Kind erkennen

25-02-2018 12:23 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
~
anoniem_365008 wijzigde dit bericht op 25-03-2018 19:23
0.00% gewijzigd
Kells_ schreef:
25-02-2018 12:38
Palanja: hij had de formulieren ingevuld op het gemeentehuis maar hij mocht van de moeder niks invullen bij het kopje vader. Dus alleen de gegevens van de moeder. Hij was bang dat als hij tegen haar wil in toch het kind zou erkennen, dit slecht voor hem zou uitpakken en ze het kind volledig weg zou houden bij hem

Vanuit welke rol heeft hij dan aangifte gedaan? Ik bedoel:

Wie doet aangifte?

Verplicht om aangifte te doen zijn:

de vader; of
de moeder uit wie het kind niet is geboren.

Bevoegd om aangifte te doen is:

de moeder uit wie het kind is geboren.

Kunnen de hiervoor genoemde personen geen geboorteaangifte doen? Dan zijn andere personen verplicht om aangifte te doen, namelijk:

iedere persoon die aanwezig was bij de geboorte; of
bij een thuisbevalling: de bewoner van het huis; of
bij bevalling in een ziekenhuis: het hoofd van het ziekenhuis, of een door het hoofd gemachtigde medewerker.

Doet geen van deze personen geboorteaangifte? Dan wordt de aangifte gedaan door of namens de burgemeester van de gemeente waar het kind is geboren.
.
KeaAlpine schreef:
25-02-2018 12:46
Wat nou 'mocht niet'? Hij is toch een volwassen man? Hij gaat de formulieren dus voor haar invullen, maar zij zegt 'nee nee, daar mag je niks opschrijven' dus doet hij braaf wat zij wil? Hoe kan ze meer het kind bij hem weghouden wanneer hij het kind wel heeft erkend dan wanneer niet? Kromme gedachte.
Volgens mij mag je niet zomaar erkennen in het bevolkingsregister zonder toestemming van de moeder.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Erkennen kan niet zonder toestemming van de moeder, gezag aanvragen ook niet. (ja, zijn 2 verschillende dingen) Dus zelfs al had hij het kopje 'vader' wel ingevuld had dat niks uitgemaakt.
Ik zou, als ik hem was, een advocaat inschakelen
Ben ik een eikel als ik zeg dat hij zijn handjes mag dichtknijpen?
Verbreek alle contact en RUN!

Niet netjes, misschien amoreel maar wat doet hij zichzelf en dat kind aan om met deze geschifte 'dame' verder in contact te blijven?

Hij kan zich voorbereiden op +20 jaar gezeik, waar hij elke keer op alle fronten aan het kortste eind zal trekken.
palanja schreef:
25-02-2018 12:51
Volgens mij mag je niet zomaar erkennen in het bevolkingsregister zonder toestemming van de moeder.
Maar ze schrijft dat hij de formulieren invulde en 'niks mocht invullen' bij het kopje vader. Dus ik zie hem zitten, netjes opschrijven wat zij hem opdraagt. En dan bij kopje vader 'nee, nee, daar mag jij niks schrijven' en dus slaat hij het braaf over en levert de formulieren netjes in. Klinkt toch als slappe hap? Weet je, vul zelf lekker je formulieren dan in moeder, zou ik denken.
https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/ ... osten.aspx
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
KeaAlpine schreef:
25-02-2018 12:59
Maar ze schrijft dat hij de formulieren invulde en 'niks mocht invullen' bij het kopje vader. Dus ik zie hem zitten, netjes opschrijven wat zij hem opdraagt. En dan bij kopje vader 'nee, nee, daar mag jij niks schrijven' en dus slaat hij het braaf over en levert de formulieren netjes in. Klinkt toch als slappe hap? Weet je, vul zelf lekker je formulieren dan in moeder, zou ik denken.
Als hij het kind bij de aangifte had willen erkennen had hij schriftelijke toestemming van de moeder nodig gehad.
Waarom heeft hij het kindje al niet tijdens de zwangerschap erkend? Toen ze nog wel samen waren? Weet je dat?
Doorlooptijd procedure erkenning kind

De procedure over vervangende toestemming voor erkenning of vernietiging van erkenning duurt minimaal 3 maanden tot meer dan 1 jaar, afhankelijk van de complexiteit van de zaak.

https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/ ... .aspx#tabs
blijfgewoonbianca schreef:
25-02-2018 13:02
Als hij het kind bij de aangifte had willen erkennen had hij schriftelijke toestemming van de moeder nodig gehad.
Dit begrijp ik heel goed, maar waarom is hij hierin meegegaan? Als zij hem weigert als vader mag zij toch ook lekker zelf regelen dat zij of iemand anders het kind aangeeft? Waarom heeft hij hieraan meegewerkt?
KeaAlpine schreef:
25-02-2018 13:06
Dit begrijp ik heel goed, maar waarom is hij hierin meegegaan? Als zij hem weigert als vader mag zij toch ook lekker zelf regelen dat zij of iemand anders het kind aangeeft? Waarom heeft hij hieraan meegewerkt?
Gokje: de hoop dat ze haar houding gaat veranderen wanneer hij doet wat ze zegt.
KeaAlpine schreef:
25-02-2018 13:06
Omdat dat nou zo'n typisch trotse vader klusje is net na de geboorte ?
Je vriend kan een rechtszaak aanspannen om erkenning en gezag te regelen en een omgangsregeling.

Die rechtszaak gaat hij winnen.

Dan wordt ze door de rechter hoogstwaarschijnlijk mediation opgelegd.

Komt daar niets uit dan moet hij opnieuw naar de rechter.

Als zij zegt dat hij geen goede vader is dan komt er hoogstwaarschijnlijk een onderzoek door de raad van de kinderbescherming.

Weigert moeder dan alsnog om hem het kind te laten zien dan moet hij opnieuw naar de rechter.

Deze kan dan en dwangsom opleggen aan moeder voor elke keer dat ze vader zijn kind zou moeten zien maar niet te zien krijgt.

Werkt moeder dan nog niet mee want van een kale kop inde bijstand kan je niets plukken , dan moet hij opnieuw naar de rechter.
Deze kan moeder in gijzeling laten nemen.

Hij kan ook zeggen dat hoofdverblijf van kind bij de vader wordt.

De vraag is moet hij dat wel willen.

Aan zo'n vechtscheiding gaat een kind volledig kapot.

Ook vader en moeder zullen veel stress ondervinden.

Blijkbaar maakt jouw vriend nogal een puinhoop van zijn leven met kinderen bij in ieder geval 2 verschillende vrouwen. Waarmee hij geen relatie meer heeft.
julius schreef:
25-02-2018 12:28
Hij heeft zn kind aangegeven, maar is vergeten erbij te zeggen dat hij de vader is?
.
Ik denk zo maar dat er 2 handtekeningen nodig zijn voor d erkenning van een kind.
Niet geschoten is altijd mis
Wat voor uitkering heeft ze? Ik denk zomaar dat dat dan gezeik op niets af gaat worden als vader kind gaat erkennen, met alimentatie houd ze niets van over en gaan ze kijken of ze fraude heeft gepleegd
Denk zomaar dat dat het hele discussie punt is van haar.
Vader kan ook tijdens bezoek iets pakken voor eventueel vaderschapstest op eigen kosten.
Obelix84: dit wilde zij niet. En hij wilde de discussie niet constant aangaan omdat ze zwanger was en hij haar geen stress wilde bezorgen.

Dankjulliewel voor alle reacties! Het begint duidelijk te worden hoe het nou allemaal zit. Ik ga hem dit laten lezen en weet zeker dat hij nu ipv denken over advocaat ernaar toe gaat
8102 schreef:
25-02-2018 13:20
Wat voor uitkering heeft ze? Ik denk zomaar dat dat dan gezeik op niets af gaat worden als vader kind gaat erkennen, met alimentatie houd ze niets van over en gaan ze kijken of ze fraude heeft gepleegd
Denk zomaar dat dat het hele discussie punt is van haar.
Huh?
anoniem345890123567 schreef:
25-02-2018 12:53

Niet netjes, misschien amoreel maar wat doet hij zichzelf en dat kind aan om met deze geschifte 'dame' verder in contact te blijven?

Hij kan zich voorbereiden op +20 jaar gezeik, waar hij elke keer op alle fronten aan het kortste eind zal trekken.
Neuh, ik dacht dat ook al. Maar ja, als M zijn kind wel wil zien dan is dat ook een valide keuze.
anoniem345890123567 schreef:
25-02-2018 12:53

Ja, kan jou dat kind verrotten, he. Of mag kind soms ook in z'n handjes knijpen omdat pa met de noorderzon is vertrokken?
strikjemetstippels schreef:
25-02-2018 13:25
Neuh, ik dacht dat ook al. Maar ja, als M zijn kind wel wil zien dan is dat ook een valide keuze.
Niet alleen een zeer prijzige maar ook zeer pijnlijke keuze.
Betwijfel het ook of het kind hier beter van wordt.

Maar het is idd zijn keuze.
Lucylucille schreef:
Ja, kan jou dat kind verrotten, he. Of mag kind soms ook in z'n handjes knijpen omdat pa met de noorderzon is vertrokken?
Pa is niet met de noorderzon vertrokken, ma heeft hem keer op keer duidelijk gemaakt dat hij moet oprotten.
Kells_ schreef:
Obelix84: dit wilde zij niet. En hij wilde de discussie niet constant aangaan omdat ze zwanger was en hij haar geen stress wilde bezorgen.

Dankjulliewel voor alle reacties! Het begint duidelijk te worden hoe het nou allemaal zit. Ik ga hem dit laten lezen en weet zeker dat hij nu ipv denken over advocaat ernaar toe gaat
Wat voor een uitkering heeft ze?
3x ook niet nodig
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 13:34
94.17% gewijzigd
drie x ook niet nodig?
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 13:34
92.90% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven