Werk & Studie alle pijlers

verzorgende ig

07-03-2017 16:09 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,eind deze maand houdt mijn huidige baan helaas op.

En ik zou heel graag de opleiding verzorgende ig willen doen.

Een bbl opleiding zou het fijnste zijn.

Alleen waar ik bang voor ben is dat er ik weinig kans maak om een bbl plek te vinden.

Ik voldoe namelijk niet aan de gestelde opleidingseisen (heb alleen een vbo (b) diploma en een diploma als zelfstandig gastvrouw)

Wel werk ik al ruim 7 jaar als facilitair medewerker in een ziekenhuis,op diverse patiënten afdelingen.

Volgende week ga ik naar een informatie bijeenkomst over werken en leren,en ik hoop daar al wat meer duidelijkheid te krijgen.

Maar ik zou het ook fijn vinden om de meningen van al ervaren verzorgende te horen.

Zou ik ondanks geen juiste vooropleiding toch nog kans maken voor een bbl plek?

Want de meeste bedrijven vragen toch je diploma's mee te sturen.

Of zou ik een 21+ test kunnen doen om zo toch aan te kunnen tonen dat ik dit niveau aan kan?
Ik woon in het noord-oosten van noord brabant, ongeveer 15 min. rijden van Nijmegen.
Ik snap jou gevoel, ik was er in het beging ook heel erg bang voor.
Wel had ik een soort back-up plan,.
Mocht het mij toen niet lukken een bbl plek te vinden, dan zou ik eerst een andere baan accepteren.
Van daar uit zo goed mogelijk sparen en dan eventueel een thuisstudie gaan volgen (desnoods eerst helpende)

Een thuisstudie is dan wel niet mijn voorkeur (je mist hierbij toch nog steeds werkervaring) maar beter iets dan niets ;)

Oja en een tip.
Als je geen relevante werkervaring hebt, probeer dan je enthousiasme voor het vak in je brief uit te stralen.
Bij mij heeft het toen geholpen om iig op gesprek te mogen komen.
trikkie schreef:
03-03-2018 21:14
Ik woon in het noord-oosten van noord brabant, ongeveer 15 min. rijden van Nijmegen.
Ik snap jou gevoel, ik was er in het beging ook heel erg bang voor.
Wel had ik een soort back-up plan,.
Mocht het mij toen niet lukken een bbl plek te vinden, dan zou ik eerst een andere baan accepteren.
Van daar uit zo goed mogelijk sparen en dan eventueel een thuisstudie gaan volgen (desnoods eerst helpende)

Een thuisstudie is dan wel niet mijn voorkeur (je mist hierbij toch nog steeds werkervaring) maar beter iets dan niets ;)

Oja en een tip.
Als je geen relevante werkervaring hebt, probeer dan je enthousiasme voor het vak in je brief uit te stralen.
Bij mij heeft het toen geholpen om iig op gesprek te mogen komen.
ik heb volgens mij mijn enthousiasme prima uit laten stralen in mijn brief dus daar zal het niet aan liggen. En heb bij het maken van mijn brief ook hulp gehad van mijn jobcoach. Heel erg fijn trouwens. Ben zelf niet zo van een thuisstudie. Weet van mezelf dat ik niet zo gedisciplineerd ben om zelf thuis aan de slag te gaan. Dat gaat ‘m wat mij betreft niet worden. We gaan het zien wat het wordt.
Ik wil je iig heel veel succes wensen, en ik hoop dat jij net als mij je droom werkelijkheid kan laten worden :-*
trikkie schreef:
03-03-2018 21:32
Ik wil je iig heel veel succes wensen, en ik hoop dat jij net als mij je droom werkelijkheid kan laten worden :-*
dank je wel. Ik laat het je eten hoe het mij vergaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven