Werk & Studie alle pijlers

Salaris doktersassistent

01-03-2018 16:56 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag. Ik ben een doktersassistent. En heb nu 1 jaar ervaring. 6 maanden bij een andere huisarts en 7 maanden inmiddels bij deze huidige huisarts. Ik werk 3 dagen per week dus 12 dagen per maand. Ik verdien ongeveer 820 euro netto. Verdien ik genoeg zo? Bij mijn vorige baan verdiende ik meer met 16 dagen per maand. Namelijk ong 1300 euro.
https://assistentensite.nl/verenigingen ... sistenten/
Daar is toch gewoon een CAO voor? Ff googlen.
Overigens hebben gezondheidscentra soms afwijkende CAO's.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met genoeg? Dat ligt er maar aan of je rond kan komen van je inkomsten, of het genoeg is. Je bent wel minder gaan verdienen, maar je bent zelf blijkbaar akkoord gegaan met je huidige salaris.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het weinig. Ik ben apothekersassistente en verdien met 2 dagen al meer dan 1000 euro netto

Dacht dat het zelfde opleidingsniveau was
taxi87 schreef:
01-03-2018 17:33
Ik vind het weinig. Ik ben apothekersassistente en verdien met 2 dagen al meer dan 1000 euro netto

Dacht dat het zelfde opleidingsniveau was
Dus fulltime zou dat ruim 2000 zijn (er gaat dan meer belasting af). Lijkt mij zeer riant betaald. Ik had altijd het idee dat apothekers-/doktersassistent ruim onder modaal verdiende.
Salaris van TO is wel heel laag. Wat verdien je bruto?
Alle reacties Link kopieren
taxi87 schreef:
01-03-2018 17:33
Ik vind het weinig. Ik ben apothekersassistente en verdien met 2 dagen al meer dan 1000 euro netto

Dacht dat het zelfde opleidingsniveau was
DA en AA is inderdaad hetzelfde opleidingsniveau, ik dacht ook hetzelfde salaris.

Ik ben ook apothekersassistent en verdien een stuk meer. (werk wel 36 uur)
Flaffy schreef:
01-03-2018 17:45
DA en AA is inderdaad hetzelfde opleidingsniveau, ik dacht ook hetzelfde salaris.

Ik ben ook apothekersassistent en verdien een stuk meer. (werk wel 36 uur)
Ja wat is het nu? Je kan dit soort dingen toch niet zo vergelijken. Verdien je meer per uur, dat is de vraag.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
01-03-2018 17:40
Dus fulltime zou dat ruim 2000 zijn (er gaat dan meer belasting af). Lijkt mij zeer riant betaald. Ik had altijd het idee dat apothekers-/doktersassistent ruim onder modaal verdiende.
Salaris van TO is wel heel laag. Wat verdien je bruto?
Klopt. Toen ik nog 36 uur werkte verdiende ik ruim boven de 2000.

Volgens mij worden wij voor een MBO opleiding inderdaad goed betaald
taxi87 schreef:
01-03-2018 18:39
Klopt. Toen ik nog 36 uur werkte verdiende ik ruim boven de 2000.

Volgens mij worden wij voor een MBO opleiding inderdaad goed betaald
De CAO-lonen voor doktersassistenten, volgens die link, liggen lager.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
01-03-2018 18:33
Ja wat is het nu? Je kan dit soort dingen toch niet zo vergelijken. Verdien je meer per uur, dat is de vraag.
Ik weet mijn uurloon niet. Maar ik zit op 2000 bruto, halfjaar werkervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel weinig. Ik ben apothekersassistente met een half jaar ervaring en heb berekend dat wanneer ik 24 uur (3 dagen) zou werken ik 1050 euro zou verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 20 uur als DA en verdien daarmee 1250 euro per maand. 17.50 euro per uur. Ik vond het dus in eerste instantie weinig maar bedacht me dat ik in mijn eerste baan als DA ook met 8 euro per uur ben begonnen. Zit inmiddels in hoogste trede dus zal ook niet meer stijgen. Wat vind je er zelf van?
Alle reacties Link kopieren
Mk28 schreef:
01-03-2018 16:56
Ik heb een vraag. Ik ben een doktersassistent. En heb nu 1 jaar ervaring. 6 maanden bij een andere huisarts en 7 maanden inmiddels bij deze huidige huisarts. Ik werk 3 dagen per week dus 12 dagen per maand. Ik verdien ongeveer 820 euro netto. Verdien ik genoeg zo? Bij mijn vorige baan verdiende ik meer met 16 dagen per maand. Namelijk ong 1300 euro.
Daar is met zo'n vraagstelling niks op te antwoorden.

Heb je loonheffingskorting bij je huidige werkgever laten toepassen?

Kijk naar het bruto uurloon wat oo je loonstrook staat en controleer dat met de loontabellen in de cao.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven