Salaris doktersassistent
donderdag 1 maart 2018 om 16:56
Ik heb een vraag. Ik ben een doktersassistent. En heb nu 1 jaar ervaring. 6 maanden bij een andere huisarts en 7 maanden inmiddels bij deze huidige huisarts. Ik werk 3 dagen per week dus 12 dagen per maand. Ik verdien ongeveer 820 euro netto. Verdien ik genoeg zo? Bij mijn vorige baan verdiende ik meer met 16 dagen per maand. Namelijk ong 1300 euro.
donderdag 1 maart 2018 om 17:14
donderdag 1 maart 2018 om 17:40
Dus fulltime zou dat ruim 2000 zijn (er gaat dan meer belasting af). Lijkt mij zeer riant betaald. Ik had altijd het idee dat apothekers-/doktersassistent ruim onder modaal verdiende.
Salaris van TO is wel heel laag. Wat verdien je bruto?
donderdag 1 maart 2018 om 17:45
DA en AA is inderdaad hetzelfde opleidingsniveau, ik dacht ook hetzelfde salaris.
Ik ben ook apothekersassistent en verdien een stuk meer. (werk wel 36 uur)
donderdag 1 maart 2018 om 18:33
Ja wat is het nu? Je kan dit soort dingen toch niet zo vergelijken. Verdien je meer per uur, dat is de vraag.
donderdag 1 maart 2018 om 18:39
Klopt. Toen ik nog 36 uur werkte verdiende ik ruim boven de 2000.MinkeDeWit schreef: ↑01-03-2018 17:40Dus fulltime zou dat ruim 2000 zijn (er gaat dan meer belasting af). Lijkt mij zeer riant betaald. Ik had altijd het idee dat apothekers-/doktersassistent ruim onder modaal verdiende.
Salaris van TO is wel heel laag. Wat verdien je bruto?
Volgens mij worden wij voor een MBO opleiding inderdaad goed betaald
donderdag 1 maart 2018 om 18:44
Ik weet mijn uurloon niet. Maar ik zit op 2000 bruto, halfjaar werkervaring.Lucifermiauww schreef: ↑01-03-2018 18:33Ja wat is het nu? Je kan dit soort dingen toch niet zo vergelijken. Verdien je meer per uur, dat is de vraag.
donderdag 1 maart 2018 om 23:24
donderdag 1 maart 2018 om 23:53
Daar is met zo'n vraagstelling niks op te antwoorden.Mk28 schreef: ↑01-03-2018 16:56Ik heb een vraag. Ik ben een doktersassistent. En heb nu 1 jaar ervaring. 6 maanden bij een andere huisarts en 7 maanden inmiddels bij deze huidige huisarts. Ik werk 3 dagen per week dus 12 dagen per maand. Ik verdien ongeveer 820 euro netto. Verdien ik genoeg zo? Bij mijn vorige baan verdiende ik meer met 16 dagen per maand. Namelijk ong 1300 euro.
Heb je loonheffingskorting bij je huidige werkgever laten toepassen?
Kijk naar het bruto uurloon wat oo je loonstrook staat en controleer dat met de loontabellen in de cao.