets niet...
Wanneer hij het kind heeft ingeschreven in het volksregister dan heeft hij het toch erkend?
Mogelijk bedoel je dat de moeder geen juridisch gezag wil delen?
Dat is inderdaad een probleem want in dit prachtig geëmancipeerde land mag je dan wel de rekeningen betalen maar heb je als vader niets te zeggen...
Inderdaad gelijk een procedure opstarten al ben ik niet zo overtuigd als Amant dat je die zomaar wint.
Ik heb wel eens begrepen dat een ' vaderband' van 5+ jaar garantie voor gezag oplevert.
Geen feest om zo vader te worden...
Wanneer hij het kind heeft ingeschreven in het volksregister dan heeft hij het toch erkend?
Mogelijk bedoel je dat de moeder geen juridisch gezag wil delen?
Dat is inderdaad een probleem want in dit prachtig geëmancipeerde land mag je dan wel de rekeningen betalen maar heb je als vader niets te zeggen...
Inderdaad gelijk een procedure opstarten al ben ik niet zo overtuigd als Amant dat je die zomaar wint.
Ik heb wel eens begrepen dat een ' vaderband' van 5+ jaar garantie voor gezag oplevert.
Geen feest om zo vader te worden...
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
zondag 25 februari 2018 om 12:36
Julius: hij mocht van de moeder het kind niet erkennen. Er is niets wat hij liever zou willen.
Strikjemetstippels: je zou bijna denken van wel he
Dankjulliewel voor de reacties! Duidelijk welke actie er ondernomen moet worden.
Denken jullie dat het moeilijk wordt om deze ‘zaak’ dan te winnen? Ik ben hier niet in thuis, maar ik zou denken van niet gezien hij er gewoon voor het kind wilt zijn. Maar aan de andere kant ben ik bang dat de moeder het hem heel moeilijk gaat maken
Dankjulliewel voor de reacties! Duidelijk welke actie er ondernomen moet worden.
Denken jullie dat het moeilijk wordt om deze ‘zaak’ dan te winnen? Ik ben hier niet in thuis, maar ik zou denken van niet gezien hij er gewoon voor het kind wilt zijn. Maar aan de andere kant ben ik bang dat de moeder het hem heel moeilijk gaat maken
zondag 25 februari 2018 om 12:38
Palanja: hij had de formulieren ingevuld op het gemeentehuis maar hij mocht van de moeder niks invullen bij het kopje vader. Dus alleen de gegevens van de moeder. Hij was bang dat als hij tegen haar wil in toch het kind zou erkennen, dit slecht voor hem zou uitpakken en ze het kind volledig weg zou houden bij hem
zondag 25 februari 2018 om 12:40
Ja, ik verwacht het wel, dit vooral omdat ze niet samenwoonden. Maar zeker niet kansloos.
zondag 25 februari 2018 om 12:42
Zijn advocaat gaat die vrouw eerst een vriendelijk verzoek sturen of ze de benodigde papieren voor erkenning wil ondertekenen. Doet ze dat niet, dan start de advocaat een procedure. En nee, je weet niet hoe lang dit gaat duren. En nee, je weet niet hoeveel geld het gaat kosten. En je weet ook niet welke vorm de omgang gaat krijgen.
Maar goed, die vriend van je heeft die vrouw zelf uitgekozen. Hij zal er mee moeten dealen.
Maar goed, die vriend van je heeft die vrouw zelf uitgekozen. Hij zal er mee moeten dealen.
zondag 25 februari 2018 om 12:44
Ja, dit is dom....
Maar gezag aanvragen is belangrijker dan erkennen.
Op naar een advocaat en nee, ik denk niet dat het moeilijk wordt deze zaak te 'winnen'. Hij is vader van het kind, kind is pas geboren. Direct goed regelen is in het belang van het kind en dat is waar de kinderrechter aan denkt. Ik zou tegen de moeder zeggen, 'het is ook mijn kind en ik wil ook vader kunnen zijn voor mijn kind. Of je regelt het gezag met mij, óf we doen het via de kinderrechter.' Met gezag komen rechten, maar uiteraard ook plichten als vader.
zondag 25 februari 2018 om 12:45
Dit snap ik niet... M kan toch geen aangifte doen voor een ander persoon? Ik neem dus aan dat hij het kind wel erkent via het bevolkingsregister.Kells_ schreef: ↑25-02-2018 12:36Julius: hij mocht van de moeder het kind niet erkennen. Er is niets wat hij liever zou willen.
Zoniet dan moet hij aantonen dat hij de biologische vader is, overigens zal mama dat waarschijnlijk ook graag willen anders krijgt ze geen alimentatie.
Dus wat is het hom of kuit...
Erkenning, juridisch gezag en bezoekregelingen... allemaal afzonderlijk te regelen maar onlosmakelijk verbonden...
Werk aan de winkel voor je maat....
Eerst aan de moeder vragen wat haar standpunten zijn en proberen in 1 gesprek tot een uitgangspunt te komen.
Lukt dit niet dan gelijk een advocaat inschakelen... anders zit hij binnen de kortste keren in een twilight zone..
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
zondag 25 februari 2018 om 12:45
zondag 25 februari 2018 om 12:46
Wat nou 'mocht niet'? Hij is toch een volwassen man? Hij gaat de formulieren dus voor haar invullen, maar zij zegt 'nee nee, daar mag je niks opschrijven' dus doet hij braaf wat zij wil? Hoe kan ze meer het kind bij hem weghouden wanneer hij het kind wel heeft erkend dan wanneer niet? Kromme gedachte.Kells_ schreef: ↑25-02-2018 12:38Palanja: hij had de formulieren ingevuld op het gemeentehuis maar hij mocht van de moeder niks invullen bij het kopje vader. Dus alleen de gegevens van de moeder. Hij was bang dat als hij tegen haar wil in toch het kind zou erkennen, dit slecht voor hem zou uitpakken en ze het kind volledig weg zou houden bij hem
zondag 25 februari 2018 om 12:47
Lekker boeiend voor haar, toch? Ze krijgt linksom of rechtsom haar geld.
En als vader erkenning en gezag wil zal hij toch ook wel moeten betalen. De lusten én de lasten van het ouderschap zullen ze samen moeten delen na het neuken.
zondag 25 februari 2018 om 12:48
Kun je best zeggen, maar erkennen mag pas met toestemming van de moeder.
Een kind aangeven mag iedereen doen die aanwezig was bij de geboorte. Dus ook een verloskundige of verpleegster.
zondag 25 februari 2018 om 12:50
Ah juist...Kells_ schreef: ↑25-02-2018 12:38Palanja: hij had de formulieren ingevuld op het gemeentehuis maar hij mocht van de moeder niks invullen bij het kopje vader. Dus alleen de gegevens van de moeder. Hij was bang dat als hij tegen haar wil in toch het kind zou erkennen, dit slecht voor hem zou uitpakken en ze het kind volledig weg zou houden bij hem
Nou vertel hem dat juist ' angst' hem nergens zal brengen.
Laat hem duidelijk opschrijven hoe hij met deze situatie om wil gaan, een doelstelling dus.
Daarmee aan de slag gaan en zeker niet laten leiden door manipulaties.... dit soort zaken zijn helaas vaak machtspelletjes... wanneer je daar in meegaat met angst dan heb je geen leven meer.