Elektrische schokken
dinsdag 27 februari 2018 om 14:21
Aaaahhh ik word GEK van dit weer. Kan niet eens m’n zoontje optillen zonder dat ik hem een elektrische schok geef, gék word ik ervan. Katten willen niet meer door me geaaid worden en de vaatwasser inruimen is een ramp.
Dus heb braaf allemaal katoen aan en mijn haar is een paar dagen niet gewassen en een beetje vettig en natte handdoeken in huis want dat schijnt te helpen maar het helpt dus niet.
Wie helpt mij van mijn schrikdraadstatus af?
Dus heb braaf allemaal katoen aan en mijn haar is een paar dagen niet gewassen en een beetje vettig en natte handdoeken in huis want dat schijnt te helpen maar het helpt dus niet.
Wie helpt mij van mijn schrikdraadstatus af?
dinsdag 27 februari 2018 om 15:01
Ik voel me ook heel schuldig. Het beest wandelde gezellig over de leuning van de bank en toen ik mijn hand naar hem uitstak, zette hij zijn voorpootje op mijn vinger....
dinsdag 27 februari 2018 om 15:35
Je bent statisch geladen, en dan 'moet' je weer ontladen om neutraal te worden. Dit gebeurt doordat je iets aanraakt wat geaard (verbonden met de aarde) is. De elektrische lading stroomt dan weer van je lichaam naar dat voorwerp. Een ijzeren veiligheidsspeld in je zak helpt dus echt niet. Het maakt ook niet uit of je wol of katoen draagt. Synthetische (plastic-actige) materialen willen nog wel eens gek doen, als je bijvoorbeeld je jas uittrekt wrijft de (synthetische) voering flink langs je arm en laadt deze zich op. Opladen kan ook komen door plastic schoenzolen. Als ik op lekker warme wollen sokken of op leren zolen in huis loop heb ik nergens last van. Op slippers of op mijn gympen met plastic zolen is het meteen knetteren.
anoniem_293641 wijzigde dit bericht op 27-02-2018 15:37
Reden: typen is moeilijk.
Reden: typen is moeilijk.
0.11% gewijzigd
woensdag 28 februari 2018 om 18:18
Ik heb net de auto nog net niet in de fik gezet. Kon de veiligheidsspeld in mijn zak en de punaise in mijn leren zool niet tegenop. Punkkatten: Check. En toen ik mijn huiskloffie inclusief badjas aantrok hoefde ik het lint niet te binden.... blijft zo rond mijn lijf plakken. En mijn bankkaart doet het niet. Dat heb ik vorige winter ook gehad. Toen werd me bij de bank verteld dat de 'magneetstrip' het niet meer deed, waarschijnlijk door statische elektriciteit. Oh boy.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 28 februari 2018 om 20:06
Jij bent gewoon far to electric for this weather!Oudblond schreef: ↑28-02-2018 18:18Ik heb net de auto nog net niet in de fik gezet. Kon de veiligheidsspeld in mijn zak en de punaise in mijn leren zool niet tegenop. Punkkatten: Check. En toen ik mijn huiskloffie inclusief badjas aantrok hoefde ik het lint niet te binden.... blijft zo rond mijn lijf plakken. En mijn bankkaart doet het niet. Dat heb ik vorige winter ook gehad. Toen werd me bij de bank verteld dat de 'magneetstrip' het niet meer deed, waarschijnlijk door statische elektriciteit. Oh boy.
woensdag 28 februari 2018 om 20:24
Oudblond schreef: ↑28-02-2018 18:18Ik heb net de auto nog net niet in de fik gezet. Kon de veiligheidsspeld in mijn zak en de punaise in mijn leren zool niet tegenop. Punkkatten: Check. En toen ik mijn huiskloffie inclusief badjas aantrok hoefde ik het lint niet te binden.... blijft zo rond mijn lijf plakken. En mijn bankkaart doet het niet. Dat heb ik vorige winter ook gehad. Toen werd me bij de bank verteld dat de 'magneetstrip' het niet meer deed, waarschijnlijk door statische elektriciteit. Oh boy.
Sorry