Elektrische schokken

27-02-2018 14:21 44 berichten
Aaaahhh ik word GEK van dit weer. Kan niet eens m’n zoontje optillen zonder dat ik hem een elektrische schok geef, gék word ik ervan. Katten willen niet meer door me geaaid worden en de vaatwasser inruimen is een ramp.

Dus heb braaf allemaal katoen aan en mijn haar is een paar dagen niet gewassen en een beetje vettig en natte handdoeken in huis want dat schijnt te helpen maar het helpt dus niet.

Wie helpt mij van mijn schrikdraadstatus af?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
27-02-2018 14:55
Aaah, arm ding, wordt gewoon getaserd! @(

;-)
Ik voel me ook heel schuldig. Het beest wandelde gezellig over de leuning van de bank en toen ik mijn hand naar hem uitstak, zette hij zijn voorpootje op mijn vinger....
Bryndise schreef:
27-02-2018 14:59
Punaise in je zool steken en een ijzeren veiligheidsspeld in je zak doen.
En geen wol dragen
Die speld in je spijkerbroekzak los stoppen?
8102 schreef:
27-02-2018 15:02
Die speld in je spijkerbroekzak los stoppen?
Ja, of aan je mouw spelden. Kan ook.
Ik heb er altijd een in mijn jaszak
Oudblond schreef:
27-02-2018 15:01
Die heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik buiten proberen. Binnen loop ik op blote voeten dan lijkt die punaise me pijnlijker dan de schokken :D
:)
Ja vreselijk! Elke keer als ik zoon een aai over zijn bol geef knettert zijn haar. :(
Wat ook helpt maar dat is buiten een beetje raar misschien, voor dat je iets aanraakt even hard in je handen klappen.
Oh die speld ga ik zo proberen. Bakjes op de vloer zijn hier al snel letterlijk bakjes op de vloer. Maar een knetterende baby is ook weer zo wat.

*haaaaaai Lux*
Ik heb het ook!!! Zo erg dat de vonken er gewoon af springen 😳

Ik tik nu altijd even heel gauw iets aan, en dan gaat ‘t wel.

Vooral bij mijn auto is het raak. Het doet gewoon pijn!

Mensen een hand geven op ‘t werk kan ook niet. Echt vreselijk :-(
Bryndise schreef:
27-02-2018 15:18
Wat ook helpt maar dat is buiten een beetje raar misschien, voor dat je iets aanraakt even hard in je handen klappen.
Of op kantoor ziet dat er ook raar uit X-D
Maar ik wil in huis niet op schoenen lopen met een kruipende baby in de orale fase :P veiligheidsspeld in n’n zak ga ik proberen.
Bryndise schreef:
27-02-2018 14:59
Punaise in je zool steken en een ijzeren veiligheidsspeld in je zak doen.
En geen wol dragen
Je bent statisch geladen, en dan 'moet' je weer ontladen om neutraal te worden. Dit gebeurt doordat je iets aanraakt wat geaard (verbonden met de aarde) is. De elektrische lading stroomt dan weer van je lichaam naar dat voorwerp. Een ijzeren veiligheidsspeld in je zak helpt dus echt niet. Het maakt ook niet uit of je wol of katoen draagt. Synthetische (plastic-actige) materialen willen nog wel eens gek doen, als je bijvoorbeeld je jas uittrekt wrijft de (synthetische) voering flink langs je arm en laadt deze zich op. Opladen kan ook komen door plastic schoenzolen. Als ik op lekker warme wollen sokken of op leren zolen in huis loop heb ik nergens last van. Op slippers of op mijn gympen met plastic zolen is het meteen knetteren.
anoniem_293641 wijzigde dit bericht op 27-02-2018 15:37
Reden: typen is moeilijk.
0.11% gewijzigd
Hoe iets werkt weet ik niet.
Maar het helpt wel bij mij...
Bryndise schreef:
27-02-2018 15:40
Hoe het werkt weet ik niet.
Maar het helpt wel bij mij...
Mijn gevoerde winterlaarzen hebben dus rubberen zolen... heel handig.
Het schijnt ook nog uit te maken of je huid droog is of vet. Dus misschien jezelf even invetten.
De oplossing was mijn (nouja mijn man’s :whistle: ) pantoffels (met rubber zolen, jahoe) uit te trekken. Taffesdure dingen maar daar hebben ze dus niet over nagedacht :nut: nu geen last meer binnen :thumbsup:
Ik heb net de auto nog net niet in de fik gezet. Kon de veiligheidsspeld in mijn zak en de punaise in mijn leren zool niet tegenop. Punkkatten: Check. En toen ik mijn huiskloffie inclusief badjas aantrok hoefde ik het lint niet te binden.... blijft zo rond mijn lijf plakken. En mijn bankkaart doet het niet. Dat heb ik vorige winter ook gehad. Toen werd me bij de bank verteld dat de 'magneetstrip' het niet meer deed, waarschijnlijk door statische elektriciteit. Oh boy.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
28-02-2018 18:18
Ik heb net de auto nog net niet in de fik gezet. Kon de veiligheidsspeld in mijn zak en de punaise in mijn leren zool niet tegenop. Punkkatten: Check. En toen ik mijn huiskloffie inclusief badjas aantrok hoefde ik het lint niet te binden.... blijft zo rond mijn lijf plakken. En mijn bankkaart doet het niet. Dat heb ik vorige winter ook gehad. Toen werd me bij de bank verteld dat de 'magneetstrip' het niet meer deed, waarschijnlijk door statische elektriciteit. Oh boy.
Jij bent gewoon far to electric for this weather! :-D
Oudblond schreef:
28-02-2018 18:18
:HA:

Sorry :$ echt niet leuk maar haaahahaha moet toch lachen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven