Gezondheid alle pijlers

De overgang?

04-03-2018 16:19 11 berichten
Ik ben net een paar maanden 40 en nu al 3,5 maand niet ongesteld geweest en ook geen tekenen daar van.
Op zich wel lekker hoor :-]
Naar de huisarts geweest en die zei zolang je verder geen klachten hebt geen probleem toch? Misschien zijn het de eerste tekenen vd overgang wel al ben je nog wel wat jong maar het kan.
Wie herkend dit ook?
Ik merk dat ik er wat onzeker van wordt,straks wordt ik in eens ongesteld terwijl ik het niet verwacht,of heel heftig, of zou het helemaal uitblijven?
En je bent niet zwanger? Neem aan dat je dat ook getest hebt.

Overgang is voor iedereen weer anders. Het kan op deze leeftijd, bij mij begon het ook rond die tijd, maar dan met nachtzweten. Ongesteld werd ik nog steeds wel gewoon.
Alle reacties Link kopieren
het mooie van het menselijk lichaam is, is dat het gewoon niet voorspelbaar is. Ja, je kan weer een keer ongesteld worden, en ja, je kunt ook nooit meer ongesteld worden.

Heb je enig idee hoe oud je moeder, zus(sen), tante(s), oma waren toen ze in de overgang kwamen? Sommige families gaan vrouwen eerder in de overgang dan in andere families. 40 is aan de jonge kant, maar niet extreem.

Heb je ooit IVF gehad of andere hormoontherapieën, want ook dat kan een reden zijn om vervroegd in de overgang te gaan.

Huisarts vindt dat er niets bijzonders aan de hand is. Wat wil je nu?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ja al drie testen gedaan maar niet zwanger. Die kans was ook wel heel erg klein met een gesteriliseerde partner.
Nachtzweten niet herkenbaar,wel gehad dat ik het erg warm kreeg op bed,snel alle dekens af ;-) Maar de afgelopen weken niet.
Geen enkel tegen van naderende menstruatie,ik was het altijd wel heel heftig.
Hamerhaai, wat ik nu wil?
Iets van herkenning want het maakt mij onzeker en dat herken ik juist weer helemaal niet van mij zelf.

Geen ivf alleen de pil geslikt.
jillinada schreef:
04-03-2018 17:10
Hamerhaai, wat ik nu wil?
Iets van herkenning want het maakt mij onzeker en dat herken ik juist weer helemaal niet van mij zelf.

Geen ivf alleen de pil geslikt.
Je weet dat je ooit een keer door de overgang heen gaat. Wanneer je lijf zo zou reageren wanneer je 50 zou zijn, was je dan ook onzeker geworden?

Vrouwen die niet aan de hormonen zijn, gaan heel verschillend door de overgang heen. Bij de ene persoon stopt de menstruatie gewoon helemaal. Of zijn het na een half jaar of jaar nog een keer. Terwijl de ander persoon vaker en heftiger ongesteld wordt. Een handleiding die geldt voor alle vrouwenlijven is er niet, daar zijn wij gewoon te eigenwijs voor.

Wanneer jij je ongerust maakt, of nog vragen hebt, dan gewoon weer een afspraak maken bij de huisarts.
Je kunt de pil door gaan slikken, dan kun je in elk geval niet meer onaangenaam verrast worden door zo'n ongesteldheid.
Volgens mij is het te testen of je in de overgang bent, dus als het zo'n punt is, doe dat zou ik denken.
Ariellle schreef:
04-03-2018 19:08
Volgens mij is het te testen of je in de overgang bent, dus als het zo'n punt is, doe dat zou ik denken.

Klopt, maar dan weet je nog niet of dat je ongesteld gaat worden of niet en hoe heftig.
hamerhaai schreef:
04-03-2018 19:19
Klopt, maar dan weet je nog niet of dat je ongesteld gaat worden of niet en hoe heftig.
Maar dan kun je wel medicijnen krijgen waarmee je voorkomt dat je ongesteld wordt.
hamerhaai schreef:
04-03-2018 19:19
Dan gebeuren er toch nog steeds geen rampen ? In het slechtste geval lek je door. Kan wat genant zijn in bepaalde situaties maar is ook snel weer opgelost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven