Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
@Theemonster Vervelend joh, dat je zo lang op je eisprong moet wachten. Goed dat je naar de dokter gaat, hopelijk kan hij/zij je wat meer vertellen. Succes!
Hallo meiden,

Na een tijd mee te hebben gelezen toch maar een account aangemaakt en hopelijk mag ik nog meer schrijven in dit topic. Ik zit met best veel vragen en mijn vriend wordt soms gek van me haha. Ik zal even kort wat vertellen.
Ik heb 5januari mijn spiraal er uit gehaald, week er voor (heeeeel weinig) ongesteld geweest, stipt 2 weken later weer. Tot nu toe elke x een cyclus van 21 dagen. Gelezen op het internet dat het toch wel wat krap is om vruchtbaar te zijn, deze maand ovulatietesten van de action gebruikt om te kijken of er uberhaupt een eisprong is. Na 1.5 week op dag 15 toch een redelijke positive test in handen, had elke dag wel een vaag streepje maar deze was bijna net zo donker als de controle streep. Dit was vorige week zaterdag dus als het goed is zondag of maandag een eisprong gehad. Maar nu is het probleem dat ik als mijn cyclus weer 21 dagen is, ik morgen ongesteld moet worden. Heb wel gevoelige borsten en dat heb ik altijd een aantal dagen voor de menstruatie. Maar goed ik zit ieder geval tot nu toe op het welbekende wachtbankje en hopelijk is mijn LF deze maand ‘ineens’ langer....
Theemonster, goed dat je een afspraak hebt gemaakt. 50 dagen is idd wel erg lang!
Als her PCOS is, dan is dan best vervelend, maar als het goed is met medicatie wel goed te reguleren.
Succes!

Loeloe, welkom!
21 dagen is wel kort ja. Maar dat kan ook nog komen doordat je spiraal er nog niet zo lang geleden uit is. Je lijf heeft misschien even tijd nodig om zichzelf te worden...
Maar nu dus wel op het wachtbankje! Voordeel van zo'n korte cyclus is dat je niet zolang op je nod hoeft te wachten :-p
Succes iig!
@Theemonster wat balen zeg, ben benieuwd wat de dokter zegt.
@Pennelope spannend voor jou, ik duim!
@Loeloe welkom. Wat Theepoes zegt inderdaad, ik zou ook even kijken hoe je cyclus zich de volgende maanden ontwikkelt

Ik had vandaag een positieve ovulatietest :yes:
Jaaa ik ga het in de gaten houden. Ik weet dat het uitzondering op regel is maar toch hoop je ook een normale cyclus te hebben en binnen 1-2x zwanger te zijn. Ik moet me er maar bij neerleggen dat dit waarschijnlijk nog wel even een tijdje gaat duren...
Hee ladies, sorry afgelopen week niet veel op t forum gezeten.
Erg druk geweest en ook een beetje teleur gesteld van onze humpweek.
Niet optimaal gebruik van gemaakt, dus verwacht er weinig van deze ronde helaas..
Roffa fijn om te horen dat t naar de omstandigheden redelijk goed met je gaat.
Loeloe welkom en ggs welkom terug!
Vlam sterkte, neem je tijd.
Bella gefeliciteerd!! Toch een beetje onverwacht of niet? Ik duim voor een plakker!
Pennelope hoe gaat t bij jou? Wanneer ga je testen?
@ Roos, balen dat je niet optimaal gebruik hebt kunnen maken… Hadden wij laatste ronde ook niet, en toch zwanger geraakt! 1 zwemmer is genoeg 😉

@ Loeloe, welkom! Inderdaad even in de gaten houden. Het is per persoon ontzettend verschillend hoe je reageert als de hormonen uit je lijf zijn. Ik heb overigens ook maar een cyclus van gemiddeld 24 dagen, dus ook vrij kort.

@Stippeltjes, joehoe! Een goede ovulatietest! Goed gebruik van kunnen maken?

@Theeonster, dat is wel een heel lange cyclus! Ik kan me voorstellen dat je naar de dokter gaat! Wat heeft hij gezegd?

@Penelopeee, hoe is het nu? Al ongesteld? Ik duim voor geen bloed en positieve test!

@Theepoes, goede ‘oogst’! Haha. Ik duim voor een mooie test over 2 weken!

@ Bella, wat fijn dat je je zo goed voelt! Goed dat het anders voelt dan in december, een goed teken!

@Theepoes, gelukkig blijft het maagzuur maar bij een enkele keer. Ik heb idd wel maagzuurtabletjes in huis voor als het echt vervelend is. Aan het eind van mijn vorige zwangerschap ook veel moeten gebruiken, uiteindelijk zelfs gaviscon omdat die tabletjes niet genoeg hielpen..

@Vievie, bedankt voor de tip van de melk! Ga ik zeker proberen volgende keer!

@ Roffa, heftig hoor. Ik had destijds een miskraam die wel vnzelf op gang kwam, maar heb het er echt wel een poosje moeilijk mee gehad. Het bloeden was bij mij ongeveer een weekje. Hoe gaat het nu met je?
-
Aanstaande donderdag 08-03 de eerste echo! Ben nu al nerveus, sowieso ben ik wel onzeker… Maar voor mijn gevoel worden de kwaaltjes erger, sommige juist minder…en er komen nieuwe kwaaltjes bij. Maar goed, dat schijnt ook wel te kunnen… Nog even afwachten!
@stippeltjes, hebben jullie er goed gebruik van kunnen maken? Hopelijk gaat het wachtbankje lekker snel.

@roos, balen dat jullie je vruchtbare dagen niet echt hebben kunnen benutten. Maar wat kaatje zegt er is maar 1 goede zwemmer nodig 😊.

@kaatje, o wat fijn dat je deze week je echo al hebt. Hoelang ben je nu zwanger? Bij mijn praktijk doen ze helaas geen vroege echo meer tenzij er iets is. Dus ik moet nog 3 weken wachten. Ik ben dan ongeveer 8 weken zwanger.

@theemonster, vervelend dat je zo’n lange cyclus hebt. Wat heeft de huisarts gezegd?

Bij mij gaat alles goed. Alleen best last van mijn darmen en als ik honger krijg dan wordt ik misselijk. Ook zitten Mijn broeken niet zo lekker. Maar om nu al een zwangerschapsbroek aan te doen 😅.
We hebben onze ouders alvast verteld dat ik zwanger ben. Ik vind het erg fijn als ik erover kan praten en bij onze dochter ben ik vanaf 6 weken behoorlijk ziek geweest. Dus dan kunnen onze ouders af en toe helpen als ik me niet goed voel.
@kaatje, hoe lang is jouw LF?

Ik heb nog steeds geen menstruatie dus dat is opzich een mooie ontwikkeling. Heb al wel sinds zaterdag een trekkerig gevoel in me baarmoeder maar kan niet helemaal plaatsen waar het vandaan komt. Heb het niet eerder gehad. Heb ook bijzonder gevoelige borsten maar die heb ik altijd voor mn menstruatie...
@kaatje spannend die echo! Het bloeden is gestopt, heeft inderdaad hier dus ook een weekje geduurd. Opluchting overheerst, nu nog even de controle echo vrijdag.
@bella, ik ben woensdag als het goed is 8 weken, dus hier ook geen vroege echo hoor 😉

@Loeloe, ik heb mijn eisprong bijna standaard op dag 11. Dus LF is 13 dagen..
@Loeloe Welkom, hopelijk is het voor jullie snel raak!

@Stippeltjes Fijn zeg! Hopelijk goed kunnen benutten :)

@Roos Jammer dat je niet zo actief kon zijn tijdens de vruchtbare dagen, maar de kans is er nog!

@Kaatje Spannend, bijna de echo!

@Bella Wat leuk dat jullie het aan ouders hebben verteld. Hoe reageerden ze? Last van je darmen en misselijk als je trek hebt is heel herkenbaar. Nu met 11 weken heb ik dat nog steeds, daarom zowat heel de dag met eten bezig.

@Roffa Fijn dat het bloeden is gestopt. Succes met de controle vrijdag.
Helaas, ben net ongesteld geworden 😭😭😭
Cyclus van 23 dagen met op dag 15/16 een ovulatie. Hopelijk trekt dit nog bij...
@kaatje, dat is wel ‘chill’ zo’n korte cyclus op die manier haha!!

Iemand ervaring met een LF van 8 dagen? Ik zie het alweer somber in.
Ik twijfel of ik een afspraak maak bij de huisarts.... wellicht dat die iets voor me kan?
Iemand tips om de LF iets te kunnen verlengen?
@Loeloe wat balen dat je ongesteld bent geworden :hug:. Als je je zorgen maakt, kan je altijd langs de huisarts. Misschien krijg je te horen dat dit bij jouw cyclus hoort, maar dan heb je in ieder geval de bevestiging. En voor nu een wijntje/kaasje/worstje!

@Roffa fijn dat het achter de rug is.

@Bella hihi als een zwangerschapsbroek lekkerder zit, waarom niet? Misschien wat meer jurkjes met leggings/maillots die niet knellen?

@Kaatje spannend! Nog drie dagen en dan je echo!

@Roos wat jammer dat je je vruchtbare dagen maar deels hebt kunnen benutten. Het hoeft niks te betekenen, maar gevoelsmatig wil je er waarschijnlijk alles aan doen. Wie weet krijg je een positieve verassing over twee weekjes :)

@Stippeltjes yes!! Altijd fijn zo'n streep, ook al is het geen zwangerschapstest.

Mijn NOD is 14/3 Afgelopen vrijdag bij de huisarts geweest. Ze vond het allemaal niet zorgwekkend klinken, maar heeft me toch doorgestuurd voor een echo. Het goede nieuws is dat mijn LF stipt 12 dagen is met een LH-piek. Ze dacht dat een onregelmatige cycluslengte misschien "aard van het beestje" is. Maar i.v.m. 50 dagen cyclus en wat andere dingetjes mag ik het gelukkig toch aan de gynaecoloog voorleggen.
Loeloe je bent pas kort bezig, geef je cyclus even de tijd om zich te normaliseren en laat je niet gek maken door anderen. 90% is binnen een jaar zwanger hè, dus ga er niet gelijk vanuit dat er iets mis is.
Theemonster fijn dat je toch even langs kan, 50 dagen is inderdaad wel heel lang.
Stippel veel plezier!
Kaatje nog even geduld, spannend hoor die 1e echo!
Bella ik zou lekker aantrekken wat fijn zit, zeker thuis! Als je op je werk bent kan ik me voorstellen dat je t nog even wil verbergen.

Thanks voor de oppeppers! We gaan zien wat t deze maand brengt.
Roffa, fijn dat het bloeden is gestopt.

Loeloe, balen van je menstruatie. Maar ik zou me ook niet teveel zorgen maken. Ik heb een LF van 8/9 dagen en ik ben ook weer zwanger. Maar die spanning is ook niet goed als je zwanger wilt worden.

Vievie, ze waren erg blij. Maar niet echt verrast omdat we altijd hebben gezegd dat we graag een 2de wilden ☺️. Bij mijn dochter werd ik ook misselijk als ik honger kreeg maar dat heeft wel tot 20 weken geduurd :facepalm: dus ik denk dat dat er bij mij gewoon bij hoort 😆.

Theemonster, fijn dat je het toch voor mag leggen bij de gynaecoloog. Ik heb nu Mn zwangerschapsbroek aan die ik nog had van Mn vorige zwangerschap. Maar die zit zo lekker 😍. Haha snap niet dat er nog vrouwen zijn die normale broeken dragen 😂. Ik draag eigenlijk bijna geen jurkjes 😬. Maar daar kan ik ook nog wel voor kijken.
@loeloe ik dacht tarwekiemolie voor verlengen van LF? Of misschien was dat ergens anders voor. Voor nu helpt een wijntje vast ;)
@theemonster fijn dat je even naar de gyn mag!
@bella ik zou ‘m gewoon dragen als het goed zit. Ik was blij dat ik dit weekend nog in mijn skibroek van 9 jaar geleden paste, maar ik ben wel een kilo gegroeid van alle kaasfondue haha dat wordt hardlopen....
@Loeloe Jammer dat je ongesteld bent geworden, je kan altijd advies inwinnen bij de arts of misschien heeft hij goede tips voor je korte cyclus.

@Theemonster ‘Fijn’ dat je het ma voorleggen aan de gyn. Ik kan me voorstellen dat dat toch prettig is, hopelijk binnenkort wat meer duidelijkheid.

@Bella Leuk dat ze zo blij waren! En die broeken zitten lekker he, heb ze nu ook al aan, heerlijk! Gaat hard he, die groeiende buiken.
Vievie, ik heb vooral met mijn normale broek last van mijn knoop en mijn riem. Die duwen heel erg in mijn buik en dat is echt zo irritant en op den duur pijnlijk. En dat heb ik nu niet meer ☺️. Maar ik ben de laatste maanden ook wel wat kilo’s aan gekomen 😬. Maar vind het zonde om nu nieuwe broeken te kopen. En dan weer nieuwe positiekleding. En daarna hopelijk weer nieuwe kleding omdat ik weer wil afvallen. Dus dan maar zo 😊.
Dank je wel voor de reacties allemaal .

@bella15 , dank je wel voor je reactie dat geeft me weer enigszins hoop.
Ik vind het zo lastig, ene moment kan ik heel goed relativeren en ander moment weer totaal niet..... grrrr... Nouja vol goede moed weer verder.
Hoeveel weken ben jij nu? Lekker dragen wat voor jou het fijnst is hoor!!

Thanks voor de tip Roffa, iemand bekend met tarwekiemolie?

Thanks Vivie, ik kan ieder geval altijd even bellen!
@loulou welkom! En wat jammer dat je toch ongesteld bent geworden.

@bella wat leuk dat je al kon vertellen dat je weer zwanger bent aan jelouw ouders. Een tweede kindje heeft meestal voor de omgeving minder impact dan de eerste, maar het blijft ook voor opa’s en oma’s (of ik als number one auntie) heel speciaal.

@kaatje nog maar 2 nachtjes slapen! Dat schiet al op!

@theemonster goed te horen dat er serieus naar je wordt geluisterd. Hopelijk is het niks of kan de boel ‘gereset’ worden met een beetje hulp.

@roffa ben je al aan het hardlopen geslagen ;-) Gelukkig heeft het maar een weekje geduurd en hopelijk ben je snel weer en blijvend zwanger!

@stippel nog goed gebruik kunnen maken van je ovulatie? Hopelijk zit je comfortabel op de wachtbank.

Ik had gisteren uit het niks weer een bloeding (vorige week na cyclus van 33 dagen menstruatie). Mijn cyclus is echt een beetje off the grid geraakt. Geen idee waar ik nu allemaal aan toe ben, maar ik laat het maar gebeuren. Ook al ben ik ‘oud’, realistisch gezien ben ik net begonnen, dus ik laat mijn lichaam weer even zichzelf worden.
@ypgayup nee maar dat moet wel want ik ben dit weekend een kilo gegroeid van te veel kaasfondue ;) maar wel lekker haha
Heb je wel vaker bloedingen uit het niets?
@Yogayup, wat vervelend dat je ineens weer een bloeding had! Ik kan me voorstellen dat het je wta onzeker maakt..

@Theemonster, gelukkgi vond ze het noiet zorgwekkend, maar mag je het wel aan de gyn voorleggen. Het zou mij pas rust geven als ik duidelijkheid heb idd.

@Loeloe, wat naar dat je ongesteld bent geworden. Ik zou echt je lichaam even de tijd geven o te resetten en naar zijn normale doen te gaan. Dat kan echt een paar maanden duren! Ik heb bij mijn dochter bewust een paar maanden voordat we wilden beginnen het spiraaltje al laten verwijderen, zodat mijn lichaam weer rustig was van de veranderingen.

@Roffa, gelukkig is het bloeden gestopt! Ik duim voor je dat vrijdag alles schoon blijkt te zijn en jullie weer verder kunnen!

@Bella, gewoon dragen wat je fijn vind! Ik draag sinds mijn vorige zwangerschap zwangerschapsleggings als ik een jurkje aan heb en woon daar nu al een paar weken in! Vandaag een spijkerbroek aan en daar had ik al heel snel spijt van! Het zit echt niet meer lekker! Wat fijn trouwens dat je het al verteld hebt!

Hier nog 2 nachtjes slapen! Vind het nu wel spannend worden! Sinds deze week 2 nieuwe leerlingen in de klas en dat heeft nogal zijn uitwerking op de rest. Een aantal leerlingen zijn helemaal van slag en gaan nu extreem gedrag vertonen. Ik ben echt gesloopt aan het einde van de dag en ik merk dat ik fysiek nu over mijn grens ga (speciaal onderwijs, kleuters van dreumes/peuterniveau erbij)…. Ik eot echt mezelf in de gaten gaan houden, iets wat ik echt niet kan! Haha.
Ik had trouwens de MvM flessen in de schuur verstopt, echt uit het zicht. Is mijn moeder vandaag met dochter op zoek geweest naar een bal…in de schuur!!! Ik denk echt dat ze de flessen heeft zien staan! Balen! Nou ja, als overmorgen alles goed is, vertellen we het volgende week. Maar ja, evengoed wel vervelend als ze het al weet…
@ Bella, gefeliciteerd!! Wat super fijn dat je weer zwanger bent en nu een goed gevoel erover hebt. En heerlijk zwangerschapsbroeken aan. Denk er wel eens aan om ze gewoon aan te trekken omdat het zo lekker zit maar dat voelt dan toch een beetje gek

@ Loulou, ik heb bij mijn vorige zwangerschap tarwekiemolie genomen. 11 rondes zonder en de 12e met, toen was ik zwanger, kan natuurlijk gewoon toeval zijn. Nu ben ik ook sinds deze ronde weer begonnen met tarwekiemolie. Vorige cyclus was 35 dagen (zonder tarwekiemolie) en deze als het goed is 30 dagen. Eisprong was paar dagen eerder dan verwacht. Weet niet of de tarwekiemolie er invloed op heeft gehad.

@kaatje, wat lijkt me dat slopend inderdaad, hoop dat het snel wat rustiger wordt in de klas.
Vervelend van de flessen! Misschien is het haar niet opgevallen? Hoop dat alles goed is overmorgen.

@ de rest, sorry is er zoveel geschreven en kan niet overal op reageren maar ik lees jullie graag :)

Hier zondag NOD, maar ik weet toch al dat ik gewoon ongesteld ga worden. Voel niks, af en toe last van darmen maar dat heb ik sowieso wel regelmatig.
Man is zaterdag vertrokken en komt vrijdagavond weer thuis voor 2 dagen. Te kort helaas.
Gelukkig wat afspraken met vriendinnen staan en genoeg te doen met zoontje. :heart:
mijn NOD mag op 24-03 ronde 4

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven