Pfeiffer en 40+
maandag 5 maart 2018 om 07:40
sinds een week of zes is bij mij pfeiffer geconstateerd. Na een periode van heftig ziek zijn, koorts, ontstekingen en pijn voel ik me nu wat beter.
Ben jij 40+ (man of vrouw)
Dan heb jij misschien tips of ervaringen die je met me wilt delen.
Op het gebied van:
Opbouw conditie
Starten met werken
Verloop ziekte bij een 40 plusser
Hoe ging het in je gezin, heb zelf drie kinderen en een man
Zelf wandel ik 2x per dag met hond
En sinds gisteren probeer ik daarbij te fietsen.
Het verloop bij een ouder iemand schijnt heftiger te zijn maar als je flink ziek bent geweest lijkt het bij veel personen of je sneller geneest!
Kortom ik hoor graag van je als je ervaringen en tips met me wilt delen
Ben jij 40+ (man of vrouw)
Dan heb jij misschien tips of ervaringen die je met me wilt delen.
Op het gebied van:
Opbouw conditie
Starten met werken
Verloop ziekte bij een 40 plusser
Hoe ging het in je gezin, heb zelf drie kinderen en een man
Zelf wandel ik 2x per dag met hond
En sinds gisteren probeer ik daarbij te fietsen.
Het verloop bij een ouder iemand schijnt heftiger te zijn maar als je flink ziek bent geweest lijkt het bij veel personen of je sneller geneest!
Kortom ik hoor graag van je als je ervaringen en tips met me wilt delen
maandag 5 maart 2018 om 07:51
Geen Pfeiffer gehad maar wel door een andere oorzaak en heel slechte conditie gekregen.
Ik ben sinds januari drie keer in week aan het fietsen op een hometrainer. En dan fietsen op een tempo waarbij je hartslag omhoog gaat. In het begin (januari) was ik na tien minuten buiten adem maar gisteren al veertig minuten gefietst.
Ik fiets dus ook met een hartslagmeter in een horloge. (Fit-Bit) In de app kan ik precies zien hoe mijn rusthartslag al een beetje omlaag is gegaan in de afgelopen weken en hoeveel inspanning er nodig is om dat fietsen vol te houden.
Meteen is weten en dat maakt het voor mij erg aantrekkelijk.
Succes met opbouwen!
Ik ben sinds januari drie keer in week aan het fietsen op een hometrainer. En dan fietsen op een tempo waarbij je hartslag omhoog gaat. In het begin (januari) was ik na tien minuten buiten adem maar gisteren al veertig minuten gefietst.
Ik fiets dus ook met een hartslagmeter in een horloge. (Fit-Bit) In de app kan ik precies zien hoe mijn rusthartslag al een beetje omlaag is gegaan in de afgelopen weken en hoeveel inspanning er nodig is om dat fietsen vol te houden.
Meteen is weten en dat maakt het voor mij erg aantrekkelijk.
Succes met opbouwen!
maandag 5 maart 2018 om 08:27
Ik heb het op jongere leeftijd gehad (ik was begin 20). Inderdaad ook een ruime maand flink ziek geweest met ontstekingen, enz. Helaas volgde de diagnose pas vele maanden later, waardoor ik veel te snel het gewone leven weer probeerde op te pakken. Het gevolg daarvan was dat ik ruim 10 jaar lang doodmoe ben gebleven (diagnose van de internist: post-viraal-vermoeidheidssyndroom). Mijn tip is dus: wil niet te snel teveel. Ziek goed uit, neem voldoende rust, en bouw heel rustig je conditie weer op met dingen die relatief weinig inspanning vergen (bijv. met wandelen).
maandag 5 maart 2018 om 09:03
Mijn man was 46 toen hij geelzucht kreeg, door pfeiffer. Hij heeft drie maanden op bed gelegen, kon echt niks. Hij is gaan hardlopen en doet dit nu drie x in de week. Hij let op zijn gezondheid, slaapt en eet goed. Maar het heeft een tijd geduurd voordat hij weer fit was. Hij bouwde het op. Met bewegen en goed en gezond eten.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
maandag 5 maart 2018 om 09:30
Dat is enorm balen TO.
Ik zou je adviseren een ‘revalidatieprogramma’ te starten.
Via de sportschool bijvoorbeeld.
Voorderest moet je het onderdeel ‘voeding’ niet onderschatten. Goede voeding doet meer voor je dan je misschien denkt. Verdiep je in voeding bij ziekte.
Laat in iedergeval de alcohol staan.
Ik zou je adviseren een ‘revalidatieprogramma’ te starten.
Via de sportschool bijvoorbeeld.
Voorderest moet je het onderdeel ‘voeding’ niet onderschatten. Goede voeding doet meer voor je dan je misschien denkt. Verdiep je in voeding bij ziekte.
Laat in iedergeval de alcohol staan.