Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Sterkte vlam! Moeilijke en verdrietige tijd.

Roffa: ik kan mij zo voorstellen dat niet alleen letterlijk de boel los moest komen uit de bm, maar ook mentaal. Gaat het nu iets beter mentaal ook? Rouwen mag ook best even tijd nemen.

Hier is mijn menstruatie nu sinds gisteren echt begonnen met best veel pijn, maar gelukkig niet zo heftig als toen ik 16 was. Wel gek na al die jaren spiraal om dit (rot)gevoel weer te ervaren. Ik ga dus naar ronde 3, NOD 20/3 (?)

@bella: ik hoop zo dat jij de moed weer opkrikt met een waanzinnig positieve test dit weekend! Op naar weer zo’n mooi rijtje zwangere meeschrijvers.
Zo, nu even reageren.

@yogayup ja mentaal is het best pittig, zelfs voor 2 van die stabiele types als roffaman en ik. We zijn wel echt klaar voor een volgende ronde hoor, hopelijk dan een plakker!
@roos het gaat goed met roffaman, hij reageert zich af op klussen thuis, dus dat schiet in elk geval lekker op. Verder is hij echt heel lief voor me. Jammer dat je niet lekker kon humpen in je vakantiehuisje!
@vievie al minder misselijk? En kaatje ook?
@theepoes succes donderdag, vet spannend!
@bella balen, ongesteld! Op naar de volgende ronde met goede moed.
@theepoes en kaatje ik werk ook in het onderwijs :)
@penelopeeee snauwen mag best af en toe toch, als je het maar weer goedmaakt :)
@dawn jammer dat je je ei niet hebt kunnen benutten! Gelukkig zijn we niet maar 1 keer per jaar ongesteld :)

Ik heb net zwangerschapstesten gehaald, dit weekend eens kijken of er nog HCG aanwezig is. Zodra ik wit test, komen de ovutesten weer om de hoek kijken. Die heb ik niet meer nodig als mijn normale cyclus weer terugkomt. De vk zei dat het bloeden wel 3 weken aan kan houden. Jemig.
@vlammetje, wat vervelend. Heel veel sterkte!

@yogayup, balen van je menstruatie. Maar gelukkig weet je nu wel waar je aan toe bent. Nu ff genieten van alles wat je straks niet meer mag ☺️. Ik hoop ook wel dat de komende tijd dat rijtje van zwangere een stuk langer wordt.

@Roffa, fijn dat het is meegevallen. Maar begrijp heel goed dat het emotioneel heel erg zwaar is. Ik hoop dat je snel stopt met bloeden en weer verder kunt. Heel veel sterkte nog.

Ik ben nog steeds niet ongesteld. Mijn temp was vanmorgen weer wat hoger en ik voel me eigenlijk hetzelfde als toen ik zwanger was van onze dochter. Ik twijfel nog wanneer ik ga testen omdat ik nu eigenlijk gelijk een knal streep wil ☺️.
@yogajup balen van je menstruatie.. inderdaad even genieten van alles wat straks niet meer mag!

@Bella wat spannend!! Gun het je zo! En ook alle anderen hier natuurlijk! Vind het echt knap dat je al zoveel geduld en discipline op kunt brengen.

@theepoes voor jou ook spannend zeg.. duim voor je voor morgen!

@vlammetje veel sterkte wat naar van je oma.

@roffa fijn dat je er weer bent! Gelukkig viel het mee afgelopen weekend, althans, lichamelijk. Kan me voorstellen dat het emotioneel zwaar was. Vond ik toen ook, emotioneel zwaarder dan lichamelijk. Hopelijk houdt het bloeden geen 3 weken aan. Bij mij duurde het uiteindelijk een dikke week. Maar ja ik was minder ver en het was één kindje. En ieder lichaam is natuurlijk weer anders. Hoop in ieder geval dat jullie snel verder kunnen en snel weer zwanger mogen zijn!
@Bella Wel logisch dat je dan liever afwacht, anders zou je te vroeg kunnen zijn. Nog een paar dagen afwachten, laat die knalstreep maar komen ;)

@Kaatje Vervelend zeg. Ik herken het wel, zeker van de eerste weken, dat je van een lege maag zo’n maagzuur krijgt, soms wil melk nog wel helpen.

@Theepoes Ja was echt even fijn. We zijn heel romantisch zwangerschapsbh’s gaan kopen :) Daarna nog even ergens geluncht. Was echt gezellig!

@Vlammetje Wat naar. Heel veel sterkte!

@Roffa Logisch dat het emotioneel heftig was zeg. Krijg je nog een controle of is zelf testen genoeg?

@Yogayup Balen dat je zo’n last hebt van je menstruatie.
Vievie, haha, wat romantisch! :p

Yogayup, :hug: ongesteld zijn is stom!

Bella, kan bijna niet missen als ik het zo lees! Spannend!

Kaatje, maagzuur, bah! Daar had ik ook altijd last van... Rennie was mijn beste vriend toen! Hoewel ik er eerst niet aan wilde en vond dat ik de kwaaltjes maar moest aanvaarden. Maar op het einde was het echt niet meer te doen. Dus toen wel de Rennies erbij gepakt. Mocht ik er bij de volgende zwangerschap weer last van krijgen, dan begin ik er eerder mee!

Roffa, :hug: bij mij was het bloeden ma een paar dagen ook wel weer voorbij (cyclus daarna van precies 28 dagen). Maar mn hart heeft veeeeel langer gebloed. Ik vond het mentaal echt pittig en het kwam op de meest onverwachte momenten opzetten. Heel toevallig vanmiddag nog toen ik een liedje hoorde dat ik toen vaak draaide... zit ik opeens weer met tranen in de auto...

Morgen iui, morgen iui, morgen iui! Aaaaaaaah! :hyper: :hyper: :hyper: O_O
Jaaaa :cheer2: kon het vanmorgen toch niet laten om een testje te doen. Ik ben wel blij om te weten dat mijn lichaam me niet voor de gek houdt. Het streepje kan nog wel feller maar voor nu weet ik genoeg :hyper: het voelt wel heel anders dan in december dus hopelijk blijft het deze keer lekker zitten tot november 😍.

@theepoes, heel veel succes vandaag. Hopelijk met veel succes.

@Elle, toch niet zoveel discipline ☺️. En ik wist ook van te voren dat ik nog geen knalstreep zou krijgen. Maar ik had toch even de bevestiging nodig. En ik moet morgen en zaterdag werken dus dan moest ik wel weer heel lang wachten 😊.
Jaaaa Bellaaaaaa, gefeliciteerd!! :cheer2:
Jeeeeeeej Bella gefeliciteerd!!!
Bella jaaaa! Van harte!
Wat fijn Bella gefeliciteerd!!! Discipline genoeg want je hebt een streep!! :cheer2: :hello:
Spannend Theepoes, ik duim voor een goede iui deze keer!

Jaa Bella! Gefeliciteerd!
Wat heerlijk bella! Van harte! :heart:

En theepoes: succes vandaag! Hopelijk gaan wij ook weer juichen over een kleine 2 weken :yes:
Theepoes heel veel succes vandaag. Ik duim voor je :thumbsup:
7,5 potentiële baby's aan boord!
En de eisprong is nu bezig. Dus een mooie timing!
Wow Bella, gefeliciteerd!

@theepoes, alles goed gegaan vandaag?
Dank jullie wel allemaal :hug:

We zijn zo blij 😄. Ik voel me ook een stuk beter dan in december. Ik was toen zo onzeker. Maar nu voelt het gewoon goed. Ik heb de vk alvast gebeld. 27 maart heb ik de eerste echo. Dus nog even wachten. Als er iets is dan kan ik altijd eerder terecht.

@theepoes, hopelijk groeit er 1 uit tot een mooi klein baby’tje ☺️.
@Theepoes Goed nieuws!! Spannend!

@Bella Wooohoooo gefeliciteerd meis!!! En wat fijn dat het zo goed voelt. Ben echt blij voor je :)
Oh ehhh, ik lees mijn bericht terug... ik bedoelde 7,5 MILJOEN potentiële baby's :p

Bella, wat fijn dat het zo goed voelt! Ook fijn dat je zo snel weer zwanger bent geraakt! En al een datum om naar uit te kijken, super!
Haha Theepoes ik denk dat iedereen dat wel begreep ;) Anders zou het wel echt een heeeeeele lucky shot moeten zijn!
Vievie_abc schreef:
01-03-2018 20:56
Haha Theepoes ik denk dat iedereen dat wel begreep ;) Anders zou het wel echt een heeeeeele lucky shot moeten zijn!

En stel dat het dan net die halve was die wilde blijven plakken, zit je opeens met een halve baby, haha. :biggrin:
@yogayup curacoa.. ik ben jaloers!! De afgelopen dagen is het zo koud in Nederland, wees blij dat je lekker daar zit haha. Erg balen van je menstruatie, maar ook wel een fijn gevoel dat je meer ritme in je cyclus krijgt lijkt me..

@Bella wauw super goed nieuws! Heeft het duimen toch geholpen, gefeliciteerd!!!

@Roffa erg fijn dat je terug bent, ik heb vaak om een post van je moeten lachen, stiekem heb ik je berichtjes wel gemist. Hopelijk herstel je snel :hug:

@Theepoes hopelijk zit tussen de 7,5 miljoen baby’s een lucky basterd deze maand!

Tot nu toe nog steeds geen symptomen te ontdekken.. he-le-maal niets! Ik heb nog niet echt het gevoel of het wel of niet gelukt is, stiekem hoop ik het wel. Zondag m’n NOD, als ik dan nog niet ongesteld ben wil ik dinsdag gaan testen.
theepoes schreef:
01-03-2018 21:19
En stel dat het dan net die halve was die wilde blijven plakken, zit je opeens met een halve baby, haha. :biggrin:
Hahahahahahaha!

@Pennelope Hopelijk komen de symptomen alsnog, of niet, maar dan wel een mooie test :)
@Bella jaaaa gefeliciteerd meid!!
@theepoes ook weer fijn nieuws voor jou. Nu hard duimen!
@Roffa wat een ervaring.. gelukkig viel het mee, maar kan me goed voorstellen dat het mentaal nog wel even blijft hangen.
@Vlam ik had het nog niet gezegd, maar wat fijn dat je een goede echo had! En tegelijk heel veel sterkte met je thuissituatie.

De afgelopen anderhalve week ben ik even van het forum geweest. Cyclus was nog steeds in winterslaap. Ik kon dus enerzijds niet naar ovulatie toeleven, en ook niet naar NOD. Ik zat echt in limbo en heb dus even kop in het zand gestoken.

Ik heb gisteren/vandaag een eisprong gehad eindelijk op dag 37, dus iets is er doorbroken. Dit betekent dat ik deze maand een cyclus van ongeveer 50 dagen ga hebben. Dat samen met mijn altijd onregelmatige cyclus, en wat andere symptomen, lijkt het toch op PCOS. Ik heb vanmiddag een afspraak met de dokter om verder te praten. Ik baal dat het zo moet gaan, maar kijk er wel naar uit om duidelijkheid te krijgen hierin.
@theemonster spannend, laat maar even weten hoe je afspraak was!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven